Gå til innhold

Bursdagsgave fra ny kjæreste...


Gjest lisbeth

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro TS er skuffet fordi turen til NY egentlig er en gave til kjæresten (hans favorittband, ikke hennes) som hun bare "får være med" på.

Det blir litt som å invitere kjæresten ut på kinamat når du selv elsker kinamat og h*n liker mye bedre fransk mat. ;) At du betaler gildet er ikke så nøye når det er ditt eget gilde.

Men som flere kommenterer så er kommunikasjon eneste løsning.



Anonymous poster hash: 2c28c...055
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro TS er skuffet fordi turen til NY egentlig er en gave til kjæresten (hans favorittband, ikke hennes) som hun bare "får være med" på.

Det blir litt som å invitere kjæresten ut på kinamat når du selv elsker kinamat og h*n liker mye bedre fransk mat. ;) At du betaler gildet er ikke så nøye når det er ditt eget gilde.

Men som flere kommenterer så er kommunikasjon eneste løsning.

Anonymous poster hash: 2c28c...055

Det er også snakk om å dele noe. Han ser kanskje for seg at de kan få det veldig fint sammen på denne weekenden.

Hva om han hadde kjøpt en ordinær, innpakket gave til henne, og reist på weekenden sammen med en kamerat, og _uten_ henne? Da hadde det kanskje blitt hyling da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sammen med en mann i vår. Han har bursdag i løpet av høsten og har fortalt om ting han ønsker seg. Har bestemt meg for en ganske eksklusiv gave, som han har ønsket seg. Gleder meg til å gi den til han!

Jeg har bursdag i januar. Selv om det er lenge til har han på eget initiativ foreslått at vi tar en weekend-tur til New york i forbindelse med at hans favorittband skal ha konsert der, og at jeg "kan få shoppet litt". Og at han betaler for turen og at det derfor kan bli kombinert bursdag/jule-gave til meg.

Kjente jeg egentlig ble ganske skuffet!!! Er jeg en fjomp? Føler meg så tilsidesatt og lite spesiell... Jeg hadde ikke hatt noe problem med en nyc-tur, men jeg tjener helt ok selv og kunne gjerne betalt for min del av turen og heller fått "vanlig" bursdagsgave og julegave. Synes det er hyggelig med pakker, og særlig spennende når det er første gang jeg feirer med denne mannen.... Føler han bare prøver å slippe enkelt unna :/

Er du skuffet fordi typen din drar med halve byen, etter tur, til NY? Eller er du så rik at han burde tatt deg med til månen istedenfor?

Endret av King of the North
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, noen av dere leser ting jeg aldri har skrevet!! For legge til litt detaljer..... Han skulle på denne konserten uansett. Kunne lett ha vært en guttetur. Og det er med et band jeg ikke liker. Det vet han. Hadde det vært en overraskende "romantisk weekend" til New york - helt fantastisk!!! Men denne gaven synes ikke å være til meg.

Hvordan hadde du reagert hvis din kjæreste hadde gitt deg weekendtur med f.eks. fotballkamp i bursdags og julegave (dersom du hatet fotball)? I tillegg forsvinner overraskelsen når han forteller det NÅ.

Ja, jeg er kanskje bortskjemt, men denne gaven handler nok mer om at han vil dra på konsert, og det er fint med selskap av meg samtidig som han slipper å styre med fysisk gave til bursdag og jul. Slik ser jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, noen av dere leser ting jeg aldri har skrevet!! For legge til litt detaljer..... Han skulle på denne konserten uansett. Kunne lett ha vært en guttetur. Og det er med et band jeg ikke liker. Det vet han. Hadde det vært en overraskende "romantisk weekend" til New york - helt fantastisk!!! Men denne gaven synes ikke å være til meg.

Hvordan hadde du reagert hvis din kjæreste hadde gitt deg weekendtur med f.eks. fotballkamp i bursdags og julegave (dersom du hatet fotball)? I tillegg forsvinner overraskelsen når han forteller det NÅ.

Ja, jeg er kanskje bortskjemt, men denne gaven handler nok mer om at han vil dra på konsert, og det er fint med selskap av meg samtidig som han slipper å styre med fysisk gave til bursdag og jul. Slik ser jeg det.

Jeg forstår følelsen din.

Se positivt på det. Nå vet du.

Hva om du nedjusterer gaven til han i høst noe? Ta han med på et spa i Budapest.

Eller en aktivitet i samme klasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, noen av dere leser ting jeg aldri har skrevet!! For legge til litt detaljer..... Han skulle på denne konserten uansett. Kunne lett ha vært en guttetur. Og det er med et band jeg ikke liker. Det vet han. Hadde det vært en overraskende "romantisk weekend" til New york - helt fantastisk!!! Men denne gaven synes ikke å være til meg.

Hvordan hadde du reagert hvis din kjæreste hadde gitt deg weekendtur med f.eks. fotballkamp i bursdags og julegave (dersom du hatet fotball)? I tillegg forsvinner overraskelsen når han forteller det NÅ.

Ja, jeg er kanskje bortskjemt, men denne gaven handler nok mer om at han vil dra på konsert, og det er fint med selskap av meg samtidig som han slipper å styre med fysisk gave til bursdag og jul. Slik ser jeg det.

Men har du sagt det til han? Du skriver du har kjøpt noe han har ønsket seg. Har du ønsket deg noe?

Anonymous poster hash: a4bad...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har du sagt det til han? Du skriver du har kjøpt noe han har ønsket seg. Har du ønsket deg noe?

Anonymous poster hash: a4bad...4fe

Jeg sa ikke at det var en "dårlig" gave, men tror han merket det på reaksjonen min. "åh, javel"-liksom. Huff, får dårlig samvittighet også.... Nei, jeg har ikke sagt hva jeg ønsker meg. Han har ikke spurt, og jeg synes det er litt tidlig å snakke om det på eget initiativ når det er flere måneder frem i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at det var en "dårlig" gave, men tror han merket det på reaksjonen min. "åh, javel"-liksom. Huff, får dårlig samvittighet også.... Nei, jeg har ikke sagt hva jeg ønsker meg. Han har ikke spurt, og jeg synes det er litt tidlig å snakke om det på eget initiativ når det er flere måneder frem i tid.

Vel, du har jo lest de positive sidene ved denne gaven. Han planlegger lang tid fremover med deg, og ønsker å ha deg med på sine opplevelser. Du får ta med deg det, og så kanskje finne en måte å fortelle han hvordan du mener gaver skal være til neste gang.

Anonymous poster hash: a4bad...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Men behøver hele turen å handle om denne konserten? Hva om du foreslår en aktivitet du har virkelig lyst til? Er det ikke noe du har drømt om å gjøre i New York?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får vel gjort andre ting også enn bare den konserten? Skjønner ikke at man kan bli skuffet over noe sånt. Greit nok det ikke er ditt favorittband, men du får være med kjæresten din til New York som du slipper å betale selv.

Hadde du heller likt han reiste uten deg og du fikk innpakket gave istedet? Siden du ble så skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får vel gjort andre ting også enn bare den konserten? Skjønner ikke at man kan bli skuffet over noe sånt. Greit nok det ikke er ditt favorittband, men du får være med kjæresten din til New York som du slipper å betale selv.

Hadde du heller likt han reiste uten deg og du fikk innpakket gave istedet? Siden du ble så skuffa.

Hun har vel allerede skrevet at hun hadde hatt råd til å dra til NY selv, uten problemer, så antakeligvis hadde hun nok helst sett at hun fikk bli med på egen regning, om hun ønsket det, og hadde fått "vanlig" gave ja...

Anonymous poster hash: a4bad...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel allerede skrevet at hun hadde hatt råd til å dra til NY selv, uten problemer, så antakeligvis hadde hun nok helst sett at hun fikk bli med på egen regning, om hun ønsket det, og hadde fått "vanlig" gave ja...

Anonymous poster hash: a4bad...4fe

Hun kunne brukt de pengene hun sparte på å bet selv til å shoppe det hun ville for da :) Ser ingen grunn til å bli skuffet over en sånn gave. Men kan jo hende han tok hintet etter hennes reaksjon når han nevnte det og droppet det og kjøpte en gave istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, noen av dere leser ting jeg aldri har skrevet!! For legge til litt detaljer..... Han skulle på denne konserten uansett. Kunne lett ha vært en guttetur. Og det er med et band jeg ikke liker. Det vet han. Hadde det vært en overraskende "romantisk weekend" til New york - helt fantastisk!!! Men denne gaven synes ikke å være til meg.

Hvordan hadde du reagert hvis din kjæreste hadde gitt deg weekendtur med f.eks. fotballkamp i bursdags og julegave (dersom du hatet fotball)? I tillegg forsvinner overraskelsen når han forteller det NÅ.

Ja, jeg er kanskje bortskjemt, men denne gaven handler nok mer om at han vil dra på konsert, og det er fint med selskap av meg samtidig som han slipper å styre med fysisk gave til bursdag og jul.

Men så velger han og ta med deg i steden for komipiser, fordi han ønsker å dele noe som han liker med deg. At han spanderer hele turden og i tillegg har tenkt på shopping for deg, synes jeg er helt fantastisk. Ikke alle gutter tenker sånn. Snu om på situasjonen, hadde DU blitt skuffet hvis du hadde planlagt en slik tur for dere to og han ble skuffa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fy faen, du er bortskjemt!

Ein NY- tur og du er skuffa! Du skulle hatt ris!

Penger er jo ikke verdt så mye når man har nok selv...

Anonymous poster hash: a4bad...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå det. Istedenfor "kjære, jeg har planlagt en tur for oss til new york" så er det "jeg skal en tur til new york på konsert. Vil du være med? Jeg kan betale billetten din så er det bursdagsgaven din". Det virker som noe han kom på og synes er en supergod idé fordi han slår to fluer i én smekk. At hun kan bruke pengene hun sparer på turen på å shoppe betyr neppe så mye hvis hun har penger nok til å kunne betalt for sin egen tur.

Jeg vet ikke hvordan du skal "løse" dette, men jeg synes du burde nevne noe om hva slags handlinger og gaver du setter pris på når det faller seg sånn naturlig. Men ikke nødvendigvis nevne noe om NY-turen.

Anonymous poster hash: a6141...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, syns å ane et snev av at en New York-tur der i gården kan sammenliknes med en svipptur med danskebåten hos oss "andre".

Klart hun er skuffet... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En NY - tur hadde vært konge det. En tur generelt pleier jo som regel å være det da.

Men Afrika ? Hvordan da liksom ?

https://www.youtube.com/watch?v=FTQbiNvZqaY



Anonymous poster hash: 992a5...666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...