AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #141 Del Skrevet 22. august 2013 Fri og bevare meg for disse forferdelige svigermødrene som ikke eier estetisk smak. Det må være en pine. Det er jo bra at jentenes mødre er ufeilbarlige med en sikker smak for alt. Noen føler seg truffet.. Anonymous poster hash: 445f3...dfb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. august 2013 #142 Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Noen føler seg truffet..Anonymous poster hash: 445f3...dfb Ikke jeg, hvis du skulle tro det. Jeg er svært etterspurt og velkommen hos mine barn med partnere, og elsket av barnebarna . Endret 22. august 2013 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 23. august 2013 #143 Del Skrevet 23. august 2013 Sånn helt ærlig, så har faktisk modern ganske god smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #144 Del Skrevet 23. august 2013 Finnes det noen? JaAnonymous poster hash: ec22e...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ainna Skrevet 23. august 2013 #145 Del Skrevet 23. august 2013 Det er en nyhet til deg, dette mennesket, din svigermor er nå herved knyttet til deg gjennom barnet ditt, og du må forholde deg til henne i livet ditt på en annen måte enn før. Gutten din er faktisk hennes egen etterkommer, og hun ønsker å gi ham en gave som hun sannsynligvis synes er vakker, og mener at han vil ha glede av i livet sitt. Akkurat nå er han for liten til å ta stilling til henne. Hvordan skal du forholde deg til dette da? Kanskje han blir kjempeglad i bildet? Skal du la ham bli glad i det? se på det, bli kjent med det? Eller skal du ta første steg i å skyve henne litt lengere bort? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #146 Del Skrevet 23. august 2013 Om dere leser innleggene til TS så ser dere at det er ikke bare TS, men også hennes mann, svigermors sønn, som ikke liker bildet. Det virker ikke som om dette er noen "jeg hater svigermor"-tråd ettersom de er obs på hennes følelser. Anonymous poster hash: ec22e...22c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #147 Del Skrevet 23. august 2013 Det som provoserer meg mest er at TS ikke engang vil la sønnen få sjansen til å bli glad i bildet. Anonymous poster hash: fdbe2...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #148 Del Skrevet 23. august 2013 Det som provoserer meg mest er at TS ikke engang vil la sønnen få sjansen til å bli glad i bildet. Anonymous poster hash: fdbe2...2db Men om det blir pakket vekk noen år så kan sønnen bli glad i det likevel. En baby bryr seg nok fint lite. Jeg forstår ikke dere som kan ha ting dere ikke liker på veggene. Man skal jo trives i sitt eget hjem.Anonymous poster hash: ec22e...22c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. august 2013 #149 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg synes TS har stor respekt for sin svigermor når hun faktisk vurderer å henge opp et bilde hun absolutt ikke liker fordi hun ikke vil såre svigermor. Det er helt naturlig at man selv bestemmer hva som er på veggene i sitt eget hus. Så lenge vi snakker om et spebarn, så er det mor og far som bestemmer hvordan rommet skal se ut. Vi har fått mye rart opp igjennom tidene, bryllupsgaver og andre. Det som jeg overhode ikke liker, det setter jeg ikke fram eller henger opp. Hjemmet mitt skal speile smaken til mannen og meg, ikke resten av storfamilien. Om noen vil velge interiør på mine vegne, så greit nok, men ikke forvent at jeg kommer til å bruke det om det ikke faller i smak. Maleriet høres heller spesielt ut for et barneværelse. Gullramme og skrikende orange farger! Typisk voksen-maleri. Det er definitivt en ting jeg hadde pakket inn i en del runder gråpapir og satt vekk. Poden kan ta en vurdering på det når han blir stor. Mulig det vil passe inn i den første leiligheten hans? På samme måte som jeg har gjemt unna diverse dåpsgaver som ungene har fått, som egentlig aldri kan brukes til noe. Det er utrolig mye ræl i dåpsgaver. Hvor mange esker til "min første hårlokk" og "min første melketann" trenger egentlig et barn? Om svigermor hadde etterspurt maleriet, så hadde jeg svart at "det er selvfølgelig pakket vekk, så det holder seg til han er voksen". Ikke noe å diskutere. Det er bra å ta hensyn, men det er meningsløst å ta så mye hensyn at man blir gissel i sitt egen hjem. Det samme hadde skjedd om min egen mor hadde gjort noe lignende, eller om min mann opplevde noe av det hun gjorde som et overtramp. Eller en hvilken som helst annen slektning eller bekjent. Jeg synes det er feil å snu denne debatten inn i en skyttergravskrig om drager av noen svigermødre og utakknemlige svigerdøtre. Og så har vi en mengde mennesker som synser i vildens sky om at bildet sikkert er fint og at barnet fortjener å få bli glad i det. Uten å ane noe om hvordan det ser ut. Kan man ikke bare forholde seg til det TS sier? Det passer ikke inn hos dem. Det er ikke et typisk barnebilde, mer sånn som godt voksne damer liker. Det har gullramme (!). Vi snakker ikke om et portrett av Mikke eller Donald her. Å skulle kjøpe kunst til andre er en risikosport. Man må faktisk akseptere at smak er ulik, og at det ikke er en selvfølge at ting blir hengt opp selv om det er en gave. Det betyr ikke at man hater giveren, bare at gaven ikke passer inn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. august 2013 #150 Del Skrevet 23. august 2013 Fri og bevare meg for disse forferdelige svigermødrene som ikke eier estetisk smak. Det må være en pine. Det er jo bra at jentenes mødre er ufeilbarlige med en sikker smak for alt. Det var da voldsomt. Om så skulle være tilfelle for øvrig, at kvinner syns de får mer rare gaver fra sin svigerfamilie enn sin egen familie, er det vel ikke så rart at smak noen ganger kan henge sammen med hvilken bakgrunn man har. Som jeg skrev over, er det motsatt hos oss (bare så jeg ikke blir beskyldt for å gå i forsvar). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 23. august 2013 #151 Del Skrevet 23. august 2013 Det aner jeg virkelig ikke, og det bryr jeg meg forsåvidt ikke så mye om Vi ble imidlertid spurt på forhånd om det var noe vi kunne tenke oss. Mine besteforeldre har kjøpt sølvskjeer til meg og mine søskenbarn oppigjennom, og det er noe vi både bruker og synes er stas. Jeg solgte nettopp mine skjeer for en pen sum... Skjønner ikke hvorfor jeg fikk sånne dumme skjeer hvert år - Også med roser! :-P Skjønner heller ikke hvorfor i all verden folk mener at TS skal henge opp det bildet. Nå har jeg heldigvis alltid vært sånn som har sagt fra, så ingen hadde vel noen gang gitt meg eller evnt. unger noe lignende! Eneste kunsten jeg har fått er av søstra mi og det var et heste-maleri hu visste jeg ønska meg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 23. august 2013 #152 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg synes det var fryktelig til overfokusering på farmor vs mormor her. Ser ikke helt hvordan det har noen relevans i denne tråden. Det er vel nokså tilfeldig hvem av dem som har en smak som sammenfaller med barn og/eller svigerbarn? Også er det vel også kanskje sånn at man synes det er lettere å si ifra til sin egen mor om sånt, mens man, som trådstarter, ofte kan være veldig redd for å såre svigermor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 23. august 2013 #153 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg synes det var fryktelig til overfokusering på farmor vs mormor her. Ser ikke helt hvordan det har noen relevans i denne tråden. Det er vel nokså tilfeldig hvem av dem som har en smak som sammenfaller med barn og/eller svigerbarn? Også er det vel også kanskje sånn at man synes det er lettere å si ifra til sin egen mor om sånt, mens man, som trådstarter, ofte kan være veldig redd for å såre svigermor. Enig. Dette trenger ikke ha noe å gjøre med at TS mener svigermor er en kjerring, kan rett og slett bare handle om forskjell på smak og et meget stygt maleri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #154 Del Skrevet 23. august 2013 Fri og bevare meg for disse forferdelige svigermødrene som ikke eier estetisk smak. Det må være en pine. Det er jo bra at jentenes mødre er ufeilbarlige med en sikker smak for alt. At man har forskjellig smak er da ikke rart, det er jo en del år imellom oss, vi er jo i hver vår generasjon. Min mor og jeg har nok litt mer lik smak ja, men hun hadde ikke kjøpt et bilde til oss i gave, så sant vi ikke ønsket oss det spesielt. Hadde ikke spilt noen rolle hvem vi hadde fått bildet av "elg i solnedgang" får ikke henge oppe i vårt hjem. Vi bestemmer da selv hva slags bilder vi skal ha på veggen, det er vårt hjem. Anonymous poster hash: 1bb60...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 24. august 2013 #155 Del Skrevet 24. august 2013 Kaptein Sabeltann plakat ville vært en drøm i forhold til dette bildet! Skal bli en glede.Anonymous poster hash: 445f3...dfb *Gå til anskaffelse at et stk Kaptein Sabeltann plakat i samme størrelse som problemgaven. Evt. litt større da det kan tilpasses. *Tilpass størrelsen på plakaten om det er nødvendig. *Bruk heftemasse til å feste Sabeltann utenpå maleriet. *Henges på barnerommet. Denne løsningen gjør ingenting med rammen, men det er i det minste et kompromiss 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wilhelmine Skrevet 24. august 2013 #156 Del Skrevet 24. august 2013 Jeg hadde blitt mye mer lei meg om man gjorde fiffige løsninger ala henge det bak en dør (virkelig bak en dør, helt tydelig at det er prøvd sjult), brukt det til å henge tepper på, teipet en Kaptein Sabeltann-plakat oppå, malt rammen i ny farge og andre løsninger skissert i tråden her, enn om mottaker hadde sagt noe ala "Vi har pakket det bort så det ikke skal bli ødelagt til han blir voksen" "Vi synes ikke det passer inn nå, han får velge selv når han blir eldre" "Dette krasjer totalt med stilen vår, beklager" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #157 Del Skrevet 24. august 2013 Fri og bevare meg for disse forferdelige svigermødrene som ikke eier estetisk smak. Det må være en pine. Det er jo bra at jentenes mødre er ufeilbarlige med en sikker smak for alt. Synes det blir en annen sammenligning jeg. I de fleste tilfeller så kjenner din egen mor deg så godt at hun vet utmerket hva du liker og ikke liker. I en alder av 25 år så kjøper min mor sjeldent gaver til meg til høytider med mindre hun vet at dette er noe jeg kommer til å like. Ikke alle mødre treffer like godt. Men synes du som mor selv burde vite at de fleste mødre kjenner ungene sine godt nok til å vite hva som faller i smak og hva som eventuelt ikke gjør det. Anonymous poster hash: b1beb...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Conradine Skrevet 24. august 2013 #158 Del Skrevet 24. august 2013 TS, hva sier mannen din? Han har vel noe å si om innredningen og gaver han også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #159 Del Skrevet 24. august 2013 TS, hva sier mannen din? Han har vel noe å si om innredningen og gaver han også? Les første innlegg da.Anonymous poster hash: ec22e...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Conradine Skrevet 24. august 2013 #160 Del Skrevet 24. august 2013 Les første innlegg da.Anonymous poster hash: ec22e...22c Ja, det står at mannen hennes heller ikke liker bildet, men det står ingenting om at han ikke orker å ha det hengende på noen vegg i hele huset. Dette er en gave til barnet og ikke til moren eller faren. Jeg kan ikke forstå at det ikke er en måte å henge bildet opp på barnets rom som gjør at man kan klare å "leve med det". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå