AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #21 Skrevet 22. august 2013 Det høres ikke ut som ME hvis ditt eneste symptom er tretthet. Anonymous poster hash: 29b58...3c1 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #22 Skrevet 23. august 2013 Det høres ikke ut som ME hvis ditt eneste symptom er tretthet.Anonymous poster hash: 29b58...3c1 jeg har også søvnparalyse, hallusinasjoner ved oppvåkning og innsovning og en god del ganske drøye og livaktige mareritt og drømmer og avbrutt søvn (våkner hver time) . Har også hatt nattskrekk men opplever mindre av det nå. Det er trettheten jeg virkelig har problemer med. Alt det andre kan jeg leve med, så lenge jeg klarer å gjennomføre en vanlig dag uten å nesten gå i bakken fordi jeg er så trøtt. Noen ganger går jeg på do for å sove i noen minutter når jeg er på jobb, eller sovner rett og slett i stolen med pcen i fanget. Orker ikke mer Anonymous poster hash: 45f1c...2ce
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #23 Skrevet 23. august 2013 Åh, TS! Jeg har ingen gode råd å komme med her, men jeg vil bare si at jeg føler sånn med deg. Det der høres bare helt for jævlig ut. Jeg håper så inderlig at du finner ut hva det er for noe og kan få hjelp! Anonymous poster hash: 6f404...0f3
Invicta Skrevet 23. august 2013 #24 Skrevet 23. august 2013 Du er under utredning hos nevrolog nå? Håper du finner noen svar der. Hvis ikke kan det kanskje være en idé å bli henvist til en søvnekspert, for eksempel i Bergen. http://www.bergensovnsenter.no/ Mulig slike tilbud også finnes andre steder. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #25 Skrevet 23. august 2013 Jeg får en sånn utmattende tretthet akkurat slik du beskriver i forb med pms/mens og sånn, så det er tydelig hormonelt betinget hos meg. Kan det være noe hormonelt for deg også, bare at det er en mer "kronisk" hormonforstyrrelse? (Jeg kan ingenting om slikt, men det er nøyaktig slik du beksriver jeg blir) Anonymous poster hash: 27f12...4e6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #26 Skrevet 23. august 2013 jeg har også søvnparalyse, hallusinasjoner ved oppvåkning og innsovning og en god del ganske drøye og livaktige mareritt og drømmer og avbrutt søvn (våkner hver time) . Har også hatt nattskrekk men opplever mindre av det nå. Det er trettheten jeg virkelig har problemer med.Alt det andre kan jeg leve med, så lenge jeg klarer å gjennomføre en vanlig dag uten å nesten gå i bakken fordi jeg er så trøtt. Noen ganger går jeg på do for å sove i noen minutter når jeg er på jobb, eller sovner rett og slett i stolen med pcen i fanget. Orker ikke mer Anonymous poster hash: 45f1c...2ce Krev utredning på søvnsenter! Anonymous poster hash: 29b58...3c1 1
jenta7 Skrevet 23. august 2013 #27 Skrevet 23. august 2013 Du jobber (regner med at fulltid eller mer enn 50%) + trener 2,5 timer 3 ganger i uka + reiser til og fra jobben + rydder, lager mat + møter venner Kan det være at du blir rett og slett trøtt. Det sier ikke ut som om du er veldig aktiv, mer at du er middels aktiv som de fleste mennesker. Men folk blir trøtte av forskjellig nivå av aktivitet. Har du familie? barn?
Sugerøret Skrevet 23. august 2013 #28 Skrevet 23. august 2013 Narkolepsi? Tenkte først den h***vettes trøttheten som følger med FM eller leddgikt.Men det har du kanskje ikke
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #29 Skrevet 24. august 2013 Du jobber (regner med at fulltid eller mer enn 50%) + trener 2,5 timer 3 ganger i uka + reiser til og fra jobben + rydder, lager mat + møter venner Kan det være at du blir rett og slett trøtt. Det sier ikke ut som om du er veldig aktiv, mer at du er middels aktiv som de fleste mennesker. Men folk blir trøtte av forskjellig nivå av aktivitet. Har du familie? barn? Jeg jobber fulltid ja. Og bor cirka ti minutter unna jobben, så bruker ikke lange tida på det. Treningen tar litt energi ja, men jeg syns det er utrolig moro så det vil jeg ikke gi slipp på selv om jeg veldig ofte må holde meg hjemme noen av treningene. Er også ofte borte fra jobben pga det her. Jeg har ikke familie og barn, ikke kjæreste heller. Venner møter jeg men ikke sånn overveldende mye. Jeg har hatt det sånn siden barneskolen så tror ikke at jeg er utbrent heller. Personlig tror jeg at jeg har narkolepsi eller ideopatisk hypersomni men det er bare synsing fra min side. Sjefen min sendte meg hjem på torsdag og da sov jeg fra 12-22 enda jeg sov natten før det. La meg igjen 01 og sov til 1630 på fredag. La meg igjen klokka 18 og sov til 22 igjen før jeg sovnet 02 og sov til 1200. Klokka 12 i dag måtte jeg stå opp for jeg skulle på trening, men jeg var så trøtt at jeg vurderte å drite i hele greia og bare sove. Sånn er dagene mine og jeg føler at jeg sover bort livet mitt Anonymous poster hash: 45f1c...2ce Anonymous poster hash: 45f1c...2ce
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #30 Skrevet 24. august 2013 Jeg får en sånn utmattende tretthet akkurat slik du beskriver i forb med pms/mens og sånn, så det er tydelig hormonelt betinget hos meg. Kan det være noe hormonelt for deg også, bare at det er en mer "kronisk" hormonforstyrrelse? (Jeg kan ingenting om slikt, men det er nøyaktig slik du beksriver jeg blir) Anonymous poster hash: 27f12...4e6 har sjekket om det kan være noe hormonelt og. Alt er fint overalt. Og heldigvis for det. Anonymous poster hash: 45f1c...2ce
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #31 Skrevet 24. august 2013 Narkolepsi? Tenkte først den h***vettes trøttheten som følger med FM eller leddgikt.Men det har du kanskje ikke ja jeg tror det er narkolepsi, men det er jo ikke bare bare å få en sånn diagnose. Har ikke FM eller leddgikt Anonymous poster hash: 45f1c...2ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå