Gå til innhold

Hva er greia med å bli gravid...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med å bli gravid, også tro at det er et samfunnsansvar å sørge for at den gravide både får utdannelse, fødselspenger, fritak fra å søke jobber å at de skal forsørges av staten?

Heldigvis er flertallet av gravide i mer ordnede forhold å klarer seg selv, men ser til stadighet tråder her der gravide spør om hva de kan få av penger.

Hva er greia? Hva med å vente med barn til man er etablert, eller i det minste i et etablert forhold der i det minste en av partene er i arbeid?

Anonymous poster hash: 343dd...902

Barnefødsler er et viktig politisk område.

Blir det født for få barn vil gjerne politikerne komme med tiltak og ordninger for at det skal blir født flere barn. Slik er det i Norge, vi trenger at det fødes flere barn for vi trenger den fremtidige arbeidskraften, og staten prøver å legge til rette for det med foreldrepenger og permisjon fra jobben.

Når det blir født for mange barn, slik som det var tidligere i Kina, vil politikerne prøve å begrense antall barnefødsler.

Hvorfor synes du det er rart at blivende foreldre prøver å orientere seg om hvilke ordninger som finnes i Norge i dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir det født for få barn vil gjerne politikerne komme med tiltak og ordninger for at det skal blir født flere barn. Slik er det i Norge, vi trenger at det fødes flere barn for vi trenger den fremtidige arbeidskraften, og staten prøver å legge til rette for det med foreldrepenger og permisjon fra jobben.

Når det blir født for mange barn, slik som det var tidligere i Kina, vil politikerne prøve å begrense antall barnefødsler.

Hvorfor synes du det er rart at blivende foreldre prøver å orientere seg om hvilke ordninger som finnes i Norge i dag?

Jeg synes det er rart at kommende foreldre i det minste ikke har jobb før de blir/ planlegger graviditet. Det er da ikke samfunnets ansvar å fostre opp alle disse barna.

Jeg vil også gå så langt som å si at disse menneskene ikke er egnede foreldre når de kun tenker på å få barn, men ikke har tanke på hvordan de skal klare den økonomiske biten.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg synes det er rart at kommende foreldre i det minste ikke har jobb før de blir/ planlegger graviditet. Det er da ikke samfunnets ansvar å fostre opp alle disse barna.

Jeg vil også gå så langt som å si at disse menneskene ikke er egnede foreldre når de kun tenker på å få barn, men ikke har tanke på hvordan de skal klare den økonomiske biten.

Ts

du kjenner bakgrunnshistorien til alle disse foreldrene eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at du ikke tar i mot sykepenger ved sykdom? De som har jobbet før de blir gravide får mye mer penger av staten enn de som ikke har jobbet, så sånn sett burde du jo tenke motsatt...

Anonymous poster hash: d20f4...b9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor her. Samfunnet hjelper de som har barn fordi samfunnet er avhengige økonomisk av at vi får barn. Alle de som ikke får barn er på en måte tapsprosjekter for staten (i Norge i hvert fall). Derfor ønsker staten at de som velger å få barn, og som på den måten bidrar mer til samfunnet, ikke skal tape på det i forhold til de som ikke får barn.

Nå høres jeg ut som jeg er motstander av barnløse. Det stemmer ikke, jeg bare forklarer hvorfor staten hjelper økonomisk barnefamilier :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv, men vi ble gravide da jeg var på siste år i utdannelsen min.

Det var ikke planlagt, men heller på ingen måte en uønsket graviditet.

Han hadde fast jobb med ok lønn, vi hadde veldig lite utgifter på leiligheten og var innstilt på å få dette til.

Selvfølgelig fikk vi det til, til og med så godt til at vi fikk tatt opp boliglån og kjøpt oss bolig, selv om jeg ikke var i arbeid ennå.

Da studiene nærmet seg slutten, søkte jeg meg vidre på skole. Slik at jeg ihvertfall fikk studielån, da jeg sa fra meg plassen et halvt år senere viste det seg at jeg fikk alt som stipend ettersom jeg hadde vært hjemme med baby. Ble temmelig overrasket da denne beskjeden kom, men tok det selvfølgelig i mot med god samvittighet. Ikke fordi jeg hadde betalt så veldig store mengder med skatt, men fordi jeg viste jeg kom til å betale godt over gjennomsnittet.

Anonymous poster hash: ce5db...15f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er til de grader politisk ukorrekt, men barna av alle disse 19 år gamle alenemødrene som lever på staten har en tendens til å følge i foreldrenes fotspor. Innstilling til arbeidsliv, ønske om høyere utdannelse osv (og intelligens) er til en viss grad arvelig.

Veldig mange av oss, er en negativ utgift for staten totalt sett. At noen sitter å popper ut fremtidige uføretrygdede/aap klienter er ikke noe som er bra for samfunnet som helhet.

Anonymous poster hash: ba2c8...985

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har forskjellige meninger. Og heldigvis er ikke alle like firekantet som deg.

Uplanlagt? Enhver oppegående person har vel hørt om prevensjon? Fins ikke noe som heter uplanlagt. Da er det med vilje. I dagens samfunn fins det all slags muligheter innen prevensjon.

Anonymous poster hash: b2669...fa8

Anonymous poster hash: bb7d0...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...