Gå til innhold

Bekymringsmelding til bhg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I barnehagen til sønnen min så kommer det felles mail innimellom at det ikke er lov å sette bilen på tomgang utenfor barnehagen. Det er helt utrolig at noen bare driter i det, det er de samme bilene hver gang.

Det henger også plakater oppe om hvordan sikre barn i bilen, så noen har nok sagt i fra om det også.

Anonymous poster hash: 7803f...66e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I barnehagen til sønnen min så kommer det felles mail innimellom at det ikke er lov å sette bilen på tomgang utenfor barnehagen. Det er helt utrolig at noen bare driter i det, det er de samme bilene hver gang. Det henger også plakater oppe om hvordan sikre barn i bilen, så noen har nok sagt i fra om det også. Anonymous poster hash: 7803f...66e

Nemlig, og det tyder på at voksenopplæring i regi av barnehagen ikke har nevneverdig effekt. Da må det sterkere lut til, feks ved at det gjennomføres kontroller (når det gjelder fart og sikring av barn)

Anonymous poster hash: a2706...1f6

Skrevet

Det er ærlig talt ikke barnehagens oppgave å sjekke at barna er sikra i bilen. Det er politiets jobb.

Det barnehagen kan gjøre er å varsle politiet om at det trengs kontroll ved barnehagen. På samme måte som en kan tipse om selv.

Anonymous poster hash: 7e627...628
  • Liker 1
Skrevet

Really?

Jeg kan liksom ikke la være å bry meg når jeg ser et barn USIKRET i bilen. Spesielt når det er et barn jeg "kjenner". H*n går på samme avd som mitt barn. Jeg legger meg ikke opp i hvordan andre oppdrar barna sine, men dette er direkte farlig!

Anonymous poster hash: 1c33f...337

Sier du ifra når voksne sitter uten bilbete da?! Syntes å snakke med barnehagen blir utrolig smålig, skal du absolutt gjøre noe får du konfrontere de selv.

Skrevet

Sier du ifra når voksne sitter uten bilbete da?! Syntes å snakke med barnehagen blir utrolig smålig, skal du absolutt gjøre noe får du konfrontere de selv.

Voksne som sitter uten bilbelte vet vel selv hvilken risiko de tar. Barna vet ikke konsekvensen hvis bilen plutselig må bråbremse eller kræsjer.

TS

• Liker 2
Skrevet

Voksne som sitter uten bilbelte vet vel selv hvilken risiko de tar. Barna vet ikke konsekvensen hvis bilen plutselig må bråbremse eller kræsjer.

TS

Riktig det. Men barnehagen har ingen myndighet til å pålegge foreldre noe som helst, det er det bare politiet som har når det gjelder trafikksikkerhet.

På samme måte som barnehagen ikke har noen myndighet ved mistanke om vanskjøtsel av barn - det eneste de kan gjøre er å rapportere det videre til rette myndighet.

Skrevet

Utenfor en barnehage med mange smågutter som synes bil er kjempespennende...? Aldri i verden om jeg ville satt fra meg en bil på tomgang, og aldeles ikke med et spedbarn i! Det skjer da rett som det er at en nysgjerrige unge kræsjer bil, kjører utfor kai osv.

Vi har hatt 7 tilfeller av dette de siste årene. Noen ganger har bilene ikke vært på, men håndbrekket av og bilen har trillet. Det har heldigvis gått bra alle gangene. Et par busker ødelagt er ledigvis det verste som skjedde. Så ja det forekommer.

Anonymous poster hash: 20d8f...a1a

Skrevet

Snakk med styrer så kan de sende ut informasjon til foreldre om viktighet av sikring i bil, det burde jo la seg gjøre og er verdt et forsøk i første omgang

Mange utlendinger leser sjelden nøye/noe som helst på skriv fra barnehagen.

Anonymous poster hash: eff2d...107

• Liker 1
Skrevet

Vi har hatt 7 tilfeller av dette de siste årene. Noen ganger har bilene ikke vært på, men håndbrekket av og bilen har trillet. Det har heldigvis gått bra alle gangene. Et par busker ødelagt er ledigvis det verste som skjedde. Så ja det forekommer.

Anonymous poster hash: 20d8f...a1a

Da er det jo ikke de som forlater et spedbarn alene i bilen når de leverer større barn som er problemet, men andre foreldre, som ikke evner å passe på barna sine på en parkeringsplass. Et stort barn, som greier å komme seg fri fra sikkerhetsselen og tumle rundt i bilen, ta av håndbrekket osv, ville jeg aldri forlatt alene i en bil, og det håper jeg ingen andre heller ville.

Anonymous poster hash: 001bf...44d

• Liker 1
Skrevet

Enig i at man bør ta opp dette selv, men det ER forskjell på voksne og barn og når det gjelder barn mener jeg vi har en PLIKT til å reagere, uansett hva det måtte angå. Barn er prisgitt voksne og hvis foreldrene ikke klarer ansvaret må de som står rundt si fra!

Anonymous poster hash: a2706...1f6

• Liker 1
Skrevet

Ta bilnummer og si i fra til politiet.

Barna er ikke gamle nok til å si ifra til foreldrene /Ikke deres ansvar å påse at de sitter fastspent heller.

Gi en bekymringsmelding til Politiet. Ingen vil vel at barna skal bli skadet ,om en ulykke skulle skje! Selvfølgelig skal en varsle!

Anonymous poster hash: ff0a7...0ed
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...