Gå til innhold

Bidrag

Fremhevede innlegg

Skrevet

4000 fra far + >1800 i barnetrygd, betaler du noe særlig til barnet ut fra din egen lommebok?

Anonymous poster hash: 2bf7a...fc7

Enda en tulling som ikke fatter at barn koster penger! Hva med å lese i de trådene som det finns oversikt over hva barn trenger penger til? Bare mat og bleier til småbarn koster nært det samme som for en voksen. Videre vokser barn fort, og trenger stadig nytt for å ha klær på kroppen pluss en hel del annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Om jeg er under inntekts grensen, og far jobber minimalt, og "studerer", skal han alikevell betale bidrag, eller? Ja, jeg spurte om privat avtale slik at han kan betale etter det lommeboken har mulighet til, noe han nektet, for han vil ha alt rettsmessig gjennom slik som feks NAV.

Og ja, jeg "driter" i om far studerer, for her har jeg såpass dårlig råd at penger en eller annen plass trengs, og han er faktisk faren.

Anonymous poster hash: ab104...3e0
Skrevet

Rart at mødre får mer i både støtte fra staten og bidrag om de ønsker å studere, - og så skal ikke far kunne redusere bidraget om han får lyst å studere???

Kan mødre det da? Får de ikke bare støtte for å kunne fullføre studier, eller komme seg ut i arbeid om de ikke tidligere hadde arbeidet?

Her er det jo snakk om en som har vært i full jobb, og som vil prioritere seg selv og bedre karrieren ved å studere igjen. Men han er far og må bidra til barnet sitt først.

Anonymous poster hash: 2bf7a...fc7

Skrevet

Om far hadde hatt omsorgen så hadde dette gjaldt for en bidragsbetalende mor også.

Men det er mulig at det kan finnes forsørgerstønad for bidragspliktige også, men det kan kanskje Lånekassen svare på.

Det er også regler for hvilken utdanning som tas, er det nødvendig etterutdanning kan muligens bidragsplikten frafalle for denne perioden. Er det utdanning som ikke er relevant for det yrket og utdannelsen en har fra før, kan dette medføre at bidragspliktige opparbeider seg bidragsgjeld for denne perioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...