Gå til innhold

Stryk, forsinkelse, Lånekassen...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har gått på universitetet i 2 år og det har ikke gått bra. Strøk nettopp i et kurs og det medfører at jeg blir mer enn 20 vekttall forsinket. Altså har jeg ikke rett til mer støtte. Jeg hater universitetet og faget (engelsk) og har etter disse to årene funnet ut at nok er nok, dette gidder jeg ikke mer. Jeg vil heller studere juss. Jeg ivl jo egentlig studere, det har jeg alltid ønsket.

Men:

-Søknadsfristen er gått ut.

- Jeg har ikke rett til mer penger fra Lånekassen.

-Har heller ingen jobb og ingen penger.

-Jeg tror ikke jeg har bra nok karakterer fra vgs til å komme inn på juss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får skaffe deg en jobb og spare opp litt penger, og ha en liten jobb på siden av studiene, du vil jo få støtte igjen når du kommer på rett spor, selv om det er et nytt studium. Det beste du kan gjøre er å ringe dem og høre hvilke forslag de har å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

dersom du ikke tror du har gode nok karakterer kan du jo ta opp fag på kveldstid og jobbe på dagtid, slik at du får lagt deg opp både penger og studiepoeng. Du vil jo også få alderspoeng. Når du kommer etter med fagene slik at du ikke legger mer enn 20 vekttall bak, så får du støtte fra lånekassen igjen.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan du ta juss på kveldstid på friundervisningen eller noe? Da kan du jo jobbe ved siden av og så finner du ut om dette er noe for deg. Vet ikke om det er mulig etter omleggingen av studiet, men undersøk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...