MonThe Skrevet 12. november 2013 Forfatter #141 Del Skrevet 12. november 2013 Hei hei Ble 20 minutter med yoga i går + 10 min rygg/bekkenstyrke med ball. Har etter anbefaling fra fysioterapeuten min kjøpt treningsball, og håper konkrete øvelser for bekken/rygg gjør susen for bekkenet, det har virkelig ikke vært godt i det siste. I dag har jeg også trent "bekkenprogrammet", og skal på spinning i kveld Ellers så har jeg kjøpt anti-shake-tightsen --> den var på tilbud på get inspired på søndag, på 30% rabatt, så da kunne jeg ikke la sjansen gå fra meg Kjøpte den i str M, den blir nok litt trang i starten, men blir nok å passe, kommer jo aldri til å gå ned til str S uansett Oooog, jeg fikk pulsklokke til mannen i bursdagsgave -- gleder meg til å prøve den i kveld, det blir første gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 12. november 2013 Forfatter #142 Del Skrevet 12. november 2013 Første spinningtime med pulsklokka unnagjort --> gjennomsnittlig puls på 168 som er 88% av Max. Og høyeste puls på 197, som var 103%av Max, som ifølge klokka skulle være 191. Og antall kalorier forbrent : 715 Aner ikke om dette er gode tall eller ikke mtp puls , men synes det var gøy å kunne følge med på klokka/innsats! Og føler absolutt at jeg tok ut det jeg hadde i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. november 2013 #143 Del Skrevet 13. november 2013 Første spinningtime med pulsklokka unnagjort --> gjennomsnittlig puls på 168 som er 88% av Max. Og høyeste puls på 197, som var 103%av Max, som ifølge klokka skulle være 191. Og antall kalorier forbrent : 715 Aner ikke om dette er gode tall eller ikke mtp puls , men synes det var gøy å kunne følge med på klokka/innsats! Og føler absolutt at jeg tok ut det jeg hadde i dag! Det er så gøy å trene med puls! Du har nok en litt for lav makspuls. Tanken har kanskje slått deg, men det skal altså ikke være mulig å komme opp i 103%. Til nøds 94-95%, men da skal du være falleferdig etterpå. Min makspuls er på 206 som visstnok er helt gjennomsnittlig for alderen min (29). Nå som jeg er så sliten av søvnmangel kommer jeg aldri høyere enn 91%, må jobbe skikkelig for å komme over 90. Men det er sinnsykt bra det også altså, kommer du så høyt er det hard trening. (En vanlig spinn 1 time har som mål å ha max på 88%). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. november 2013 Forfatter #144 Del Skrevet 13. november 2013 Det er så gøy å trene med puls! Du har nok en litt for lav makspuls. Tanken har kanskje slått deg, men det skal altså ikke være mulig å komme opp i 103%. Til nøds 94-95%, men da skal du være falleferdig etterpå. Min makspuls er på 206 som visstnok er helt gjennomsnittlig for alderen min (29). Nå som jeg er så sliten av søvnmangel kommer jeg aldri høyere enn 91%, må jobbe skikkelig for å komme over 90. Men det er sinnsykt bra det også altså, kommer du så høyt er det hard trening. (En vanlig spinn 1 time har som mål å ha max på 88%).. Tusen takk for innspill! og ja, stussa litt på det Meen, hvordan regner jeg ut riktig maxpuls for meg? at maxpulsrn min er 191 var det klokka som regna ut, utifra hvilepulsen, eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. november 2013 #145 Del Skrevet 13. november 2013 . Tusen takk for innspill! og ja, stussa litt på det Meen, hvordan regner jeg ut riktig maxpuls for meg? at maxpulsrn min er 191 var det klokka som regna ut, utifra hvilepulsen, eller noe sånt Har ikke anelse. Jeg har bare prøvd meg fram egentlig. Den som jeg har nå er blitt satt av treningssenteret. Men jeg trodde ikke hvilepuls og maxpuls hadde en så stor sammenheng jeg altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. november 2013 #146 Del Skrevet 13. november 2013 hvilken tights kjøpte du? (linken viste bare til generell side..). jeg lurer på de rønish doris tightsene... Syns det høres ut som du jobber skikkelig bra ut i fra tallene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. november 2013 Forfatter #147 Del Skrevet 13. november 2013 Har ikke anelse. Jeg har bare prøvd meg fram egentlig. Den som jeg har nå er blitt satt av treningssenteret. Men jeg trodde ikke hvilepuls og maxpuls hadde en så stor sammenheng jeg altså. Hmm...aner ikke jeg altså, er helt nytt for meg dette med pulsklokke, så må nok lese litt om det Når jeg var oppe på 197 så var det på slutten av de tyngste øktene, kanskje dette er nærmere makspuls? Klarte ikke ligge så veldig lenge slik.. Finner vel ut av det setter stor pris på innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. november 2013 Forfatter #148 Del Skrevet 13. november 2013 hvilken tights kjøpte du? (linken viste bare til generell side..). jeg lurer på de rønish doris tightsene... Syns det høres ut som du jobber skikkelig bra ut i fra tallene dine Kjøpte den Rønisch doris 7/8, i sort med grønne detaljer. Finner den ikke igjen på nettsiden nå da gleder meg til å få den i posten ja, jo, Taakk har ikke helt funnet ut av det, men er jo fornøyd med innsatsen uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. november 2013 #149 Del Skrevet 14. november 2013 Hmm...aner ikke jeg altså, er helt nytt for meg dette med pulsklokke, så må nok lese litt om det Når jeg var oppe på 197 så var det på slutten av de tyngste øktene, kanskje dette er nærmere makspuls? Klarte ikke ligge så veldig lenge slik.. Finner vel ut av det setter stor pris på innspill! Jeg vil tippe at det heller var mellom 90-94% et sted. Når jeg er oppe i 92% føles det som om halshullet mitt er en millimeter tykt og jeg har problemer med å få inn nok luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. november 2013 Forfatter #150 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg vil tippe at det heller var mellom 90-94% et sted. Når jeg er oppe i 92% føles det som om halshullet mitt er en millimeter tykt og jeg har problemer med å få inn nok luft.. Haha, det var en ganske nøyaktig beskrivelse av hvordan det kjentes Kan jeg regne ut maxpulsen min selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. november 2013 Forfatter #151 Del Skrevet 15. november 2013 God morgen Veiedag. Og vekta viste det samme som sist fredag. Ikke overrasket, har ikke vært spesielt strukturert med kostholdet. Og ikke i så mye aktivitet heller. Skulle trent nå mens E sover. Isteden ligger jeg under et pledd på sofaen med en dundrende hodepine :/ kjenner humøret og kroppen matcher været utenfor i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. november 2013 Forfatter #152 Del Skrevet 15. november 2013 Ble 20 minutter yoga + bekken/ryggøvelser. Bedre enn ingenting og har meldt meg på spinning på søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. november 2013 #153 Del Skrevet 18. november 2013 Kjøpte den Rønisch doris 7/8, i sort med grønne detaljer. Finner den ikke igjen på nettsiden nå da gleder meg til å få den i posten ja, jo, Taakk har ikke helt funnet ut av det, men er jo fornøyd med innsatsen uansett Si fra når du har fått dem og testet dem skikkelig - forventer full rapport og anmeldelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. november 2013 Forfatter #154 Del Skrevet 18. november 2013 Si fra når du har fått dem og testet dem skikkelig - forventer full rapport og anmeldelse I will! Fikk de i posten i dag -- har hittil bare prøvd de på, men de kjennes veeldig gode, og sitter som et skudd! Du skal få skikkelig anmeldelse etter spinningen i morgen ------- Ble ikke spinning i går. Makta rett og slett ikke etter at ungene var i seng. I dag har det blitt 30 minutters trilletur i raskt tempo + 15 min yoga (er nå ferdig med dag 10) + bekkenøvelser. Var til fysio i dag, hun satte akupunktur på meg - kjentes helt greit der og da, men har vært skikkelig stiv og kjei ellers i dag, vet ikke om det hadde noe med det å gjøre med I morgen kommer mamma på besøk, men har meldt meg på spinning i morgen kveld allikevel, saser på at jeg kommer meg avgårde selv om hun er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. november 2013 Forfatter #155 Del Skrevet 18. november 2013 Her er frestn tightsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. november 2013 Forfatter #156 Del Skrevet 18. november 2013 Prøver meg på ei plan denne uka: Tirsdag: Spinning Onsdag: JMvideo hvis mamma drar hjem - trilletur hvis hun blir til tors Torsdag: Spinning Fredag: Yoga / trilletur Lørdag: Fri Søndag: Trilletur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 19. november 2013 #157 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Jeg er stor tilhenger av planer Her er jeg fullbooket hele uka med fri lørdag og søndag Tricepsene mine har forøvrig dødd i dag! Mulig de er i live til fredag igjen Så forresten nærmere på str-skjema på de tightsene... tenkte at jeg skulle bestille L, men i følge midjemål og hoftemål så bør jeg ta M - men hva med lårene.....? Endret 19. november 2013 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. november 2013 Forfatter #158 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg er stor tilhenger av planer Her er jeg fullbooket hele uka med fri lørdag og søndag Tricepsene mine har forøvrig dødd i dag! Mulig de er i live til fredag igjen Så forresten nærmere på str-skjema på de tightsene... tenkte at jeg skulle bestille L, men i følge midjemål og hoftemål så bør jeg ta M - men hva med lårene.....? Da tar du M! det står at De kan være litt romslige i str, og at om man står mellom to heller bør gå en str ned! planer er bra! ....og her vurderes det å droppe dagens spinning-plan! Og synke ned i sofaen med ei stor skål godteri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. november 2013 Forfatter #159 Del Skrevet 19. november 2013 Kom meg på spinning Gjennomsnittspuls 164, 86% av Max Maxpuls 193, 101% av Max 659 kalorier forbrent Superfornøyd med dagens økt, selv om tallene var litt lavere enn sist Skjønner jeg må justere opp maxpulsen, men blir ikke helt klok på hvordan jeg skal gjøre det, er så mange forskjellige måter å regne på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 20. november 2013 #160 Del Skrevet 20. november 2013 Makspuls er bestemt fra fødselen av, og vil synke etterhvert som man blir eldre. Enkleste måte å regne ut makspuls er med formelen: . Denne måten å regne ut makspuls på er ikke nødvendigvis nøyaktig. Olympiatoppens utholdenhetsavdeling bruker formelen 220 – (alder x 0,7)[1], mens forskere ved NTNU mener at følgende formel gir et mer nøyaktig resultat: 211 – (alder x 0,64).[2] Sitat Wikipedia Jeg er superimponert over at du får til å dra å trene etter at guttene er lagt :jepp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå