Gå til innhold

MonThe blir sunn og sterk og stram

MonThe

Anbefalte innlegg

Max på 193%? :fnise: Uansett dødsbra at du kom deg på trening. :jepp:

Jeg ville prøvd meg fram. Begynn på f.eks. 200 og så ser du om du må justere den opp eller ned. Min er som sagt 206, det har jeg funnet ut etter mye prøving og feiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Makspuls er bestemt fra fødselen av, og vil synke etterhvert som man blir eldre. Enkleste måte å regne ut makspuls er med formelen: 369c77e3bedffcfbca37c59be7c8e55a.png.

Denne måten å regne ut makspuls på er ikke nødvendigvis nøyaktig. Olympiatoppens utholdenhetsavdeling bruker formelen 220 – (alder x 0,7)[1], mens forskere ved NTNU mener at følgende formel gir et mer nøyaktig resultat: 211 – (alder x 0,64).[2]

Sitat Wikipedia ;)

Jeg er superimponert over at du får til å dra å trene etter at guttene er lagt :jepp:

De måtene du har nevnt over gir ganske så forskjellg resultat :klo: Den første -- maxpuls 191. Olympiatoppens måte gir maxpuls på 200, og NTNUs gir et resultat på 192 :klo:

Ja, jo takk, trikset er vel å IKKE sette seg ned i sofaen etter at ungene er i seng, men bare komme seg avgårde. Og ikke tenke så mye på det :fnise: Har du komemt igang på treningssenter? :klemmer:

Max på 193%? :fnise: Uansett dødsbra at du kom deg på trening. :jepp:

Jeg ville prøvd meg fram. Begynn på f.eks. 200 og så ser du om du må justere den opp eller ned. Min er som sagt 206, det har jeg funnet ut etter mye prøving og feiling.

Ja, du har nok rett, må nok bare prøve meg fram. Leste enellerannen plass (finner ikke igjen siden så kan ikke linke til den), at når man føler man har tatt den helt ut så kan man legge på 3-5 pulsslag, der har man maxpuls. Så jeg tror jeg gjør det slik jeg -- sist trening var jeg oppe i 197 (så stjerner og trodde jeg kom til å dø :ler: ) -- legger til 5, og prøver meg med maxpuls på 203! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet i gang ja! :hoppe:

Nå skal jeg på Zumba og core :)

Så flink du er!! :tommelopp: Jeg sitter fortsatt i pysjen, med en kaffe, pepperkaker og en baby som er våken. Vi snakker våken merellermindre hele natta. Og som hyler hver gang jeg legger henne i senga :rolleyes: god trening :klemmer: Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den her kroppen altså :jolie: Ingen spinning på meg i dag -- ligger på sofaen med et bekken/korsrygg fra h*lvete. Skjedde etellerannet når jeg skulle løfte opp F og samtidig snu meg mot kjeøkkenbenken nå i ettermiddag, og nå kjennes det ut som om noe har løsnet :glare:

Ellers en liten trilletur på en halvtimes tid, i alt annet enn raskt tempo - på snø og is og holker. Og så har jeg gjort bekkenøvelsene mine.

Er så spent på veinga i morgen. Har ikke blitt så mye aktivitet som jeg har ønsket meg denne uka. Men kostholdet har vært greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke:

Fredag, og den o`store veiedagen ---- og jeg har gått ned 0,9 kilo denne uka :hoppendeglad::skya:

Synes det var utrolig digg å få et slikt resultat etter å ha vært konstant godterisyk denne uka :ler:

Nå er jeg 71,6 kilo. Så lett har jeg ikke vært på.... evigheter. Og målet mitt om å se 6-tallet er ikke så innmari langt unna :nigo:

Har funnet ut hva premien min blir når jeg kommer dit -- hadde bestemt meg for å unne meg en interiørskatt. Og da blir det denne! Dritdyr. Ufornuftig. Unødvenig. Fantastisk. Og velfortjent! :sjarmor::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du...jeg har løyet til deg jeg. :sjenert: 200 er maxpulsen min på. :lol: Men når jeg er uthvilt og baby-løs er den på 206. :fnise:

Åh, dødsfin stol! Vi har jo noen kopier fra Living til det nye kjøkkenbordet vårt, og selv om de også er sinnsykt fine, så blir det liksom ikke det samme allikevel. Snobbete? Litt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :jepp:

Var endelig litt vektnedgang her også. :fnise:

Hurra for vektnedgang hos deg også -- deilig det, når det har stått stille en stund! :heiajente: God helg til deg og dine :klemmer:

Du...jeg har løyet til deg jeg. :sjenert: 200 er maxpulsen min på. :lol: Men når jeg er uthvilt og baby-løs er den på 206. :fnise:

Åh, dødsfin stol! Vi har jo noen kopier fra Living til det nye kjøkkenbordet vårt, og selv om de også er sinnsykt fine, så blir det liksom ikke det samme allikevel. Snobbete? Litt. :ler:

Du og du! :wink: Uthvilt og baby-løs -- da kommer du vel dit om en 18-20 år :skratte:

Hehe, skjønner følelsen. Jeg er egentlig ikke spesielt opptatt av merker (huset mitt - og garasjen - er jo fullt av loppismøbler :wink: ), men det er jaggu stas å unne seg noe "skikkelig" innimellom, når det er noe man virkeligvirkelig ønsker seg :jepp: Selv om man sikkert sitter like godt i Living-stolene ;) ...men hadde aldri hatt råd til å kjøpe slike stoler til hele kjøkkenbordet for å si det sånn! :wink:

------

Gleder meg helt V I L T til smågodteri og lasagne i kveld :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt og lasagne hørtes perfekt ut! :)

Selv har jeg drømt om fruktsalat dynket i vaniljesaus i flere dager nå :fnise: Men det blir i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:vinke:

Sniker meg inn for å si at jeg lever :sjenert: har vært på spinning i kveld, første treninga siden sist oppdatering -- kort fortalt har den siste halvanna uka bestått av vannkopper, dårlig med søvn, en mann som har vært mye på jobb og en utslitt MonThe. I dag var F i bhgen for første gang siden sist fredag (altså, 22.11), og det var helt greit for meg for å si det sånn :wink:

Justerte opp maxpulsen til 201, og slik ble tallene i dag:

Gjennomsnittspuls 168, som er 84% av Max.

Maxpuls 194, som er 97% av Max.

Antall kalorier forbrent 586.

Forutenom null trenings-aktivitet i det siste har det også vært et ganske dårlig kosthold med endel småspising, pizza til middag&godterier midt i uka. Håper jeg ikke har gått opp så veldig mye.

Satser uansett på å komme sterkere tilbake fra nå av! :opplyser:

I morgen har jeg lyst ut på en lang trilletur. Hvis det ikke er storm, that is. Vært et himla dårlig vær de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :vinke:

I går ble det rolig inne-trening med en yogaøkt (dag 11 og 12 på Yogachallengen) + bekken og mageøvlser på ball.

I dag har jeg trent til denne (Level 1). Synes den var helt grei å trene til. Synes det gikk litt kjapt innimellom, i byttet mellom øvelsene, men det er vel for at jeg ikke har trent til den før. Noen av øvelsene kunne jeg legge til ekstra vekter på, mens andre måtte jeg ta uten vekter, så har noe å strekke meg etter :jepp: Og kjekt å prøve et nytt treningsprogram. Etter videoen tok jeg dag 13 av yogachallengen.

Brukte pulsklokka mens jeg trente med JM, gj.puls 167 (83%av max), max puls 193 (96%av max), og kalorier forbrent; 366 :tommelopp: Artig å se! :jepp:

Spent på veing i morgen. Håperhåperhåååper jeg ikke har gått opp. Men tror heller ikke jeg har gått ned, føler meg så stinn og oppblåst for tiden. Har vel en sammenheng med at jeg har mens nå. Føler meg foresten litt "snytt" har jo satt inn spiral, så hadde håpt å slippe herket :wink:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke:

Ned 0,6 kilo siden sist veing (som var for to uker siden - droppet det sist uke pga megadårlig kosthold + ingen trening). Fornøyd med det :tommelopp:

....ikke umulig at jeg ser 6-tallet før jul :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra!! Du er altså så flink! :jepp:

Du er så flink, altså! :) Gratulerer med fin vektnedgang! :)

Tusen takk for det jenter! God helg til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, da har nok ei treningsfri uke flydd forbi :sjenert:

Har rett og slett ikke overskudd og ork for tida -- ungene styrer sånn om nettene for tida, og jeg føler meg helt tom. Ble en liten trilletur på tirsdag, og ei yogaøkt i går + at jeg har gjort styrkeøvelser for bekken/rygg.

Føler jeg har spist litt mye, om enn sunt, så får se i morgen hva vekta viser.

Skulle tro at motivasjonen for å spise sunnere blit større av å ikke få trent, men hos meg er det egentlig motsatt. Føler liksom det blir litt "halvveis", og da mister jeg litt piffen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo trent! Trilletur, yoga og styrke ;) ikke kjempemye trening, men litt uansett!

Jeg er forresten som deg, blir lettere usunn når jeg ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo trent! Trilletur, yoga og styrke ;) ikke kjempemye trening, men litt uansett!

Jeg er forresten som deg, blir lettere usunn når jeg ikke trener.

Ja, er jo bedre enn ingenting.. Men føles ikke ut som trening når jeg ikke har svette skikkelig ;) God helg :klemmer:

-----

Usj, 400 gram opp denne uka. Må være skikkelig streng i kostholdet framover. For det blir jo endel julemat og sånt framover. I helga skal jeg bare spise snop i morgen (lørdag). Kanskje jeg kommer meg på spinning på søndag (hvis ungene legger seg greit og uten problemer, i det siste har vå måttet legge en hver, da begge styrer).

Blir en trilletur i dag, og en yogaøkt. Vond og stiv i bekkenet i dag, sikkert etter behandlinga i går + timesvis med julegavehandling. Så irriterende, at det ikke blir noe bedre.

Edit: 400 gram opp, ikke 600 gram ;)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Ikke så mye aktivitet i denne boka for tida. Skyldes vel at det ikke er så mye aktivitet her hjemme heller :wink: Siden sist har vi vært på en skog/fjelltur på 1,5 time + 2 små trillleturer. Ellers ingen trening bortsett fra bekkenøvelsene. Vært flink kostholdsmessig, da! Ned 0,7 kilo siden sist, så nå veier jeg 70,7 kilo. Rekker ikke se 6-tallet til jul (og da blir det heller ingen feiende flott julegave til meg selv :dry: ). Synes det er litt dumt, men kan jo bare skylde på meg selv, har vært lat i det siste, i tillegg til våkenetter + 2 runder med syke barn (så er liiiitt unnskyldt, da :sjenert: )

Satser på å at det blir mye aktivitet med familien i jula, om ikke trening, så iallefall trilleturer :hjerte: Og skal ikke ta heelt av på marspianen og julemat, for jeg vil ikke gå opp i vekt :opplyser:

Ønsker alle ei fantastisk førjulstid, og en flott jul med sine :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...