Haley Skrevet 17. februar 2014 #481 Del Skrevet 17. februar 2014 Lite glød her i gården også, men kan ikke klage av den grunn. Har ingen verre plager enn at jeg kjenner det litt i bekkenet etter mye gåing/ståing og fysisk arbeid på jobb (men det gir seg med en god natts søvn), har fått en god porsjon med kviser i ansiktet, og så kjennes magen veldig full selv om det er timesvis siden jeg spiste sist. Energinivået er ikke like høyt som i forrige svangerskap, men tenker at det er ganske naturlig med en ettåring i hus og full jobb. Og på den positive siden så går jo tiden veldig mye fortere! Er klar som et egg for sommer, sol, varme - og babykos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 24. februar 2014 #482 Del Skrevet 24. februar 2014 Jeg plages veldig med å få sove godt, jeg. Og var litt nedenfor forrige uke. Men ellers går det fint Men jeg lurer på om noen av dere har fått strekkmerker? De har ikke dukket opp hos meg enda (30. uke), men går bare og venter på dem nå. Huden min er nemlig meget lite tilgivende, så jeg har allerede en pen samling av hvite striper på innsiden av lårene og på sidene fra vektoppgang tidligere. Tviler på at jeg slipper unna nå, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #483 Del Skrevet 25. februar 2014 Ingen strekkmerker her enda heller, men regner med at de snart kommer snikende. Synes jeg kan se antydninger om jeg stirrer lenge i speilet... Og jeg har flere på innsiden av lårene fra ungdommen jeg også, så jeg burde vel forberede meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 25. februar 2014 #484 Del Skrevet 25. februar 2014 Har nok merker etter forrige runde, så satser på at jeg er ferdigtøyd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 25. februar 2014 #485 Del Skrevet 25. februar 2014 Ingen strekkmerker så langt, og heller ingen fra forrige gang (eller fra ungdommen), så satser på at jeg slipper denne gangen også Er det noen som har bestemt seg for permisjonsløsning da? Vi hadde 100% forrige gang, forlenget med ferie for begge årene og noen uker med ulønnet permisjon på oss begge, men denne gangen går vi mest sannsynlig for 80%. Vi taper 12-13.000kr på det, men det er jo jevnt fordelt på de 59 ukene, så vi ser ikke på det som noe stort tap, i forhold til at vi (jeg) får være lengre hjemme med lillesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 25. februar 2014 #486 Del Skrevet 25. februar 2014 Ingen strekkmerker hittil, fikk ingen sist heller. Krysser fingrene! Vi skal ha 80% denne gangen. Blir deilig med lang permisjon, og så kan jeg kanskje spare noen uker til å ta ut under barnehagestarten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 25. februar 2014 #487 Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg har også strekkmerker på innsiden av lårene etter puberteten. Har ikke fått noe på mage/rygg i de to foregående svangerskapene og regner ikke med å få noe denne gangen heller. Fikk imidlertid en fin ring rundt begge brystene som en sol da jeg var svanger med førstemann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 25. februar 2014 #488 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Jeg fikk ingen strekkmerker sist, og håper virkelig jeg slipper unna denne gangen også. Jeg krysser fingrene for at en kombinasjon av liten mage og seig hud gjør susen. Endret 25. februar 2014 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #489 Del Skrevet 25. februar 2014 Går for 80% her! Vil ha lang og god permisjon så jeg får tid til å bli vant med alt, og forhåpentligvis kose meg litt hjemme også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 25. februar 2014 #490 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Vi skal ha 100% og 2 mnd ulønnet. Mannen ha sin permisjon, før jeg tar ut deler av ferien jeg har fra i år og neste års ferie. Så jeg bli hjemme i noen uker før mannen tar ferie han og. Så begynner hun i barnehage i august. Så vi blir da hjemme i godt over et år. Jeg har ikke fått noen strekkmerker enda, men har på puppene fra puberteten. Endret 25. februar 2014 av Pentu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 25. februar 2014 #491 Del Skrevet 25. februar 2014 Si fra om dere får strekkmerker, da, så får jeg trøsta meg med at jeg ikke blir alene om å få dem Okei, jeg tar sorgene på forskudd nå, men jeg er heeelt sikker på at jeg ikke slipper unna. Lurer på i hvilken grad jeg blir rammet Jeg er student, og tar perm fra studiet fra midten av april til januar '15. Fra da av skal mannen ha gradert perm, 1-2 dager i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 26. februar 2014 #492 Del Skrevet 26. februar 2014 Vi har ikke fått regnet ordentlig på permisjon enda, men jeg antar vi velger 100% og ulønnet på slutten. Vi skal ha barnehage fra august iallfall, satser på at lillebror er like klar for barnehage når han er 1 år som storebror var Også skal vi fordele annerledes denne gangen. Forrige gang delte vi omtrent 50-50, jeg syntes det var litt tidlig å begynne på jobb og pappaen savnet voksenkontakt på slutten, så jeg skal ha litt mer av permisjonen nå. Jeg har fått ett strekkmerke hittil Tar det som et tegn på stor mage denne gangen, forrige gang fikk jeg ingen strekkmerker, men jeg syntes magen var altfor liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #493 Del Skrevet 26. februar 2014 Vi har forresten vært på 3D ultralyd og tittet på mini'n. Var der over en time og fikk ingen helt klare bilder, siden h*n insisterte på å ligge med nesa opp i kameraet hele tiden! eller gjemme seg bak navlestrengen og/eller hendene sine. Typisk rakkerunge :-P Men morsomt var det iallefall, og tror mannen likte det veldig godt, for da får han litt mer forståelse av hvordan det er "inni der". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 26. februar 2014 #494 Del Skrevet 26. februar 2014 Vi vurderer 3D ultralyd, men er usikker på om det er verd tiden og pengene. Hadde jo vært morsomt å forsøkt, men.. Jaja, har enda noen uker på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 26. februar 2014 #495 Del Skrevet 26. februar 2014 Kan forestille meg at 3D-UL virkelig var en opplevelse! Tror ikke vi kommer til å prioritere 3D denne gangen. Skal uansett ha en del vanlige ULer fram mot fødselen, så det får være nok snik-kikker for vår del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 26. februar 2014 #496 Del Skrevet 26. februar 2014 Vi er veldig usikker på om vi kommer til å prioritere 3D, ser rett og slett ut som at vi må prioritere bilen. Viktigere at den er sikker til hun kommer. Er ikke farlig, bare regningen som er farlig stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 27. februar 2014 #497 Del Skrevet 27. februar 2014 Foreløpig ingen strekkmerker her... Fikk mange de to andre gangene, så er litt spent på om det blir like mye denne gangen også.. Her tar vi 80% lønn, lang permisjon. Er student vedsiden av så får fra lånekassa også. Når mannen mottar 80% får jeg fremdeles 50% av lånekassa får han 100% så får jeg 0kr i 14 uker.. Så får oss tror jeg faktisk det lønner seg med 80. Siden jeg er sykemeldt så har jeg ferie tilgode, skal ta ut 5uker ferie når babyen er 6uker da tar mannen pappaperm og vi er hjemme begge 5 uker i skoleferien han tar sine siste 9 uker en gang på våren.. Mens jeg jobber redusert og studerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Euphorbia Skrevet 3. mars 2014 #498 Del Skrevet 3. mars 2014 Ingen strekkmerker ennå. Ingen fra før, men føler ikke at jeg slipper unna likevel.. vi får vente å se Vi kommer til å ta 100%. så begynner jeg å jobbe 50% etter min del, mens mannen tar sin del 50% gradert, og så sper vi på med ferie til neste sommer frem mot forhåpentligvis barnehagestart i aug. Huff det er litt av en kabal som skal gå opp når det gjelder permisjonen.. Er det forresten noen her som har vært på/skal dra på fødselsforberedende kurs? Vi har ikke meldt oss på noe ennå, og jeg er litt usikker på om vi skal. Noen med ev. tidligere erfaringer, så vil jeg gjerne høre om det var nyttig for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 3. mars 2014 #499 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg synes det var veldig unyttig første gang så vi dropper det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 3. mars 2014 #500 Del Skrevet 3. mars 2014 Var på kurs første gangen, men fikk ikke noe mer informasjon enn jeg allerede hadde lest meg til, og denne gangen vet vi jo hva vi går til, så det blir ikke noe kurs denne gangen. Vi var på 3D UL og så på Lillesøster i dag. Innmari koselig! Og ellers føler jeg at ukene går veldig fort, og det er helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå