Gå til innhold

Fikk et grusomt bilde i dåpsgave - må henge det opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje hun tenkte at barn er glade i knæsje farger. Duse, pene farger er kjedelige for barn?

Kan jo være kult med et knall element da? Der har du en skikkelig utfordring! ;)

Kan du bytte ramme?

Tror nok heller hun tenkte på de fargene hun selv liker.. Ser sånn ut. For all del, det er ikke helt plettfritt og strigla hos meg på interiørfronten. Gutten min har knallfarger på leker, bøker osv, men det som henger på veggen synes jeg et fint matcher resten av rommet.

Hun har jo sett rommet hand mange ganger og må da se at bildet ikke passer inn i det hele tatt..

Anonymous poster hash: 445f3...dfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så masse fisefine damer det finnes her inne, giiid a meg altså.

Anonymous poster hash: 2ce39...6b6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Hvis et bilde med de fargene du beskriver ikke kan henge på barnerommet... Hvordan skal du da overleve når rommet blir et vilt kaos av røde, gule, grønne og blå duploklosser?

Når ungen får dilla på Kaptein Sabeltann eller Lynet McQueen?

Heng opp bildet på barnerommet du. Bit i det sure eplet og innse at barnerommet er et barnerom, og dermed hverken kan eller skal det bli en del av det perfekte interiøret.

Har har sagt flere ganger at jeg skjønner at han kommer til å dra inn kaptein sabeltann osv, null problem! Men nå er han 0 år og jeg bestemmer interiøret inntil videre.

Kaptein Sabeltann plakat ville vært en drøm i forhold til dette bildet! Skal bli en glede.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, TS; hva slags motiv er det tale om?

Har prøvd å tyde navnet på kunstneren. Klarer ikke.. Motivet er abstrakt. Minner om ild og sol.. I et eneste kaos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt like gjennomført interiør, men dette med foreldre som innreder barnerom for egen del syns jeg er på grensen til tåpelig, faktisk. Det er gjennomskuelig også, man ser fort om et barnerom er innredet for barnets eller den voksnes del.

Når du sier at det er greit med alt annet av fargerikt interiør, som leker, bøker, plakater og effekter, bare ikke akkurat dette bildet, så syns jeg du er i overkant vanskelig, TS. Det virker som du er fast bestemt på at du ,og i hvert fall ikke svigermor, skal bestemme av rent prinsipp frem til den tid.

Anonymous poster hash: 20399...9ac
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du når gutten kommer hjem og vil ha en farge på veggene som ikke passer resten av huset?

Jeg er også over snittet glad i interiør, men barnas rom er barnas rom. Når vi skulle pusse opp størstes rom og hun ville ha det rosa, så måtte vi jo bare bite det i oss..

Det er null problem. Men foreløpig har ikke sønnen min sin egen smak og da er det min smak som gjelder (siden mannen er likegyldig/synes jeg er flink med interiør)

Hvis dette var noe sønnen min ville ha på rommet sitt: selvfølgelig! Men nei. Dette er er stygt, ganske så feminint og damete bilde han neppe vil like!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager. Jeg ser at TS har skrevet det i hovedinnlegget når jeg leser nøyere. Hvordan hun ville reagert om hennes mor hadde gitt bildet, har hun ikke nevnt noe om.

Nei, det har jeg ikke nevnt. Hva har det med saken å gjøre? Det ville uansett aldri skjedd, ettersom mamma har god smak og har vært i huset mitt med åpne øyne.

Ser en nevner at svingernor kanskje er fattig pga gamle møbler: nei, svigermor er mer rik enn fattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre rammen er antikk ville jeg sprayet den hvit eller svart - og hengt opp bildet på rommet til han som fikk det. Forholdet til svigermor er myye viktigere enn interiør! :)

Desverre. Da vi fikk bildet kunne hun fortelle hvor lenge hun hadde fundert på hvilken ramme hun skulle velge og hvor fantastisk hun synes den.var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, jeg. Tenker litt som så at man pusser opp barnerommet mer som et startpunkt, og så kommer det etterhvert ting og tang, bilder og lamper og slikt, som med tiden gjør at rommet blir barnets eget. Og som slett ikke matcher fargene på veggen, eller hverandre, eller noe som helst av denne verden.

Barnerom skal liksom være en eksplosjon av farger og former. Men det er slik jeg føler er riktigst.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som du sa, gutten er liten, og bryr seg ikke om interiør (argument for at "stilen" skal opprettholdes enn så lenge). Så da utgår argumentet om at bildet er feminint og damete.

Men barn i den alderen elsker farger. Derfor er det faktisk ikke utenkelig at han vil like bildet kjempegodt. Feminint og damete, eller ei.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er null problem. Men foreløpig har ikke sønnen min sin egen smak og da er det min smak som gjelder (siden mannen er likegyldig/synes jeg er flink med interiør)

Hvis dette var noe sønnen min ville ha på rommet sitt: selvfølgelig! Men nei. Dette er er stygt, ganske så feminint og damete bilde han neppe vil like!!

Det vet du absolutt ingenting om.

Tror du bør venne deg til tanken om at et barn er et individ med egne meninger og egen smak.

Anonymous poster hash: fdbe2...2db

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som du sa, gutten er liten, og bryr seg ikke om interiør (argument for at "stilen" skal opprettho,,des enn så lenge). Så da utgår argumentet om at bildet er feminint og damete.

Men barn i den alderen elsker farger. Derfor er det faktisk ikke utenkelig at han vil like bildet kjempegodt. Feminint og damete, eller ei.

Det er farger på rommet hans.. Bare ikke oransje, gult og rød som et farger jeg ikke liker. Skjønner ikke hva som er så galt med at en interiørinteressert dame koser seg med å innrede rommet til sitt første barn? Selvfølgelig tapetserer eg ikke vegene ned kaptein sabeltann. Slikt kommer senere uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du absolutt ingenting om.

Tror du bør venne deg til tanken om at et barn er et individ med egne meninger og egen smak.

Nå er du bare vrang. Sønnen min er 5 Mnd. Han liker leker med fine, sterke farger. Det har han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er farger på rommet hans.. Bare ikke oransje, gult og rød som et farger jeg ikke liker. Skjønner ikke hva som er så galt med at en interiørinteressert dame koser seg med å innrede rommet til sitt første barn? Selvfølgelig tapetserer eg ikke vegene ned kaptein sabeltann. Slikt kommer senere uansett.

Som jeg sa, ingenting i veien med å pusse opp rommet slik du liker, og ha det som utgangspunkt. Men barnerom "utvikles", og sånn skal det være, mener jeg. Av alle rom i hele huset, synes jeg barnerommet skal være det rommet der man ikke bryr seg om stil og interiør. Og om du ikke liker fargene på bildet, kan det hende gutten vil elske dem. Og til syvende og sist er det hans rom, selv om han er for liten til å bry seg om interiør. Og siden han ikke bryr seg om interiør, bryr han seg neppe om at det kræsjer, heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du bare vrang. Sønnen min er 5 Mnd. Han liker leker med fine, sterke farger. Det har han.

:fnise:

Hvis han liker leker med fine, sterke farger, er vel sjansen stor for at han liker et bilde med sterke farger også. Er det ikke gult som er den første fargen barn oppfatter og blir glad i?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hengt det opp på barnerommet samme hva. Om det ikke passer inn, så er det vel ikke så farlig? Det skal da ikke henge på stua. Dessuten skjønner vel alle at det ikke er du som har valgt det ut. ;)

Men nå har jo ikke jeg smak da, som tenkte da min førstefødte ble født, at barn elsker farger, og like godt tapetserte rommet i gul- og oransjestripete tapet, med en bord med elefanter og ballonger på. :fnise:

Hun fikk også flere bilder i gave, med både gullrammer, grønne rammer og det som verre er, vi hang opp alle sammen vi.

Senere ble rommet knall rosa, og til slutt helt hvitt. ;)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Hvis han liker leker med fine, sterke farger, er vel sjansen stor for at han liker et bilde med sterke farger også. Er det ikke gult som er den første fargen barn oppfatter og blir glad i?

Joda, mulig det. Kanskje han ville likt å se på det nå - men når han blir 3-4 tipper jeg han ikke liker det, for å si det sånn. Løsningen blir nok å henge det opp når svigermor kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Haha, vi fikk et grusomt bilde til bryllupet vårt som giveren hadde malt selv, han har gått på kunstskole. Bildet var i svart, sølv, grått og alle mulige kalde rødfarger, og så ut som en mellomting mellom en bilulykke og et åpent sår. Og i ene hjørnet var det et hjerte. Grøss... Vet ikke helt hva vi skal gjøre med det, nei...

Anonymous poster hash: ccc0a...78b

Det synes jeg faktisk er verre. Et bilde som er kjøpt føles bedre å pakke bort enn et bilde som er malt av giveren. Jeg hadde i hvertfall fått mye mer dårlig samvittighet av å mislike og ønske å pakke bort et bilde som giveren hadde lagt arbeid og sjel i selv, enn et kjøpt bilde. Nå vet jeg jo ikke hvilket bilde TS fikk da, men høres jo ikke ut som noe svigermoren har malt selv.

Huff det er fælt å bli så skuffet over en gave når man samtidig prøver å være takknemlig og innse at giveren tross alt prøvde å legge litt sjel i gaven. Det høres jo ut som at svigermor var stolt av gaven og hadde anstrengt seg for å finne på noe fint. Jeg hadde nok hengt det opp hver gang hun kom på besøk og tatt det ned ellers. Eller hengt det bak døra der det er mindre synlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, mulig det. Kanskje han ville likt å se på det nå - men når han blir 3-4 tipper jeg han ikke liker det, for å si det sånn. Løsningen blir nok å henge det opp når svigermor kommer

Men det vet du jo ikke noe om? Jeg fatter ikke hva som er så farlig med å gi ham sjansen til å bli glad i bildet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hengt det opp på barnerommet samme hva. Om det ikke passer inn, så er det vel ikke så farlig? Det skal da ikke henge på stua. Dessuten skjønner vel alle at det ikke er du som har valgt det ut. ;)

Men nå har jo ikke jeg smak da, som tenkte da min førstefødte ble født, at barn elsker farger, og like godt tapetserte rommet i gul- og oransjestripete tapet, med en bord med elefanter og ballonger på. :fnise:

Hun fikk også flere bilder i gave, med både gullrammer, grønne rammer og det som verre er, vi hang opp alle sammen vi.

Senere ble rommet knall rosa, og til slutt helt hvitt. ;)

Det høres helt supert ut. ^^ Håper jeg kan lage et lignende rom for min lille i ikke alt for fjern fremtid. Bor i leid leilighet nå, og deler rom med vesla. Og jeg passer ikke inn i et rom der regnbuen har kastet opp på veggene. =P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...