AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #1 Del Skrevet 20. august 2013 Sønnen min fikk kunst i gave fra svigermor. Et ganske så stort bilde (ca 70 X 70 cm) Bildet er rett og slett ikke fint. Jeg ble veldig tatt på sengen da vi pakket det ut. Fatter ikke hvorfor hun kjøpte det.. Hun fortalte om hvordan hun hadde brukt lang tid på å plukke det ut å finne en passende ramme til det. Jeg er veldig opptatt av interiør (noe hun vet godt) bildet passet absolutt ikke inn på rommet til sønnen min og det er vel det det forventes å henge.. Totalt bom. Nå står det på kommoden hans (lent inntil veggen) jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av det. Må jo henge det opp.. Men alle veggene er opptatt. Må da altså ta ned bilder/dekor jeg har kjøpt til rommet hans for å henge opp et bilde hverken jeg eller mannen min liker.. ? Det er helt malplassert der inne. Hva ville dere gjort? Jada, jeg skjønner at jeg høres barnslig ut osv :-/ Anonymous poster hash: 445f3...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agg Skrevet 20. august 2013 #2 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg skjønner deg godt - fatter ikke at folk kjøper store og dyre ting til andres hjem, uten å ta hensyn til mottakerens smak. Men nå er jo ikke en gave til deg, men til sønnen. Jeg ville enten hengt bildet opp, og se om jeg klarte å vende meg til det. Eller så ville jeg pakket det vekk, og unnskyldt meg med at "jeg venter til gutten er stor nok til å sette pris på det"... Ikke verdens beste unnskyldning, men den kan kanskje fungere? 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 20. august 2013 #3 Del Skrevet 20. august 2013 Nå er det jo en gave til sønnen din og ikke deg eller din mann. Så å kvitte seg med det blir ganske feil. Det er opp til sønnen din hva han vil gjøre med det når han blir gammel nok. Jeg ville hengt det opp på rommet til sønnen jeg og bare svelget den kamelen. Resten av huset kan du jo gjøre som du vil med. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #4 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg skjønner deg godt - fatter ikke at folk kjøper store og dyre ting til andres hjem, uten å ta hensyn til mottakerens smak. Men nå er jo ikke en gave til deg, men til sønnen. Jeg ville enten hengt bildet opp, og se om jeg klarte å vende meg til det. Eller så ville jeg pakket det vekk, og unnskyldt meg med at "jeg venter til gutten er stor nok til å sette pris på det"... Ikke verdens beste unnskyldning, men den kan kanskje fungere? Hadde det enda vært en gave fra en tante, men det er jo svigermor. Hun kommer nok til å bli lei seg å skjønne at jeg ikke likte bildet. Fatter selv ikke hvorfor noen kjøper dyr kunst/interiør til andre. Også så langt fra stilen som er i huset som overhodet mulig! Selv har hun furusofa med rødt blomstertrekk og vegg til vegg teppe.. Dama er bare 45 år :OAnonymous poster hash: 445f3...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #5 Del Skrevet 20. august 2013 Heng det opp i boden eller på do Anonymous poster hash: d1df1...6cc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #6 Del Skrevet 20. august 2013 Nå er det jo en gave til sønnen din og ikke deg eller din mann. Så å kvitte seg med det blir ganske feil. Det er opp til sønnen din hva han vil gjøre med det når han blir gammel nok. Jeg ville hengt det opp på rommet til sønnen jeg og bare svelget den kamelen. Resten av huset kan du jo gjøre som du vil med. Å kaste bilde har aldri vært en tanke! Jeg er klar over at det er en gave til sønnen vår og ikke oss.. Det er bare så kjedelig å få "ødelagt" rommet hans som eg koste meg med å male, innrede og pusle med i 7 mnd..Anonymous poster hash: 445f3...dfb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Armitage Skrevet 20. august 2013 Populært innlegg #7 Del Skrevet 20. august 2013 Å kaste bilde har aldri vært en tanke! Jeg er klar over at det er en gave til sønnen vår og ikke oss.. Det er bare så kjedelig å få "ødelagt" rommet hans som eg koste meg med å male, innrede og pusle med i 7 mnd..Anonymous poster hash: 445f3...dfb Jeg tror du kanskje legger litt for mye følelser i dette. Jeg skjønner at du er glad i å drive med interiør og sånn. Men det er bare et rom. Er ikke forholdet mellom familien viktigere enn å ha et perfekt hjem? Etterhvert så kommer sønnen din til å vokse opp også og da kommer nok han til å bestemme hvordan rommet hans skal se ut. Og det kommer sikkert til å kræsje med din smak. Det er bare et bilde. 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #8 Del Skrevet 20. august 2013 Har du plass i en gang.....? Sånne 'pliktbilder' har endt opp i gang eller 'gangsone' her - da er de fremme på et 'offentlig sted' i hjemmet, uten at de er på steder hvor en oppholder seg og blir sittende å se på det. Anonymous poster hash: 2f300...efa 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #9 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg tror du kanskje legger litt for mye følelser i dette. Jeg skjønner at du er glad i å drive med interiør og sånn. Men det er bare et rom. Er ikke forholdet mellom familien viktigere enn å ha et perfekt hjem? Etterhvert så kommer sønnen din til å vokse opp også og da kommer nok han til å bestemme hvordan rommet hans skal se ut. Og det kommer sikkert til å kræsje med din smak. Det er bare et bilde. Jeg skjønner at han etterhvert kommer til å innrede rommet selv, men akkurat nå synes jeg det var veldig koselig å ha det som jeg ville. Så kommer det fæle bildet. Ikke et bilde jeg tror han kommer til å like når han blir større heller.. Det er ikke et "barnebilde" jeg kunne hengt opp mye, men dette.. Anonymous poster hash: 445f3...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 20. august 2013 #10 Del Skrevet 20. august 2013 Tja, hvis det er ordentlig kunst kan det jo stige i pris over tid. Vet om flere som har fått/kjøpt malerier som de har fått dobbelt i pris av når de selger det noen år etterpå. Uansett så er det gitt til gave til din sønn, så du må nok bare finne deg i at det er hans maleri. Hva han vil gjøre med det finner han ut etterpå, når han er gammel nok til å vite hva slags smak han har. Om det er helt krise kan du endre på noe på rommet hans slik at det passer inn i resten av interiøret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #11 Del Skrevet 20. august 2013 Har du plass i en gang.....? Sånne 'pliktbilder' har endt opp i gang eller 'gangsone' her - da er de fremme på et 'offentlig sted' i hjemmet, uten at de er på steder hvor en oppholder seg og blir sittende å se på det. Anonymous poster hash: 2f300...efa Liker tanken, men vil ikke ha det i gangen heller. HahaAnonymous poster hash: 445f3...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #12 Del Skrevet 20. august 2013 Tja, hvis det er ordentlig kunst kan det jo stige i pris over tid. Vet om flere som har fått/kjøpt malerier som de har fått dobbelt i pris av når de selger det noen år etterpå. Uansett så er det gitt til gave til din sønn, så du må nok bare finne deg i at det er hans maleri. Hva han vil gjøre med det finner han ut etterpå, når han er gammel nok til å vite hva slags smak han har. Om det er helt krise kan du endre på noe på rommet hans slik at det passer inn i resten av interiøret... Må endres mer enn litt da gitt.. Det er totalt missmatch. Ikke litt sånn "tja, det passet vel ikke helt inn der" men virkelig helt bom! Anonymous poster hash: 445f3...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 20. august 2013 #13 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg skjønner at han etterhvert kommer til å innrede rommet selv, men akkurat nå synes jeg det var veldig koselig å ha det som jeg ville. Så kommer det fæle bildet. Ikke et bilde jeg tror han kommer til å like når han blir større heller.. Det er ikke et "barnebilde" jeg kunne hengt opp mye, men dette..Anonymous poster hash: 445f3...dfb Ja du bestemmer jo selv over ditt eget hjem. Jeg bare sier hva jeg ville ha gjort. Og for meg er familieforhold viktigere enn et søtt innredet rom. Men hvis det er sånn at du ikke vil henge det opp så må du jo bare være ærlig ovenfor svigermor om grunnen og ta konsekvensen av det. For hun vil vel oppdage det etterhvert om dere ikke henger det opp. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 20. august 2013 #14 Del Skrevet 20. august 2013 Må endres mer enn litt da gitt.. Det er totalt missmatch. Ikke litt sånn "tja, det passet vel ikke helt inn der" men virkelig helt bom!Anonymous poster hash: 445f3...dfb Auda. Er det fargene eller selve portrettet? Om det er som å hive en bøtte med blodrød rødmaling inn i et pastellfarget rom er det kanskje bare til det beste å gjømme maleriet og henge det opp til pynt når svigermor er på besøk. Ha en spiker klar på veggen, og legg maleriet nærme i tilfelle hun kommer på overraskelsesbesøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #15 Del Skrevet 20. august 2013 Hva med å prøve å kamuflere det litt? Henge feks noen happylights på det? Tilfeldigvis henge opp et sjal eller noe på samme spiker? Anonymous poster hash: d9ecb...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #16 Del Skrevet 20. august 2013 Auda. Er det fargene eller selve portrettet? Om det er som å hive en bøtte med blodrød rødmaling inn i et pastellfarget rom er det kanskje bare til det beste å gjømme maleriet og henge det opp til pynt når svigermor er på besøk. Ha en spiker klar på veggen, og legg maleriet nærme i tilfelle hun kommer på overraskelsesbesøk Jeg er glad i grå, hvit, duse grønn, blåfarger og tre (lys eik, bøk osv) litt Bolia-stil. Dette bildet er ORANSJE og knallgult. Med gulfarget ramme...... Hva tenkte hun? Får ha en spiker klar :-/Anonymous poster hash: 445f3...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. august 2013 #17 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg synes du virker overfladisk. Er du tilfeldigvis en av disse "rosabloggerne"? Når du er så opptatt av at alt må stå i stil, interiør, farger osv. at du rakker ned på et maleri som guttens farmor har gitt til ham, og som ikke faller i smak hos deg, forundrer det meg ikke om du har fake bøker med matchende farger i bokhyllene dine, heller. Hva sier din mann til dette? Synes han det er greit at du gjør narr av hans mor? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. august 2013 #18 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg er glad i grå, hvit, duse grønn, blåfarger og tre (lys eik, bøk osv) litt Bolia-stil. Dette bildet er ORANSJE og knallgult. Med gulfarget ramme......Hva tenkte hun? Får ha en spiker klar :-/Anonymous poster hash: 445f3...dfb Til svigermor? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 21. august 2013 #19 Del Skrevet 21. august 2013 Jeg synes du virker overfladisk. Er du tilfeldigvis en av disse "rosabloggerne"? Når du er så opptatt av at alt må stå i stil, interiør, farger osv. at du rakker ned på et maleri som guttens farmor har gitt til ham, og som ikke faller i smak hos deg, forundrer det meg ikke om du har fake bøker med matchende farger i bokhyllene dine, heller. Hva sier din mann til dette? Synes han det er greit at du gjør narr av hans mor? For noen er interiør ganske personlig og en viktig del av hverdagen. Jeg interesserer meg f.eks for klær og slik, og fikk til jul en gyselig genser av bestemoren min. Jeg vil ikke bli sett død i den, men bruker den hjemme som kos, for at jeg ikke skal få helt ødelagt samvittighet. Man trenger da ikke være rosablogger for å ha harmoniske og matchende farger i huset, herregud da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #20 Del Skrevet 21. august 2013 For noen er interiør ganske personlig og en viktig del av hverdagen. Jeg interesserer meg f.eks for klær og slik, og fikk til jul en gyselig genser av bestemoren min. Jeg vil ikke bli sett død i den, men bruker den hjemme som kos, for at jeg ikke skal få helt ødelagt samvittighet. Man trenger da ikke være rosablogger for å ha harmoniske og matchende farger i huset, herregud da... Men nå er det snakk om et rom. Ikke hele huset. Og det er også sønnens rom. Ikke TS sitt. Hun har fremdeles stor mulighet til å sette sitt personlige preg på resten av huset. Det er ikke akkurat sammelignbart med å måtte gå med klær som ikke passer ens stil, Anonymous poster hash: cd013...8f6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå