Lullu Skrevet 22. april 2004 #1 Del Skrevet 22. april 2004 Hei! Har en datter på 10 mnd. Hun vil ikke ha grøt lengre. Er fryktelig kjedelig på kvelden. Drikker kun melken sin, og spytter ut grøten. Hun våkner jo dermed tidligere om morgenen også. Hun er ikke spesielt glad i brød heller. Noen ganger går det ned, andre ganger spytter hun det ut. Ellers elsker hun all mat. Spiser egentlig hva som helst av middag, frukt osv. Noen tips til hva jeg kan gi til frokost og kvelds? Skal selvsagt forsøke med brød, og det er jo godt mulig hun får lyst på grøt igjen dersom vi lar være noen dager. Velling skal vi forsøke, men det er litt vanskelig da hun ikke har forstått måten å drikke av kopp enda Frukt kan vi gi, men dette metter ikke på samme måten. Tips mottas gjerne!! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 22. april 2004 #2 Del Skrevet 22. april 2004 Vår lille på 1 år spiser også mindre grøt... :-( Dumt da den er tilsatt jern og jernlagrene har gått av å bli fyllt opp... Vi startet med velling for ca. 1 mnd siden, og det funker veldig bra. Han får den på flaske ( finnes flasketuter med større tut beregnet på velling!! ) rett før han skal legge seg. Prøv en ny tut, og håp på lengre og roligere netter !!! :) Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 22. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 22. april 2004 Takk. Gir du morsmelk i tillegg til vellingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 22. april 2004 #4 Del Skrevet 22. april 2004 Har du prøvd å mose en banan og blande i grøten? Evt. rive et eple og blande oppi. Det gir en annen smak, og kan være nok til at hun får smaken på grøt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 22. april 2004 #5 Del Skrevet 22. april 2004 Jenta mi ble lei av Nestlê grøten. Da gikk jeg over til havregrøt, og det sklei ned som bare dêt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 22. april 2004 #6 Del Skrevet 22. april 2004 Ja, i disse dager bruker vi opp restene av morsmelkerstatningen. Erstatningen blir ikke gitt til velling-måltidet. Det blir litt "smør-på-flesk" føler jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 23. april 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 23. april 2004 Jenta mi ble lei av Nestlê grøten. Da gikk jeg over til havregrøt' date=' og det sklei ned som bare dêt. [/quote'] Koker du opp helt vanlig havregrøt da? Koker du opp på vann? Ja, jeg har forsøkt med banan og alt mulig annet rart i grøten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 23. april 2004 #8 Del Skrevet 23. april 2004 Ei dame eg kjenner gjorde det på denne måten i blandt når guten på 1 år ikkje ville ete grauten sin: 1 eller 2 bananer Brødsmular frå grovt brød Rødbetar (pga jernet) og blanda dette med litt grautblanding og brukte ein handprosessor til å blande det. Guten åt det med hjartens lyst han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå