Gå til innhold

For flau til å vise interesse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et problem. jeg klarer ikke å sjekke opp eller flørte på noen måte med jenter hvis jeg ikke vet om de er single eller interesserte i meg. Tanken på å bli avvist eller at hun sier at hun har kjæreste er for mye. Da føler jeg meg som en creep og taper som er interessert i noen som ikke liker meg tilbake. Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: aa2b5...298
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem, bare en smule værre.

Jeg er helt betatt av ei jente, og er sjukt awkward når jeg er med henne. Hun legger seg på fanget mitt, klemmer meg og flørter, men jeg tør ikke flørte tilbake. Er redd hun mister interessen etter hvert.. :sad:

Jeg er nesten redd for at jeg har sosial angst eller noe i den grad.. :sad:

Anonymous poster hash: 0fd4c...baf
Skrevet

Jeg er riktignok kvinne, men er litt sånn selv. Jeg synes det er kjempeskummelt! og sånn for sikkerhetskyld så mistenker jeg han jeg gjerne vil bli bedre kjent med er av samme kaliber. Vi snakker kjempebra sammen, men noe mer er det visst store barrierer for fra begge kanter.

For egen del håper jeg at ting faller på plass når vi blir bedre kjent.

Eneste rådet jeg kan gi er å komme dere utenfor komfortsonen og rett og slett bare hoppe i det.

TS du kan jo bare starte en vanlig samtale først. Da finner du sikkert relativt fort ut om hun synes du er hyggelig og intreressant å snakke med i det minste.

AB, hvis hun er såpass komfortabel med deg, så bare hopp i det å flørt litt. Du blir neppe avvist. Ellers mister hun sikkert interessen til slutt.

Det er jeg som har tatt iniativet i min situasjon, og jeg angrer jo overhodet ikke! Selv om det har vært voldsomt ubehagelig til tider (les: skummelt før jeg får en respons som så langt alltid har vært positiv) Om det ikke fører noe sted så angrer jeg fortsatt ikke. Man angrer sjelden lenge på hva man har gjort i etterkant (om det går skeis) verre med det man ikke turte å gjøre...

Anonymous poster hash: 91b8f...30a
Skrevet

Jeg gir ingen forventninger eller forhåpninger til noe som helst

Skrevet

Eneste rådet jeg kan gi er å komme dere utenfor komfortsonen og rett og slett bare hoppe i det.

TS du kan jo bare starte en vanlig samtale først. Da finner du sikkert relativt fort ut om hun synes du er hyggelig og intreressant å snakke med i det minste.

Jeg har ikke så mye problemer med vanlig samtale, men det er overgangen fra å være vennlig til å være seksuelt interessert jeg er redd for. Jeg klarer ikke å gjøre det, jeg føler meg bare ekkel og tenker at hun vil tro jeg er en gris.

Skrevet

Jeg har ikke så mye problemer med vanlig samtale, men det er overgangen fra å være vennlig til å være seksuelt interessert jeg er redd for. Jeg klarer ikke å gjøre det, jeg føler meg bare ekkel og tenker at hun vil tro jeg er en gris.

Det er da STOR forskjell på å være flørtende og det å være en gris!

Om hun synes du er hyggelig, men er i et forhold/ikke er interessert, så får man jo håpe at de fleste i alle fall er såpass oppegående at de sier ifra på en pen måte. De aller fleste vil ikke se på deg som en gris fordi om du prøver å flørte litt ;)

Skrevet

Det er da STOR forskjell på å være flørtende og det å være en gris!

Om hun synes du er hyggelig, men er i et forhold/ikke er interessert, så får man jo håpe at de fleste i alle fall er såpass oppegående at de sier ifra på en pen måte. De aller fleste vil ikke se på deg som en gris fordi om du prøver å flørte litt ;)

Kanskje… men det er det jeg frykter, og jeg klarer ikke å komme over det.

Skrevet

Kanskje… men det er det jeg frykter, og jeg klarer ikke å komme over det.

Ikke for å leke en Guru, men hva om det har litt med måten du flørter på ?

For helt klart er STOR forskjell på å være flørtende og det å være en gris.

Og hvis du er redd for å havne mellom disse to, så flørter du på en måte som tilsier disse mulighetene, med andre ord du gjør flørtingen din AVHENGIG av at henne skal være interessert i deg FØR du begynner å flørte.

Og det er bare tåpelig og lite gjennomtenkt.

Henne har ikke fått noe særlig inntrykk av deg (enda), bare av utseende i en liten stund.

Men så når du åpner munnen eller uttrykker deg hvertfall. Så er det avgjørende.

Med andre ord:

Det er bedre å la andre tro du er en idiot, enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil.

Anonymous poster hash: 62235...0ff

Skrevet

Ikke for å leke en Guru, men hva om det har litt med måten du flørter på ?

For helt klart er STOR forskjell på å være flørtende og det å være en gris.

Og hvis du er redd for å havne mellom disse to, så flørter du på en måte som tilsier disse mulighetene, med andre ord du gjør flørtingen din AVHENGIG av at henne skal være interessert i deg FØR du begynner å flørte.

Og det er bare tåpelig og lite gjennomtenkt.

Henne har ikke fått noe særlig inntrykk av deg (enda), bare av utseende i en liten stund.

Men så når du åpner munnen eller uttrykker deg hvertfall. Så er det avgjørende.

Med andre ord:

Det er bedre å la andre tro du er en idiot, enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil.

Jeg kan vel ikke påstå at jeg har flørtet noe særlig. Men å flørte med noen som er "ikke interessert enda" det samme som ikke interessert. Jeg klarer ikke å se for meg at det er ønsket at jeg skal flørte med noen, så jeg unngår det.

Skrevet

Jeg kan vel ikke påstå at jeg har flørtet noe særlig. Men å flørte med noen som er "ikke interessert enda" det samme som ikke interessert. Jeg klarer ikke å se for meg at det er ønsket at jeg skal flørte med noen, så jeg unngår det.

Det er fordi man aldri skal åpenbart flørte med en gang..

Men åpne med noe annet heller. En ice-breaker, som det som kjent ofte blir kalt.

Så får man en liten realitetssjekk om hvordan interessen er.

Og så kan man eventuelt - flørte legitimt samtidig som en er bevisst på om det er ønskelig eller ei.

Skrevet

Hvis vedkommende har kjæreste, så vil jo det dukke opp naturlig i løpet av en normal samtale... Snakker man f.eks om ferie, bolig, aktiviteter e.l, så vil hun før eller senere si "vi" istedenfor "jeg"

Og hvis det er noen trøst, så har vi alle vært der at vi blir betatt av noen som ikke er interessert tilbake. Det er innsatsen man betaler i dette spillet!

Skrevet

Vet at dette blir brukt i en del sjekke-bøker, men jeg tror nå faktisk det funker.

Flørt med mange! Gå ut på byen/butikken/skolen/bussen og flørt litt med masse forskjellige jenter. På den måten får du øvd deg litt, uten at det skal ligge noe seriøst i det. Det er bare for gøy! Når du skal flørte med en jente du liker ekstra godt vil du mest sannsynligvis være mer komfortabel med situasjonen, fordi du er vant til å være litt flørtete. Trenger ikke bety noe mer at man flørter, det er bare hyggelig og gøy. (viktig at man viser til den andre part at man bare mener flørten som noe morsomt)

Alle synes det er hyggelig med komplimeneter, eller mennesker som er greie med en flørtete undertone. Flørting og creeping er ikke det samme, pass på sjarmen i øyet og trekk deg bort hvis du får negativ reaksjon med en gang. For du kommer til å bli avvist, og det er sånn livet er. Man må ta noen sjanser! Men er ikke like ille å bli avvist av noen du egentlig ikke er så keen på, som når drømmedama står der :)

Skrevet

Vet at dette blir brukt i en del sjekke-bøker, men jeg tror nå faktisk det funker.

Flørt med mange! Gå ut på byen/butikken/skolen/bussen og flørt litt med masse forskjellige jenter. På den måten får du øvd deg litt, uten at det skal ligge noe seriøst i det. Det er bare for gøy! Når du skal flørte med en jente du liker ekstra godt vil du mest sannsynligvis være mer komfortabel med situasjonen, fordi du er vant til å være litt flørtete. Trenger ikke bety noe mer at man flørter, det er bare hyggelig og gøy. (viktig at man viser til den andre part at man bare mener flørten som noe morsomt)

Alle synes det er hyggelig med komplimeneter, eller mennesker som er greie med en flørtete undertone. Flørting og creeping er ikke det samme, pass på sjarmen i øyet og trekk deg bort hvis du får negativ reaksjon med en gang. For du kommer til å bli avvist, og det er sånn livet er. Man må ta noen sjanser! Men er ikke like ille å bli avvist av noen du egentlig ikke er så keen på, som når drømmedama står der :)

Jeg syns det blir rart å "bruke" andre jeg ikke kjenner på den måten.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det blir rart å "bruke" andre jeg ikke kjenner på den måten.

Jeg tror ikke at du egentlig synes det blir rart å bruke noen på den måten, jeg tror bare terskelen for å gjøre det er for høy for deg. Du er jo redd for å bli avvist, og det å småsnakke med noen er derfor ikke bare rart og ukomfertabelt men det er også derfor du ikke klarer å flørte med noen.

Ikke se på det som flørting men småsnakking. Snakk med den gamle dama på bussholdeplassen, eller mannen i butikken. Begynn med de som er litt eldre enn deg, eller samme kjønn slik at det ikke virker så skremmende. Litt etter litt vil du være mer komfertabel med å snakke med folk du ikke kjenner om vær og vind og da bli det enklere å snakke med damer du synes er flotte også.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ups, dobbelt opp :)

Endret av Nettinettet
Skrevet

Jeg tror ikke at du egentlig synes det blir rart å bruke noen på den måten, jeg tror bare terskelen for å gjøre det er for høy for deg. Du er jo redd for å bli avvist, og det å småsnakke med noen er derfor ikke bare rart og ukomfertabelt men det er også derfor du ikke klarer å flørte med noen.

Ikke se på det som flørting men småsnakking. Snakk med den gamle dama på bussholdeplassen, eller mannen i butikken. Begynn med de som er litt eldre enn deg, eller samme kjønn slik at det ikke virker så skremmende. Litt etter litt vil du være mer komfertabel med å snakke med folk du ikke kjenner om vær og vind og da bli det enklere å snakke med damer du synes er flotte også.

Men det er ikke det som er problemet for meg, jeg klarer å småsnakke med fremmede selv om jeg er sjenert. Det er å vise interesse for "noe mer" jeg ikke klarer, at jeg liker dem mer enn på en platonisk måte.

Skrevet

Men det er ikke det som er problemet for meg, jeg klarer å småsnakke med fremmede selv om jeg er sjenert. Det er å vise interesse for "noe mer" jeg ikke klarer, at jeg liker dem mer enn på en platonisk måte.

Da tror jeg det kan være lurt å "tøffe" deg opp litt. At du ufarligjør situasjonen og ikke lenger bryr deg om å bli avvist. At du heller ser på avvisning som en utfordring til å bli flinkere til å finne noen som virkelig passer med deg.

Når du har truffet ei du liker og har fått kontakten (som du jo er flink på) så spør du om hun har lyst til å være med på noe. (ut i fra hvordan du ser på henne, velger du å gå ut å spise, gå på kino, ta en kaffe, gå en tur, ta henne med på en fest eller begivenhet)

Jeg anbefaler de fleste å invitere med på noe ufarlig som en fest hos noen venner, et forspiel eller en begivenhet som premierefest eller noe slikt hvis du har tilgang til det. Pass på at noen som liker deg og kjenner deg godt er der, for de vil som regel snakke fint om deg til hun du har med deg. Det øker din verdi i hennes øyne.

Skrevet

Da tror jeg det kan være lurt å "tøffe" deg opp litt. At du ufarligjør situasjonen og ikke lenger bryr deg om å bli avvist. At du heller ser på avvisning som en utfordring til å bli flinkere til å finne noen som virkelig passer med deg.

Lettere sagt enn gjort. Hittil har jeg aldri blitt avvist, for jeg har aldri turt å "prøve meg". Jeg er vel egentlig redd for at de skal tenke jeg er ekkel som ser/tenker på dem på en seksuell/intim måte, så jeg holder meg bare til å være vennlig.

Skrevet

Lettere sagt enn gjort. Hittil har jeg aldri blitt avvist, for jeg har aldri turt å "prøve meg". Jeg er vel egentlig redd for at de skal tenke jeg er ekkel som ser/tenker på dem på en seksuell/intim måte, så jeg holder meg bare til å være vennlig.

Jeg sier ikke at det er lett, og det krever mot, men det er verdt jobben.

Mulig du tenker litt for dirty når du tenker på å vise dem at du tenker seksuelt på dem? Og det er jo ikke det du skal gjøre når du skal vise interesse. Du skal gi komplimenter og vise at du har et fokus på dem. Som at du kommenterer en jakke hun bruker, eller spør om hun har fått nye sko. At du sier at hun kler å ha håret på den måten, eller forteller henne hvor flink du synes hun er i jobben, eller med vennene sine. Dette er søte ting som uansett vil være hyggelig for en annen å høre, samtidig som du viser at du virkelig ser henne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier ikke at det er lett, og det krever mot, men det er verdt jobben.

Mulig du tenker litt for dirty når du tenker på å vise dem at du tenker seksuelt på dem? Og det er jo ikke det du skal gjøre når du skal vise interesse. Du skal gi komplimenter og vise at du har et fokus på dem. Som at du kommenterer en jakke hun bruker, eller spør om hun har fått nye sko. At du sier at hun kler å ha håret på den måten, eller forteller henne hvor flink du synes hun er i jobben, eller med vennene sine. Dette er søte ting som uansett vil være hyggelig for en annen å høre, samtidig som du viser at du virkelig ser henne.

Jeg tenker ikke på å vise hvordan jeg tenker, det er litt av problemet. Liksom, det som skiller å være vennlig med noen og det å vise at man liker dem på en annen måte. Jeg er bare vennlig med jenter jeg liker for å unngå å føle meg som en dust. Føler i alle fall på utesteder eller hvis det er noen jeg ikke kjenner på en fest at hvis man prøver å snakke med akkurat dem, komplimentere dem spesielt osv., så tenker jenter at det er bare for å prøve å komme ned i buksa på dem, at jeg tenker på én ting. Jeg vil ikke være eller at de skal tro jeg er "den typen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...