Gå til innhold

Hunden min spiste sjokolade!


Lillevaffel

Anbefalte innlegg

Er litt engstelig nå, for hunden min spiste nettopp en sjokolade. Den var relativt liten, men har hørt at det ikke er store mengdene som skal til før en hund blir syk av det.

Sjokoladebiten var ca 3x3cm og hunden min veier ca 25 kg.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg ringe dyrlege, eller er det i hele tatt noen grunn til bekymring?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går nok bra, men hunden vil få indre forgiftning selv om den antakelig ikke får synlige symptomer av så liten dose. Ring dyrlege og spør bare i tilfelle, kanskje har h*n også noen tips til hva du kan gjøre.



Anonymous poster hash: 873bd...732
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal gå bra. Vår schäfer spiste en hel eske konfekt en gang. Var julegave som han pakket opp selv og spiste mens vi var kirka :S

Anonymous poster hash: 780ba...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladen var nok relativt mørk, kanskje litt mørkere enn vanlig melkesjokolade. Takker for svar. Han spiste det for ca 20 min siden, han ser helt vanlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det går nok bra skal du se! Vår hadde klart å klatre opp å bordet, og finne en melkesjokoladeplate som lå oppå høyttaleren, og spiste nesten halve. Altså nesten 100 gram! Og han veier kun 4 kilo! Gikk helt fint, bedre enn med meg som lå våken hele natten, og trodde han døde hver gang han bevegde seg. Dyrelegen sa også at det bare var å ¨¨vente og se hva som skjedde¨¨!

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, min spiste en hel pose med twist (De største..).. Vi fant stuebordet fullt av papir og et stykk hund med truten full av sjokkis.

Hun veier vel en 7-8 kg. Det eneste som skjedde var en god del illeluktende fiser og litt diarè.. Off :fnise:

Akkurat dette med sjokolade som skal være så farlig.. njaa.. tror ikke de dauer av det med det første. Skal ganske mye til før det skjer :) Men de skal jo ikke ha i seg sjokolade ofte. Var litt verre når min satt en svær peanøtt med skall på i halsen for å si det sånn. Så akkurat dette går nok heeelt fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk!

Ble litt roligere nå, istad så jeg bare sjokoladepapiret han hadde "skrelt" av som lå ved siden av han, og da trodde jeg han hadde spist den opp. Men nå nettopp så jeg at han hadde trilla den under sofaen, men den var en del mindre enn den opprinnelige størrelsen. Han har nok fått i seg litt, men ikke like mye, heldigvis!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra. Men OM du bestemmer deg for å dra til dyrlegen for spy-middel, så må du gjøre det innen 2 timer etter hunden har spist sjokoladen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ikke kjekt det, men det går nok fint. Min lille på rundt 6 kg klarte å få i seg en hel plate. Vi tok en teskje salt å plasserte bak på tungen hans slik at han brakk seg(flere ganger). Gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skikkelig tyvrdd på 23 kg. Han har stjelt mye sjokolade han (2 år gammel)

Og noen ganger gnafset i seg en nidar favorittpose. Ikke full, men nesten halvfull. Overlevd hver gang.

Prøver jo så klart å unngå han stjeler mat og snop da..men han er et slu tyv av og til :S

Så en liten sjokoladebit vil jeg tru skal gå bra ja :)



Anonymous poster hash: 52d38...367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skikkelig tyvrdd på 23 kg. Han har stjelt mye sjokolade han (2 år gammel)

Og noen ganger gnafset i seg en nidar favorittpose. Ikke full, men nesten halvfull. Overlevd hver gang.

Prøver jo så klart å unngå han stjeler mat og snop da..men han er et slu tyv av og til :S

Så en liten sjokoladebit vil jeg tru skal gå bra ja :)

Anonymous poster hash: 52d38...367

tyvradd skulle det stå da.. litt kjapp i svingene

Anonymous poster hash: 52d38...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min hadde en hund (ca. 15 kilo). Hunden hadde spist 200g melkesjokolade og da kom vetrinæren midt på natta for å gi spymiddel til hunden. Så det gikk fint :) Den lille biten hunden din fikk i seg går nok bra. Ellers kan du ringe vetrinæren og høre så du kanskje får slappet av litt.



Anonymous poster hash: 2599b...e99
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm...er det SÅ farlig som folk skal ha det til?

Hunden vår har "spist" sjokolade nå i 13 år, rettere sagt stjålet sjokolade ved visse anledninger.
Lever enda, ikke blind, syk eller noe annet.



Anonymous poster hash: 8f85c...cca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille på 2 kg spiste litt sjokolade, kanskje 30 gram, ringte dyrlegen og forklarte. Men siden det ikke var så stor mengde så skulle jeg bare se det ann. Kunne komme inn å få i henne medisiner så hun kastet opp, men veterinæren mente det ikke var nødvendig.



Anonymous poster hash: 3cbfa...458
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...er det SÅ farlig som folk skal ha det til?

Hunden vår har "spist" sjokolade nå i 13 år, rettere sagt stjålet sjokolade ved visse anledninger.

Lever enda, ikke blind, syk eller noe annet.

Anonymous poster hash: 8f85c...cca

Sånn jevnt over så skal det gå bra, så lenge det ikke er store mengder. Men jeg har lest historier om hunder som har tusket til seg sjokolade (også små mengder), og ble funnet døde dagen etter. Såvidt jeg har forstått (og jeg er ingen proff på dette, jeg har bare internettilgang) så er det visst slik at kakao er gift, og "slår av" organene én etter en.

Hunden min (15 kg) gomlet i seg rundt 300g 70% kokesjokolade. Det var straka vegen til dyrlegevakten (en affære nesten dyrere enn bikkja kosta i sin tid) for spy-sprøyte. Jeg fikk klar beskjed av dyrlegen at det var sinnsykt godt jeg kom, for ellers hadde nok ikke Fido overlevd.

Det var samme dyrlege som var skeptisk til om det var noen vits at jeg kom i det hele tatt, når jeg ringte. Og samme dyrlege som har bedt meg holde meg hjemme ved andre telefoner (bekymret matmor, ja.... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn jevnt over så skal det gå bra, så lenge det ikke er store mengder. Men jeg har lest historier om hunder som har tusket til seg sjokolade (også små mengder), og ble funnet døde dagen etter. Såvidt jeg har forstått (og jeg er ingen proff på dette, jeg har bare internettilgang) så er det visst slik at kakao er gift, og "slår av" organene én etter en.

Hunden min (15 kg) gomlet i seg rundt 300g 70% kokesjokolade. Det var straka vegen til dyrlegevakten (en affære nesten dyrere enn bikkja kosta i sin tid) for spy-sprøyte. Jeg fikk klar beskjed av dyrlegen at det var sinnsykt godt jeg kom, for ellers hadde nok ikke Fido overlevd.

Det var samme dyrlege som var skeptisk til om det var noen vits at jeg kom i det hele tatt, når jeg ringte. Og samme dyrlege som har bedt meg holde meg hjemme ved andre telefoner (bekymret matmor, ja.... ;) )

Ja, trodde det var ren kakao som var farlig. En kakao bønne feks er farlig, mørk sjokolade med høy prosent kakao i er farligere. Nå har vår hund stjålet type lyyyyys sjokolade, med lite kakao i, og det har aldri vært store bitene - tipper det er stjålet en vanlig melkesjokolade plate på 13 år.

Har heldigvis gått greit her i gården ;)

Anonymous poster hash: 8f85c...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så liten mengde skal ikke være farlig for hunden. Du har også en stor hund, og den tåler større mengder sjokolade enn miniatyrene.

Mine ulviser har spist mengder med sjokolade(ja de er ekstreme til å stjele mat), men det har alltid gått bra.

Har diskutert emnet med vetten ved flere anledninger, og det er sjelden de ser hunder syke av sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboerens cavalier spiste en hel melkesjokoladeplate for litt siden. Gikk fint :)



Anonymous poster hash: 31067...bcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min venninnes hund dreit og spydde ut alt (en hel sfinx-eske) før vi hadde merket at sjokoladen var vekke. Tror stort sett det går fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...