Gå til innhold

Amming og alkohol

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Minstejenta mi er blitt 1 år (idag faktisk!), og jeg ammer henne litt enda, 2-3 ganger for dagen, sånn omtrent. Nå tenkte jeg at jeg skulle ut på byen en tur imorgen kveld, og ta meg 2-3 pils (eller fler....), og da kommer spørsmålet mitt: Når kan jeg amme igjen? Må jeg pumpe ut melka som er i brystene etter jeg har drukket, eller vil alkoholen forsvinne etter en viss tid?

Noen som vet?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minstejenta mi er blitt 1 år (idag faktisk!), og jeg ammer henne litt enda, 2-3 ganger for dagen, sånn omtrent. Nå tenkte jeg at jeg skulle ut på byen en tur imorgen kveld, og ta meg 2-3 pils (eller fler....), og da kommer spørsmålet mitt: Når kan jeg amme igjen? Må jeg pumpe ut melka som er i brystene etter jeg har drukket, eller vil alkoholen forsvinne etter en viss tid?

Noen som vet?

Takk for alle svar!

Spurte om det samme på sykehustet og fikk beskjed om at det ikke hjelper å pumpe, alkoholen er i melken så lenge den er i blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe vits å pumpe ut FORDI den blir i melken så lenge det er i blodet, mao, hvis du er istand til å kjøre, er du istand til å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe vits å pumpe ut FORDI den blir i melken så lenge det er i blodet' date=' mao, hvis du er istand til å kjøre, er du istand til å amme.[/quote']

Kjører du hvis du har drukket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uansett hva du gjør og hvor mye du drikker. Kroppen tar den tid det trenger å kvitte seg med alkoholen.

Leveren bruker en time på hver enhet alkohol. Så to halvlitere tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg har ikke lappen, så det ville vel vært dumt å gjøre edru også....

Poenget er at man ikke skal amme før man er edru nok til å kjøre bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du hvis du har drukket?

Av og til tror jeg noen her snakker før de tenker... Man kjører ikke i alkoholpåvirket tilstand, ergo ammer man heller ikke i alkoholpåvirket tilstand. Jeg syns ikke mari var uklar her i det hele tatt, jeg... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Det er ikke noe vits å pumpe ut FORDI den blir i melken så lenge det er i blodet' date=' mao, hvis du er istand til å kjøre, er du istand til å amme.[/quote']

Noen får spreng om de ikke pumper den melken som ellers ville blitt drukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

2-3 ganger om dagen er jo ganske jevnlig.

Men hva vet vel jeg? Jeg bare har hørt at de jeg kjenner som ammer og har vært på fylla pumper seg morgnen etter og har frossen morsmelk som mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten så bør man jo pumpe ut for at ikke melke

produksjonen skal gå ned..

Å det gjør den fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...