AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #61 Del Skrevet 31. august 2013 Folk skulle fått prøvd å leve under fattigdomsgrensa, kan jeg garantere folk hadde lært en ting eller to. Anonymous poster hash: 3adcb...c00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 1. september 2013 #62 Del Skrevet 1. september 2013 Er 113 kr per time lite om man f.eks. ikke har utdannelse? Synes ikke det, det må jo være en forskjell i lønn alt ettersom man har høyere utdannelse eller ikke. Herregud for et land, når 113 i timelønn er altfor lite. Latterlig. Anonymous poster hash: 0f975...c14 Nei det er da ikke latterlig. Jeg er under utdannelse, og jobber som ufaglært i butikk i tillegg til studiene. Nå har jeg riktignok høyeste lønnstrinn etter noen år i samme jobb, men tjener over 170 kroner timen før tillegg. Da er 113 kroner i timen lite, i alle fall om dere begge er over 18 og har fullført vgs. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #63 Del Skrevet 1. september 2013 Er 113 kr per time lite om man f.eks. ikke har utdannelse? Synes ikke det, det må jo være en forskjell i lønn alt ettersom man har høyere utdannelse eller ikke. Herregud for et land, når 113 i timelønn er altfor lite. Latterlig. Anonymous poster hash: 0f975...c14 Håper det der var ironi! Jeg er student, altså ingen utdannelse og jobber for 170 kroner per time! Anonymous poster hash: 214ac...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 1. september 2013 #64 Del Skrevet 1. september 2013 113,- i timelønn ER lite. Jeg har jobba i dagligvarebutikk, og for 5 år siden var timelønna over 130,-. Hvis man får under det i dag, har man rett og slett dårlig betalt. Når det er sagt, tror jeg ikke at alle driter penger, nei. Men når de først gjør noe ekstravagant postes det gjerne på facebook osv. Og det handler om prioriteringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gresshoppesang Skrevet 1. september 2013 #65 Del Skrevet 1. september 2013 Håper det der var ironi! Jeg er student, altså ingen utdannelse og jobber for 170 kroner per time!Anonymous poster hash: 214ac...c5d Det er høy lønn i forhold til hva man får som ufaglært og med null ansiennitet i det offentlige. (Se bort fra tilleggene man får i det offentlige.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gresshoppesang Skrevet 1. september 2013 #66 Del Skrevet 1. september 2013 Som ufaglært tjener du 136,- pr time dersom du jobber dagtid og 143,66 dersom du jobber turnus. Årslønnen er 265.200,- og ikke så fryktelig langt unna 250.000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #67 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg lurer på hvor folk får penger fra. ... Vi tjener greit begge to, har lån på 2 millioner. Men har ikke råd til mange reiser og ferier. Føler folk strøøøøør om seg med pengerAnonymous poster hash: a5638...aa9 Nei, folk driter ikke penger. Du har misforstått litt. Folk driter bæsj, og bruker penger til å tørke det bort. Helst 1000 lapper, siden de skjelden blir brukt til noe annet. De er så glatte og fine Anonymous poster hash: bac6d...042 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #68 Del Skrevet 1. september 2013 De som føler at andre snoker, og ikke fordrar de som graver, har gjerne penger. Selvfølgelig er det interessant for folk med lite penger å forstå hvorfor de som har mye penger har det. Slik kan kanskje de mindre bemidlede få noen økonomiske tips.Anonymous poster hash: 41af0...522 Men TS er ikke mindre bemidlet enn feks meg, og jeg er en av de som reiser på ferie flere ganger i året. Anonymous poster hash: ed963...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #69 Del Skrevet 1. september 2013 Folk må da få bruke penger på det de vil uten at andre skal bry seg. Vi har ny Mercedes, fin leilighet, dyre ting og bor på litt dyrere hotell en andre kanskje gjør, men det er fordi vi har RÅD til det. Anonymous poster hash: 2807e...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #70 Del Skrevet 1. september 2013 Relativt er nettopp det, relativt i forhold til det man sammenligner med. I vår omgangskrets er det "relativt bra" fordi de fleste har Master og MBA, er ingeniører og jeg vet ikke hva, så sikkert nesten 50% av min manns venner tjener pluss/minus en mill, som selvsagt er veldig bra. Derfor jeg synes 800.000 er relativt bra.Anonymous poster hash: 8cc7c...98f Master er vel ingen stor greie, de fleste kan uten problem ta en master i dag. Mange yrker har startlønn på ca. 420-452K som start etter en master, halvparten av det dere har. Jeg mener at når man bruker "relativt bra" om lønn, må man måle seg opp mot gj.stittslønna i Norge (363.800kr i 2013). Sammenligner man seg med onkel Skrue vil man alltid tjene smått.Anonymous poster hash: 41af0...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #71 Del Skrevet 1. september 2013 2 biler som er nedbetalt, lite gjeld på huset. Ingen hytte. Drikker nesten ikke alkohol. Røyker ikke. Spiser hjemmelaget mat, tar med kaffe latte hjemmefra, lager gode matpakker istedenfor å spise kjøpt lunsj. Kjøper klær bare hvis det er nødvendig. Klart vi har råd til å reise til utlandet flere ganger i året. Det heter å prioritere. Det meste du nevner her er enkelt for de fleste å gjennomføre, men - svært få har flere nedbetalte bilder og lite gjeld på huset... Om man ikke er 60+, eller bor på bygda med huspris på 500 000 + -Anonymous poster hash: 41af0...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #72 Del Skrevet 2. september 2013 TS her... Men kom ikke å si at det er mange i Norges land som bruker over evne.Anonymous poster hash: bac28...18e Bruker over evne mener jeg..... TsAnonymous poster hash: bac28...18e Jeg skvatt litt nå, så falt det på plass. Hilsen meg har jobbet med kreditt i Oslo i 6 år... Anonymous poster hash: 14ed8...41a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 2. september 2013 #73 Del Skrevet 2. september 2013 250 000,- er ikke 113,- timen, men 128,-. Men forsåvidt enig i at det ikke akkurat er godt betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #74 Del Skrevet 2. september 2013 Jeg tror ikke folk flest driter penger, men de som gjør det snakker høyt om det. Gjerne later de som de tjener bare ok, selv om de tjener laaaangt over snittet. Jeg er nyutdannet og har en lønn på 450 000 i året. Møtte en fyr på fest som spurte hva jeg var utdannet og han spurte rett ut "om det ikke var kjipt å tjene så jævla lite?". Jeg er storfornøyd med lønnen og så vidt jeg vet er den gjennomsnittlig+ ? Han hevdet at alle andre tjente mye mer osv og at jeg burde være misfornøyd. Jeg kjenner få som startet på så mye høyere som nyutdannet. Kompisen min er ingeniør, et yrke alle tror tjener dødsmye, men han startet på lavere enn jeg. Kjenner jeg blir litt matt når jeg nærmest blir hånet av å bare tjene 450 000. Jeg har råd til det jeg vil, har en fin leilighet og reiser flere ganger i året. Sambo tjener godt, 700 000 i året, han har jobbet seg opp og tatt flere taktiske valg mtp jobbytte osv. Anonymous poster hash: 5d3d1...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 3. september 2013 #75 Del Skrevet 3. september 2013 250 000,- er ikke 113,- timen, men 128,-. Men forsåvidt enig i at det ikke akkurat er godt betalt. 250.000,- i årslønn er 132,54 kr i timen. http://www.dinside.no/772889/hvor-mye-tjener-du-i-timen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 3. september 2013 #76 Del Skrevet 3. september 2013 Nei, folk driter ikke penger. Du har misforstått litt. Folk driter bæsj, og bruker penger til å tørke det bort. Helst 1000 lapper, siden de skjelden blir brukt til noe annet. De er så glatte og fine Anonymous poster hash: bac6d...042 Det er ikke K i sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #77 Del Skrevet 4. september 2013 I hotell og restaurantbransjen for eksempel, er det vel vanlig lønn? Jepp ganske vanlig. Jeg har full ans. og tjener 270000 Anonymous poster hash: fb63d...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. september 2013 #78 Del Skrevet 4. september 2013 Det skulle jeg virkelig ønske jeg gjorde (jvfr. overskriften) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #79 Del Skrevet 5. september 2013 Master er vel ingen stor greie, de fleste kan uten problem ta en master i dag. Mange yrker har startlønn på ca. 420-452K som start etter en master, halvparten av det dere har. Jeg mener at når man bruker "relativt bra" om lønn, må man måle seg opp mot gj.stittslønna i Norge (363.800kr i 2013). Sammenligner man seg med onkel Skrue vil man alltid tjene smått.Anonymous poster hash: 41af0...522 Jeg har bare bachelor, Master er to år til og dermed noe jeg ikke gidder å ta ned full jobb og to barn, men jeg sammenligner med de vi er sammen med uansett hva du sier...Anonymous poster hash: 8cc7c...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Propelly Skrevet 12. september 2013 #80 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Ja. Endret 28. august 2014 av Propelly 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå