Murmelmy Skrevet 30. mars 2014 #541 Del Skrevet 30. mars 2014 Her har barnet i magen fått navn og de fleste er kjent med det. Barna kaller henne ved dette navnet og hun er i så måte allerede blitt en del av familien. Tror ikke de hadde fått helt det samme forholdet tilmagen og graviditeten om vi ikke hadde navnet henne. Har for øvrig bare fått gode tilbakemeldinger, noe annet enn da oldemødrene fikk vite navnet på storebror :fnis:. Storesøster fikk ikke navn før etter hun var født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Euphorbia Skrevet 30. mars 2014 #542 Del Skrevet 30. mars 2014 Vi har også navnet klart. Tror vi.. Hehe Vi får se om det passer når frøkna kommer ut, eller om det plutselig blir noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 30. mars 2014 #543 Del Skrevet 30. mars 2014 Forrige gang hadde vi jentenavnet klart siden før jeg ble gravid, så det var jo et lykketreff at vi også fikk ei jente! Denne gangen er det mye vanskeligere, men vi har kommet frem til 2-3 alternativer (som ingen andre får vite om enn så lenge) som vi synes klinger bra både med storesøsters navn og med etternavnet. Enn så lenge går hun imidlertid bare under kallenavnet Lillesøster eller babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 31. mars 2014 #544 Del Skrevet 31. mars 2014 Her er navnet på plass! første fornavn er det samme som vi skulle ha da vi ventet nr1. Men andre fornavn er endret.. Han vil stort sett bare gå under første navn, men ser for meg at det blir som med storesøster, der vi bruker både enkelt og dobbeltnavn om hverandre når det er bare oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 31. mars 2014 #545 Del Skrevet 31. mars 2014 Her er fornavnet på plass Han skal ha et mellomnavn også da, som vi må bestemme oss for snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 31. mars 2014 #546 Del Skrevet 31. mars 2014 Navnet har vært på plass lenge. I begynnelsen holdt vi det hemmelig, jeg vet ikke hvorfor, men det ble bare sånn. Nå får alle som spør vite det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 3. april 2014 #547 Del Skrevet 3. april 2014 Navnet har vært på plass lenge. I begynnelsen holdt vi det hemmelig, jeg vet ikke hvorfor, men det ble bare sånn. Nå får alle som spør vite det. Hva skal babyen hete, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 6. april 2014 #548 Del Skrevet 6. april 2014 36+0 i dag, og nå har Bolla her snart slått broren sin med 12 timer ift. svangerskapslengde. Rart hva man faktisk klarer å tenke på som gravid... Jeg kjenner jeg er spent på hvor langt jeg kommer denne gangen, og må innrømme at jeg har store planer om å få pakket mesteparten av sykehusbagen i morgen den dag. Samboeren har klokkertro på at jeg kommer til å gå frem til dato for KS, imens jeg er hakket mer pessimistisk og tenkte jeg skulle få ordnet siste rest så snart som mulig. Uansett så er Bolla mer enn velkommen, men det hadde vært mest praktisk om hun enten kommer iløpet av uka nå eller holder seg inne til over påske. Barnevakten vår skal nemlig jobbe store deler av påsken, og selv om vi har backup og det uansett ordner seg på et vis, så hadde det vært greit å slippe å bekymre seg for dette. Og ikke minst så kjenner jeg at jeg begynner å bli veldig spent på hvordan det blir å få et nytt familiemedlem i hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 6. april 2014 #549 Del Skrevet 6. april 2014 Hva skal babyen hete, da? Er vel eneste steder jeg ikke skriver det, men du kan få det på pm 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 7. april 2014 #550 Del Skrevet 7. april 2014 Er vel eneste steder jeg ikke skriver det, men du kan få det på pm 😊nysgjerrig som er er takker jeg ja til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 8. april 2014 #551 Del Skrevet 8. april 2014 36+0 i dag, og nå har Bolla her snart slått broren sin med 12 timer ift. svangerskapslengde. Rart hva man faktisk klarer å tenke på som gravid... Jeg kjenner jeg er spent på hvor langt jeg kommer denne gangen, og må innrømme at jeg har store planer om å få pakket mesteparten av sykehusbagen i morgen den dag. Samboeren har klokkertro på at jeg kommer til å gå frem til dato for KS, imens jeg er hakket mer pessimistisk og tenkte jeg skulle få ordnet siste rest så snart som mulig. Uansett så er Bolla mer enn velkommen, men det hadde vært mest praktisk om hun enten kommer iløpet av uka nå eller holder seg inne til over påske. Barnevakten vår skal nemlig jobbe store deler av påsken, og selv om vi har backup og det uansett ordner seg på et vis, så hadde det vært greit å slippe å bekymre seg for dette. Og ikke minst så kjenner jeg at jeg begynner å bli veldig spent på hvordan det blir å få et nytt familiemedlem i hus! Spennende Ser ut som om du ligger an til å bli førstemann her inne, når er KS dato? Merker jeg er bittelitt misunnelig med mine 32 uker, selv om jeg egentlig vil ha et punktlig terminbarn som ikke tuller til permisjonskabalen vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 8. april 2014 #552 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg er spent på når jenta vår kommer og hvordan fødsel vil bli.. Av og til tror jeg har hun kommer til å komme lenge før termin, andre ganger tror jeg at jeg kommer til å gå over. Skulle ønske jeg visste hva jeg har i vente.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 8. april 2014 #553 Del Skrevet 8. april 2014 Med Storesøster så drømte jeg faktisk at hun kom på en viss dato, og jammen gjorde hun det i virkeligheten! Denne gangen har jeg ikke drømt noe mer spesifikt enn at Lillesøster kommer før tiden. Men vet ikke om jeg har helt troen på det. Storesøster kom 9 dager før UL-termin, så denne gangen er det sikkert min tur til å gå over. Kan bli en tålmodighetsprøve Spennende at det nærmer seg såpass for mange her nå! Er alt på plass hos de fleste eller er det noen innkjøp eller gjøremål som gjenstår? Jeg føler meg veldig avslappet denne gangen (ikke at jeg stresset så voldsomt sist heller, men da måtte jo "alt" kjøpes inn side ndet var førstemann), så her gjenstår det litt, men føler ikke akkurat at jeg kan sette opp vugga, finne frem bilstolen og bagdelen til vogna og sånt ennå. Det er tross alt 9 uker igjen til termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 8. april 2014 Forfatter #554 Del Skrevet 8. april 2014 Vil vel ikke akkurat si jeg stresser, men føler meg veldig klar for å få ting overstått. Gleder meg overhodet ikke til fødselen, og tiden på sykehuset. Til tiden hjemme så føler jeg at vi har det meste, ting vi evt mangler nå kan vi kjøpe etterpå også. Her tror(håper) jeg innimellom at mini kommer før termin, mens jeg regner med å gå på overtid. Samboeren min derimot har mast på meg om å få pakket ferdig fødebagen, så han er iallefall stressa mtp alt dette. Så jeg skal prøve å få pakket det meste i bag'n i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 8. april 2014 #555 Del Skrevet 8. april 2014 36+0 i dag, og begynner å få tidsnød, kjenner jeg. Har aaalt for mye som skulle vært gjort klart før guttungen kommer! Har ikke pakket sykehusbaggen, men har i alle fall skrevet en liste om hva som bør være med. Har ikke vasket noen babyklær enda, og sprinkelsenga er fortsatt umontert. Hele huset skulle vært vaska, og jeg har masse småflikk igjen i huset for å kunne si at vi er helt ferdig med oppussinga innvendig. Med en måned igjen til termin begynner jeg å få det travelt Håper at han kommer rundt 1. mai, men mistenker kanskje at jeg kommer til å gå mye over termin, mtp at mamma bare har hatt overtidige fødsler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 8. april 2014 #556 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg tok litt av under januarsalget, så hamstret det meste av babyutstyr da.. Har vel ikke kjøpt noe mer siden. Mangler vel litt ammeutstyr, gulpekluter og stelleprodukter, men jeg aner virkelig ikke hva jeg trenger eller hva jeg skal kjøpe når det kommer til det, så jeg utsetter det. Lurer også på å kjøpe tripptrapp stol på tilbud nå, men har jo vippestol, vet ikke om jeg trenger begge deler? Føler meg ikke helt klar ennå selv om de fleste ting er på plass. Jeg har ikke vasket babyklær ennå, vognen er ikke montert, ei heller babystol. Sykehusbag er ikke pakket. Så er litt småplukk igjen. Men tror vi kanskje har blitt enig om navn :D <3 Jeg stresser lite, bortsett fra at samboer skal reise til andre enden av landet i bryllup 2 uker før termin.. Det blir en nervepirrende helg. Føler ikke at jeg trenger å ha en med på selve fødselen egentlig, men jeg vil ha han der etterpå. Skal deres barnepappa være med under hele fødselen? Snart er vi i mål, folkens :D Hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 8. april 2014 #557 Del Skrevet 8. april 2014 Spennende Ser ut som om du ligger an til å bli førstemann her inne, når er KS dato? Merker jeg er bittelitt misunnelig med mine 32 uker, selv om jeg egentlig vil ha et punktlig terminbarn som ikke tuller til permisjonskabalen vår KS om 3 uker, så jeg begynner igrunnen å føle at jeg begynner å få dårlig tid. Det er på tide å få tatt en storrengjøring her snart (har truet samboeren med at denne skal tas til hengen og at vi skal være to om det ), få montert sengen og gå over siste rest av utstyr for å sjekke at dette er helt og rent. Jeg tok litt av under januarsalget, så hamstret det meste av babyutstyr da.. Har vel ikke kjøpt noe mer siden. Mangler vel litt ammeutstyr, gulpekluter og stelleprodukter, men jeg aner virkelig ikke hva jeg trenger eller hva jeg skal kjøpe når det kommer til det, så jeg utsetter det. Lurer også på å kjøpe tripptrapp stol på tilbud nå, men har jo vippestol, vet ikke om jeg trenger begge deler? Føler meg ikke helt klar ennå selv om de fleste ting er på plass. Jeg har ikke vasket babyklær ennå, vognen er ikke montert, ei heller babystol. Sykehusbag er ikke pakket. Så er litt småplukk igjen. Men tror vi kanskje har blitt enig om navn :D <3 Jeg stresser lite, bortsett fra at samboer skal reise til andre enden av landet i bryllup 2 uker før termin.. Det blir en nervepirrende helg. Føler ikke at jeg trenger å ha en med på selve fødselen egentlig, men jeg vil ha han der etterpå. Skal deres barnepappa være med under hele fødselen? Snart er vi i mål, folkens :D Hjelp.. Bleier, noe å vaske med (vi sverger til MeSoft-kompresser), ei stellesalve og eventuelt litt babyolje holder i massevis til babyen de første dagene. De to siste trenger du bare å bruke dersom stumpen blir sår eller bæsjen er vanskelig å fjerne, så de er egentlig ikke helt nødvendige, men kjekt å ha i hus i tilfelle det skulle bli bruk for dem. Av ammeutstyr, så er det vel egentlig bare ammeinnlegg som er helt nødvendig. De fleste lekker som en sil når melka kommer, og man blir rimelig klissvåt de første dagene. Da er det greit å ha noe som suger opp det som kommer ut, slik at man slipper å bytte klær flere ganger daglig. Gulpekluter var en nødvendighet her sist, for Knerten var en storgulper. NameIt selger 6-pk med gulvekluter til en grei penge. Og, samboeren skal være med på sykehuset. Jeg har tross alt ikke noe valg, så da får ikke han det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 8. april 2014 #558 Del Skrevet 8. april 2014 Selvfølgelig skal pappaen være med på hele fødselen. Dette er noe vi gjør sammen, fra start til slutt Han skal være der som støtte for meg, men også for å oppleve hele prosessen når sønnen hans blir født. Noe annet hadde for oss vært helt merkelig. Tror han hadde blitt fryktelig lei seg om han ikke hadde fått blitt med på hele fødselen, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 8. april 2014 #559 Del Skrevet 8. april 2014 Tusen takk for tips til stelleprodukter, SmallTalk! Kjekt å høre fra noen med erfaring mtp hva som er nødvendig helt i starten Pappaen får selvsagt være med hvis han ønsker det her også Vi har faktisk ikke diskutert fødsel noe særlig ennå..Jeg aner jo ikke hvordan jeg vil reagere under en fødsel, men vet fra tidligere at hvis jeg har smerter eller er syk så foretrekker jeg faktisk å være alene. Derfor jeg tror at jeg ikke ville blitt lei meg om far ikke ville være med på fødsel. Men kanskje på tide å høre med samboeren hvilke tanker han har gjort seg opp i forhold til dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 8. april 2014 #560 Del Skrevet 8. april 2014 Dersom han ikke har ytret noe ønske om ikke å være med, så vil jeg tippe at han er beredt på å være med på fødselen. Min samboer er ihvertfall skrudd sammen sånn at dersom jeg ikke hører noen protester på noe, så betyr det at han enten ikke har tenkt over saken (som igjen betyr at han ikke har noen motforestillinger ihvertfall) eller at han synes det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå