Gå til innhold

visum til usa?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei!

jeg har blitt bøtelagt for tyveri, men vandelsattesten min er nå ren, må jeg da søke visum til usa?

hvordan forholder jeg meg til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har lest den tråden! Men jeg har altså et sprøsmål som ikke blir behandlet der..

Jeg vet ikke om jeg blir regnet med eller ei..

Er det å ha blitt bøtlagt det samme som å ha vært straffet?

Må jeg ha visum når min vandelsattest er ren siden jeg har vært bøtelagt før osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg aldri tenke meg. Jeg har tidligere jobbet på et lensmannskontor og utstedt pass, men ikke fått det spørsmålet før. Likevel, for å være helt sikker ville jeg enten tatt kontakt med den amerikanske ambasaden (har fått høre at det til tider er mye trafikk på telefonen der, og derfor mye venting), eller ditt nærmeste lensmannskontor/politistasjon.

Når det gjelder håndskrevne-/maskinskrevne kan du reise med håndskrevne pass frem til oktober i år (husker ikke datoen i farta) Vær imidlertidlig obs på at det visstbok skal være en egen skranke for sjekk av håndskrevne pass, og jeg har hørt fra passøker fra min tid på lensmannskontoret at de har stått opp til 2 timer i kø pga. sitt håndskrevne pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Er ting fjernet fra vandelsattesten (altså det er lenger enn to år siden) trenger du ikke visum.

Had en kamerat som har vært igjennom det der nå, sjekket grundig og kommet fram til at han ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...