AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7281 Skrevet 21. november 2013 Aldri hører man at hun slenger med leppa og ønsker mennesker det verste slik som denne tråden er gjennomsyret av. De gangene hun kritiserer andre så er det med god grunn ... jeg hadde nok klikket lenge før om jeg var i hennes sko. Dette er rett og slett løgn, det vet alle som har lest litt i kommentarfeltet hennes. Anonymous poster hash: db348...34d 7
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7282 Skrevet 21. november 2013 Det magekrympebeltet sies å hjelpe livmoren til å trekke seg sammen raskere - ikke å trylle bort gravidemagen dagen etter fødselen. Du ilegger Caroline meninger hun ikke har og aldri har sagt. Tolk det som du vil: L says:November 19, 2013 at 21:57 Hei,Med all mulig respekt for de forfengelige (det er jeg jo tross alt selv) og for kommende mødre som er redde for hvordan kroppen kommer til å se ut etter et svangerskap eller tre. Hofte- og magebånd for å få smalere hofter og flattere mage er noe av det mest meningsløse jeg har hørt om. Selv fødte jeg for 1 år siden og er nå 2 måneder på veg med nestemann og kan enkelt relatere meg til ønsket om å se bra ut etter et svangerskap, men et sted går grensen. Vær aktiv, spis sunt, krøll håret og ta på en fin kjole (med tøylig utringning eller stropper sånn at slipper å sitte naken å amme!) og ikke minst gled deg over tiden mens du har den. Fødsel, amming og antagelig kommende ubehangeligheter som såre bryster, melkespreng, brystbetenelse, sting og total utmattelse i mangel på søvn er NOK smerter på en relativt kort periode. Selvpåførte ubehageligheter og kroppshysyeri er siste sort etter en sånn opplevelse. For din skyld håper jeg at du har viktigere ting å tenke på de to første månedene av ditt barns liv enn å bli tynn. Den lille resten av en babymage er borte før du rekker å si kake. Alt forfallet folk snakker om er overdrevet og absolutt ingenting å bekymre seg for om man har kommet seg gjennom svangerskapet uten å legge på seg mer en anbefalt og er i relativt grei fysisk form.Det skuffer meg stort at du gir inn for denne typen kommersielle, ultraforfengelige, non-sens produkter. (Det gir assosiasjoner til TV-shop). Om sakene fungerer eller ikke er underordnet når du indirekte promoterer sånne typer produkter og ideer på siden din. Jeg kan vanskelig tenke meg at det bare er jeg som mister goodwill ovenfor deg og ovenfor bloggen når slike ting er i fokus. Jeg er vanligvis ikke en som kommenterer innlegg men dette provoserer meg både som en bevisst leser og som kvinne (og jeg er ingen rødstrømpe).Lykke til med fødsel og siste rest av svangerskapet. Fødselen var en mye bedre opplevelse enn jeg noen gang kunne forestilt meg, absolutt ingen ting å være redd for og jeg er sikker på at du fikser biffen! (I trusedebatten får sykehustrusene min stemme. Skikkelig ulekre men superbehagelige ReplyFotballfrue says:November 20, 2013 at 00:11Jeg synes ikke kroppen min har endret sge noe særlig jeg da, men jeg vil gjerne prøve dette likevel Bellybandit er for å hjelpe livmoren på vei og det er jo kjekt Har aldri sagt at jeg vil teste dette for å bli tynn, for det er jeg i mine øyne fortsatt Men hoftene blir naturlig nok noe bredere under en graviditet og jeg vil gjerne inn i buksene mine igjen, ser ikke noe galt i det :)Ellers, tusen takk
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7283 Skrevet 21. november 2013 Det magekrympebeltet sies å hjelpe livmoren til å trekke seg sammen raskere - ikke å trylle bort gravidemagen dagen etter fødselen. Du ilegger Caroline meninger hun ikke har og aldri har sagt. Nei. Jeg registrere hva hun fokuserernpå ifbm fødselen.Anonymous poster hash: 1630c...b07
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7284 Skrevet 21. november 2013 Får håpe hun slipper hastesnitt. Da kan hun ikke bruke magebeltet i det hele tatt.Anonymous poster hash: 1630c...b07 1
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7285 Skrevet 21. november 2013 Eller denne: Therese says:November 19, 2013 at 20:48 Masse fint Lykke til!Vil bare si at Belly Bandit funket som bare det for min del Nå vet jeg ikke hvordan magen hadde blitt uten, men dog Håper du har kjøpt den i liiiiten størrelse min ble for stor etter en drøy uke. Kjøpte small, men hadde nok vært bedre med x-small Nå var nok jeg litt større enn deg mot slutten, samt litt større til vanlig også! ;-) Fotballfrue says:November 19, 2013 at 21:00 Ja, jeg kjøpte xs Synes den ser for stor ut også, mtp. hvor smal jeg var, men det er jo lenge til jeg er der igjen, så den hjelper sikkert på Uansett verdt et forsøk, skader jo ikke ..... Tolkes fritt
Gjest Conradine Skrevet 21. november 2013 #7286 Skrevet 21. november 2013 (endret) Tolk det som du vil: L says:November 19, 2013 at 21:57 Hei,Med all mulig respekt for de forfengelige (det er jeg jo tross alt selv) og for kommende mødre som er redde for hvordan kroppen kommer til å se ut etter et svangerskap eller tre. Hofte- og magebånd for å få smalere hofter og flattere mage er noe av det mest meningsløse jeg har hørt om. Selv fødte jeg for 1 år siden og er nå 2 måneder på veg med nestemann og kan enkelt relatere meg til ønsket om å se bra ut etter et svangerskap, men et sted går grensen. Vær aktiv, spis sunt, krøll håret og ta på en fin kjole (med tøylig utringning eller stropper sånn at slipper å sitte naken å amme!) og ikke minst gled deg over tiden mens du har den. Fødsel, amming og antagelig kommende ubehangeligheter som såre bryster, melkespreng, brystbetenelse, sting og total utmattelse i mangel på søvn er NOK smerter på en relativt kort periode. Selvpåførte ubehageligheter og kroppshysyeri er siste sort etter en sånn opplevelse. For din skyld håper jeg at du har viktigere ting å tenke på de to første månedene av ditt barns liv enn å bli tynn. Den lille resten av en babymage er borte før du rekker å si kake. Alt forfallet folk snakker om er overdrevet og absolutt ingenting å bekymre seg for om man har kommet seg gjennom svangerskapet uten å legge på seg mer en anbefalt og er i relativt grei fysisk form.Det skuffer meg stort at du gir inn for denne typen kommersielle, ultraforfengelige, non-sens produkter. (Det gir assosiasjoner til TV-shop). Om sakene fungerer eller ikke er underordnet når du indirekte promoterer sånne typer produkter og ideer på siden din. Jeg kan vanskelig tenke meg at det bare er jeg som mister goodwill ovenfor deg og ovenfor bloggen når slike ting er i fokus. Jeg er vanligvis ikke en som kommenterer innlegg men dette provoserer meg både som en bevisst leser og som kvinne (og jeg er ingen rødstrømpe).Lykke til med fødsel og siste rest av svangerskapet. Fødselen var en mye bedre opplevelse enn jeg noen gang kunne forestilt meg, absolutt ingen ting å være redd for og jeg er sikker på at du fikser biffen! (I trusedebatten får sykehustrusene min stemme. Skikkelig ulekre men superbehagelige ReplyFotballfrue says:November 20, 2013 at 00:11Jeg synes ikke kroppen min har endret sge noe særlig jeg da, men jeg vil gjerne prøve dette likevel Bellybandit er for å hjelpe livmoren på vei og det er jo kjekt Har aldri sagt at jeg vil teste dette for å bli tynn, for det er jeg i mine øyne fortsatt Men hoftene blir naturlig nok noe bredere under en graviditet og jeg vil gjerne inn i buksene mine igjen, ser ikke noe galt i det :)Ellers, tusen takk Jeg synes faktisk at bedreviterkopmmentaren til L var det dummeste av det du linket til over. Endret 21. november 2013 av Conradine 5
Gjest Conradine Skrevet 21. november 2013 #7287 Skrevet 21. november 2013 Eller denne: Therese says:November 19, 2013 at 20:48 Masse fint Lykke til!Vil bare si at Belly Bandit funket som bare det for min del Nå vet jeg ikke hvordan magen hadde blitt uten, men dog Håper du har kjøpt den i liiiiten størrelse min ble for stor etter en drøy uke. Kjøpte small, men hadde nok vært bedre med x-small Nå var nok jeg litt større enn deg mot slutten, samt litt større til vanlig også! ;-) Fotballfrue says:November 19, 2013 at 21:00 Ja, jeg kjøpte xs Synes den ser for stor ut også, mtp. hvor smal jeg var, men det er jo lenge til jeg er der igjen, så den hjelper sikkert på Uansett verdt et forsøk, skader jo ikke ..... Tolkes fritt Ja, og hva er det tragiske her da? Synes faktisk synd på dere som ser på Fotballfruen som den store stygge ulven i alt hun skriver og alt hun foretar seg. 5
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7288 Skrevet 21. november 2013 Jeg synes faktisk at bedrevitersvaret til L var det dummeste av det du linket til over. Jaja. Hun skriver omtrent som LK da.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7289 Skrevet 21. november 2013 Quote Iført trange jeans, blazer og en prikkete bluse, så hun like slank ut som før graviditeten. Treningseksperten er ikke i tvil om at hertuginnen har hatt profesjonelle til å hjelpe seg.– Jeg tror hun har et hjelpeapparat som gir henne veiledning innen både trening, kosthold og livsstil, sier Helle Bornstein, som er eier og gründer av treningsstudioet Smart Trening.– Det er nok et faktum at det også er en genetisk årsak. I tillegg er det lettere å få tilbake fasongen om du ikke har lagt på deg for mye, forklarer Bornstein. Som sagt, jeg var like liten og fikk flat mage en uke etter jeg fødte. Jeg fikk plass i mine jeans etter 1-2 uker og jeg brukte ikke magebelte og hoftebelte. Det er ikke sikkert Kate har brukt trener heller, det er jo bare spekulasjoner! Dessuten er det stor forskjell på å trene noen uker etter fødsel enn å forvente at kroppen skal se ut som vanlig på sykehuset allerede noen dager etter man har født! Det var nettopp det Kate ikke gjorde, hun stilte opp forran hele verden med en mage som nesten var like stor som når hun var gravid. Og hun strålte! Poenget her var jo hva Kate gjorde dagen etter fødselen, ikke at hun var sla n noen uker etterpå. Dagen etter stilte hun med stor mage, akkurat slik den ser ut når man har født. FF skal kjøre på med hofte- og magekrympebelte dagen etter. Det er et helt sykt fokus å ha.Anonymous poster hash: 1630c...b07 Nettopp! Kate fikk masse positive tilbakemeldinger siden hun hadde turt å stille opp "som man er" etter en fødsel! http://www.kjendis.no/2013/07/24/kjendis/mor/barn/gravid/fodsel/28353105/ Skulle likt å se om FF turte å stille opp slik på bilder rett etter hun har født. Neida, hun skal jo nesten ha korsett for å se sylslank ut slik hun gjorde før! Det er ikke et bra forbilde hverken for gravide eller ikke gravide. Anonymous poster hash: 670d9...1ce 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7290 Skrevet 21. november 2013 Eller denne: Therese says:November 19, 2013 at 20:48 Masse fint Lykke til!Vil bare si at Belly Bandit funket som bare det for min del Nå vet jeg ikke hvordan magen hadde blitt uten, men dog Håper du har kjøpt den i liiiiten størrelse min ble for stor etter en drøy uke. Kjøpte small, men hadde nok vært bedre med x-small Nå var nok jeg litt større enn deg mot slutten, samt litt større til vanlig også! ;-) Fotballfrue says:November 19, 2013 at 21:00 Ja, jeg kjøpte xs Synes den ser for stor ut også, mtp. hvor smal jeg var, men det er jo lenge til jeg er der igjen, så den hjelper sikkert på Uansett verdt et forsøk, skader jo ikke ..... Tolkes fritt Size 0 Hjelpes.... Anonymous poster hash: 670d9...1ce 5
Gjest Conradine Skrevet 21. november 2013 #7291 Skrevet 21. november 2013 Quote Som sagt, jeg var like liten og fikk flat mage en uke etter jeg fødte. Jeg fikk plass i mine jeans etter 1-2 uker og jeg brukte ikke magebelte og hoftebelte. Det er ikke sikkert Kate har brukt trener heller, det er jo bare spekulasjoner! Dessuten er det stor forskjell på å trene noen uker etter fødsel enn å forvente at kroppen skal se ut som vanlig på sykehuset allerede noen dager etter man har født! Det var nettopp det Kate ikke gjorde, hun stilte opp forran hele verden med en mage som nesten var like stor som når hun var gravid. Og hun strålte! Nettopp! Kate fikk masse positive tilbakemeldinger siden hun hadde turt å stille opp "som man er" etter en fødsel!http://www.kjendis.no/2013/07/24/kjendis/mor/barn/gravid/fodsel/28353105/ Skulle likt å se om FF turte å stille opp slik på bilder rett etter hun har født. Neida, hun skal jo nesten ha korsett for å se sylslank ut slik hun gjorde før! Det er ikke et bra forbilde hverken for gravide eller ikke gravide. Anonymous poster hash: 670d9...1ce Jeg synes mennesker som feiltolker og overdramatiserer ting de ikke har greie på er den verste mennesketypen, og jeg tror ikke jeg er den eneste som mener det. 3
Gjest Conradine Skrevet 21. november 2013 #7292 Skrevet 21. november 2013 Size 0 Hjelpes.... Anonymous poster hash: 670d9...1ce Vet du i det hele tatt hva size 0 er? 2
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7293 Skrevet 21. november 2013 (endret) Jeg synes mennesker som feiltolker og overdramatiserer ting de ikke har greie på er den verste mennesketypen, og jeg tror ikke jeg er den eneste som mener det. Det er ikke snakk om feiltolkning. Det er snakk om hvilket forbilde hun velger å være og hva hun setter fokus på. Dette ser man svart på hvitt uten behov for videre tolkning. Jeg så virkelig ikke dette mage/hoftebeltet komme, og ble lettere sjokkert (type "whaat??"). Og jeg er nok ikke den eneste som reagerer på dette heller Endret 21. november 2013 av Sobril
Nebel86 Skrevet 21. november 2013 #7294 Skrevet 21. november 2013 Eller denne: Therese says:November 19, 2013 at 20:48 Masse fint Lykke til!Vil bare si at Belly Bandit funket som bare det for min del Nå vet jeg ikke hvordan magen hadde blitt uten, men dog Håper du har kjøpt den i liiiiten størrelse min ble for stor etter en drøy uke. Kjøpte small, men hadde nok vært bedre med x-small Nå var nok jeg litt større enn deg mot slutten, samt litt større til vanlig også! ;-) Fotballfrue says:November 19, 2013 at 21:00 Ja, jeg kjøpte xs Synes den ser for stor ut også, mtp. hvor smal jeg var, men det er jo lenge til jeg er der igjen, så den hjelper sikkert på Uansett verdt et forsøk, skader jo ikke ..... Tolkes fritt Men hvorfor er det så fordømt farlig om hun vil bli slankere etter fødsel? Er det ulovlig? Alt skal være så naturlig, om man vil ned i vekt etter fødsel så må man få lov til det uten å få hundrevis av anklagelser. Jeg kunne tenkt meg det selv, ikke fordi jeg er hysterisk og ikke vet hva graviditet går ut på, men mange vil se bra ut også etter fødsel. Det er ikke kirurgisk inngrep, det skader verken henne eller barnet. Om man er så svak at man lar livet sitt og livstilen sin bli styrt av en blogger, så bør man holde seg unna internett. Da er det noe underliggende som ligger bak, og det skal ikke fotballfrue stå ansvarlig for. Alle har rett til å leve livet sitt nøyaktig slik man vil, liker man det ikke så er man fri til å la være å lese det. Likevel vil jeg si at Fotballfrue er 100 ganger bedre forbilde enn de fleste rosabloggerne. Det er grenser på hvor ømfintelige folk skal være... Jeg tviler på at det er "hoftekrymperen" som er problemet, men folk ser sitt snitt til å peke ut alt, og dette er bare nok en gyllen mulighet for å ta henne. 6
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7295 Skrevet 21. november 2013 Men hvorfor er det så fordømt farlig om hun vil bli slankere etter fødsel? Er det ulovlig? Alt skal være så naturlig, om man vil ned i vekt etter fødsel så må man få lov til det uten å få hundrevis av anklagelser. Jeg kunne tenkt meg det selv, ikke fordi jeg er hysterisk og ikke vet hva graviditet går ut på, men mange vil se bra ut også etter fødsel. Det er ikke kirurgisk inngrep, det skader verken henne eller barnet. Om man er så svak at man lar livet sitt og livstilen sin bli styrt av en blogger, så bør man holde seg unna internett. Da er det noe underliggende som ligger bak, og det skal ikke fotballfrue stå ansvarlig for. Alle har rett til å leve livet sitt nøyaktig slik man vil, liker man det ikke så er man fri til å la være å lese det. Likevel vil jeg si at Fotballfrue er 100 ganger bedre forbilde enn de fleste rosabloggerne. Det er grenser på hvor ømfintelige folk skal være... Jeg tviler på at det er "hoftekrymperen" som er problemet, men folk ser sitt snitt til å peke ut alt, og dette er bare nok en gyllen mulighet for å ta henne. Jeg mener selv at jeg kommer med nyansert kritikk. Hoftebeltet er noe som er med på å understreke helheten av inntrykket hun allerede har gitt.
Gjest avocadoen Skrevet 21. november 2013 #7296 Skrevet 21. november 2013 Size 0 Hjelpes.... Anonymous poster hash: 670d9...1ce Hvorfor er det så "hjelpes" å bruke XS? Jeg har en BMI på 21 og bruker XS og XXS 1
Gjest avocadoen Skrevet 21. november 2013 #7297 Skrevet 21. november 2013 Vet du i det hele tatt hva size 0 er? 0 er vel samme som 34, er det ikke?
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7298 Skrevet 21. november 2013 0 er vel samme som 34, er det ikke? Tror det er 32.
Gjest Conradine Skrevet 21. november 2013 #7299 Skrevet 21. november 2013 0 er vel samme som 34, er det ikke? Nei, det er størrelse 32.
Nebel86 Skrevet 21. november 2013 #7300 Skrevet 21. november 2013 Jeg mener selv at jeg kommer med nyansert kritikk. Hoftebeltet er noe som er med på å understreke helheten av inntrykket hun allerede har gitt. Joda, mer konstruktiv enn veldig mange andre her i tråden. Men mener dette går utover spekulasjoner i spiseforstyrrelse. Hun fremmer trening og spiser regelmessige måltider hver dag i følge bloggen, her blir en fjær til ti høns og jeg kan virkelig ikke se hvor hun er så ekstrem. Det koster å ha en slik kropp som henne, hun har jobbet hardt for det, og synes det er trist at så mange som har et annet syn skal styrke det ryktet om at hun har spiseforstyrrelser, når hun kanskje ikke engang har det. Men hva om hun er ekstrem? Hva slags forskjell ville det gjort? Det finnes verre forbilder for tenåringer der ute enn bloggere som legger så mye fokus på trening og sunn mat. Å holde seg i form, se bra ut, føle seg bra, få mer energi ser jeg ingenting i veien med. Det er klart det er mange der ute som føler seg støtt, og da er det mye enklere å legge skylden på de som faktisk jobber beinhardt! 4
Fremhevede innlegg