Gå til innhold

Driter folk penger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er 22, har dratt på meg en del gjeld. har rundt 13000 utbetalt i mnd og det er trangt fordi alt jeg har til overs går til gjeld. hadde jeg ikke hatt den gjelda så ville jeg fint kunne satt av MINST 5000 til sparing. så det er prioriteringer :) og hardt arbeid :)

Anonymous poster hash: aa787...bb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen tjener godt, noen arver, noen får av foreldre og kjærester, noen prioriterer ting over andre og noen tar opp for høye lån og får gjeld. Jeg har ikke store inntekten men jeg setter av en stor del til sparing og tenker over absolutt alle innkjøp jeg foretar. Innimellom unner jeg meg ting som ferie, designerveske, ny mobil og lignende. Har faktisk vært et par stk. som har spurt meg direkte om hvordan jeg får råd til slikt, og de har en god del større inntekt enn meg tilogmed. Prioriteringer er mitt svar. Nå lever ikke jeg et luksusliv men kan noen ganger unne meg litt ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abcdefgh

Jeg lurer på hvor folk får penger fra. ...

Vi tjener greit begge to, har lån på 2 millioner. Men har ikke råd til mange reiser og ferier.

Føler folk strøøøøør om seg med penger

Anonymous poster hash: a5638...aa9

Hvordan ser måneds budsjettene deres ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har relativt bra inntekter på 600.000 og 800.000, men har begge klart å beholde våre første leiligheter, som er nesten nedbetalt. Vi har nå nesten 8 mill i lån på nytt hus, men med utleiedel i kjeller pluss utleie av de to leilighetene betaler vi de 40.000 i renter og avdrag på lånet uten problemer, og hvert år har vi over 200.000 mindre i lån. Folk synes det er galskap å låne så mye penger, men vi har jo faktisk egenkapital i boligene på nesten 6 mill så vi er ikke bekymret for renteøkninger...

Anonymous poster hash: 8cc7c...98f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har relativt bra inntekter på 600.000 og 800.000, men har begge klart å beholde våre første leiligheter, som er nesten nedbetalt. Vi har nå nesten 8 mill i lån på nytt hus, men med utleiedel i kjeller pluss utleie av de to leilighetene betaler vi de 40.000 i renter og avdrag på lånet uten problemer, og hvert år har vi over 200.000 mindre i lån. Folk synes det er galskap å låne så mye penger, men vi har jo faktisk egenkapital i boligene på nesten 6 mill så vi er ikke bekymret for renteøkninger...

Anonymous poster hash: 8cc7c...98f

Dersom rentene stiger synker nok EK også ( boligprisene) og det kan bli vanskeligere å selge. Hadde vurdert å spre risikoen litt, skjønner at familie og venner blir litt bekymret.

Anonymous poster hash: c9e7e...5eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dreier seg nok om prioriteringer. Jeg har netto månedsinntekt på 13 tusen, og klarer fint å sette av 5 tusen i måneden til reising. Kutt ned på utgiftene deres så får dere også det til. Anonymous poster hash: 580c3...1cb

Ja hjelper jo på å ikke ta utdannelse eller kjøpe seg bolig. Er nemlig det som er våre største utgifter. Har ikke tenkt å leve på 13000,- i mnd...

Anonymous poster hash: 1e641...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 22, har dratt på meg en del gjeld. har rundt 13000 utbetalt i mnd og det er trangt fordi alt jeg har til overs går til gjeld. hadde jeg ikke hatt den gjelda så ville jeg fint kunne satt av MINST 5000 til sparing. så det er prioriteringer :) og hardt arbeid :)Anonymous poster hash: aa787...bb8

Åh. Tror jeg dauer. SELVFØLGELIG kan du spare 5000 i mnd når du er 22 år og garantert ikke eier en dritt.

Anonymous poster hash: 1e641...492

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok VELDIG mange som bruker MYE mer enn de burde. Jeg jobbet en stund med gjeldsrådgiving ( ala luksusfellen ) og jeg er fremdeles sjokkert over hvor mange henvendelser vi fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle på salg. Se an behov litt før de kommer, og slå til på salg!

Alle monner drar-sparing funker for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor folk får penger fra. ...

Vi tjener greit begge to, har lån på 2 millioner. Men har ikke råd til mange reiser og ferier.

Føler folk strøøøøør om seg med penger

Anonymous poster hash: a5638...aa9

Du sier ikke noe om hvor mye dere tjener, men min tolkning er at "tjener greit" vil si at dere tjener bedre enn gjennomsnittet, dvs minst 800.000. Hvis dere da "kun" har 2 millioner i lån er det deres prioritering av andre utgifter som gjør at dere ikke har råd til ferier. Dere burde lett ha råd til ferier dersom dette var noe dere prioriterte.

Anonymous poster hash: c2854...66d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå jobbet med kreditt i 6 år i Oslo, og vil bare si at det er alt for mange som ikke vet at dems partner har gjeld.

De lever livets glade dager og er egentlig konkurs. Plutselig kommer dagen og seks a4-sider med kreditorer er realiteten.

Økonomisk utroskap er ganske utbredt. Hvorfor kvier så mange seg med denne formen for åpenhet?

Mange ferier kan bli rimeligere om man slår til på tilbud.

Fikk nylig fly Oslo Bankok med Thai Airways til 6 300 kr tur/retur pr. pers!

Dette er reise for desember i høysesongen.

Anonymous poster hash: 14ed8...41a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her...

At folk synes jeg er nysgjerrig er greit, men når du er inne på et forum er det vel fordi man faktisk er nysgjerrig og det er jeg.

Vi tjener ikke mye. Har cirka 800 000 tilsammen. Vi hat utbetalt 46 000. Vi har også to barn som trenger sitt av utstyr til bhg og diverse.

Og ja, det er vel en kombo hos folk: tjener godt, arver eller bruker mer enn de har. Men kom ikke å si at det er mange i Norges land som bruker over evne.

Anonymous poster hash: bac28...18e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det var sa du, at mange i Norge ikke bruker over evne?da er du naiv

Anonymous poster hash: 0ce14...256
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

At folk synes jeg er nysgjerrig er greit, men når du er inne på et forum er det vel fordi man faktisk er nysgjerrig og det er jeg.

Vi tjener ikke mye. Har cirka 800 000 tilsammen. Vi hat utbetalt 46 000. Vi har også to barn som trenger sitt av utstyr til bhg og diverse.

Og ja, det er vel en kombo hos folk: tjener godt, arver eller bruker mer enn de har. Men kom ikke å si at det er mange i Norges land som bruker over evne.

Ikke mye??????? tuller du?? Hadde vi hatt deres inntekt hadde vi vassa i penger!

Vi er to stk jobber 100% har 2 små barn og må klare oss med 500.000 i året tilsamen....

Så i mine øyne "driter dere penger" selv!

Anonymous poster hash: 4813b...64b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mye??????? tuller du?? Hadde vi hatt deres inntekt hadde vi vassa i penger!Vi er to stk jobber 100% har 2 små barn og må klare oss med 500.000 i året tilsamen.... Så i mine øyne "driter dere penger" selv! Anonymous poster hash: 4813b...64b

Bruker over evne mener jeg.....

Vi har 750 000

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper aldri på salg. Kjøper bare når jeg trenger noe, og sørger for at det ikke blir for dyrt. Har aldri gått i minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca samme inntekt som ts (litt mer) og har to barn. Jeg føler vi har det romslig. Men jeg ser jo at vi lever mye mer sparsommelig enn de fleste vi omgås, dvs at vi bruker mye mindre enn dem på både mat, klær og ferie. Og ikke minst på babyting og interiør. Det meste vi har er kjøpt på tilbud eller brukt. Det eneste vi bruker mye penger på, er bolig.

Nå bor vi i et dyrt område, der mange som bor tjener både dobbelt og tredobbelt av oss. Sånn sett er det bare naturlig at 'de andre' har et langt høyere forbruk enn oss. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde tjent over millionen alene, men antagelig ville jeg kjøpt dyrere ting, mat, reiser og klær, selv om jeg stort sett trives med de billige løsningene som vi går for nå.

Jeg tror forresten ikke jeg kjenner noen som 'lever over evne.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye??????? tuller du?? Hadde vi hatt deres inntekt hadde vi vassa i penger!

Vi er to stk jobber 100% har 2 små barn og må klare oss med 500.000 i året tilsamen....

Så i mine øyne "driter dere penger" selv!

Anonymous poster hash: 4813b...64b

Ikke bland brutto og netto...

Endret av Bud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...