Gå til innhold

Katter og forsikring.


Vasilisa

Anbefalte innlegg

Så flaks! Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på hannkatten min. Han har vært en ulykkesfugl, og har kostet mye penger hos veterinær selv om det aldri har vært ordentlig alvorlig. Hadde jeg hatt forsikring fra dag 1, hadde jeg spart mye! Forsikret dem for et par år siden, og sparte inn forsikringspremien for et par år fremover i fjor, da måtte han operere ut en knekt jeksel. Hunnkatten min er frisk som en fisk og har aldri trengt veterinærtilsyn, selv om hun er mye dristigere enn hannkatten, og bl.a. flere ganger har falt ned fra høye trær fordi hun ikke klarer å klatre med... Jeg har egentlig kun forsikring på henne fordi jeg anser sjansen for at hun skal bli påkkørt som ganske stor, dessverre. Hun er ikke helt smart nok til å forstå at bilene kan være farlig :/

Det er jo nettopp flaks alt går på når det gjelder forsikring. De fleste får ikke bruk for den, så statistisk sett så er det mer uflaks hvis man må bruke den. Og det er det forsikring er: å trygge seg økonomisk mot uflaks. Jeg mener også at det ikke er uansvarlig å ikke ha forsikring så lenge man har økonomi til å ta regningen om noe skjer.

Det er også litt "uflaks" for et par av mine venner som har brukt tilsvarende sum på forsikringer og bare gitt pengene til forsikringsselskapene sine uten å ha fått brukt for forsikringen. Så det hele er en kalkulert risiko, som jeg personlig var villig til å ta, og jeg angrer ikke et sekund. Det sagt, så har du vært så uheldig å hatt mye uflaks. Håper det går bra med pjusken nå.

Anonymous poster hash: 8db6e...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huskatt som er chippet og forsikret. Er like glad i katten min som i hunden, virker som mange blir overasket når jeg sier at katten er forsikret;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp flaks alt går på når det gjelder forsikring. De fleste får ikke bruk for den, så statistisk sett så er det mer uflaks hvis man må bruke den. Og det er det forsikring er: å trygge seg økonomisk mot uflaks. Jeg mener også at det ikke er uansvarlig å ikke ha forsikring så lenge man har økonomi til å ta regningen om noe skjer.Det er også litt "uflaks" for et par av mine venner som har brukt tilsvarende sum på forsikringer og bare gitt pengene til forsikringsselskapene sine uten å ha fått brukt for forsikringen. Så det hele er en kalkulert risiko, som jeg personlig var villig til å ta, og jeg angrer ikke et sekund. Det sagt, så har du vært så uheldig å hatt mye uflaks. Håper det går bra med pjusken nå. Anonymous poster hash: 8db6e...e06

Ja, det blir jo flaks det går på. Jeg betaler gladelig min forsikring nå, så mye uflaks som jeg/han har hatt. Men når jeg en gang blir ferdig utdannet og får grei økonomi, er det godt mulig jeg kommer til å gjøre det samme som deg.

Herremannen har, med unntak av den jekselen, heldigvis holdt seg frisk og skadefri i nesten to hele år nå. Bank i bordet! Litt typisk at han var ulykkesfugl kun før jeg fikk forsikring, men at han er frisk er jo selvfølgelig det beste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kattene mine er forsikret. Regnet akkurat ut at jeg sparte ca 8000 kroner i 2012 på å ha forsikring. Nå skal det sies at den ene katten min har en sykdom.

Før jeg skaffet meg forsikring ble den ene katten min påkjørt. Vi dro rett til veterinæren (som var egentlig stengt), for å sjekke om katten hadde blitt skadet.
Det ble tatt ultralyd, røntgen og en haug med andre ting.

-5000 kroner ble det. Og ingenting var galt!

Det var da jeg skjønte at jeg kanskje burde skaffe meg forsikring. Og gjett om det har lønt seg :)

Agria har også sånn at hvis det er mindre enn 125(?) dager siden du betalte egenandel så betaler du ikke det ved de neste besøkene, så lenge det gjelder samme sak. Frem til 125 dager har gått siden første gang du var hos veterinæren og betalte egenandel.

Det er veldig kjekt. Særlig for de som har katter med sykdom som trenger regelmessig sjekk :)

Endret av snippsnapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...