Gå til innhold

Hvordan opptre blidere og mer utadvent/selgende på intervju?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er en av to som skal på 2 gangsintervju til det jeg vil uttrykke som drømmejobben. Derfor blir nedturen bare enda større om jeg ikke skulle være den heldige.

Første intervjuet var gjennom rekrutteringsbyrå, og jeg fikk mange gode råd fra intervjuer om ting jeg bør endre/tenke litt på til neste runde.

Fordi jeg er så motivert, noe intervjuer ikke var i tvil om, blir jeg i stundens alvor både nærvøs og litt avventende. Så jeg fikk rett og slett råd om å smile mer, og selge meg selv enda mer.

Men så syntes jeg jo det er litt vanskelig da, og smile, uten at det virker falskt.. Så tenkte dere hadde masse råd å gi for at jeg skal smile mer, "bruke mer av sjarmen min" :hoho:som intervjuer sa..

HJEEEELP, jeg vil jo så gjerne lykkes :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær bevist på de rådene du fikk på vikarbyrået, men samtidig så skal en ikke bli en annen person enn hva en er heller. Ha øyenkontakt med intervjueren, lytt til informasjonen som blir sagt og still spørsmål enten underveis eller på slutten. Avogtil så ER en rett og slett bare feil type i forhold til jobben og menneskene som intervjuer deg. Det kan og`være litt smart og se "intervueren" litt an. Hva som "slår an" vil jo avhenge veldig av vedkommende som intervjuer deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å øve litt med noen du kjenner. Når jeg er på intervjuer pleier jeg å se folk i øynene og smile. Ler litt hvis de sier noe morsomt. Prøver å komme med en og annen morsom og snill kommentar.

Kanskje du kan prøve å flørte litt med intervjueren? Ikke voldsomt, men oppfør deg som om du vil gjøre et godt inntrykk på en hyggelig person i en hyggelig situasjon. Prøv ut på et par venner eller andre som du kan stole på at sier fra hvis du tar av for mye...

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det beste var å være seg selv når man er på intervju.

Når jeg selv har vært på intervju, har jeg prøvd å vært mest mulig avslappet, er en smilende person, så jeg spiller mye på det, men hovedsaklig vært meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...