Gå til innhold

MonThe blir sunn og sterk og stram

MonThe

Anbefalte innlegg

Foresten syyyykt lyst på den der plata med Kvikk Lunsj Melkesjokolade som ligger i kjøkkenskuffa i dag!!

*dumme mannen som kjøper sånt midt i uka*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foresten syyyykt lyst på den der plata med Kvikk Lunsj Melkesjokolade som ligger i kjøkkenskuffa i dag!!

*dumme mannen som kjøper sånt midt i uka*

Og eg har sååå lyst å teste ut den der nye Melkesjokolade med mokkabønner! Den høyres så god ut!

*dumme meg som har sjokoladestreik* :fnise:

Evt. *dumme Freia/Nidar/Minde som kjem med masse nyheter akkurat når vi skal slanke oss* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og eg har sååå lyst å teste ut den der nye Melkesjokolade med mokkabønner! Den høyres så god ut!

*dumme meg som har sjokoladestreik* :fnise:

Evt. *dumme Freia/Nidar/Minde som kjem med masse nyheter akkurat når vi skal slanke oss* ;)

:fnise:

-----

Sålangt i dag har vi ikke gjort noe annet enn å være på barselstreff (der jeg spiste to sveler :sjenert: ). E sovna i senga si når vi kom hjem, og da la jeg meg på sofaen istedenfor å trene. Egentlig ikke dårlig samvittighet heller, etter en tullete natt. Nå skal vi hente storebror i bhgen, håper på å få til en sykkeltur, evt en trilletur i ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. Og i dritthumør.

Opp 500 gram denne uka. Tror ikke alt er fett, føler meg stinn og oppblåst, og har ikke vært på "do" på noen dager. Men allikevel.

Får vel prøve å børste det av meg, og bruke dette til å være flinkere i uka som kommer. Og til å ikke ta helt av på godteri og kosemat i helga.

Uansett, dritthumør. Drittkropp.

:sukk:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. Og i dritthumør.

Opp 500 gram denne uka. Tror ikke alt er fett, føler meg stinn og oppblåst, og har ikke vært på "do" på noen dager. Men allikevel.

Får vel prøve å børste det av meg, og bruke dette til å være flinkere i uka som kommer. Og til å ikke ta helt av på godteri og kosemat i helga.

Uansett, dritthumør. Drittkropp.

:sukk:

Du også ja?

Jeg har også gått opp i vekt denne uka. :glare:

Frustrerende, menmen. Selv blir jeg mer umotivert av det, men må bare prøve å finne motivasjonen til å være sunnere neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du også ja?

Jeg har også gått opp i vekt denne uka. :glare:

Frustrerende, menmen. Selv blir jeg mer umotivert av det, men må bare prøve å finne motivasjonen til å være sunnere neste uke!

Usj, du og? :glare:

Hadde jeg jobbet knallhardt for det hadde jeg nok blitt umotivert jeg også, men denne uka har egentlig vært litt halvveis, med bare tre dager med skikkelig aktivitet, så gir ikke meg selv lov til å bli umotivert av det.. Er bare min egen feil. Selv om det nesten er mer irriterende, har jo ingenting annet enn meg selv å skylde på :wink: ...kan desverre ikke regne med at kiloene bare renner av fordi at jeg har kuttet ut godteriet og kosemat :glare:

Skjønner du blir litt umotivert da - du er jo så flink å være aktiv! Klapp på skuldra til deg for det! :takke: Vi får satse på at vi er i bedre humør neste fredag ;):klemmer:

-----

Topper denne veiedagen med å bare hoppe i det/bikinien og blir med noen i bareselsgruppa i bassenget. Så absolutt ikke bikiniklar, men det blir nok kjekt - bare jeg får kommet meg nedi vannet :fnise:

I ettermiddag blir det kjøttsuppe hos svigermor. Og i kveld blir det IKKE sjokolade. Jeg sparer den til i morgen! ;)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, men har ikke akkurat vært flink med aktiviteten denne uka. Tror jeg bare har trent en gang, også har jeg gått en tur. Har vært så sliten etter praksis/ikke hatt mulighet så da har det blitt sånn. Men kostholdet er uansett det aller viktigste for å gå ned i vekt, så er nok der jeg må ta meg mer i nakkeskinnet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikkje gi opp i alle fall! :) Skal sjå at det løsnar neste veke! :jepp:

Det gjer uansett godt for kroppen at vi er aktive, at vi et sunnare og får ein betre livsstil, uansett om nokre hundre gram kjem på på ei veke. Du klarer nok å ta dei av igjen :)

Så kjekt med symjing da, håper du liker det! :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, men har ikke akkurat vært flink med aktiviteten denne uka. Tror jeg bare har trent en gang, også har jeg gått en tur. Har vært så sliten etter praksis/ikke hatt mulighet så da har det blitt sånn. Men kostholdet er uansett det aller viktigste for å gå ned i vekt, så er nok der jeg må ta meg mer i nakkeskinnet. ;)

Bra jobba uansett! Ser ut som om du har en ganske aktiv livsstil i utgangspunktet, det er jo kjempebra! :jepp:

:klemmer:

Må ikkje gi opp i alle fall! :) Skal sjå at det løsnar neste veke! :jepp:

Det gjer uansett godt for kroppen at vi er aktive, at vi et sunnare og får ein betre livsstil, uansett om nokre hundre gram kjem på på ei veke. Du klarer nok å ta dei av igjen :)

Så kjekt med symjing da, håper du liker det! :)

God helg!

Håper det! Og ja, du har helt rett -- selv om det ikke ble noen vektnedgang (heller tvert imot) denne uka så har jeg jo vært mye flinkere mtp kosthold enn på lenge, og det er jo bra, uansett! :jepp:

:klemmer:

-------

Var kjempekjekt i bassenget på fredag -- jeg hadde med meg E så ble mest kos, men rakk 10 minutter svømming fram/tilbake i bassenget mens E satt sammen med de andre. Er bare sånn det må bli når man har med seg smått ;) Ok kosthold på fredag, mens i går skeia vi ut med "take-away-pizza" og sjokolade til kvelden! Og to boller mens vi var på biltur :P

Superstart på dagen i dag, med ca 1,5 mil på sykkel!! :hoppe: Heiv meg på sykkelen idet mannen kom hjem fra nattevakt 0930 (helt greit å få dra ut døra alene i dag kjente jeg :wink: ), og sykla rundt Hoem, som det heter. Superfin tur, men både bakker og flatt terreng. Trødde skikkelig på i oppoverbakkene (glad jeg var alene sånn som jeg peste :fnise: ), og var såå fornøyd når jeg kom på den siste bakketoppen før jeg var hjemme! Jeg glemte å se på klokka idet jeg dro ut døra, men jeg tror jeg brukte rundt 50 minutter. Sikkert ikke spesielt raskt, men er superfornøyd! :) ...egentlig litt av en "dørstokk-mil", for ei som ikke er så veldig glad i å sykle! Og det aller beste er at bekkenet kjentes helt fint ut både mens jeg sykla og etterpå, så dette må jeg gjøre flere ganger! :jepp:

Senere i dag har jeg tenkt å sette opp en plan for neste uke. Er så fort at det ikke blir noe av noe når jeg ikke har skikkelig avtaler med meg selv.

Til middag i dag blir det tacosalat, og i kveld skal vi se film og spise popcorn :wink: Finfin søndag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her er neste ukes plan. Mulig noe må flyttes på/utgår pga vær/små barn som IKKE er med på plana, men satser på å få gjennomført! :tommelopp:

Slenger også med neste ukes middagsplan. Tar gjerne imot tips/råd/feedback både på "treningsplana" og middagsplana :) Synes det er liiiitt vanskelig å finne mat som passer til både meg, mannen OG F (som er ganske kresen), og er ikke interessert i å lage to middager. Tenker jeg kutter ut/ned på pasta/ris der det hører til, og pøser på med grønnsaker isteden :)

Uke 37:

Mandag - Trene til JM video "Banish Fat, Boost Metabolism" + div styrke (planke, knebøy, div. øvelser for armene med manualer)

Middag: Kyllingkjøttboller med blandet salat og couscous

Tirsdag - Gå til Skihytta med E i vogn.

Middag: Fiskegrateng m/torsk (tenkte å prøve den pakka fra Toro) med paprika, brokkoli og gulrot

Onsdag - sykle rundt Hoem.

Middag: Wokgrønnsaker med skinkestrimler og ris

Torsdag - Squash med mannen (spilte mye squash før - mulig det er ei dårlig plan med kranglete bekken + E i vogn, men verdt et forsøk )

Middag: Pestolaks med blandet salat og fullkornspasta

Fredag - Gå til Hundetjønna med E i vogn.

Middag: Tacosalat med svinekjøttdeig

Lørdag - Fri.

Middag: Dolmio Lasagne Kit med vanlig kjøttdeig og blandet salat.

Søndag - Sykle rundt Hoem. Evt ut på tur hele familien.

Middag: Tomatsuppe med kalkunpølse og fullkornspasta

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu -- i dag fikk jeg gjennomført hele Banish-videoen!!! :hoppendeglad:

Måtte moderer noen av øvelsene (klarer bla ikke ta situps og heve ett ben samtidig), men er suuperfornøyd!! Totalt 60 minutter, inkl. 5 min oppvarming og 5 min uttøying :tommelopp: Droppa styrkeøvelser etterpå, var mye styrke innbakt i videoen Og var helt gele i både armer og ben etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en bra plan det der! Så gjelder det vel bare å klare å ikke småspise så mye og ikke ta for store porsjoner. :)

Kjempebra med en times trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en bra plan det der! Så gjelder det vel bare å klare å ikke småspise så mye og ikke ta for store porsjoner. :)

Kjempebra med en times trening!

Ja, det var det da! ;)

------

..."sliter" litt med at jeg kjenner meg konstant sulten. Jeg ammer jo mye (sikkert 10-12 ganger iløpet av døgnet), det er sikkert litt av grunnen. Noen forslag til hva jeg kan spise utenom middag, som metter lenge - forutenom knekkebrød med skinke/kalkunpålegg og havregrynsgrøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er!

Isj, sliter med det samme selv. Ammer døgnet rundt og merker veldig godt at kroppen trenger mer enn normalt. Men hva med skikkelige grove muffins eller pannekaker med godt fyll? :sikle: Jeg spiser mye havregryn med melk, honning og valnøtter. Det er godt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Isj, sliter med det samme selv. Ammer døgnet rundt og merker veldig godt at kroppen trenger mer enn normalt. Men hva med skikkelige grove muffins eller pannekaker med godt fyll? :sikle: Jeg spiser mye havregryn med melk, honning og valnøtter. Det er godt det!

Takk for tips Belle! Kanskje grove matmuffins kan være noe? :jepp: Kanskje du har ei oppskrift på lur til meg? :klemmer: Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :vinke:

Superfin tur opp til Skihytta i dag! Ca 30 minutters gange rett opp ( ...gikk som en drøm å gå ned da :ler: ) , så var god og svett på toppen :jepp: Og for å ikke snakke om den nyyyydelige utsikta vi hadde der oppe! Dit skal jeg helt klart tilbake! *nesten flaut at jeg ikke har vært der før etter fem år i denne byen* :P

Litt usikker på om jeg rekker noen sykkeltur i morgen før mannen drar på jobb. Hvis ikke så blir det trening til JMvideo + trilletur med E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av Belle skal jeg lage matmuffins iløpet av uka! Fant mange gode oppskrifter her:

http://www.vektklubb.no/artikkel/grove-muffins-med-mat-i-20271732

Likte fremgangsmåten på disse muffinsene:

Melblandingen blandes med bakepulver og salt i en bille.

Er det noe nytt og miljøvennlig de har begynt med? :fnise:

Men de så gode ut de muffinsene, da! Det var ikke dumt med matmuffins, kjekt med sunnere varianter av usunn mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte fremgangsmåten på disse muffinsene:

Er det noe nytt og miljøvennlig de har begynt med? :fnise:

Men de så gode ut de muffinsene, da! Det var ikke dumt med matmuffins, kjekt med sunnere varianter av usunn mat! :)

:ler:

Tar gjeerne imot andre mat-tips også, begynner å bli lei av havregryn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grove vafler med sunt pålegg? Jeg er veldig glad i det selv, lager en stabel og hiver i frysen. Jeg tiner dem oppå brødristeren, så blir de som nystekte. Eller grove pannekaker med sukkerredusert eplemos og kanel, det er snadder :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...