AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Skriver vell mest for å bare lufte litt frustrasjon... Skjønner at det kun er han som vet svaret. Var på date med en mann i helga. Hadde det veldig hyggelig, gikk veldig lett å prate. Ble litt kos og klem, men ikke mer enn det. Han gav uttrykk for at han også hadde det veldig hyggelig, fikk litt kompliment og sa da han dro at vi gjerne måtte gjøre det igjen. Fikk melding da jeg kom hjem, svarte at jeg hadde hatt det hyggelig og gjerne ville møtes igjen, noe han svarte at han også ville. Så hørte jeg ikke mer fra han. Men tenkte det var for dumt om begge skulle gå å vente på å høre noe fra den andre. Men sendte nå en melding, bare for å vise litt oppmerksomhet. Passa på å stille et spørsmål, så han hadde noe å svare på Gikk laaaang tid uten svar (kan riktig nok vere han har vore uten dekning den tia), så får jeg bare en liten setning tilbake. Ingen kommentar til det jeg skrev, bare svar på spørsmålet. Og et smilefjes. Har fra før inntrykk at han ikke er typen som skriver så mye meldinger, uten at en har noe spesielt å skrive om. Men synest likevell han kunne prøve å vise litt mer interesse, om han faktisk er interessert. Kjente jeg bli litt skuffet da jeg endelig fikk svar. Vi har jo bare truffest den ene gangen, så har jo ikke grunn til å forvente så mye. Men lurer jo litt på om jeg skal stole på det han sa/skrev etter vi møttes, eller jeg burde tolke noe annet ut frå mangelen på oppmerksomhet. Er så kjedelig å gå å håpe på noe som ikke kommer til å skje. Anonymous poster hash: 7a6c0...774
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Hva med å ta litt initiativ? I og med at han inviterte deg på første date, så er det vel din tur nå? Anonymous poster hash: 851c9...2bc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Skriver vell mest for å bare lufte litt frustrasjon... Skjønner at det kun er han som vet svaret. Var på date med en mann i helga. Hadde det veldig hyggelig, gikk veldig lett å prate. Ble litt kos og klem, men ikke mer enn det. Han gav uttrykk for at han også hadde det veldig hyggelig, fikk litt kompliment og sa da han dro at vi gjerne måtte gjøre det igjen. Fikk melding da jeg kom hjem, svarte at jeg hadde hatt det hyggelig og gjerne ville møtes igjen, noe han svarte at han også ville. Så hørte jeg ikke mer fra han. Men tenkte det var for dumt om begge skulle gå å vente på å høre noe fra den andre. Men sendte nå en melding, bare for å vise litt oppmerksomhet. Passa på å stille et spørsmål, så han hadde noe å svare på Gikk laaaang tid uten svar (kan riktig nok vere han har vore uten dekning den tia), så får jeg bare en liten setning tilbake. Ingen kommentar til det jeg skrev, bare svar på spørsmålet. Og et smilefjes. Har fra før inntrykk at han ikke er typen som skriver så mye meldinger, uten at en har noe spesielt å skrive om. Men synest likevell han kunne prøve å vise litt mer interesse, om han faktisk er interessert. Kjente jeg bli litt skuffet da jeg endelig fikk svar. Vi har jo bare truffest den ene gangen, så har jo ikke grunn til å forvente så mye. Men lurer jo litt på om jeg skal stole på det han sa/skrev etter vi møttes, eller jeg burde tolke noe annet ut frå mangelen på oppmerksomhet. Er så kjedelig å gå å håpe på noe som ikke kommer til å skje. Anonymous poster hash: 7a6c0...774 Jeg har opplevd det samme; altså at jeg var på date og han sa flere ganger at han ville treffe meg igjen. Så hørte jeg ingenting fra ham.. Anonymous poster hash: 325ba...f0e
bebis1 Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Jeg kan ikke svare for han. Det kan være at han ikke er typen til å skrive lange meldinger. Eller så kan det være at han ikke er så interessert, det er vanskelig å si uten å kjenne typen. Jeg synes du skal ta initiativ til å finne på noe. Spør om dere skal se en film ilag, gå på kino eller noe annet. På den måten finner du lettere ut av om han er interessert eller ikke Lykke til
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Jeg har opplevd det samme; altså at jeg var på date og han sa flere ganger at han ville treffe meg igjen. Så hørte jeg ingenting fra ham.. Anonymous poster hash: 325ba...f0e 1. Han likte deg ikke 2. Du viste ikke noen interesse etter daten Anonymous poster hash: 851c9...2bc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Hva med å ta litt initiativ? I og med at han inviterte deg på første date, så er det vel din tur nå? Anonymous poster hash: 851c9...2bc Det var jeg som tok initiativ til første møtet, lot han bestemme detaljene men jeg som tok initiativ for å få noe til å skje. Har lyst å invitere han med på noe igjen, men er to ting som holder meg tilbake: 1. Har ikke peiling hva vi skulle finne på. Er ikke helt typen til å gå ut på middag, kino ol noen av oss. 2. Ønsker ikke å vere overivrig og masete. Og blir så lei meg om han sier nei, selv om han har god grunn til å ikke ha tid akkurat når jeg foreslår. Anonymous poster hash: 080b1...9ab
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Det var jeg som tok initiativ til første møtet, lot han bestemme detaljene men jeg som tok initiativ for å få noe til å skje. Har lyst å invitere han med på noe igjen, men er to ting som holder meg tilbake: 1. Har ikke peiling hva vi skulle finne på. Er ikke helt typen til å gå ut på middag, kino ol noen av oss. 2. Ønsker ikke å vere overivrig og masete. Og blir så lei meg om han sier nei, selv om han har god grunn til å ikke ha tid akkurat når jeg foreslår. Anonymous poster hash: 080b1...9ab Hva om han tenker akkurat det samme? Anonymous poster hash: 851c9...2bc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Jeg kan ikke svare for han. Det kan være at han ikke er typen til å skrive lange meldinger. Eller så kan det være at han ikke er så interessert, det er vanskelig å si uten å kjenne typen. Jeg synes du skal ta initiativ til å finne på noe. Spør om dere skal se en film ilag, gå på kino eller noe annet. På den måten finner du lettere ut av om han er interessert eller ikke Lykke til Takk! Han er en jeg gjerne kunne hatt kontakt med som venn, om han ikke vil noe mer. Derfor jeg ønsker å "føle meg litt frem" til hva jeg kan forvente. Kan fort bli kleint å vere venner om jeg er for ivrig for tidlig, men samtidig er jeg bare tålmodig til en viss grad. Kanskje la det gå noen dager til (siden jeg fikk så kort svar i dag), gi han en sjans til å ta kontakt, og så spørre om å finne på noe. Anonymous poster hash: 080b1...9ab
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 2. Ønsker ikke å vere overivrig og masete. Og blir så lei meg om han sier nei, selv om han har god grunn til å ikke ha tid akkurat når jeg foreslår. Anonymous poster hash: 080b1...9ab Er det bedre å håpe på at han kanskje tar kontakt en gang, enn å være sikker på at han ikke gjør det? Inviter han med ut på noe. En gåtur, kanskje, om du liker det? Anonymous poster hash: a6aa7...9fc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 Hva om han tenker akkurat det samme? Anonymous poster hash: 851c9...2bc Vi er litt like på en del slike ting, så det er ikke umulig. Anonymous poster hash: 080b1...9ab
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Er det bedre å håpe på at han kanskje tar kontakt en gang, enn å være sikker på at han ikke gjør det? Inviter han med ut på noe. En gåtur, kanskje, om du liker det? Anonymous poster hash: a6aa7...9fc Har ikke mulighet for å møtes før helga, og da skal det plaskregne :/ Ellers er tur et veldig bra forslag. Men kanskje det kan vere romantisk med en regnværstur Bor ett stykke fra hverandre, så greit å ha litt tid sammen når vi først møtes... Anonymous poster hash: 080b1...9ab
Marie90 Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 (endret) Han er ikke interessert. Det er vanlig å avslutte en date i en god tone, og de aller fleste vil legge 'løse' planer etterpå av høflighets skyld - dog ikke konkrete dersom man ikke er interessert. Han sendte deg ikke melding for å be deg ut igjen. Da du tok kontakt, drøyet han med å svare. Ja det er mulig han var opptatt, men var han interessert hadde du fått en melding der han ba deg ut eller i det minste ville fortsette samtalen. Jeg tror du vet svaret selv. Om du så klarer å tvinge en date ut av ham om du insisterer, så regner jeg med at du ikke vil date en som bare takker ja til et evt. ligg. Cut your losses, glem det og gå videre. Endret 28. august 2013 av Marie90 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Han er ikke interessert. Det er vanlig å avslutte en date i en god tone, og de aller fleste vil legge 'løse' planer etterpå av høflighets skyld - dog ikke konkrete dersom man ikke er interessert. Han sendte deg ikke melding for å be deg ut igjen. Da du tok kontakt, drøyet han med å svare. Ja det er mulig han var opptatt, men var han interessert hadde du fått en melding der han ba deg ut eller i det minste ville fortsette samtalen. Jeg tror du vet svaret selv. Om du så klarer å tvinge en date ut av ham om du insisterer, så regner jeg med at du ikke vil date en som bare takker ja til et evt. ligg. Cut your losses, glem det og gå videre. Om det er kun det ham er ute etter så blit han nok skuffa, hehe. Mulig du har rett, er det jeg er redd for. Men hva er poenget med å sende meg melding så snart han kommer hjem, og å gjennta at han vil møtes igjen om han ikke vil det? Skjønner at en sier litt forskjellig så lenge en er face to face, men ikke på melding like etterpå. Tross alt han som sendte først den gangen. Forøvrig, han var vanligvis treig med å svare på meldinger før vi møttes også. Mulig han er slik som ikke alltid har telefonen i nærheten. Anonymous poster hash: 080b1...9ab
Marie90 Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Om det er kun det ham er ute etter så blit han nok skuffa, hehe. Mulig du har rett, er det jeg er redd for. Men hva er poenget med å sende meg melding så snart han kommer hjem, og å gjennta at han vil møtes igjen om han ikke vil det? Skjønner at en sier litt forskjellig så lenge en er face to face, men ikke på melding like etterpå. Tross alt han som sendte først den gangen. Forøvrig, han var vanligvis treig med å svare på meldinger før vi møttes også. Mulig han er slik som ikke alltid har telefonen i nærheten. Anonymous poster hash: 080b1...9ab Jeg går utifra at han sendte melding etter daten enten av ren høflighet eller at han ville holde ting 'varmt' for sikkerhets skyld. Mulig han likte deg litt, men ikke helt, og ville holde det åpent som en mulighet, for en fling el.l. Han dater muligens en annen som han liker mer, ettersom han har fadet ut. Ikke les for mye inn i det faktum at han sendte deg en melding etter daten. Det betyr lite når han ikke har kontaktet deg etterpå. Det er bedre å innse det og gå ut av det med verdighet. Jenter som presser på gutter som egentlig ikke er interessert, angrer alltid etterpå.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Jeg går utifra at han sendte melding etter daten enten av ren høflighet eller at han ville holde ting 'varmt' for sikkerhets skyld. Mulig han likte deg litt, men ikke helt, og ville holde det åpent som en mulighet, for en fling el.l. Han dater muligens en annen som han liker mer, ettersom han har fadet ut. Ikke les for mye inn i det faktum at han sendte deg en melding etter daten. Det betyr lite når han ikke har kontaktet deg etterpå. Det er bedre å innse det og gå ut av det med verdighet. Jenter som presser på gutter som egentlig ikke er interessert, angrer alltid etterpå. Har vell heller lite med verdighet å spørre om å møtes uten at han er interessert, det har med å spare seg selv for skuffelse å gjøre. Litt avsporing, men hvordan presser man en gutt til å dra på date? Tenker at normalt spørr en "vil du vere med på ___", og tidspunkt. Om gutten ikke vil så svarer han bare nei (ev ikke svarer), med en mer eller mindre god unnskyldning. Anonymous poster hash: 080b1...9ab
Marie90 Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 Har vell heller lite med verdighet å spørre om å møtes uten at han er interessert, det har med å spare seg selv for skuffelse å gjøre. Litt avsporing, men hvordan presser man en gutt til å dra på date? Tenker at normalt spørr en "vil du vere med på ___", og tidspunkt. Om gutten ikke vil så svarer han bare nei (ev ikke svarer), med en mer eller mindre god unnskyldning. Anonymous poster hash: 080b1...9ab Det er gutter som stort sett ber jenter ut. Mange hevder dette ikke er "moderne", men det er fortsatt normen i de fleste land og det er faktisk en grunn til det. En jente som ber en gutt ut viser tydelig veldig mye interesse - selv om han ikke er interessert vil han stort sett si ja ettersom sjansen for sex er stor. Menns standard for sexpartnere er langt lavere enn kvinners, og ingen politisk bølge vil forandre det. Jeg hører noen si at jenter idag har "rett" til å be gutter ut, men det er ikke det det handler om i det hele tatt. Å vente på en gutts initiativ er den beste metoden for å filtrere ut de interesserte fra de ikke-interesserte. Hvis han ER interessert så vil du få en invitasjon til date nr 2 - uten unntak. Norske kvinner har ofte et forvridd syn på dette fordi Norge er et av de mest ekstremfeministiske landene i verden, med et veldig motsatt (og ofte lite fruktbart) syn på dating. Jeg foreslår at du leser godt gjennom denne bloggposten, der en erfaren mann har beskrevet hvordan det fungerer: http://www.therulesrevisited.com/2011/09/dont-initiate-contact.html
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Det er gutter som stort sett ber jenter ut. Mange hevder dette ikke er "moderne", men det er fortsatt normen i de fleste land og det er faktisk en grunn til det. En jente som ber en gutt ut viser tydelig veldig mye interesse - selv om han ikke er interessert vil han stort sett si ja ettersom sjansen for sex er stor. Menns standard for sexpartnere er langt lavere enn kvinners, og ingen politisk bølge vil forandre det. Jeg hører noen si at jenter idag har "rett" til å be gutter ut, men det er ikke det det handler om i det hele tatt. Å vente på en gutts initiativ er den beste metoden for å filtrere ut de interesserte fra de ikke-interesserte. Hvis han ER interessert så vil du få en invitasjon til date nr 2 - uten unntak. Norske kvinner har ofte et forvridd syn på dette fordi Norge er et av de mest ekstremfeministiske landene i verden, med et veldig motsatt (og ofte lite fruktbart) syn på dating. Jeg foreslår at du leser godt gjennom denne bloggposten, der en erfaren mann har beskrevet hvordan det fungerer: http://www.therulesrevisited.com/2011/09/dont-initiate-contact.html Greit nok, og joda om han er interessert tar han sikkert til "vett" og inviteret til slutt. Uansett,du svarte ikke på spørsmålet. Ikke at jeg har ønske om å tvinge en mann til å møte meg, men hvordan "presser" en noen med på en date? Anonymous poster hash: 080b1...9ab
Marie90 Skrevet 28. august 2013 #18 Skrevet 28. august 2013 Greit nok, og joda om han er interessert tar han sikkert til "vett" og inviteret til slutt. Uansett,du svarte ikke på spørsmålet. Ikke at jeg har ønske om å tvinge en mann til å møte meg, men hvordan "presser" en noen med på en date? Anonymous poster hash: 080b1...9ab Det lå i svaret mitt. Rett og slett ved å be ham ut vil du indirekte 'presse' ham. Selvsagt kan du ikke garantere at han blir med ut eller fysisk tvinge ham, men han har tydelig demonstrert at han ikke er interessert og ved å be ham ut nå er det som om du sier "jeg vet du ikke er interessert men jeg synes du skylder meg en date nr 2" eller evt, "jeg liker deg såpass mye at jeg er villig til å ta sjansen på at du bare sier ja til et ligg siden det er tilgjengelig". Det er ikke det du mener å si, men det er det som oppfattes (om enn underbevisst).
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 Et nydelig vær i har dag da dere !!! ^^ TS, hva er det du driver med nå da? Hva er det bygger alt av dette på egentlig? Først og fremst."Det var jeg som tok initiativ til første møtet, lot han bestemme detaljene men jeg som tok initiativ for å få noe til å skje. Har lyst å invitere han med på noe igjen, men er to ting som holder meg tilbake: 1. Har ikke peiling hva vi skulle finne på. Er ikke helt typen til å gå ut på middag, kino ol noen av oss. 2. Ønsker ikke å vere overivrig og masete. Og blir så lei meg om han sier nei, selv om han har god grunn til å ikke ha tid akkurat når jeg foreslår." Du sier at det var du som tok initiativet sist, men bare lot han bestemme detaljene. Det hørtes jo spenstig ut og mon tro om hvor stor risiko det innebærte for din del (for avvisning)..? For det er jo dét man er redd for vel? ? Å bli avvist ? Eventuelt avtale å ta det rundt en ny dato som muligens ville ha passet bedre? Vel, det er en risiko som en må ta da. Om en er interessert nok riktig nok. Og slikt avhenger jo av mange variable faktorer antar jeg, da følelser og slikt ikke alltid er like logisk straks dem faller inn og nyanserer helhetsinntrykket av kan få. Men.. Har dere ikke snakket sammen noe særlig i mellomtiden altså? Du har kanskje ikke fått noen antydninger av hint til initiativ fra hans side heller, hvor mulighetene tilsa at du heller fikk bestemme detaljene neste gang eventuelt. For hvis ikke - så forstår jeg jo at du blir usikker når du bare sitter å venter. Og det er jo bare ufint. Særlig og hvis dere har fått så lite inntrykk av hverandre, at dere (les: du) er usikker på om hvorvidt det er ønskelig med noe seriøst eller om han kanskje er ute etter et ligg. Da er det jo også særs viktig å ligge alt av dette på grunnlaget for dagens teorier en så ivrig som en slenger rundt seg. Og - hvis det kanskje bare er usikkerhet rundt HVA som eventuelt kan finnes på, så er det massevis av alternativer en kan benytte seg av her vel? Det enkle er jo ofte det beste, men om en ønsker å gjøre på så mye, kan en jo f.eks gå en tur, eller spille ett eller annet sammen, som bowling, biljard, beer-pong, osv. Dette burde jo ikke være så vanskelig. Som nevnt, det enkle er ofte det beste. "Det er gutter som stort sett ber jenter ut. Mange hevder dette ikke er "moderne", men det er fortsatt normen i de fleste land og det er faktisk en grunn til det. En jente som ber en gutt ut viser tydelig veldig mye interesse - selv om han ikke er interessert vil han stort sett si ja ettersom sjansen for sex er stor. Menns standard for sexpartnere er langt lavere enn kvinners, og ingen politisk bølge vil forandre det. Jeg hører noen si at jenter idag har "rett" til å be gutter ut, men det er ikke det det handler om i det hele tatt. Å vente på en gutts initiativ er den beste metoden for å filtrere ut de interesserte fra de ikke-interesserte. Hvis han ER interessert så vil du få en invitasjon til date nr 2 - uten unntak. Norske kvinner har ofte et forvridd syn på dette fordi Norge er et av de mest ekstremfeministiske landene i verden, med et veldig motsatt (og ofte lite fruktbart) syn på dating. Jeg foreslår at du leser godt gjennom denne bloggposten, der en erfaren mann har beskrevet hvordan det fungerer: http://www.therulesr...te-contact.html" Svæææært enig i hva som blir skrevet her forøvrig. Det er mange som mener at dette ikke er "moderne", men er det alt som betyr noe eventuelt? Ja, det er gjerne slik at det ofte er gutten som tar initiativet. På skoledansen er de ham som går bort til en jente og hører om henne vil danse, ikke omvendt. Men, det er blitt veldig mange andre varianter her i dagens samfunn. Og det er også svært mange ting som tilsier noe som kan utgjøre noe annet. Dessuten så er ikke dette så veldig legitimt i det hele tatt btw, mtp omstendighetene. Fordi jeg får noen bange anelser av at dere har snakket om hvorvidt hvor seriøst dette eventuelt er og om han egentlig bare er ute etter én ting, eller ei. Men det er jo alltids mulig at jeg tar feil. Jeg ville hvertfall ikke blindt ha stolt på snodige maler og fasiter, på hvordan samfunnet generelt har oppført seg som en flokk i de vanligste tilfellene, hvor en måler den slags informasjon fra, om en ønsker. Men hva vet jeg da. Kan jo være han egentlig ikke er så interessert og da, men vil kanskje akspetere invitasjonen bare for å knulle deg for å bli ferdig med saken. Huff. Nei, dating nå for tiden altså. Anonymous poster hash: 5da1f...a44
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #20 Skrevet 28. august 2013 Et nydelig vær i har dag da dere !!! ^^ TS, hva er det du driver med nå da? Hva er det bygger alt av dette på egentlig? Først og fremst."Det var jeg som tok initiativ til første møtet, lot han bestemme detaljene men jeg som tok initiativ for å få noe til å skje. Har lyst å invitere han med på noe igjen, men er to ting som holder meg tilbake: 1. Har ikke peiling hva vi skulle finne på. Er ikke helt typen til å gå ut på middag, kino ol noen av oss. 2. Ønsker ikke å vere overivrig og masete. Og blir så lei meg om han sier nei, selv om han har god grunn til å ikke ha tid akkurat når jeg foreslår." Du sier at det var du som tok initiativet sist, men bare lot han bestemme detaljene. Det hørtes jo spenstig ut og mon tro om hvor stor risiko det innebærte for din del (for avvisning)..? For det er jo dét man er redd for vel? ? Å bli avvist ? Eventuelt avtale å ta det rundt en ny dato som muligens ville ha passet bedre? Vel, det er en risiko som en må ta da. Om en er interessert nok riktig nok. Og slikt avhenger jo av mange variable faktorer antar jeg, da følelser og slikt ikke alltid er like logisk straks dem faller inn og nyanserer helhetsinntrykket av kan få. Men.. Har dere ikke snakket sammen noe særlig i mellomtiden altså? Du har kanskje ikke fått noen antydninger av hint til initiativ fra hans side heller, hvor mulighetene tilsa at du heller fikk bestemme detaljene neste gang eventuelt. For hvis ikke - så forstår jeg jo at du blir usikker når du bare sitter å venter. Og det er jo bare ufint. Særlig og hvis dere har fått så lite inntrykk av hverandre, at dere (les: du) er usikker på om hvorvidt det er ønskelig med noe seriøst eller om han kanskje er ute etter et ligg. Da er det jo også særs viktig å ligge alt av dette på grunnlaget for dagens teorier en så ivrig som en slenger rundt seg. Og - hvis det kanskje bare er usikkerhet rundt HVA som eventuelt kan finnes på, så er det massevis av alternativer en kan benytte seg av her vel? Det enkle er jo ofte det beste, men om en ønsker å gjøre på så mye, kan en jo f.eks gå en tur, eller spille ett eller annet sammen, som bowling, biljard, beer-pong, osv. Dette burde jo ikke være så vanskelig. Som nevnt, det enkle er ofte det beste. "Det er gutter som stort sett ber jenter ut. Mange hevder dette ikke er "moderne", men det er fortsatt normen i de fleste land og det er faktisk en grunn til det. En jente som ber en gutt ut viser tydelig veldig mye interesse - selv om han ikke er interessert vil han stort sett si ja ettersom sjansen for sex er stor. Menns standard for sexpartnere er langt lavere enn kvinners, og ingen politisk bølge vil forandre det. Jeg hører noen si at jenter idag har "rett" til å be gutter ut, men det er ikke det det handler om i det hele tatt. Å vente på en gutts initiativ er den beste metoden for å filtrere ut de interesserte fra de ikke-interesserte. Hvis han ER interessert så vil du få en invitasjon til date nr 2 - uten unntak. Norske kvinner har ofte et forvridd syn på dette fordi Norge er et av de mest ekstremfeministiske landene i verden, med et veldig motsatt (og ofte lite fruktbart) syn på dating. Jeg foreslår at du leser godt gjennom denne bloggposten, der en erfaren mann har beskrevet hvordan det fungerer: http://www.therulesr...te-contact.html" Svæææært enig i hva som blir skrevet her forøvrig. Det er mange som mener at dette ikke er "moderne", men er det alt som betyr noe eventuelt? Ja, det er gjerne slik at det ofte er gutten som tar initiativet. På skoledansen er de ham som går bort til en jente og hører om henne vil danse, ikke omvendt. Men, det er blitt veldig mange andre varianter her i dagens samfunn. Og det er også svært mange ting som tilsier noe som kan utgjøre noe annet. Dessuten så er ikke dette så veldig legitimt i det hele tatt btw, mtp omstendighetene. Fordi jeg får noen bange anelser av at dere har snakket om hvorvidt hvor seriøst dette eventuelt er og om han egentlig bare er ute etter én ting, eller ei. Men det er jo alltids mulig at jeg tar feil. Jeg ville hvertfall ikke blindt ha stolt på snodige maler og fasiter, på hvordan samfunnet generelt har oppført seg som en flokk i de vanligste tilfellene, hvor en måler den slags informasjon fra, om en ønsker. Men hva vet jeg da. Kan jo være han egentlig ikke er så interessert og da, men vil kanskje akspetere invitasjonen bare for å knulle deg for å bli ferdig med saken. Huff. Nei, dating nå for tiden altså. Anonymous poster hash: 5da1f...a44 Måtte jo bare flire litt av ein så serriøs og velskrive analyse av situasjonen Men meir serriøst, frå min side: takk for godt svar! Skal prøve å svare det du spør om. Nei, ikke så stor risiko ved første møtet.Eller, hadde han sagt nei uten å ha møtt meg så er det noe helt annet enn å ikke vere interessert lenger etter første møtet. Har ikke så lyst å legge ut detaljer om hva vi faktisk gjorde, men det kan sammenlignes med om jeg hadde spurt om vi skulle gå ut og spise og latt han bestemme hvilken resturant. Har ikke snakket i mellomtiden, og ikke snakket om hvor alvorlig vi skal ta det. Men måten han ordla seg på når han sa han ville møtes igjen kan tilsies at han ville jeg skulle ta initiativ, vertfall til tidspunkt. Men igjen, det blir litt tolkingssak om det var det han mente, eller det var tilfeldig ordvalg. Jeg tror ikke han abre er ute etter et ligg. Ut fra erfaring så passer ikke det med oppførselen, alternativene er heller at han kan vere interessert i kjæreste, er bare interessert som venn, er ikke interessert (ev han ikke vet hva han vil ennå). Med mannfolk vet en så klart aldri, men om han kuner ute etter sex ville det vore mer taktisk å legge opp til en date som innebærer alkohol og nærhet til en ledig seng... Så klart er det rett at mannen oftest tar initiativet, og mange menn vil ha det slik. Men hvorfor risikere noe som kanskje kan bli bra med en mann fordi ting ikke følger standarden. Kanskje han er for usikker, eller kanskje han tror han var tydelig på at jeg burde ta kontakt om når og hvor vi møtes igjen. Han fremstår heller ikke helt som stereotypen "norsk mann", men om det skulle tilsi at han er mer eller mindre tradisjonell enn andre vet jeg ikke. Tro det eller ei så ble jeg faktisk mer optimist av svarene i denne tråden enn jeg var tidligere. Holder meg nok til planen jeg nevnte lenger oppe. Venter noen dager, og ser om han tar kontakt når han er ledig (han er f.eks. ikke hjemme i dag, men vet ikke akkurat hvilken dag han kommer hjem). Om jeg ikke hører noe så sender jeg nok en melding med spørsmål om å møtes. Vil han så vil han, om ikke så er det ikke mye mer å lure på. Anonymous poster hash: 080b1...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå