Gå til innhold

Katter og forsikring.


Vasilisa

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om dere katteeiere forsikrer katten deres? Det virker som om hundeeier er litt bedre på sånt og det har vel mye med pris å gjøre. Personlig har jeg tre katter hvorav alle er forsikret. To av de er riktig nok Maine Coon katter så litt dyrere enn gjennomsnittet. Jeg bare er spent på å se hvor mange som faktisk forsikrer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chippet og forsikret gode pusen min. Hun er en blanding av Hellig Birma og vanlig huskatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge er rasekatter og har en super forsikring og er chippet å alt som er ! :laugh::laugh:



Anonymous poster hash: dac38...f94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipet, sterilisert og vaksinert, ja. Forsikret: nei. Kostet meg over 15.000 etter en ulykke. Jeg har lært.



Anonymous poster hash: f4494...ab3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hunder og katter i over 30 år. Har vært heldig og kun hatt bruk for forsikring 1 gang - om jeg hadde hatt det da.... Jeg har hele tiden heller satt inn et beløp tilsvarende årspremie på forsikring på både hundene og kattene på en sparekonto. Nå er det et seksifret beløp! Jeg har spart til meg selv + råd til å betale om noe skulle skje.



Anonymous poster hash: 8db6e...e06
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt hunder og katter i over 30 år. Har vært heldig og kun hatt bruk for forsikring 1 gang - om jeg hadde hatt det da.... Jeg har hele tiden heller satt inn et beløp tilsvarende årspremie på forsikring på både hundene og kattene på en sparekonto. Nå er det et seksifret beløp! Jeg har spart til meg selv + råd til å betale om noe skulle skje. Anonymous poster hash: 8db6e...e06

Så flaks! Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på hannkatten min. Han har vært en ulykkesfugl, og har kostet mye penger hos veterinær selv om det aldri har vært ordentlig alvorlig. Hadde jeg hatt forsikring fra dag 1, hadde jeg spart mye! Forsikret dem for et par år siden, og sparte inn forsikringspremien for et par år fremover i fjor, da måtte han operere ut en knekt jeksel. Hunnkatten min er frisk som en fisk og har aldri trengt veterinærtilsyn, selv om hun er mye dristigere enn hannkatten, og bl.a. flere ganger har falt ned fra høye trær fordi hun ikke klarer å klatre med... Jeg har egentlig kun forsikring på henne fordi jeg anser sjansen for at hun skal bli påkkørt som ganske stor, dessverre. Hun er ikke helt smart nok til å forstå at bilene kan være farlig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrert, chippet og forsikra! Det hele startet egentlig fordi jeg hadde fikk rabatt som gjorde at jeg sparte mye mer enn hva forsikringen hans kostet pga så og så mange forsikringer. Nå har jeg bedre råd og ville uansett forsikret samme hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spiderpig

Katrert, chippet og vaksinert, men ikke forsikret.

Har back-up-konto til pus hvis det skulle skje noe. Bikkja er forsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også, kastrert, chippet og vaksinert,men ikke forsikret. Så at de fleste forsikringer bare gjelder til katten er 8-10 år, og ikke så lenge den lever. Og man må betale en relativt høy egenandel om noe skjer. Hvis hun må opereres vil jeg gjøre alt for å få henne frisk, uansett hvor mye det koster. Enkelte ting kan ikke måles i penger, forholdet mitt til katten min er en slik ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus er chippet, men ikke forsikret. Vi velger heller å betale hvis han skulle bli skadet eller syk. Som Tvist skriver over her, forsikringene gjelder ikke gamle puser, og de har gjerne en øvre sum på ca 30000 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på Agria står det:

Forsikringsbeløpet senkes med 5 000 kroner årlig ved hovedforfallsdagen fra og med det kalenderåret dyret blir sju år. Hvis du har valgt 30 000 kroner blir forsikringsbeløpet aldri lavere enn 10 000 kroner. Hvis du har valgt 45 000 kroner blir forsikringsbeløpet aldri lavere enn 25 000 kroner.

Så den gjelder for eldre katter den? :)

Anonymous poster hash: c7c88...485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...