Gå til innhold

En veldig dårlig ide?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste fått veldig lyst til/en trang til å stikke av, eller dra bort for en liten periode, uten å si i fra til noen. Rett og slett bare forsvinne. Jeg er sliten og lei, og trenger rett og slett en pause fra alt og alle, og har derfor lyst til å bare stikke av for en kort stund, maks en måned. Jo mer jeg tenker på det, jo mer får jeg lyst til det, MEN, jeg vet jo at familien min kommer til å bli bekymret, og jeg har jo en jobb å gå til.

SÅ er det en veldig dårlig ide? (Jeg vet at den er litt dårlig, men er den veldig dårlig?

Jeg lengter etter å slå av telefonen, ikke ha kontakt med noen, jeg trenger er pause.

Anonymous poster hash: c32a7...324
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare ta deg en ferie?

Anonymous poster hash: 13d38...69b
  • Liker 1
Skrevet

Ta ferie fra jobb, si til venner og familie at du tar det en liten avslappningstur(ikke si hvor) at du trenger litt alenetid og at de ikke skal bekymre seg. Enkelt og greit:)

Anonymous poster hash: dae2a...569
  • Liker 5
Skrevet

Hva med å si ifra til dine aller nærmeste at du vil reise bort og skrur av mobil, så slipper du iallefall nyhetsoppslag og etterlysningsplakater av deg når du kommer hjem? :)

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Korleis er livssituasjonen din? Har du barn? Kor gamal er du? Har du fast jobb?

Skrevet

Fiks deg fri, si fra til dine nærmeste, slå av telefonen og ta deg en tur til Sørøst-Asia eller Karibien eller noe.

Anonymous poster hash: 5a762...7ea
Skrevet

Korleis er livssituasjonen din? Har du barn? Kor gamal er du? Har du fast jobb?

Jeg bor alene, ingen barn, 22 år har fast jobb, ja, en jobb jeg virkelig hater, og jeg kan egentlig ikke bare ta ferie fra den. Vurderer å slutte.

Jeg har lyst til å dra bort, og at ingen vet hvor jeg er, jeg har ikke lyst til å diskutere det med noen av mine nærmeste. Men det kommer jo til å bli problemer når jeg kommer tilbake, vil jo ikke at noen skal bekymre seg grenseløst for meg.

Hva om jeg skriver en lapp?

Gjest navnelapp
Skrevet

Kvar skal du legge lappen, då? Du bør iallfall seie opp jobben din, viss arbeidsgjevar vert sur pga at vakter vert ståande opne fordi du blir borte vert du trekt i lønn og må kanskje dekke vikarutgifter i tillegg, og så trekker han det i lønn du har til gode. Ikkje smart. Men du treng jo ikkje fortelje nokon at du har sagt opp. For meg virkar det som om du treng hjelp til andre ting enn å stikke av, har eg rett?

Skrevet

Si i hvert fall opp jobben først, ikke bare stikk. Og få gitt beskjed til dine nærmeste (om enn bare en sms), så du ikke blir etterlyst.

Skrevet

Jeg bor alene, ingen barn, 22 år har fast jobb, ja, en jobb jeg virkelig hater, og jeg kan egentlig ikke bare ta ferie fra den. Vurderer å slutte. Jeg har lyst til å dra bort, og at ingen vet hvor jeg er, jeg har ikke lyst til å diskutere det med noen av mine nærmeste. Men det kommer jo til å bli problemer når jeg kommer tilbake, vil jo ikke at noen skal bekymre seg grenseløst for meg. Hva om jeg skriver en lapp? Anonymous poster hash: c32a7...324

En lapp kan du skrive! Eller et brev og legg det i postkassa dems den dagen du reiser :) Ikke reis uten at noen vet det, det blir bare masse tull og bekymringer.

Skrevet

Du kan jo sende en sms til foreldrene dine og bestevenninnen din om at du trenger en pause fra alt og reiser bort i ca en mnd uten telefon og uten internett. Når smsene er sendt skrur du av telefonen og reiser.

Hvis du ikke får gitt beskjed før du stikker av er du rett og slett en egoistisk drittsekk. Venner og familie kommer til å ble fra seg av bekymring hvis du plutselig er forsvunnet og ingen vet hvor eller hvorfor. De kommmer sannsynligvis til å tro at du er kidnappet. Forsiden av alle aviser i Norge. Etterlyst internationalt osv. Du husker vel hun som forsvant i Hellas i sommer?

• Liker 2
Skrevet

vil bare si at sier du opp jobben selv, så er det karantene tid før du får arbeidsledighetstrygd, husker ikke akkurat no hvor lang den karantenen er, men det tror jeg du finner ut om du leser på nav sine nettsider

Skrevet

TS her

Jeg vet det er jævlig egoistisk å bare dra. Men føler at jeg liksom ikke har noe alternativ. Jeg er drittlei! Og orker snart ikke mer. Jeg vet at familien min og alle andre kommer til å tro at jeg har tatt livet mitt, men det vil jeg ikke, jeg vil leve, men ikke sånn som det er nå. Jeg burde si opp jobben min, men jeg har jo en hel måneds oppsigelsestid, og jeg tenkte på å dra så fort som mulig, pluss at de andre på jobben vil begynne å lure.

Dessuten er jeg nysgjerrrig på hvordan andre vil reagere om jeg bare ble borte, om det er noen som bryr seg i det hele tatt..

Gjest navnelapp
Skrevet

TS her

Jeg vet det er jævlig egoistisk å bare dra. Men føler at jeg liksom ikke har noe alternativ. Jeg er drittlei! Og orker snart ikke mer. Jeg vet at familien min og alle andre kommer til å tro at jeg har tatt livet mitt, men det vil jeg ikke, jeg vil leve, men ikke sånn som det er nå. Jeg burde si opp jobben min, men jeg har jo en hel måneds oppsigelsestid, og jeg tenkte på å dra så fort som mulig, pluss at de andre på jobben vil begynne å lure.

Dessuten er jeg nysgjerrrig på hvordan andre vil reagere om jeg bare ble borte, om det er noen som bryr seg i det hele tatt..

Det treng du ikkje lure på. Som det vert nemnt over her: Husk på oppstyret som vart rundt ho som stakk av i Hellas. Slikt går ikkje ubemerka hen. Ein eller annan kjem til å kontakte politiet, politiet har opne journalar, journalistar kjem til å grave og spørje, det kjem til å bli eit helsikes liv.

• Liker 1
Skrevet

En sms kan sendes av hvemsomhelst, og utgi seg for å være hvemsomhelst. En kidnapper kan skrive en slik melding fra offerets telefon. Just saying.

Et håndskrevet og forklarende brev sendt fra hjemstedet dagen for avreise er hakket bedre enn elektroniske meldinger.

Jeg har full forståelse for ditt ønske om et pusterom, men når det er sagt, så synes jeg faktisk det er ganske feigt å bare stikke av. For en del år siden var jeg borti noe lignende med en kompis. Plutselig var han bare vekke. Møtte ikke på jobb, ingen fikk tak i han hverken på mobil, msn eller epost. Leiligheten var forlatt. Han ble meldt savnet av vennegjengen (han var opprinnelig britisk, og vi kjente ikke noe til familieforholdene hans) Politiet etterforska og fant ut at han ikke ville bli funnet. Altså, han var i god behold men det var alt vi til nød fikk vite. Først var vi bekymra og redd, så kom spørsmålene, så en smule sinne. Når jeg nå snart ti år etter tenker tilbake så tenker jeg at det var feigt å bare stikke. Han hadde nok sine grunner, men et lite og fornuftig varsel kunne han gitt til minst én av de nærmeste kompisene.

Jeg synes du skal søke ny jobb, si opp den gamle. Ha noen uker mellom slutt i gammel før start i ny. Planlegg å reise og et par dager før avreise ta en prat med foreldrene dine eller en god venn, og informer om planen din. Ikke vis tegn til å la deg overtale til forandring i planene, men vær klar på at du har bestemt deg. Først da kan det bli en mindre dårlig idé etter mitt hjerte.

Uansett, masse lykke til med alt du trenger pause fra. Håper du får det bedre :klem:

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har ferie til gode er det helt vanlig å ta ut denne i oppsigelsetida ;)

Skrevet

NB. Du bør tenke på at leteaksjoner koster penger og du får en regning når de finner ut at du ikke vil bli funnet...

Det du planlegger er et helvete for de nærmeste om du ikke sender dem informasjon,et brev der du forteller at du reiser bort, sånn som du skriver her.

Å sende en kort sms med sånn info er fullstendig respektløst. En kort lapp om at du er vekk er stygt gjort mot foreldrene dine.

Foreldre blir sinnsykt bekymra og tankene spinner om hvorfor og om du skal ta dittt eget liv. Du ødelegger deres daglige livskvalitet ved å dra vekk uten å gi dem noen opplysninger, så ikke fortvent tilgivelse med det første.

Du må for all del reise om du trenger det, men postlegg brev når du drar om at du reiser vekk frivillig for en tid og ikke ønsker å bli funnet,men at du ikke har til hensikt å forsvinne for bestandig.

Husk at foreldre og familiemedlemmer ofte klandrer seg selv og lurer på om de har gjort noe galt.

Si opp jobben din på forhånd og reis etter siste dag på jobb.Postlegg brev på vei til Gardermoen.

Lykke til og god tur :)

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke si noe om hvorfor du reiser, bare at du blir borte en stund, at du har det bra og at de ikke skal lete etter deg.

Anonymous poster hash: 84127...ffe
  • Liker 1
Skrevet

Mange bra forslag her, skulle ønske jeg hadde mulighet til å bare stikke av en stund.

Her er mitt forslag:

- Du jobber i en jobb du hater uansett, så da kan du like gjerne få sjefen til å sparke deg, mulig du får et sluttoppgjør da også, og slipper å jobbe i oppsigelsestiden.

- Skriv et brev til dine nærmeste om situasjonen din og si at du trenger "å finne deg selv"

- Tenk hvor du vil reise og reis din vei.

Anonymous poster hash: c88c3...19e
Skrevet

Vil ikke anbefale deg å gå inn for å få sparken. Det kan gi store konsekvenser for senere arbeid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...