Gå til innhold

Hvor "ofte" burde jeg spise nugatti?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, nå i det siste har jeg blitt veldig glad i nugatti krønsj, men jeg prøver å begrense meg. Hvor mange ganger i uken er det lurt å begrense meg til? Sånn bare i helgene, eller noen dager i ukene eller noe? Jeg klarer meg fint å holde meg unna godteri ogsånt, men jeg er veldig veldig kresen på pålegg, og nugatti er noe av det få jeg liker. Også prøver jeg å finere hud, å da sier det jo seg selv at jeg ikke burde spise sjokoladepålegg.

Anonymous poster hash: 50318...88d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn får spise det en gang i løpet av helgen.

Ikke spis det for ofte, bedre å ha noe å glede seg til :)

Skrevet

Det kommer helt an på hva du spiser resten av dagen :)

• Liker 1
Skrevet

Det kan du spise hver dag, hvis du ønsker, bare du begrenser det. 10 gram Nugatti om dagen skader ingenting, men sånn rent generelt ville jeg kanskje ikke spist det noe særlig mer enn 1-2 ganger i uken, dersom det var meg.

• Liker 2
Skrevet

En gang for dagen :wow:

Skrevet

med mindre du har allergi mot nøtter; spis det når du vil!

• Liker 1
Skrevet

Etter min mening er det noen du aldri burde spise, men jeg er enig med de andre her som skriver at du kan spise det så ofte du har lyst. Det er jo trossalt ditt liv.

Skrevet

Etter min mening er det noen du aldri burde spise, men jeg er enig med de andre her som skriver at du kan spise det så ofte du har lyst. Det er jo trossalt ditt liv.

Hehe, enig. Nugatti bør ikke inngå i ethvert kosthold, men av og til skeier man ut. Jeg ville derfor begrenset det så mye som mulig.

Anonymous poster hash: 82b8d...780

Skrevet

Det er ikke bra for deg vettu. Men en gang i måneden funker fjell. PMS-føde :tommelopp:

Anonymous poster hash: 593e2...09c
Gjest HappyWaffle
Skrevet

når det er helg ^^ du får ikke næringen du trenger til jobben eller hva du nå enn gjør hvis du gafler i deg nugatti. blir som å spise en stor melkesjokolade til lunsj, sier seg selv at det ikke er sunt eller bra for hjernen ;)

Skrevet

Så lenge du ikke spiser kun nugatti kan du spise det hver eneste dag om du vil. Det er ikke farlig å spise mat med en uheldig næringsfordeling, men man blir feit av å innta for mye kalorier.

Skrevet

Mange spiser havregryn med melk og litt sukker til frokost, havregryn har de hørt er sunt og fiberrikt (vår sunneste kornsort) og det spiser dem med god samvittighet, sukkeret dem strør på derimot er dem livredd for.

Men spiser dem 100 gram havregryn så får dem i seg 376 kcal fra havregrynene, mot bare 20 kcal fra de 5 gram sukkeret dem strør over.

Likevell tror mange at sukkeret er et større vektmessig problem enn havregrynene, noe som ikke stemmer i det tilfellet.

Det er mange sunne matvarer som er svært kaloririke og man fort kan legge på seg av, fordi man jevnlig spiser dem i store mengder.

Nå er Nugatti i seg selv ikke sunt, snarere tvert imot. Dog spiser man det normalt i små mengder, kommer an på hvor tykt man smører etc. Dog er ikke nugatti eet vektmessig problem i de fleste kosthold, fordi man spiser så lite av det.

La meg si det slik at en mye sunnere matvare enn nugatti er et mye større vektmessig problem for de aller fleste, kornvarer som brød, pastavarianter, frokostblandinger (også usøtede rene kornblandinger) småkaker og kjeks m.m. Altså ting mange spiser betydlig mer av.

En ting som er grunnleggende innen ernæringslære er at man må se mot de store og omfattende årsakene i vårt kosthold for å forklare vekten noen har, det man spiser lite av har ikke like stor betydning.

Men for all del, jeg skal ikke forsvare nugattispisingen din, vil bare få frem at det at du spiser nugatti ikke trenger å være så ille og at dit kosthold er en større helhet.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg spiser en brødskive med nugatti nesten hver kveld. Gjerne i kombinasjon med peanøttsmør (prøv, prøv!!!). Så lenge man spiser ellers variert og sunt er da ikke det noe problem.

• Liker 1
Skrevet

Man BØRR jo aldri spise godteri og sjokolade, men et par ganger i uka vil vel ikke skade

Anonymous poster hash: 601e5...91a
Skrevet (endret)

Man BØRR jo aldri spise godteri og sjokolade, men et par ganger i uka vil vel ikke skade

Anonymous poster hash: 601e5...91a

Hva man bør og ikke bør avhenger av aktivitetsnivået og hva annet man spiser. Sjokolade er ikke farlig. Melkesjokolade inneholder for eksempel kalsium.

Endret av Sabel
Gjest Riskjeks
Skrevet

Hva man bør og ikke bør avhenger av aktivitetsnivået og hva annet man spiser. Sjokolade er ikke farlig. Melkesjokolade inneholder for eksempel kalsium.

Jeg mener også å ha hørt at nugatti inneholder sunt fett! Og at det er sunnere (evt mindre usunt) enn andre sjokoladepålegg som f.eks Sjokade og lignende som ikke er nøttebasert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener også å ha hørt at nugatti inneholder sunt fett! Og at det er sunnere (evt mindre usunt) enn andre sjokoladepålegg som f.eks Sjokade og lignende som ikke er nøttebasert.

Det medfører ikke riktighet, snarere tvert imot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...