Gå til innhold

skolen skjønner ikke at jeg har omsorgen alene!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er sansynligvis en proformasak for henne å få foreldreansvar. Det skal mye til for ikke å være egnet til det. Samvær vil jeg tro er litt strengere.

Og hun kan påstå at hun ga fra seg foreldreansvaret i et svakt øyeblikk og under det hun oppfattet som press (stress ?)

Det er mulig du klarer å fradømme henne retten til å være klasskontakt, men det vil sette deg selv i et svært uheldig lys.

Selv har jeg fungert som FAU representant og styremedlemm i barnehagen. Mot ex'ens vilje (men ettersom ingen andre ønsket skulle det mye til for å nekte meg). Riktignok med foreldreansvar og samvær. Men det må da være av mindre betydning hvis vi samværsforeldre faktisk kan brukes til noe nyttig. Å overføre rollen som klassekontakt til deg vil sansynligvis medføre en del "skjeve blikk" fra andre foreldre.

Istedenfor å trappe opp konflikten bør du kansje yte mer for å bilegge den ?

Far til 2

hei

jeg skjønner ikke helt vorfor du mener dette vi lsette han i et dårlig lys, vis hun ikke deltar for gutten og ikke føller han opp eller føller ting vordan kan hun da vere klasekontakt og vis hun ikke har rettigheter jeg syns det må vere finer vi den som har omsorgen og følger opp barnet er klassekontakt hva vis skolen kommer i beita va vis hun svikter jeg tror det vil vere verre for gutten jeg er litt enig med far her jeg jeg syns hun hellerskulle bruke energien med og stille opp for han jeg og ikke ahan vente på skolen og ikke sove nor han ksla vere her

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Selvfølgelig ville jeg ment det samme og mor og far hadde byttet plass! Hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg har problemer med å skjønne at far har vondt av at mor engasjerer seg i barnets skolegang, og ser ikke hvordan det kan være til skade og hinder for barnet, tvertimot. JEg tolker dette dithen at dette dreier seg om fars bitterhet mot mor. Det er mye mulig han har grunn til å være bitter, men jeg syns det er ufattelig tarvelig å bruke barn i og foreldrenes forhold til barn, som skyts i en slik konflikt. Uansett.

Slik er det ofte med foreldre som er fradømt samvær - de har ofte et ønske om å delta i barnets oppvekst og dagligliv. Problemet er ofte at de rett og slett ikke klarer å gjennomføre det.

Så spørsmålet er hvor langt skal man strekke denne strikken? Skal man tillate en mor/far som sier han/hun skal stille opp på ulike aktiviteter/verv etc, men aldri klarer eller vil gjennomføre?

Hvor mange ganger skal barnet bli skuffet over en far eller mor som sier de skal stille opp, men hvor det hver eneste gang viser seg å være bare tomme ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er dette en kjedelig situasjon? At en mor viser engasjemang på tross av sine svakheter? Og hvordan går det utover deg som lærer??

Og hvorfor skal barnet "synes det er litt rart" at mor får ukeplan? Selv om ikke hun gjør lekser med barnet, kan det hende hun liker å følge med, om så bare føle at hun har mulighet til å følge med.

En mor (eller far) som har problemer med å fylle rollen sin som forelder er fryktelig trist, både for barnet og for forelderen. Klarer bare ikke å skjønne hvorfor noen kan finne noe negativt i et engasjemang for barnet sitt.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Far til 2

"Problemet" er vel et typisk eksempel på problemer som oppstår og hvordan de håndteres etter et samlivsbrudd, - uansett om det er mann eller kvinne.

a) Først oppstår konfliktene i samlivet.

B) Deretter fortsetter problemene ved at en av foreldrene får retten til å utelate den andre.

c) Til slutt finner en av foreldrene et lite smutthull som gjør at hun (i dette tilfellet) får mulighet til å følge opp barnet på en måte som lar seg gjennomføre.

Problemet er at når mor (i dette tilfellet) klarer å gripe fast i et lite halmstrå for å kunne gjøre noe, skal altså bostedsforelder frata barnet og samværsforelderen denne lille muligheten.

Barnet er sikkert glad i begge foreldrene og kansje litt stolt over mamman.

Jeg kan ikke se at mor i dette tilfellet skader barnet på noen som helst måte. Heller det stikk motsatte. Hvorfor skal en da "overføre" denne rollen som klassekontakt til en annen ? Ikke for barnets skyld ihvertfall slik jeg ser det.

Da gjennstår bare ønsket om kontroll og misbruk av dette fra bostedsforelder.

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner lett at mange ser det negativt at mor el. far kun involverer seg "utad". Hva med de dagligdagse gjøremålene? Hva med de gangene løfter har blitt brutt? Hva med alle de gangene mor el. far har sittet igjen med gråtende barn fordi den andre parten har skuffet nok en gang?

Men at den andre part stiller opp på foreldremøter slik at alle andre "skryter" og ikke helt skjønner hvorfor mor el. far klager i det hele tatt, kan jeg godt skjønne oppfattes som negativt på den som har ansvaret. At skolen faktisk ikke prioriterer den forelderen som faktisk stiller opp, skjønner jeg kan virke sårt.

Ikke det at man skal ha en bekreftelse fra andre at man utfyller rollen sin bra, men som en bekreftelse ovenfor seg selv og til nyttig oppfølging av barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Problemet" er vel et typisk eksempel på problemer som oppstår og hvordan de håndteres etter et samlivsbrudd, - uansett om det er mann eller kvinne.

a) Først oppstår konfliktene i samlivet.

b) Deretter fortsetter problemene ved at en av foreldrene får retten til å utelate den andre.

c) Til slutt finner en av foreldrene et lite smutthull som gjør at hun (i dette tilfellet) får mulighet til å følge opp barnet på en måte som lar seg gjennomføre.

Problemet er at når mor (i dette tilfellet) klarer å gripe fast i et lite halmstrå for å kunne gjøre noe, skal altså bostedsforelder frata barnet og samværsforelderen denne lille muligheten.

Barnet er sikkert glad i begge foreldrene og kansje litt stolt over mamman.

Jeg kan ikke se at mor i dette tilfellet skader barnet på noen som helst måte. Heller det stikk motsatte. Hvorfor skal en da "overføre" denne rollen som klassekontakt til en annen ? Ikke for barnets skyld ihvertfall slik jeg ser det.

Da gjennstår bare ønsket om kontroll og misbruk av dette fra bostedsforelder.

Far til 2

hei

jeg ser ikke at det skader banret men det gjør det vis hun svikter dne oppgaven hun har tatt på seg jeg syns det ermer riktigere at en forleder som følger opp banret sit har den rollen jegsyns hun heller kunne stille opp for banret sitt og ikke lad detstå skuffet igjen når hun skulle hentet det og ligge når hun skule ha det jeg syns det er ille at folk her ikke klarer og se at en kvinne lkan vere endårølig forleder og når hun ikke stiller opp så er det da at yhan har få tatt fra henne rettighetene ejg tor han har hat god grunn jeg tror det er vansjkelig og få tat fra en kvinne foreldrerettighetene

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg akn ikke se han bruker barnet men jeg skjønner det er vondt for han og se at hun stiller opp kmen ikjke er for banret vis banret står og er skuffet og griner og er lei fordi hun ikke err hentet han og hun ligger når han skla vere der tror du at han syns det er så festlig at hun viser seg på skolen og for skryt jeg syns hun kan stille opp litt mer for banret det er greit med de møtene men jeg syns det er lit drøyt at hun tar et verv som kanskje er mye

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner lett at mange ser det negativt at mor el. far kun involverer seg "utad". Hva med de dagligdagse gjøremålene? Hva med de gangene løfter har blitt brutt? Hva med alle de gangene mor el. far har sittet igjen med gråtende barn fordi den andre parten har skuffet nok en gang?

Men at den andre part stiller opp på foreldremøter slik at alle andre "skryter" og ikke helt skjønner hvorfor mor el. far klager i det hele tatt, kan jeg godt skjønne oppfattes som negativt på den som har ansvaret. At skolen faktisk ikke prioriterer den forelderen som faktisk stiller opp, skjønner jeg kan virke sårt.

Ikke det at man skal ha en bekreftelse fra andre at man utfyller rollen sin bra, men som en bekreftelse ovenfor seg selv og til nyttig oppfølging av barnet sitt.

hei

jeg er helt enig

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår En far veldig godt!!

Moren skulle fått seg en lærepenge..

hei

syns du er litt drøy her men jeg syn hun kan stille op mer for barnet sitt

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

syns du er litt drøy her men jeg syn hun kan stille op mer for barnet sitt

hilsen

Ja det syns vi vel alle sammen,

men hun gjør jo ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det syns vi vel alle sammen,

men hun gjør jo ikke det..

hei

jeg er enig men hun prøver jo kankje og vise seg litt men jeg er redd for va som skjer med barnet vis hun svikter i jobben

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...