skruf Skrevet 5. november 2013 #6041 Skrevet 5. november 2013 Er det tatt av en fotograf er det helt sikkert "tuklet" med Anonymous poster hash: dc3ea...576 Bryllupsbildene, og likedan barnebildene vi har av barna, er tatt av fotograf, og de er ikke "tuklet" med.. Så ikke alle gjør det. Personlig ville jeg heller ikke hatt et bilde av meg/oss på veggen der vi ikke lignet oss selv. (men selv om bryllupsbildene ikke var redigerte så var fotografen så fornøyd med et par av bildene av meg at han brukte de til reklame for seg:)) 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6042 Skrevet 5. november 2013 Trodde det var fotografen som gjorde det jeg da, men. Og det er helt normalt at fotografer retusjerer bilder. Jeg har jobbet som journalist, så dette vet jeg Anonymous poster hash: 216b9...370 Han der Rolfie er ikke av typen som retusjerer huden litt og fargene litt og thats it. Han redigere størrelse på kroppsdeler, fasong osv. De fleste fotografer redigerer jo bildene, men når du tar familiebilder så redigerer ikke fotografen nesa de mindre, halsen lengre og armene tynnere.. Han rett og slett photoshopper bildene ihjel. Jeg har aldri likt bildene han tar. De er så uekte, og han har ikke talent for noe annet enn redigering. Alt ser rett og slett ut som reklame. Jeg er slett ikke overasket at hun valgte han som fotograf. Jeg ser forresten FF titt og ofte (føles iallefall slik) - sist da hun var innom hasla på grunerløkka. Det er jo lenge siden nå, men allerede da hadde hun mye større mage enn hva hun viser frem nå. Jeg tror ikke at magen "tilfeldigvis" ser mye mindre ut på alle bilder. Selvfølgelig går hun inn for det.. Men det er hennes merkelige valg. La henne nå bare styre, Anonymous poster hash: 99d50...ca5 11
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6043 Skrevet 5. november 2013 Hvorfor redigere gravidmagen mindre? Det er teit, det. Anonymous poster hash: 68911...128 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6044 Skrevet 5. november 2013 Hun er i VG i dag, står frem hvorfor hun la ut nakenbilder. Hun sprenger jo grenser så det holder. Trodde hun ville verne litt mer om seg. Hadde nå bildet vært ekte og uretusjert. Men man ser hun ikke er anorektisk mer da, og det er ett pluss. Kjekt for datterern og se senere at magen ble retusjert mindre, at hun faktisk hadde en mor som var livredd å legge på seg. Får man barn så blir man forandret både både indre og ytre, om man vil eller ei. Man blir aldri som en 17 åring igjen, uansett hvor hardt man prøver. Hvor skal de ha dette bilde ? I stua, naken? *rister på hodet* Anonymous poster hash: cf5ef...056 4
Gjest Magdalene Skrevet 5. november 2013 #6045 Skrevet 5. november 2013 Hun er i VG i dag, står frem hvorfor hun la ut nakenbilder. Hun sprenger jo grenser så det holder. Trodde hun ville verne litt mer om seg. Hadde nå bildet vært ekte og uretusjert. Men man ser hun ikke er anorektisk mer da, og det er ett pluss. Kjekt for datterern og se senere at magen ble retusjert mindre, at hun faktisk hadde en mor som var livredd å legge på seg. Får man barn så blir man forandret både både indre og ytre, om man vil eller ei. Man blir aldri som en 17 åring igjen, uansett hvor hardt man prøver. Hvor skal de ha dette bilde ? I stua, naken? *rister på hodet*Anonymous poster hash: cf5ef...056 Har du kilde til påstanden din om at magen er retusjert mindre? Og jeg må i rømme at om min mor hadde tatt slike bilder da hun var gravid med meg, så hadde jeg vel brydd meg katta om hun hadde fått magen retusjert. 2
LilleSnupp Skrevet 5. november 2013 #6046 Skrevet 5. november 2013 For min del skal hun legge ut så mange bikini-, mage- og nakenbilder hun måtte ønske, men da synes jeg personlig at hun skal slutte å ikle seg offerrollen hun tar når hun får kritikk for det. 21
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6047 Skrevet 5. november 2013 Man er da ikke blind. Man ser det tydelig. De som ser henne i virkligheten har jo bekreftet at hun ser mye annerledes ut in real life enn på bildene. Hun leker supermodell og er superretusjerer Anonymous poster hash: cf5ef...056 11
Gjest Magdalene Skrevet 5. november 2013 #6048 Skrevet 5. november 2013 Man er da ikke blind. Man ser det tydelig. De som ser henne i virkligheten har jo bekreftet at hun ser mye annerledes ut in real life enn på bildene. Hun leker supermodell og er superretusjerer Anonymous poster hash: cf5ef...056 Men magen ser da mye mindre ut når man ligger på ryggen F.eks. Og hvordan kan du se tydelig at den er retusjert mindre? Har du sett henne naken i virkeligheten? Om ikke; så kan du ikke vite. 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6049 Skrevet 5. november 2013 Verdt å innfinne seg med, én gang for alle (så slipper man å bli så opphisset og irritert hele tiden): Bloggen fotballfrue.no er en retusjert iscenesettelse. Kanskje mest av alt fordi den nåværende versjonen skaffer flest lesere og annonsører, kanskje for å beskytte seg mot i ovekant kritiske lesere, og kanskje er det til og med en iscenesettelse av det utseendet, livsstilen, tilværelsen og egenskaper som CBE selv hadde ønsket å ha, blogg eller ei. Eller en kombinasjon av de tre? Jeg spekulerer ikke, jeg spør bare om det kan være sånn ting henger sammen. Det er ikke godt å vite, men usannsynlig er det ikke. Ikke dermed sagt at alt er uekte, men det fremstilles kanskje litt for enkelt og helt naturlig, det som i realiteten består av hard jobbing og litt ekstra virkemidler her og der. Jeg sier ikke at mye av det som formidles hra en rot i virkeligheten, selv om "brura er pyntet" littegrann. Mitt innlegg er en generell betraktning, og har ikke med graviditet eller retusjerte bilder i den anledning. Jeg må også legge til at jeg ikke orker å lese denne typen blogger, men jeg leser tråden på Kvinneguiden. Og ut fra det jeg leser her på KG, tenker jeg at den største leserskaren kanskje ikke er tenåringer, men heller damer mellom 20 og 30 år (nå i særlig grad gravide unge kvinner) som identifiserer seg med henne, og blir irritert fordi de føler at CBE (personlig) på en eller flere måter "jukser"/ikke snakker helt sant. Det er forståelig og helt legitimt å ta det opp, men for enkelte på KG koker det over rett som det er. Og da blir tråden også usaklig og litt pinlig, mange ganger. Selv har jeg en niese på 15 år. Hun følger fotballfruen på Instagram, og da jeg nevnte at CBE er i midten av 20-årene (dette var i fjor sommer, dvs før graviditeten), ble hun overrasket. Hun sa "Å ja, jeg trodde hun var 40 og holdt seg godt.". Hun og venninnene har ikke noe forhold til ff, bortsett fra at de synes det er gøy å se på kjoler og stash. De sitter ikke og klikker seg inn på bloggen i nevneverdig grad. Deres "verktøy" er hurtigmedtoden med mobiltelefon og instagram. De ser på bilder og feier videre til sin egen sfære på sosiale medier. Sånn virker det ihvertfall på meg. Dette innelegget blir noe svevende, og stort sett irrelevant i gravidretusjdebatten. Jeg beklager avsporing, men følte for, igjen, å minne om at fotballfrue.no og CBE/LKE/ekteparet Eriksen ikke nødvendigvis er samme sak. Anonymous poster hash: 9c4e4...247 5
Katten Skrevet 5. november 2013 #6050 Skrevet 5. november 2013 Det der er ingen normal gravid kropp, håpet folk skjønner at den er kraftig forminsket, uff. Magen bør være i fokus fordi det vokser et barn inni der, ikke at dette syke kvinne menneske selv har holdt seg slank, ble rett og slett kvalm av bildene. Det finnes ikke maken til en sånn normal mage i uke 36.Anonymous poster hash: 82b99...11e Alle er forskjellige... jeg har venner som er syltynne og har vært det hele livet- de hadde bitteliten gravidmage og. Og fødte normale, friske barn! Har også tynne venner som fikk stor mage, like normalt og naturlig! Hadde hun fått en kjempemage og lagt på seg masse hadde dere tatt henne for det og, alt hun gjør er jo feil. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6051 Skrevet 5. november 2013 Trist hun må brette seg ut naken for å få enda flere klikk og enda flere penger. Er det det handler om for dem, og tjene penger. Men på hvilken måte. Det er en form for prostitusjon. Hadde hun hatt verdighet så hadde hun beskyttet seg selv og den lille. Nå har begge foreldrene vært nakne på internett og i hele verden. Usmakelig, synes jeg. Anonymous poster hash: cf5ef...056 15
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6052 Skrevet 5. november 2013 Det blir vel verre for dattera når vennene på ungdomsskolen finner de homoerotiske bildene av faren hennes på nettet enn gravidmagen til mamma. Til å være fra møblerte hjem, så viser de liten dømmerkraft. Anonymous poster hash: b9607...1e2 23
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6053 Skrevet 5. november 2013 Det blir vel verre for dattera når vennene på ungdomsskolen finner de homoerotiske bildene av faren hennes på nettet enn gravidmagen til mamma. Til å være fra møblerte hjem, så viser de liten dømmerkraft. Anonymous poster hash: b9607...1e2 Der er jeg enig med deg. Det er heller ikke sikkert at CBE eller LKE er like happy med alt de har offentliggjort og eksponert, ettersom tiden går. Jeg tror bloggere som i likhet med f.eks Camilla Phil, som opptrer både verdig og litt forsiktig, samt har en veldig estetisk blogg, tjener på det både på kort og ikke minst lang sikt. Anonymous poster hash: 9c4e4...247 6
loffen Skrevet 5. november 2013 #6054 Skrevet 5. november 2013 http://www.nettavisen.no/imagecache/parameter/?upsizable=true&action=resize&width=880&height=-1&url=http://pub.nettavisen.no/multimedia/na/archive/00843/caroline_berg_er_84377416x9.jpg Anonymous poster hash: 2ef39...648 Og meningen med dette innlegget var? 1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 5. november 2013 #6055 Skrevet 5. november 2013 Det er mennesker som enkelte av dere som gjør at nakenhet fortsatt er tabubelagt?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6056 Skrevet 5. november 2013 Neida nakenhet er fint, men ma trenger ikke la seg avbildet på internettet og i alle landets aviser. Selv om Demi Moore gjorde det, så trenger ikke alle andre dilte etter. Anonymous poster hash: cf5ef...056 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6057 Skrevet 5. november 2013 Fint å se at hun har en vanlig bollemus under graviditeten, se bilde nr. 2. Kanskje derfor hun må gjøre så mange knipeøvelser. Synes det er veldig rart at han ikke redigerte det, når resten av bildene er airbrusha ihjel.Anonymous poster hash: 1f9dd...a66 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6058 Skrevet 5. november 2013 Altså - jeg kan forstå irritasjon til paradoksene rundt frua. Litt sånn "se på meg nå!" for så å fornekte ting i etterkant - alt fra vekt, sko- og klesstørrelse. Det jeg IKKE kan forstå er hvordan dere gidder å bry dere og plukker alt hun sier og gjør til fillebiter. Det er ikke på grensen til sykelig engang - det ER sykelig. Jeg er overhodet ikke opptatt av de samme tingene som frua og hadde heller bodd alene på en øde øy enn å leve hennes liv. Hun har sikkert gode kvaliteter og er snill og grei, men det blir for stort fokus på utseende og materialisme for min del. Men jeg sniktitter på bloggen nå og da fordi jeg synes hele greia er et interessant fenomen. Et litt trist fenomen kanskje. Hva mannen hennes står for privat vet jeg ikke, men det er han som kommer til kort for min del. Virker som en usympatisk fyr med besserwisser-holdninger til det meste. Slikt kan jeg ikke fordra og jeg er sjeleglad for at jeg selv ikke lever med en slik mann. Anonymous poster hash: 09884...69f 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6059 Skrevet 5. november 2013 Neida nakenhet er fint, men ma trenger ikke la seg avbildet på internettet og i alle landets aviser. Selv om Demi Moore gjorde det, så trenger ikke alle andre dilte etter. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Hvorfor synse så mye om hva andre burde gjøre og ikke? Hva med å passe sine egne saker? Anonymous poster hash: bdf3c...c3d 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6060 Skrevet 5. november 2013 Hvem enn du er, så bekrefter du her at navnet er riktig...Anonymous poster hash: 2d607...8e8 I grunnen ikke. Jeg vet ikke noe mer om navnet enn det jeg har lest her. Men i motsetning til enkelte andre som tydeligvis trenger endeløse bekreftelser, synes jeg saken virker ganske opplagt når jeg får vite at hun har bestilt vimpler med navnet, og jeg ser at de vimplene senere henger (bak frem) på barnerommet. Og hun ville jo ikke fjernet kommentarer med navnet fra Facebook eller bloggen om det ikke var riktig. Det holder i massevis å legge sammen 2 + 2. Hvis folk driver og forfølger henne med kommentarer med navnet for å få bekreftelse for ørtende gang, så er de ikke bare usympatiske, men dumme. Anonymous poster hash: bdf3c...c3d 1
Fremhevede innlegg