Gå til innhold

Dårlig mor..? Eller er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Hvis du fortsetter å stappe sånn i deg blir du trillrund!"

"Ikke prat så mye om dyr, det er ikke normalt!"

"Nei du kan ikke ha på deg sixpence på skolen, du ser rar ut!"

Dette er bare et par eksempler på hva denne moren kan finne på å si til gutten sin. Han sliter på skolen med mobbing grunnet overvekt, har få om ingen venner, og er såkalt utagerende. Men bare hos mor og på skolen.. På andre arenaer snakkes han varmt om, er en ressurs, kjennetegnes som en positiv og pliktoppfyllende gutt.

Nå har det betente forholdet mellom mor og sønn eskalert, og han har begynt å slå henne og "den perfekte" lillesøsteren sin (som skrytes opp i skyene, har masse venner, går i tøffe moderne klær, liker de rette idolene, er skoleflink osv) sin. Moren mener at det er noe galt med gutten, at hun gjør alt rett og at han "er syk i hodet" (dagt av familien inkl moren mens gutten hører på...).

Hun har gått ifra han i bilen da han var liten (rett før folk ringte politiet, han hadde Panikkanfall), hun har kastet ting han har laget på skolen, tatt julekuler laget på skoleverksted ned fra treet fordi de ikke var "perfekte" osv...

Man skal jo ikke blande seg.

Det lærer jo vi nordmenn tidlig i oppveksten. .. man legger seg ikke opp i hva andre folk gjør.

Men helt ærlig...

Er jeg helt på tur som mener at dette er vondt å se på?

Eller er det sånn det er å være mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det var særlig rare ting å si. Jeg kunne også sagt noe slikt om jeg hadde et barn, for det er ikke ekkle ting. Et barn må skjønne ting og tang som mat=vektøkning. Normalt. Men kanskje nr. 2 var litt rart, liker han snakke om dyr, så får han gjøre det

Skrevet

En mor skal aldri snakke nedatende til sine barn!

FY SKAMME denne kvinnen!

• Liker 42
Skrevet

Nei denne moren virker ikke frisk i hodet sitt i det heletatt!! Du burde ta en alvorsprat med henne!

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke det var særlig rare ting å si. Jeg kunne også sagt noe slikt om jeg hadde et barn, for det er ikke ekkle ting. Et barn må skjønne ting og tang som mat=vektøkning. Normalt. Men kanskje nr. 2 var litt rart, liker han snakke om dyr, så får han gjøre det

et barn som blir mobbet for overvekt blir regelrett mobbet av sin egen mor om det? Det er ikke rart, det er slemt.

• Liker 14
Skrevet

Kan minne om min mor. Jeg har ingen gode råd å gi, annet enn at jeg håper gutten har andre voksne omsorgspersoner å forholde seg til.

Anonymous poster hash: c1fd0...df9
Skrevet

Både mor, tanter og mormor sier slike ting mens han spiser. Helsesøster har sendt bekymringsmelding på vektøkningen og gitt foreldrene et skriv om kostholdet, hvor det blant annet står at han skal få tilmålte mengder for å unngå overspising. Likevel lar moren han forsyne seg selv for så å, i mine øyne, mobbe vekten....

Gutten har to hjem. Er ikke utagerende i hjem nr to.. Ei heller mot søsteren.

Skrevet

et barn som blir mobbet for overvekt blir regelrett mobbet av sin egen mor om det? Det er ikke rart, det er slemt.

Den skjønte jeg ikke??

Skrevet

Herregud, kontakt barnevernet.

• Liker 5
Skrevet

Han lærer seg humor?

Anonymous poster hash: d20f6...66e

Skrevet (endret)

Den skjønte jeg ikke??

Barnet blir plaget/mobbet på skolen pga overvekt.

Så kommer han hjem, og mor lager kommentarer på en høyst unødvendig måte om det. HUN mobber ikke, men jeg kan se for meg at han OPPFATTER mors kommentarer som en forlengelse av mobbingen.

Hjemme skal være et trygt miljø. Et mobbeoffer som får sånne kommentarer hjemme er ikke i et særlig trygt miljø. :-(

Edit, la til:

Jeg mener, det er ikke bare en rar kommentar, det er en slem kommentar å komme med fra mor.

Endret av rumperister
  • Liker 6
Skrevet

Jeg tror sånn er det litt i livet Rumperister, det er opp til hver enkelt person hva de ser på som mobbing, erting eller ingenting ....kanskje hvis han synes og føler det er mobbing så kan han skaffe hjelp. Og begynne å trene da selvfølgelig(for hans egen skyld!).

• Liker 1
Skrevet

"Hvis du fortsetter å stappe sånn i deg blir du trillrund!"

"Ikke prat så mye om dyr, det er ikke normalt!"

"Nei du kan ikke ha på deg sixpence på skolen, du ser rar ut!"

Dette er bare et par eksempler på hva denne moren kan finne på å si til gutten sin. Han sliter på skolen med mobbing grunnet overvekt, har få om ingen venner, og er såkalt utagerende. Men bare hos mor og på skolen.. På andre arenaer snakkes han varmt om, er en ressurs, kjennetegnes som en positiv og pliktoppfyllende gutt.

Nå har det betente forholdet mellom mor og sønn eskalert, og han har begynt å slå henne og "den perfekte" lillesøsteren sin (som skrytes opp i skyene, har masse venner, går i tøffe moderne klær, liker de rette idolene, er skoleflink osv) sin. Moren mener at det er noe galt med gutten, at hun gjør alt rett og at han "er syk i hodet" (dagt av familien inkl moren mens gutten hører på...).

Hun har gått ifra han i bilen da han var liten (rett før folk ringte politiet, han hadde Panikkanfall), hun har kastet ting han har laget på skolen, tatt julekuler laget på skoleverksted ned fra treet fordi de ikke var "perfekte" osv...

Man skal jo ikke blande seg.

Det lærer jo vi nordmenn tidlig i oppveksten. .. man legger seg ikke opp i hva andre folk gjør.

Men helt ærlig...

Er jeg helt på tur som mener at dette er vondt å se på?

Eller er det sånn det er å være mor?

Dårligste moren jeg har hørt om, skulle mistet foreldreretten for lenge lenge siden! Stakkars liten, er ikke rart han blir slik av en så tragisk oppvekst!

• Liker 1
Skrevet

Han oppfatter det som mobbing. Han føler seg ofte uønsket og i veien.... Det er vondt å se på :(

Han kaller barnevernet for mammavernet.... Han har selv ringt etter hjrlp, men hun har klart å danne et bilde av seg selv som offeret og gutten som voldelig. Helt tragisk :(

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror sånn er det litt i livet Rumperister, det er opp til hver enkelt person hva de ser på som mobbing, erting eller ingenting ....kanskje hvis han synes og føler det er mobbing så kan han skaffe hjelp. Og begynne å trene da selvfølgelig(for hans egen skyld!).

Dette var ufølsomt.

Anonymous poster hash: e7fab...c95

• Liker 12
Skrevet

Ozelot:

Vi snakker om et barn som har levd med forskjellsbehandling og kritikk siden fødsel. På skolen har de suspendert en lærer for at hun mobbet gutten (ringte til foreldre og fortalte at gutten hadde slått barna deres - samme dag som han var hkemme fra skolen grunnet sykdom. ...), men barna får man ikke snudd så lett. Han har det tøft. Det jeg reagerer på er at moren "stemmer i" med mobberne.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke rart gutten utagerer når han blir mobbet skolen og ikke har en eneste venn, og så kommer han hjem etter en hel dag med det helvete og blir møtte av en mor gjør det helt klart at søsteren er langt mer verdifull enn han.

Hvis ikke mor skjerper seg så er det ikke utenkelig at ungen ender opp sucidal.

Anonymous poster hash: d445a...51d
  • Liker 3
Skrevet

Ozelot:

Vi snakker om et barn som har levd med forskjellsbehandling og kritikk siden fødsel. På skolen har de suspendert en lærer for at hun mobbet gutten (ringte til foreldre og fortalte at gutten hadde slått barna deres - samme dag som han var hkemme fra skolen grunnet sykdom. ...), men barna får man ikke snudd så lett. Han har det tøft. Det jeg reagerer på er at moren "stemmer i" med mobberne.

WTF??????? En lærer fant opp at gutten slo andre elver som er 100% beviselig falskt siden gutt var hjemme syk den dagen.

Hva sa den drittkjerringa av en lærer når hun ble konferert med løgnen sin????

Anonymous poster hash: d445a...51d

Skrevet

Jeg håper virkelig noen tar affære og gjør noe med denne guttens situasjon.

Å vokse opp med slike kommentarer gjør noe med et barn, uten tvil.

Jeg har selv vært der, fått lignende kommentar i tillegg til å få høre at mine meninger og ønsker er fullstendig idioti og at jeg måtte være en komplett idiot som kunne føle og mene noe annerledes enn min mor.

I tillegg til mobbingen på skolen, for deretter seksuell trakassering av medelever....

Tro meg det gjør med et menneske å vokse opp på den måten, og samtidig ikke ha trygg mor og far som støtter en istedenfor å enten være passiv eller være nedlatende ovenfor barna sine.

Meld fra til barnevernet om at denne gutten ikke har det bra hos sin mor og hva som gjør at du mener det, og poengter samtidig at han ser ut til å ha det bra hos sin far.

Tenk for en lettelse for denne gutten om han kunne vært fulltid hos sin far der han har det trygt og godt....

Vi har en ansvar for å melde ifra når vi ser at barn ikke har det bra hos sine omsorgs-personer.

• Liker 2
Skrevet

Men mor mener hun gjør alt rett. Den siste forklaringen på hvorfor han slår henne og ikke feks faren var at "han føler seg tryggere hos henne og tør å utagere."

Ehm... Innspill på den, takk..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...