Gå til innhold

Er dette scam?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leter etter leilighet (leie) i Oslo. Nå har jeg kommet over en som er veldig billig (7900,-), stor (67 kvm) og perfekt beliggenhet med balkong.

Men - det er ingen bilder av fasade/balkong eller ekstreriør. Og mailadressen er litt rar. Navnet som står passer med telefonnummer, men når jeg googler vedkommede virker det ikke som han bor i Oslo eller har noe tilknytning til adressen.

Hvis jeg tar kontakt, hvordan avslører jeg en evt. svindler?

Anonymous poster hash: ee9de...fd0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk for slike svindlere er at de alltid oppholder seg i utlandet når du vil på visning, men at de trenger nye leieboere, så leiligheten er din hvis du overfører depositum til en viss konto snarest. Og så skriver de som regel på engelsk, gjerne gebrokkent også.

• Liker 6
Skrevet

Når de ber deg betale noe før du har sett leiligheten og signert kontrakt. Er igrunn ikke verre enn det, men utrolig nok lar enkelte seg lure.

Anonymous poster hash: 5ae31...41c
  • Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg antar at dette er svindel ja. Vi er midt i den verste tiden på året for å leie boliger og så finner du en skammelig billig bolig sentralt i Oslo? Dette er nok for meg til å anta at det er forfalskning. Og når du i tillegg forteller at kontaktopplysningene ikke går i hop ...

Meld fra til Finn.

Skrevet

Basert på prisen alene, kan jeg ikke helt se at det skal være noe annet enn svindel. Eller at det er noe alvorlig galt med leiligheten. Har du link til annonnsen?

Skrevet

Ja, han har prøvd å leie ut i Irland også, men annonsene er slettet.

• Liker 2
Skrevet

Ok, jeg sender en mail uansett og ser hva som skjer :)

Skrevet

Svindel.

I Norge pleier man ikke å ha gasskomfyrer eller den typen toalett.

Anonymous poster hash: 82cad...919
  • Liker 4
Skrevet

Hvis du ser på det ene bildet av soverommet der du ser ut vinduene, så ser du en hvit bygning med et buet vindu og mørke karmer. Dersom du går på Google maps og ser deg litt rundt i nærområdet, er det bare en hvit bygning i umiddelbar nærhet, og den har firkantede vinduer. ser også noe som ligner på aircondition på det samme soverommet. også litt suspekt at gardinene er trukket for i stuen.

Skrevet

Ok, jeg sender en mail uansett og ser hva som skjer :)

God idé. Send personnummeret ditt også, når du først er i gang.

• Liker 5
Skrevet

God idé. Send personnummeret ditt også, når du først er i gang.

Det er vel ikke farlig å sende en mail?

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke farlig å sende en mail?

Du vil bli svindlet? Er du stokk dum?

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

God idé. Send personnummeret ditt også, når du først er i gang. Anonymous poster hash: 82cad...919

Og kontonummeret med passord til visakortet.

Trådstarter, vi skjønner at du er desperat i din jakt på leilighet, men ikke gi en åpenbar svindler e-posten din.

Skrevet

Dette er svindel ja. Her finner du soverommet f.eks i en leilighet som virker som er i Bucuresti.

Skrevet

Jeg er ikke desperat, jeg bare synes det hadde vært interessant å se hva slags svar jeg ville fått. Bruker selvsagt ikke min private mailadresse med navnet mitt til det. Skjønner ikke hvorfor det er så farlig, men samme det...

• Liker 1
Skrevet

Wow, lurer på hvor denne leiligheten egentlig ligger. Og stakkars han som har navnet sitt med telefonnummer i Finn-annonsen, han får sikkert noen telefoner ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...