loffen Skrevet 21. august 2013 #81 Del Skrevet 21. august 2013 Det høres helt supert ut. ^^ Håper jeg kan lage et lignende rom for min lille i ikke alt for fjern fremtid. Bor i leid leilighet nå, og deler rom med vesla. Og jeg passer ikke inn i et rom der regnbuen har kastet opp på veggene. =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #82 Del Skrevet 21. august 2013 For en snill svigermor som gadd å bruke masse tid på å finne et fint bilde og finne en passende ramme til bildet, slik at barnebarnet skulle få en helt spesiell og minneverdig dåpsgave. Bare kjipt at den som får det ikke bare syns det er stygt, men tydeligvis ikke liker svigermor - i hvert fall ikke nok til å la være å henge henne ut fordi hun har vegg-til-vegg-teppe og furusofa. Kan hende den sofaen er kjempekomfortabel og at teppet gjør gulvet varmt å stå på. Kanskje svigermor ikke har lyst til å bo i en møbelkatalog, selv om hun er under 50. Selv om jeg ikke hadde likt gaven, ville jeg blitt rørt over at svigermor la ned så mye tanke og jobb i en enkelt dåpsgave. Anonymous poster hash: baad5...954 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åffårno Skrevet 21. august 2013 #83 Del Skrevet 21. august 2013 Om jeg vinner i Lotto skal jeg sende et par bilder av Morten Viskum - de som er malt med en død manns hånd, og gjerne det med mus hengende på kors, og så skal jeg synes de er overflatiske når de ikke som meg kunne tenke seg å henge det opp på en vegg fordi de fryser på ryggen av synet - og da er dere overflatiske, og, mother-in-law-haters hele gjengen *bare vent* 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Conradine Skrevet 21. august 2013 #84 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg elsker kunst så jeg hadde blitt kjempeglad på mitt barns vegne hvis barnet fikk kunst til dåpen. Har masse kunst hjemme, både som jeg har vunnet, kjøpt, arvet og fått i gave. Kunst må ikke passe til møbler, rommet eller huset for øvrig - man kan like gjerne ha bilder som krasjer helt med det meste andre man har på veggene. Det viktigste er måten kunsten henges opp på. Finn noen andre bilder som passer sammen med det nye bildet. Det kan gjerne være noe helt annet, men prøv å legg den sammen på gulvet foran deg før du henger dem opp på vekken. Her er noen fine tips: http://www.klikk.no/bolig/inspirasjon/article757289.ece 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #85 Del Skrevet 21. august 2013 Synes vi kan få se et bilde av denne kunsten, jeg. Anonymous poster hash: 0966e...b44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiak Skrevet 21. august 2013 #86 Del Skrevet 21. august 2013 Det er et barnerom. Det kommer til å bli kjemisk fritt for enhver form for stil, sammenheng og ryddighet iløpet av de neste par årene uansett. Like greit å venne seg til det med en gang. Barn skal ha sterke farger, ikke ustimulerende, dust, stilfullt interiør. Du tilbringer sannsynligvis ikke 24 timer i døgnet på barnerommet heller, og dessuten slutter man som oftest å "se" ting som har stått/hengt fremme i noen måneder. Heng opp bildet, og tenk positivt. Du fikk ikke kunst som var øremerket å henge over sofaen midt i stua, i det minste. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 21. august 2013 #87 Del Skrevet 21. august 2013 Om jeg vinner i Lotto skal jeg sende et par bilder av Morten Viskum - de som er malt med en død manns hånd, og gjerne det med mus hengende på kors, og så skal jeg synes de er overflatiske når de ikke som meg kunne tenke seg å henge det opp på en vegg fordi de fryser på ryggen av synet - og da er dere overflatiske, og, mother-in-law-haters hele gjengen *bare vent* Skal jeg sende adressen min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ironically me Skrevet 21. august 2013 #88 Del Skrevet 21. august 2013 1) Svigermor har en annen form og fargesans enn deg, og gir barnet et bilde etter hennes egne ønsker og smak. eller... 2) Svigermor gir dere dette bilde for å teste om du kan være ærlig og si ifra til henne om du liker det eller ikke. (men det er vel heller usannsynlig...) Skjønner gleden å lage et barne rom, men som flere sier. Det rommet kommer til å endre seg veldig i løpet av noen år. At hun har tenkt utradisjonellt (ikke den evinnelige sølvskjea) er jo fint, bare synd at det kræsjer med dine intensjoner med rommet akkurat nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pene sko... Skrevet 21. august 2013 #89 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Har prøvd å tyde navnet på kunstneren. Klarer ikke.. Motivet er abstrakt. Minner om ild og sol.. I et eneste kaosAnonymous poster hash: 445f3...dfb Kan det muligens være noe av Frans Widerberg? Endret 21. august 2013 av Pene sko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 21. august 2013 #90 Del Skrevet 21. august 2013 Kan det muligens være noe av Frans Widerberg? Om det er saken skjønner jeg TS - det der passer da ikke inn i et barnerom...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 21. august 2013 #91 Del Skrevet 21. august 2013 For en snill svigermor som gadd å bruke masse tid på å finne et fint bilde og finne en passende ramme til bildet, slik at barnebarnet skulle få en helt spesiell og minneverdig dåpsgave. Bare kjipt at den som får det ikke bare syns det er stygt, men tydeligvis ikke liker svigermor - i hvert fall ikke nok til å la være å henge henne ut fordi hun har vegg-til-vegg-teppe og furusofa. Kan hende den sofaen er kjempekomfortabel og at teppet gjør gulvet varmt å stå på. Kanskje svigermor ikke har lyst til å bo i en møbelkatalog, selv om hun er under 50. Selv om jeg ikke hadde likt gaven, ville jeg blitt rørt over at svigermor la ned så mye tanke og jobb i en enkelt dåpsgave. Anonymous poster hash: baad5...954 Vet du, jeg hadde ikke putta noe jeg ikke liker på veggen uansett hvem jeg eller barna fikk det fra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 21. august 2013 #92 Del Skrevet 21. august 2013 Ha en spiker klar på veggen, og heng opp bilde kun når dragemor kommer på besøk. Ellers er det bare å stue det bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkywinky Skrevet 21. august 2013 #93 Del Skrevet 21. august 2013 Er det jeg som har startet denne tråden uten å huske det Min historie er nemlig veldig lik. Min svigermor og mannen er veldig kunstinteresserte, og kjøpte derfor et digert kunstverk i røde og gule farger i dåpsgave til min datter. Det er malt av en kjent maler. Vi er overhodet ikke interessert i kunst, annet enn fotografi, og jeg var lenge usikker på hva vi skulle gjøre med bildet. Det endte med at det har fått plass midt i stua (grøss og gru!), svigermor ville jo blitt lei seg om det ikke ble hengt opp må vite. Som TS er inne på ville aldri min mor funnet på noe sånt. Hun kjøper sølvskjeer, en i året, etter mønster valgt ut av oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. august 2013 #94 Del Skrevet 21. august 2013 Er det jeg som har startet denne tråden uten å huske det Min historie er nemlig veldig lik. Min svigermor og mannen er veldig kunstinteresserte, og kjøpte derfor et digert kunstverk i røde og gule farger i dåpsgave til min datter. Det er malt av en kjent maler. Vi er overhodet ikke interessert i kunst, annet enn fotografi, og jeg var lenge usikker på hva vi skulle gjøre med bildet. Det endte med at det har fått plass midt i stua (grøss og gru!), svigermor ville jo blitt lei seg om det ikke ble hengt opp må vite. Som TS er inne på ville aldri min mor funnet på noe sånt. Hun kjøper sølvskjeer, en i året, etter mønster valgt ut av oss! Da er hun i hvert fall på den sikre side når hun gir noe tradisjonelt. Er sølv på moten nå forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Conradine Skrevet 21. august 2013 #95 Del Skrevet 21. august 2013 Om det er saken skjønner jeg TS - det der passer da ikke inn i et barnerom...? Jeg hadde jublet om mine barn hadde fått noe av Frans Widerberg til dåpen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 21. august 2013 #96 Del Skrevet 21. august 2013 Det er null problem. Men foreløpig har ikke sønnen min sin egen smak og da er det min smak som gjelder (siden mannen er likegyldig/synes jeg er flink med interiør)Hvis dette var noe sønnen min ville ha på rommet sitt: selvfølgelig! Men nei. Dette er er stygt, ganske så feminint og damete bilde han neppe vil like!!Anonymous poster hash: 445f3...dfb Når sønnen din blir eldre, og finner ut at det bildet liker jeg ikke, da er det vel bare å ta det ned? Siden sønnen din likevel ikke har egen smak nå, skulle det ikke ha noe å si hva som henger der. Et sted må du jo plassere bildet uansett, så hvorfor ikke på veggen hans?Et lite tips: Om du gir ham noen barbidukker å leke med, kan det jo være at du slipper å ta det ned i hele tatt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 21. august 2013 #97 Del Skrevet 21. august 2013 Å kjøpe kunst til andre er risikosport. Man må få lov tilå bestemme selv hva man henger opp på veggene sine. Jeg vil anbefale å være ærlig med svigermor. Si at dere ikke liker bildet og at dere pakker det vekk til ungen blir større. Da unngår dere samme problem med unge nr 2. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 21. august 2013 #98 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Joda, De fleste har en helt "vanlig" holdning til hva som henger rundt omkring, som er grunnen til at veldig mange kjøper nettopp bilder på Ikea/Skeidar/Bohus osv. Om de hadde kuttet litt på andre utgifter, ønsket seg gavekort på gallerier etc så hadde de nok hatt rpd til å lage en liten fin samling av normalt "rimelig" kunst hjemme, men de er jo ikke interessert og gjør det selvsagt ikke. For dem betyr andre ting mer, og det er jo 100% forståelig. Jeg og mannen hater "Ikea/Skeidar/Bohusbilder" - ikke fordi vi er superrike og kan løpe inn på ethvert kunstgalleri og velge og vrake, men fordi vi heller sparer i 2 år til ett spesifikt bilde enn å kjøpe det vi synes er regelrett crap en annen plass "bare fordi fargene er fine". Både han og jeg har bare veldig spesifikk smak, og bruker tid på å finne den ene rette tingen - som for andre sikkert ser ut som hva som helst. Men det er jo ikke hva som helst for oss i vårt hjem, og det er jo vi som skal glo på det dag inn og dag ut. At noe er min subjektive oppfatning er jo et sentralt argument når jeg skal bo med det? Så for meg kommer ikke bilder til sin rett ever om det er landskapsmalerier, veldig typisk figurativ kunst, pastellfarger, osv - jeg gremmes bokstavelig talt hver gang jeg går forbi. Ergo ikke noe jeg orker å leve i - fordi jeg faktisk blir påvirket humørmessig av kunst på samme måte som med musikk. Det blir som å si at alle finner seg tilrette med spillelistene på P3 fordi "så mange hører på det", jeg haaaater det og trykker av fortere enn faen Jeg får en følelse av de(ikke du, men generelt), som tenker man "bare kan henge noe på veggen fordi det er jo en gave" også kunne eksempelvis spilt av samme låt flere ganger daglig hjemme i årevis fordi "de fikk plata i gave". Slik blir det for meg å ha et bilde jeg ikke takler på veggen. Men jeg kjenner mange som orker leve med omtrent hva som helst bare det har den rette prislappen og navnet - eller; fargen. Jeg er ikke der sjøl Vi slår umiddelbart fast at jeg ikke under noen omstendigheter er vanlig, - men at jeg alikevel ville funnet plass til dette bildet mellom en samling som det har tatt meg 30 år og en liten 'haug' med penger å bygge. Jeg har lånt penger for å kunne kjøpe et verk der og da, - fordi at når jeg hadde spart disse pengene på konto så var verket forlengst i en annen samlers eie. Så ser vi, både du og jeg som har en genuin interesse for moderne bildende kunst, at kontraster også bygger hverandre. Så kanskje nevnte kvinnelige produsent ville hevet Gullvåg opp til (om mulig) et høyere nivå ved sin kontrast i motiv og farver ? Endret 21. august 2013 av Lille-pus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkywinky Skrevet 21. august 2013 #99 Del Skrevet 21. august 2013 Da er hun i hvert fall på den sikre side når hun gir noe tradisjonelt. Er sølv på moten nå forresten? Det aner jeg virkelig ikke, og det bryr jeg meg forsåvidt ikke så mye om Vi ble imidlertid spurt på forhånd om det var noe vi kunne tenke oss. Mine besteforeldre har kjøpt sølvskjeer til meg og mine søskenbarn oppigjennom, og det er noe vi både bruker og synes er stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 21. august 2013 #100 Del Skrevet 21. august 2013 Skjønner ikke problemet - bildet var jo til sønnen din og ikke til deg? Er du så interiør-nazi at han ikke kan ha et bilde du ikke liker på rommet sitt? Det er da hans rom? Du virker som en kontrollfrik... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå