Gå til innhold

Er dette scam?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke desperat, jeg bare synes det hadde vært interessant å se hva slags svar jeg ville fått. Bruker selvsagt ikke min private mailadresse med navnet mitt til det. Skjønner ikke hvorfor det er så farlig, men samme det...

Anonymous poster hash: ee9de...fd0

Om ikke annet kaster du bort litt av tiden hans og det er jo positivt. MEN IKKE GI HAM PENGER.

Anonymous poster hash: 82cad...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ikke annet kaster du bort litt av tiden hans og det er jo positivt. MEN IKKE GI HAM PENGER.

Anonymous poster hash: 82cad...919

Haha, nei er du gal...

Skrevet (endret)

Jeg er ikke desperat, jeg bare synes det hadde vært interessant å se hva slags svar jeg ville fått. Bruker selvsagt ikke min private mailadresse med navnet mitt til det. Skjønner ikke hvorfor det er så farlig, men samme det...

har du sett denne siden? Kanskje du finner litt inspirasjon til å kaste bort tiden til svindleren. Og så kan du poste svarene her:)

Endret av Pseudonym
  • Liker 1
Skrevet

For å unngå å bli svindlet med slike leieannonser, så må du aldri finne på å overføre penger på forskudd. Depositum skal på en egen konto som huseier ikke kan røre.

Hvis utleier prøver å overbevise deg om at du må overføre penger før du i det hele tatt har sett på leiligheten eller signert noen som helst kontrakt og fått nøklene i hånden, så er det mest sannsynligvis svindel.

Anonymous poster hash: a06a3...9c6
Skrevet

Interessant og morsom tråd. Sist gang jeg søkte leilighet i utlandet og ramlet over scam-tilbud, var før google billed-søk var tilgjengelig. Bare skriv til han TS, og selvfølgelig bruk en e-mail du kan "kaste" og et falskt navn. Plag han litt og still vanskelige spørsmål. La han tro han har fått en idiot på tråden, Og underhold oss her med svarene. :)

Du kan jo spørre om hva slags elekrtriske kontakter det er i stuen, standard og spenning. Og spør om gasskomfyren. Og så kan du spørre ham om hvor mange ganger han har gått fra leiligheten sin til Blindern på 15 minutter.

Jeg syns faktiskt at du skal ringe ham, jeg.. Interessant å vite hvordan de opererer!

Anonymous poster hash: b6d3c...bc6
  • Liker 7
Skrevet

Etter å ha sett mer på annonsen blir den enda dummere. Alle bildene er tatt med gardiner trukket for vinduer. Safe. Utsikten kunne avsløre. Intreørstilen er heller usannsynlig. Det står i overskriften at det er en to-roms. Lenger ned står det at det er to soverom, men kun ett er avbildet. Det står også at det er balkong. Merkelig å ikke vise frem den.

Jeg glemte å si i innlegget ^ at til tross for mine erfaringer med scam før billedsøkenes tid, var jeg ALDRI i tvil om hva som var scam. Når man har satt seg litt inn området man søker bolig, er de veldig lette å avsløre, - og ikke minst hvis du begynner å kommunisere med dem.

Men jeg lurer nå på telefonnummeret som står oppgitt. Har de bare valgt en vilkårlig person? Han er ca 22 år og bor et annet sted i landet. I så fall må de bli anmeldt til Finn.no veldig snart?

Skrevet

Send mail om du er nysgjerrig ;) Men ikke oppgi sensetiv opplysning.

Det virker som om KGs små spioner har funnet ut at dette er en svindel. Om bildet av samme leilighet brukes i forskjellige land, kan det ikke være annet. Dessverre :/

Når jeg ser på linken, så ser jeg at leiligheten er altfor fin for den prisen. Den ville nok gått for det dobbelte :(

Skrevet

Interessant og morsom tråd. Sist gang jeg søkte leilighet i utlandet og ramlet over scam-tilbud, var før google billed-søk var tilgjengelig. Bare skriv til han TS, og selvfølgelig bruk en e-mail du kan "kaste" og et falskt navn. Plag han litt og still vanskelige spørsmål. La han tro han har fått en idiot på tråden, Og underhold oss her med svarene. :)

Du kan jo spørre om hva slags elekrtriske kontakter det er i stuen, standard og spenning. Og spør om gasskomfyren. Og så kan du spørre ham om hvor mange ganger han har gått fra leiligheten sin til Blindern på 15 minutter.

Jeg syns faktiskt at du skal ringe ham, jeg.. Interessant å vite hvordan de opererer!

Haha, ja. Det kan bli morsomt å se hvor flink han er til å lyve!

Lat som om du er en interessant kjøper, og spør han vanskelige spørsmål! Underhold oss litt :fnise:

Gjest sophia21
Skrevet

Ja, ganske tydelig svindel. Altfor stort og fint til den prisen, veldig proffe bilder og nøye innredet..som fra et magasin eller noe. Teksten var jo troverdig, men fins vel også norske svindlere/evt er teksten kopieet fra annen annonse. Pluss alt det andre har lagt merke til! Ikke fall for det, men kast gjerne bort tiden hans og meld fra til finn :)

Skrevet

Ja, ganske tydelig svindel. Altfor stort og fint til den prisen, veldig proffe bilder og nøye innredet..som fra et magasin eller noe. Teksten var jo troverdig, men fins vel også norske svindlere/evt er teksten kopieet fra annen annonse. Pluss alt det andre har lagt merke til! Ikke fall for det, men kast gjerne bort tiden hans og meld fra til finn :)

Jeg syns innredningen er helt hårreisende grusom. Bare den i seg selv, kunne tilsi en lav pris for en sånn leilighet. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Du finner ikke en så stor leilighet sentralt i Oslo til den prisen.

Glem det.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og identifisering av privatpersoner.

Alice i Eventyrland, mod

Gjest sophia21
Skrevet

Jeg syns innredningen er helt hårreisende grusom. Bare den i seg selv, kunne tilsi en lav pris for en sånn leilighet. :fnise:

Haha, ja, ikke helt min smak, men litt poenget, det var noe uvanlig, ingen typisk utleieleilighet i Oslo :P

Skrevet

Jeg tipset Finn og fikk annonsen fjernet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tipset Finn og fikk annonsen fjernet.

Ja, vi var flere som tipset dem :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi var flere som tipset dem :)

Så synd. Da fikk vi aldri vite svaret på TS henvendelse! :(

Skrevet

Så synd. Da fikk vi aldri vite svaret på TS henvendelse! :(

Ja, superinteressant å lese hva en svindler svarer ...

Skrevet

Jeg sendte mail før jeg meldte den inn til Finn, og fikk svar i dag. Veldig koselig mail (på engelsk selvsagt), navnet er et helt annet enn det i annonsen, jeg kan leie så lenge jeg vil og alt er inkludert og det er ikke måte på. Det eneste problemet er at han dessverre ikke kan reise fra byen han bor i en eneste dag pga jobben, men jeg skal ikke uroe meg for det - han kan leie ut fra utlandet.

Jaja. Var litt lysten på å drive dette litt lenger, men vet ikke om jeg orker... ;)

• Liker 4
Skrevet

Jeg sendte mail før jeg meldte den inn til Finn, og fikk svar i dag. Veldig koselig mail (på engelsk selvsagt), navnet er et helt annet enn det i annonsen, jeg kan leie så lenge jeg vil og alt er inkludert og det er ikke måte på. Det eneste problemet er at han dessverre ikke kan reise fra byen han bor i en eneste dag pga jobben, men jeg skal ikke uroe meg for det - han kan leie ut fra utlandet.

Jaja. Var litt lysten på å drive dette litt lenger, men vet ikke om jeg orker... ;)

Prøv å få ham til å overføre penger til deg! :D

Skrevet

Kan du ikke bare lime inn svaret hans her, så kan nok en av oss forfatte et svar som du kan sende ham i retur! :laugh:

Og i tillegg så gjør du en innstats i folkeopplysningens navn. Du lærer leserne på KG om scam!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...