Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #21 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg hadde hastesnitt, det sto ikke om livet, men barna måtte ut på kort tid likevell. Jeg fikk spinal bedøvelse, det gjorde vondt å sette den, men de var fort gjort. Ble lam fra livet og ned, litt rart. Tok ca fem min før barna var ute, og ca en halvtime å sy igjen. Ble stiftet og har et veldig pent arr like over hårfestet! Det var en veldig fin opplevelse å høre barna mine ble født, jeg fikk se dem i noen sekunder før de ble sjekket av en barnelege. Mannen ble med dem, han hadde sittet ved hodet mitt hele tiden. Kjente jo at noen holdt på nede i magen og ble litt kvalm, men jeg ville aldri ha hatt narkose, det var stort å høre og se barna med en gang. Bedøvelsen gikk ut etter ca 15 min etter de tok ut slangen. Jeg hadde store smerter fra da og i en uke, kunne omtrent ikke bevege meg, alt var vondt! Etter en uke begynte det å bli bedre, men det tok enda en uke før jeg kunne bevege meg normalt. Jeg kunne ikke trene før det hadde gått ca to mnd, magen skal man ikke trene før etter 6 mnd. Det vondeste var å hoste og le, da bruker man magemusklene mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NysgjerrigeNilsi Skrevet 13. januar 2009 #22 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har et ok arr, det er fortsatt rødt 11 mnd etter, og litt ruglete, men det er rett i hårfestet, så ingen ser det allikevel. Min minste bekymring. Da er magen verre. Har et fælt overheng... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 31. januar 2009 #23 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg har hatt keisersnitt to ganger. Første gang så valgte jeg selv å være i narkose, så det kan man velge selv ja. Andre gangen nå så var jeg våken å det var en mye større opplevelse enn å ha narkose, så jeg anbefaler å være våken. Jeg hadde siste keisersnittet for 9 dager siden, å håper snart det slutter å være vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Eple_* Skrevet 3. april 2009 #24 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg hadde et såkalt hastesnitt. Jenta mi hadde navlesnora rundt halsen og foran hodet, og fosterlyden hadde falt til 50. Det er bare åtte uker siden, så arret er ganske rødt og hardt enda. Det er skåret litt skjevt, men det er under trusekanten og jeg tror ikke det vil plage meg noe særlig. Er vel ca 12-15 cm langt vil jeg tro, og jeg har også et lite "overheng" som ikke er særlig flatterende. Mulig det kan stramme seg litt enda da, det er jo ikke så lenge siden... *håååååpe* Jeg fikk spinalbedøvelse og det var en utrolig merkelig opplevelse å kjenne at babyen min ble tatt ut av meg, uten at det gjorde vondt! Jeg fikk lokalbedøvelse før spinalen ble satt. Det tok vel ca 15 min fra keisersnitt ble bestemt, til hun var ute, og så brukte de ca en halvtime på å lukke. Ble sydd med innvendige sting og teipet. Jeg ble også kvalm under operasjonen, men fikk noe som hjalp med en gang. Stingene ble tatt på dag 5 (bare en hel tråd som ble dratt ut, ikke vondt, men litt ubehagelig) Teipen skulle sitte til den falt av, og den satt faktisk i 4 uker! Jeg ble snittet kl ti om kvelden, og jeg var oppe på do og i dusjen på egne ben i tretiden dagen etter. Fikk litt hjelp med å tørke meg på bena, ta på trusa osv etterpå. Det verste var i grunn at det ikke var mulig å le, hoste osv, alt som krever bruk av magen -den var bare helt kraftløs og "død". Å bøye seg, gå, sette seg.. alt er vondt de første dagene. Jeg fikk et morfinpreparat og betennelsesdempende (diklofenak eller voltaren) de to første døgnene, og så fikk jeg paracet ved behov i tillegg. Alt i alt hadde jeg en grei opplevelse og jeg er bare glad for at legene tok en fornuftig avgjørelse og henta ut jenta mi. Hun er frisk og fin og har ingen men. Men det har tatt lang tid å bli seg selv igjen, jeg var utrolig sliten og energiløs de 6 første ukene, og det er fremdeles ikke hver dag jeg er særlig i form. Jeg håper min neste fødsel kan foregå på naturlig vis, men jeg er ikke redd for å ta keisersnitt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 4. april 2009 #25 Del Skrevet 4. april 2009 Er det noen her som har gode erfaringer med keisersnitt? Gikk det bra? Var legen sikker og flink? Fikk du total/full bedøvelse? Var det bestilt? Er snittet under trusekanten? Sydde legen stygt? Ble arret langt? Kunne du gå de første dagene etter? Røre på deg? Når kan man begynne å trene/løpe? Når kan man bøye seg? Når kan man ha sex etter et keisersnitt? Er det vanskelig å få magen flat igjen? Vanskeligere enn ved vaginal fødsel? Hvorfor blir det så mye komplikasjoner med dette? Skulle ikke dette være like enkelt som ved andre mageoperasjoner? Bedøvelse, snitt, hente ut ungen og sy igjen? Skulle det være så vanskelig for en kirurg da? De burde jo vite hvordan dette skal gjøres? Ser at dette opprinnelig er en gammel tråd, men spørsmålet er likevel: ER DET NOEN HER SOM HAR GODE ERFARINGER MED KEISERSNITT? Jeg hadde noen gode erfaringer (skal ikke fortelle om de dårlige). Av nødvendige grunner ble jeg lagt i narkose. Etterpå kunne legen fortelle at han hadde fjernet blindtarmen samtidig, siden han nå hadde et åpent snitt, så slapp jeg iallefall å tenke på å få problemer med dette i framtiden Legen var svensk, og i Sverige er visst dette vanlig prosedyre. Arret er kjempefint, og har vært det hele tiden, tross hastekeisersnitt. Fikk bikinisnitt, og det ligger under magen. Nå, 15 år etter er det ingen som ser det engang. Det største "problemet" mitt oppsto da jeg kom hjem fra sykehuset etter en uke. Jeg hadde så lyst på sex at jeg holdt på å dø... Jeg var jo ikke opprevet i fødselskanalen. Og ved siden av meg lå faren til barnet mitt. Han hadde vært redd for å ha sex de siste dagene før fødselen, og nå var han livende redd for at det var farlig å ha sex så tidlig etter fødselen. Jeg måtte nesten "voldta" han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest [email protected] Skrevet 8. mai 2010 #26 Del Skrevet 8. mai 2010 Er det noen her som har gode erfaringer med keisersnitt? Gikk det bra? Var legen sikker og flink? Fikk du total/full bedøvelse? Var det bestilt? Er snittet under trusekanten? Sydde legen stygt? Ble arret langt? Kunne du gå de første dagene etter? Røre på deg? Når kan man begynne å trene/løpe? Når kan man bøye seg? Når kan man ha sex etter et keisersnitt? Er det vanskelig å få magen flat igjen? Vanskeligere enn ved vaginal fødsel? Hvorfor blir det så mye komplikasjoner med dette? Skulle ikke dette være like enkelt som ved andre mageoperasjoner? Bedøvelse, snitt, hente ut ungen og sy igjen? Skulle det være så vanskelig for en kirurg da? De burde jo vite hvordan dette skal gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest [email protected] Skrevet 8. mai 2010 #27 Del Skrevet 8. mai 2010 hei! tok planlagt keisersnitt 6.april. opperasjonen gikk greit, men det var vanvittig smertefult etterpå, og en blir totalt avhengig av hjelp i flere uker etterpå. kan ikke løfte tyngere en ungen på 6 uker. Snittet mitt 15 cm er lagt veldig lavt, noen steder nedenfor hårfestet. Kirurgen har strammet det veldig ,så jeg har fått et søkk inn og en fold over. Det gjør det smertefullt og stygt. Jeg tror aldri det blir bra. jeg er veldig skuffa . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxi Skrevet 9. mai 2010 #28 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg hadde katastrofesnitt og lå i narkose, men til tross for det ble arret veldig pent. Nå, 7 år etter kan jeg ikke se arret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ina Skrevet 9. mai 2010 #29 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er så farlig med det arret. Er det så forferdelig hvis noen ser at du har hatt en oprasjon? De aller fleste har jo arret under trusekanten uansett, så det ej kun de som ser deg naken som har mulighet til å se det, og hvorfor skulle det være et problem?? Så lenge det ikke har gitt deg infeksjoner og andre problem er det vel en ubetydelig bagatell i det store bildet når det er snakkom å sette et barn til verden...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trine t Skrevet 2. september 2010 #30 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg har hatt to hastesnitt, det ene litt bedre enn det andre. Nå siste gang (for en uke siden) var jeg kom prinsessa ut 18.30 og neste morgen var jeg oppe og gikk hele dagen. Det jeg lærte fra forrige snitt var å komme meg opp så fort som mulig, samme hvor vondt det var. Det hjelper veldig på å bevege seg etterpå, så sårene ikke stivner og du blir altfor støl. Jeg var på sykehuset i to dager etterpå, før vi dro hjem og har hatt utrolig lite vondt siden. Du får med deg smertestillende. Når det gjelder selve operasjonen var jeg ganske døsig og kvalm på grunn av sterkt blodtrykksfall, men jeg husker det meste og jeg hørte ingenting (foruten da de "stiftet" meg sammen;) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå