Gå til innhold

Alkohol.


Fremhevede innlegg

Skrevet

De gangene jeg drikker, har ikke gjort det på flere år så er jeg kjempe glad og tør å snakke med gutter. Når jeg er edru er jeg konstant deppa og trist. Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at du har et lavt nivå av dopamin i kroppen, som gjør at det føles "rett" når nivået økes av alkohol.



Anonymous poster hash: aced7...75b
Skrevet

Kan dopamin økes på annen måte enn alkohol?

Skrevet

Kan dopamin økes på annen måte enn alkohol?

Vel, ved å finne ut hvilke aktiviteter eller handlinger gir deg "lykkerus" og utføre disse.

Anonymous poster hash: aced7...75b

Skrevet

Kan dopamin økes på annen måte enn alkohol?

Det beste metoden med minst bivirkninger er rett og slett (fysisk) trening. Utenom det må du rett og slett bare trene på å være sosial. Det å snakke med folk (kjønn er helt underordnet, folk er folk), kommer seg ofte etterhvert som årene går, og man lærer seg å gi mer faen.

Alkohol er desverre veldig effektivt til å fjerne angst, midlertidig (depresjon også, den går ofte i tospann med angst). Derfor det er lett å gå i den fella at man "selvmedisinerer" seg med fludiumet. Lurt å ha farene i bakhodet. Men det betyr heller ikke at man skal nekte seg ta seg en fest i ny og ne. :)

Skrevet

Kanskje du er sjenert og ved å drikke litt alkohol så våger du litt mer og får litt bedre selvtillit? Og at det å snakke med gutter gjør deg glad?

Behøver vel ikke nødvendigvis å være alkoholen som gjør deg glad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...