Gå til innhold

Renner vann i brystet


Fremhevede innlegg

Skrevet

Over 80% av alle som kommer til legevakten med smerter i brystet er det ingenting galt med, de blir bare sent hjem med beskjed om å ta det med ro og ev kontakte lege om det blir verre. Altså er det under 20% sjanse for at det faktisk er noe galt.

De 80% er mye angst og panikkanfall, muskulære plager (veldig vanlig) og mage/galle/lever problemer.

Sier ikke at du bare skal avfeie det, men når du har vært hos legen og tatt EKG, og du sliter med angst så er sjansen liten for at det skal være noe galt med hjertet ditt.



Anonymous poster hash: eeb1b...1b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er formen i dag da?

Anonymous poster hash: 26f0e...8fd

Er fortsatt sånn i dag. Skikkelig ekkelt :(

Anonymous poster hash: 84490...ad6

Skrevet

Kjennes ut som at tråder blitt dratt inni hjertet og det kiler, iler og renner og svir? Skjønner ingenting... Begynte faktisk for 4 dager siden men den is følelsen startet først i går samme med dirringen og at det gjorde vondt en plass i brystet når jeg svelgte mat i går også. Blir verre og verre. Sykt merkelig følelse.

Anonymous poster hash: 84490...ad6

Skrevet

Hindrer meg forresten i å få gjort ting.

Anonymous poster hash: 84490...ad6

Skrevet

Hmm, da vet jeg faktisk ikke. Det er iallefall tvilsomt at du i en alder av 16 år skal ha et hjerteinnfarkt over 4 dager. Mest sannsynlig er det stramme muskler av angsten. Kan også være ømme lymfer i brystet, det kjennes nesten helt likt ut som ømme muskler. Du får kontakte fastlegen din og få tatt et EGK på nytt. Det er en så lett og enkelt test som i tillegg utelukker hjerteproblemer slik at du kan bli beroliget. Det er det verdt :)



Anonymous poster hash: 26f0e...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...