MonThe Skrevet 10. september 2013 Forfatter #41 Del Skrevet 10. september 2013 Grove vafler med sunt pålegg? Jeg er veldig glad i det selv, lager en stabel og hiver i frysen. Jeg tiner dem oppå brødristeren, så blir de som nystekte. Eller grove pannekaker med sukkerredusert eplemos og kanel, det er snadder Grove vafler - så lurt! Takk! (Sønnen min kommer til å juble over matpakkene sine framover! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 10. september 2013 #42 Del Skrevet 10. september 2013 Ja, det er mye gøyere med grove vafler enn brødskiver i matpakken, det syns jeg selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. september 2013 Forfatter #43 Del Skrevet 11. september 2013 Ja, det er mye gøyere med grove vafler enn brødskiver i matpakken, det syns jeg selv også Men du? Hva har du på? De gangene vi har pannekaker til middag lager jeg de alltid grove (med havregryn og sammalt hvete i, i tillegg til litt hvetemel), men blir jo til at vi har syltetøy på. Og hvitost hvis det brukes i matpakka dagen etter. Ser liksom ikke for meg at det smaker noe godt med kjøttpålegg på ----- Rakk ikke noe sykkeltur, men ble 30 minutters trilletur i raskt tempo og så 45 min med "banish-videoen". Fikk bare tatt 5/7 økter før jeg måtte gi meg (E våkna, og måtte ha mat). Men fornøyd med det! Siiinnsykt stiv og støl i legger og lår i dag, blir sikkert ikke noe bedre i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 11. september 2013 #44 Del Skrevet 11. september 2013 Mmmm, mykje godt her! Ikkje dumt med litt annleis og spanande mat av og til Kva med brunost på vafler? F.eks. lettare fløtemysost? Eller kremost? Eg er ikkje så innmari kreativ, kjøleskåpet vårt består av det samme pålegget veke etter veke Makrell i tomat, kjøttpålegg, ost, sylte.. Ellers..polarbrød? Omelett? Pai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 11. september 2013 #45 Del Skrevet 11. september 2013 Jeg har gjerne kjøttpålegg jeg, for eksempel fårepølse, italiensk salat og skinke eller ost og skinke. Ellers har jeg gjerne brunost på, men da syns jeg det er litt vanskeligere å få med grønnsakene. Med kjøttpålegget fyller jeg også opp med grønn salat, agurk og paprika hvis jeg bruker hvitost. Bruker egentlig det samme som på brødskivene, bortsett fra ting som er litt verre å smøre, som leverpostei. Det er litt kronglete, så jeg velger heller noe annet. Det er veldig greit å prøve seg frem med ett og ett hjerte og se hva man liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 12. september 2013 Forfatter #46 Del Skrevet 12. september 2013 Mmmm, mykje godt her! Ikkje dumt med litt annleis og spanande mat av og til Kva med brunost på vafler? F.eks. lettare fløtemysost? Eller kremost? Eg er ikkje så innmari kreativ, kjøleskåpet vårt består av det samme pålegget veke etter veke Makrell i tomat, kjøttpålegg, ost, sylte.. Ellers..polarbrød? Omelett? Pai? Mm, både omelett og pai er jo supergodt -- det skal jeg huske på! Brunost på vafler er digg -- men kanskje ikke så veeldig sunt? Jeg har gjerne kjøttpålegg jeg, for eksempel fårepølse, italiensk salat og skinke eller ost og skinke. Ellers har jeg gjerne brunost på, men da syns jeg det er litt vanskeligere å få med grønnsakene. Med kjøttpålegget fyller jeg også opp med grønn salat, agurk og paprika hvis jeg bruker hvitost. Bruker egentlig det samme som på brødskivene, bortsett fra ting som er litt verre å smøre, som leverpostei. Det er litt kronglete, så jeg velger heller noe annet. Det er veldig greit å prøve seg frem med ett og ett hjerte og se hva man liker Da skal jeg prøve med kjøttpålegg! ----- Usj, i dag er en skikkelig drittdag. Har bare gått 30 minutter tur i raskt tempo. Ellers har dagen bare flydd forbi med klesvask, storhandling, prøve å få E til å sove, underholde E (som er vanvittig grinete for tida, og tuller med soving både dag og natt) og barselstreff. Som var sånn passelig kjekt. I tillegg henger det over meg at jeg ikke har fått trent i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 12. september 2013 #47 Del Skrevet 12. september 2013 Hei MonThe! Jeg falt helt ut av dagbøkene en laaang stund her, og nå har jo alle fått seg treningsdagbok i steden for babydagbok. Så jeg tenkte jeg skulle følge med her nå. Du har jo vært meget effektiv med å skaffe deg to barn - først nå jobber jeg med saken... Men det virker som det er koselig og slitsomt med to? Som jeg forventer... Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. september 2013 Forfatter #48 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Hei MonThe! Jeg falt helt ut av dagbøkene en laaang stund her, og nå har jo alle fått seg treningsdagbok i steden for babydagbok. Så jeg tenkte jeg skulle følge med her nå. Du har jo vært meget effektiv med å skaffe deg to barn - først nå jobber jeg med saken... Men det virker som det er koselig og slitsomt med to? Som jeg forventer... Ha en fin kveld! Sushi!!! Så koselig at du titter innom meg! Og gratulerer såå mye med spiren!! Hihi, ja, det gikk ganske fort i svingene med oss Det er litt slitsomt, og veldig, veldig, veldig koselig! Synes overgangen fra 1-2 gikk myyye enklere enn fra 0-1 da! God helg ----- Fredag. Og veiedag. Og i godt humør! Vekta viste i dag 76,3 - det er ned 800 gram det siden sist fredag! *klapper meg selv på skuldra* Altså, er jo ikke så mye ned totalt, bare 0,9 kilo på knappe tre uker, men må være fornøyd allikevel. Føler virkelig jeg har jobba for det denne uka. Selv om ikke treningsplana har blitt helt som den skulle har jeg vært aktiv (type svett og høy puls) hver dag, og har vært flink med kostholdet. Så får det bare være at jeg gikk litt opp igjen sist uke. *fokusere på det som er bra, og se framover* Ute pøser det ned i dag, så trilletur opp til Hundetjønna utgikk -- har isteden trent til JM Prøvde meg på en ny video, "No more trouble zones" -- måtte gi meg halvveis i økt 5/7, da stakk det noe innmari i bekkenet, denne videoen var ikke helt "bekkenvennlig" med mye utfall både til siden og fram/bakover. Men svetten silte og det verka i armer og ben, så noe effekt måtte jeg ha fått selv om jeg ikke fullførte hele videon. Tok to økter på "Banishvideoen" til slutt, før uttøying, så ble en times trening Endret 13. september 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 13. september 2013 #49 Del Skrevet 13. september 2013 Mm, både omelett og pai er jo supergodt -- det skal jeg huske på! Brunost på vafler er digg -- men kanskje ikke så veeldig sunt? Det er litt fleire kcal i lettare fløtemysost enn i f.eks. lett Norveiga..men like mykje feitt (16 g pr 100g)..men viss ein er flink og varierer, så trur eg at brunost på skiva/vaffelen nokre gongar i veka ikkje gjer det største utslaget på vekta Vi skal forresten ha pai til middag neste veke - Quiche Lorraine (med ost, skinke og egg) Nam! Vi hadde pai med kyllingfyll forrige veke, og guten sa "mæh! mæh!" heeeile tida Åt som ein helt! Og GRATULERER med flott vekttap denne veka! Syns du skal vere kjempefornøgd! Håper du får ein goood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. september 2013 Forfatter #50 Del Skrevet 13. september 2013 Det er litt fleire kcal i lettare fløtemysost enn i f.eks. lett Norveiga..men like mykje feitt (16 g pr 100g)..men viss ein er flink og varierer, så trur eg at brunost på skiva/vaffelen nokre gongar i veka ikkje gjer det største utslaget på vekta Vi skal forresten ha pai til middag neste veke - Quiche Lorraine (med ost, skinke og egg) Nam! Vi hadde pai med kyllingfyll forrige veke, og guten sa "mæh! mæh!" heeeile tida Åt som ein helt! Og GRATULERER med flott vekttap denne veka! Syns du skal vere kjempefornøgd! Håper du får ein goood helg! Du har nok helt rett i det! ...men vaffel med brunost er ikke det første som plumper inn i hodet mitt når jeg tenker på sunn frokost Det hørtes supergodt ut - takk for tipset! Og tusen takk for det, er ganske så fornøyd Og det har du også grunn til å være, 2,5 kilo på to uker er bare helt enormt bra jobba!!! God helg til dere også! ------- Da har jeg prøvd med på å lage grove vafler Vaffeljernet klikka, så ble isteden (mislykka) pannekaker ..lurer på om all havren/havreklien var skyld i at de ble så bløte? Til tross for at de ikke så så delikate ut så smakte de ok, blir nok fint å ha i fryseren framover Kveldskosen i kveld blir druer med mager vanilje-kesam. Sparer det "skikkelig snopet" ( altså, sjokolade ) til søndag - da er mannen hjemme og vi skal ha "helg" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. september 2013 #51 Del Skrevet 13. september 2013 Så flinke dere er! Selv har jeg gått opp denne uka også, men tror hovedgrunnen er at kroppen holder på vann nå (venter mensen hvert øyeblikk). Så sånn kan det gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. september 2013 Forfatter #52 Del Skrevet 14. september 2013 Så flinke dere er! Selv har jeg gått opp denne uka også, men tror hovedgrunnen er at kroppen holder på vann nå (venter mensen hvert øyeblikk). Så sånn kan det gå. Kjedelig å se at vekta går litt opp, men greit å vite at det er en naturlig grunn til det! ...akkurat som mensen ikke er kipt nok frafør god helg ----- Seriøst, i går kveld tenkte jeg ikke på sjokolade en eneste gang. Glemte tilogmed av kesamen med druer. Kanskje jeg er kvitt det verste søtsuget, og vanen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. september 2013 #53 Del Skrevet 14. september 2013 Heldige du i så fall..Jeg tenker på det hele tiden Nesten i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. september 2013 Forfatter #54 Del Skrevet 14. september 2013 Heldige du i så fall..Jeg tenker på det hele tiden Nesten i alle fall. er innmari godt da! *og siden jeg skrev det innlegget så har jeg tenkt på sjokolade* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. september 2013 Forfatter #55 Del Skrevet 15. september 2013 Usj, to usunne dager, med middag på Burger King i går + smågodt til kvelden, og lasagne i dag ooog sjokolade til kvelden. Ikke ble det noe tur verken i dag eller i går heller. I morgen formiddag kommer mamma på besøk, hun blir her til tirsdag. Før hun kommer skal jeg til legen, så tror ikke jeg rekker noe trening. Og det blir vel ikke så mye aktivitet mens hun er her heller -- men jeg skal iallefall være flink med kostholdet Neste ukes plan ser slik ut: Man: besøk / trilletur Tirs:besøk / trilletur Ons: JMvideo + trilletur Tors: spinning Fre: Tur oppi marka med barselsgruppa. Lør: Fri Søn: Sykkeltur eller JMvideo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. september 2013 Forfatter #56 Del Skrevet 17. september 2013 Slo likegodt til med en spinningtime i kveld jeg! Det er organiserte spinningtimer på et industribygg her i nærheten, tirs + tors + søn fra 1930-2030, absolutt overkommelig å komme seg på en slik time i ny og ne! Og kjenner jeg er litt stolt av meg selv, som hoppa i treningsklærne og dro på trening etter å ha fått begge ungene i seng! Ellers vært flink med kostholdet både i dag og i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. september 2013 #57 Del Skrevet 17. september 2013 Flinkis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. september 2013 Forfatter #58 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Flinkis! ----- Ble trilletur opp til Hundetjønna i dag, men droppa JMvideoen. Er skikkelig stiv og vond i bekkenet etter spinningen i går, ble kanskje litt mye stående, "seig" sykling. Har meldt meg opp på spinning i morgen kveld også, men kan nok hende jeg bør stå over (ehmm...sitte over) noen av "ståøktene". Ellers har jeg vaska hele kjøkkenet, inkl. Fliser og skap - det kan vel telles litt det og Endret 18. september 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. september 2013 #59 Del Skrevet 18. september 2013 Du er så flink altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2013 #60 Del Skrevet 18. september 2013 Så flink du er! Jeg spinning. Får ikke noe vondt i bekkenet, men det blir ikke så veldig mye harde tråkk pga kneet mitt så det begrenser seg selv egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå