Gjest Peanut Skrevet 21. august 2013 #101 Del Skrevet 21. august 2013 Høres ut som en "hvit elefant". Begrepet ”hvite elefanter” henspeiler til en gammel Sør-Asiatisk tradisjon, hvor den flotteste gaven en konge kunne gi til sine undersåtter var en spesiell hvit elefant. Den hvite elefanten var ansett som hellig og hadde en høy status i samfunnet, men kunne ikke brukes til noen form for nyttig arbeid. Siden den som ble skjenket en hvit elefant i gave fra kongen ikke kunne bruke den til noe nyttig, men like fullt måtte sørge for dens livsopphold, var gaven i realiteten en byrde for mottakeren. Men den hvite elefantens høye status i samfunnet gjorde at ingen våget å protestere eller takke nei til gaven. Dermed ble mottakeren sittende med byrden inntil elefanten døde. Også referert til i Ernest Hemingways "Hills like white elefants". Men altså, det ts kan gjøre, hvis hun ikke liker bildet, er å legge det bort, men ha en plass tilgjengelig på veggen, slik at når svigermoren kommer på besøk så henger bildet der. Når svigermoren er dratt igjen legges bildet bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. august 2013 #102 Del Skrevet 21. august 2013 Det aner jeg virkelig ikke, og det bryr jeg meg forsåvidt ikke så mye om Vi ble imidlertid spurt på forhånd om det var noe vi kunne tenke oss. Mine besteforeldre har kjøpt sølvskjeer til meg og mine søskenbarn oppigjennom, og det er noe vi både bruker og synes er stas. Det forstår jeg. Men det øvrige bestikket, kniver, gafler, teskjeer osv. har dere kjøpt det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 21. august 2013 #103 Del Skrevet 21. august 2013 Er det så sikkert at svigermor har tenkt at bildet skal henge på barnerommet? Hvis det er et bilde av en kjent kunstner, og det er relativt mye verdt, er det ganske sannsynlig at hun har kjøpt det til barnet med tanke på fremtiden, at det er en kunstinvestering han kan ha glede av i framtiden, når han blir voksen. Hadde mitt barn fått et bilde av f.eks Frans Widerberg hadde jeg i hvert fall ikke hengt det på barnerommet, og risikert at det ble ødelagt under lek e.l. Jeg hadde enten hengt det opp et annet sted i huset, eller pakket det godt inn og lagret det på et trygt sted til poden ble gammel nok til å sette pris på hva han hadde fått. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #104 Del Skrevet 21. august 2013 Høres ut som en "hvit elefant". Også referert til i Ernest Hemingways "Hills like white elefants". Men altså, det ts kan gjøre, hvis hun ikke liker bildet, er å legge det bort, men ha en plass tilgjengelig på veggen, slik at når svigermoren kommer på besøk så henger bildet der. Når svigermoren er dratt igjen legges bildet bort. Men det spiller da ingen rolle om TS liker bildet! Det var til sønnen, ikke til TS. Anonymous poster hash: fdbe2...2db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #105 Del Skrevet 21. august 2013 Men det spiller da ingen rolle om TS liker bildet! Det var til sønnen, ikke til TS. Anonymous poster hash: fdbe2...2db Lett for deg å si..Anonymous poster hash: 445f3...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #106 Del Skrevet 21. august 2013 For en snill svigermor som gadd å bruke masse tid på å finne et fint bilde og finne en passende ramme til bildet, slik at barnebarnet skulle få en helt spesiell og minneverdig dåpsgave. Bare kjipt at den som får det ikke bare syns det er stygt, men tydeligvis ikke liker svigermor - i hvert fall ikke nok til å la være å henge henne ut fordi hun har vegg-til-vegg-teppe og furusofa. Kan hende den sofaen er kjempekomfortabel og at teppet gjør gulvet varmt å stå på. Kanskje svigermor ikke har lyst til å bo i en møbelkatalog, selv om hun er under 50. Selv om jeg ikke hadde likt gaven, ville jeg blitt rørt over at svigermor la ned så mye tanke og jobb i en enkelt dåpsgave. Anonymous poster hash: baad5...954 Det går ann å være interessert i interiør uten å "bo i en møbelkatalog" Jeg liker svigermoren min jeg, men god smak - det har hun ikke. En ærlig sak det. La være å legg ord i munnen min.Anonymous poster hash: 445f3...dfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. august 2013 #107 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Det er nå ikke for mye for TS å forlange at hun også skal trives på barnerommet de første årene. Uten å behøve å skutte seg over grell tvangskunst på veggene. Pakk det vekk, og fortell svigermor om hun spør at dere gjemmer bildet til han er større. Vær tydelig i kommunikasjonen, og fortell at bildet er satt vekk som en selvfølge. Det er tross alt ikke vanlig at ungene får sølvskjeene til fri disposisjon heller. Edit: autokorrektur i iPhone. Endret 21. august 2013 av Themis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 21. august 2013 #108 Del Skrevet 21. august 2013 Ja, det beste er nok å være ærlig. Å drive å ta det ned å henge det opp igjen kan fort oppdages om man en dag glemmer seg eller svigermor kommer uanmeldt. Jeg tror det ville føles verre for svigermor å finne det ut på den måten, enn hvis man forteller det med engang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2013 #109 Del Skrevet 21. august 2013 Må man si noe som helst lurer jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 21. august 2013 #110 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Her må det nok en liten ulykke til. Auda, der falt bildet ned trappa gitt! Fullstendig ødelagt ble det også. Nei og nei, det var jammen uheldig. Neida, men jeg kan forstå at man ikke vil henge opp et grusomt bilde. Ville kanskje gått for "henge-opp-når-svigermor-kommer-løsningen", eller til nød hengt det bak en dør. Eventuelt kan du male et nytt motiv på et lite stretchlaken i passende størrelse, og dekke til herligheten. Det som er helt sikkert, er at svigermor skulle fått sin straff til jul, et tilsvarende grusomt bilde/nips som ikke vil passe inn men som det forventes at hun henger opp Endret 21. august 2013 av Gaby 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #111 Del Skrevet 21. august 2013 Må man si noe som helst lurer jeg på. Det beste ville jo vært om man ikke måtte det, men hun kommer til å spørre hvor bildet er. Det vet jeg..Anonymous poster hash: 445f3...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åffårno Skrevet 21. august 2013 #112 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Skal jeg sende adressen min? Sleip du er. Du vil jo ha det bildet på veggen din, du Det er kun til de som misliker det sterkt. Med bildet sender jeg et par skiver fra platesamlinga mi som de må spille av 10 ganger daglig i 18 år De kommer ikke til å like det. Men det skal de, fordi ellers er de noen utakknemlige jææææææææævler. Hva er forøvrig problemet her folkens? TS kan helt fint ta opp bildet når svigermor er på besøk og legge det i skapet ellers. Mulig KG irriterer seg grønne, men TS sin svigermor synes det er topp(det man intet vet) - og om sønnen elsker bildet så sier han vel ifra. Eventuelt så tusjer han det ned en dag han kjeder seg og så er noen tusen kroner gått i dass. Eller i tusj, da. Endret 21. august 2013 av åffårno Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 21. august 2013 #113 Del Skrevet 21. august 2013 Forresten, hva med å si at dere hang bildet på rommet, men at han ble så urolig av det? Dere kan jo si at alle fargene gjorde ham litt overstimulert, selv om han liker det veldig godt. Så dere bestemte dere for å heller sette det til side til han blir eldre (så blir han så stor at det ikke kan henge oppe fordi han kunne finne på å tegne på det eller ødelegge det, så blir han så stor at han vil baaare ha Kaptein Sabeltann-plakater, og da har det gått såpass tid, at dere bare bestemte at han kunne få det når han blir voksen og kan sette pris på det). Eneste jeg kan tenke meg. Og selvsagt kan det ikke henge i stua, det er ikke din stil. Og når bildet da heller ikke er ditt, har du i det minste en unnskyldning der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #114 Del Skrevet 21. august 2013 Ha bildet tilgjengelig slik at du bare kan ta det frem når svigermora di kommer på besøk. Husker tanta mi bestemte seg for å gi meg og kjæresten en statue av Jesus og en lysekrone en gang. Fine ting, for så vidt, men jeg og typen er mer hedenske og hjemmet vårt er greit jordlig av seg. På toppen av det hele ble hun dødelig fornærmet når vi ikke hang opp lysekronen... Jesusstatuen gav hun oss fordi hun mente det ville være sunt med litt motvekt til disse hedenske greiene vi driver på med, for å passe på oss og noe greier så vi ikke kommer til helvete. Jeg påpekte at vi ikke skulle til helvete, men til Valhall... Nå snakker hun ikke med oss lenger. Jaja. Anonymous poster hash: ace1a...3fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2013 #115 Del Skrevet 21. august 2013 Det beste ville jo vært om man ikke måtte det, men hun kommer til å spørre hvor bildet er. Det vet jeg..Anonymous poster hash: 445f3...dfb Smil det bort og si at det kokte bort i kålen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 21. august 2013 #116 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Kan dere ikke pakke bort bildet og hvis/når svigermor spør etter det kan du være litt vag i svaret og si " tja, vi få ikke helt bestemt oss for hvor det passer best å henge det opp. Er jo ikke plass på veggen til gullgull slik som det er nå - så vi får tenkte litt." Svarer dere dette noen ganger, hvis hun våger å spørre igjen - så forstår hun vel at dere sliter med å få plassert det - og at det kanskje ikke var en veldig lur gave... Endret 22. august 2013 av Myrthel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milco Skrevet 21. august 2013 #117 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg ser du får veldig mye pes her TS, men jeg skjønner deg veldig godt jeg Jeg er selv veldig opptatt av interiør, og kan tenke meg frustrasjonen din. Synes det er veldig stygt av folk her at de sier du gjør narr av svigermor og mener du tydeligvis ikke liker henne, det har ingenting med saken å gjøre...! Det blir som en bilentusiast skulle få et stort bilklistremerke av ei diger grønn ku i gave, som han skulle sette på den splitter nye merca si.. Han ville sannsynligvis ikke satt den på selv om giver likte den og hadde brukt mye tid på å finne den..! Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke hengt det opp.. Og skulle hun kommentere det hadde jeg sagt at dere ikke visste hvor dere skulle henge det opp enda, siden dere allerede hadde plassert ting på veggene;) Og hvis hun nevner det flere ganger, så hadde jeg kanskje bare biti i det sure eple og hengt det opp.. Lykke til! Du har min dypeste medfølelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 21. august 2013 #118 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg ser du får veldig mye pes her TS, men jeg skjønner deg veldig godt jeg Jeg er selv veldig opptatt av interiør, og kan tenke meg frustrasjonen din. Synes det er veldig stygt av folk her at de sier du gjør narr av svigermor og mener du tydeligvis ikke liker henne, det har ingenting med saken å gjøre...! Det blir som en bilentusiast skulle få et stort bilklistremerke av ei diger grønn ku i gave, som han skulle sette på den splitter nye merca si.. Han ville sannsynligvis ikke satt den på selv om giver likte den og hadde brukt mye tid på å finne den..! Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke hengt det opp.. Og skulle hun kommentere det hadde jeg sagt at dere ikke visste hvor dere skulle henge det opp enda, siden dere allerede hadde plassert ting på veggene;) Og hvis hun nevner det flere ganger, så hadde jeg kanskje bare biti i det sure eple og hengt det opp.. Lykke til! Du har min dypeste medfølelse... Om klistremerket var ment til tråbilen da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #119 Del Skrevet 22. august 2013 Her i huset er doen plassen for bilder og nips vi ikke liker, samt noen gilde invitasjoner, pokaler og diplomer sånn at ingen av giverne får mistanke. Og på doen blir jo konsten beskuet hyppig, så det kan ikke giverne klage på. Anonymous poster hash: fdbe2...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svampebob1 Skrevet 22. august 2013 #120 Del Skrevet 22. august 2013 Hvorfor må folk på liv og død gjøre ting de overhodet ikke liker bare for å behage andre hele tiden? Pakk bildet pent inn på loftet. Ved spørsmål, så si det ikke passet inn men at du har lagt det til sides til en senere tid. Ikke ta noen diskusjon på det, så slipper du krangel rundt det. Det er deres hjem og det trenger du ikke å forsvare. Når folk blir vant med at du har en egen vilje og mening om ting, så vil de respektere det også. Det kan ta litt tid for de å bli vant med det bare.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå