Gå til innhold

Er du nyansert? (Om innvandrere)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man leser ofte at alle muslimer voldtar, snylter, driver med tvangsekteskap og Gud vet hva annet.

Dette leser du ofte, skriver du. Likevel har du ikke svart på hvor du leser det. Hmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er innvandrer men har bodd i Norge hele mitt liv. Jobber, betaler skatt og er ikke kuet eller undertrykket av mannen min. Vi er muslimer, men lever som alle andre i Norge. Men når jeg leser foruminnlegg og kommentarfelt slår det meg hvor generaliserende mange er. Man leser ofte at alle muslimer voldtar, snylter, driver med tvangsekteskap og Gud vet hva annet. Da blir jeg trist. Samtidig møter jeg aldri disse "haterne" i virkeligheten, og lurer ofte på hvor de er.

Er du nyansert? Innser du at muslimer kan være oppegående intellektuelle borgere som yter noe til samfunnet? At muslimske kvinner kan være frigjorte, være i arbeid og ha selvstendige meninger? Eller skjærer du alle over samme kam?

Anonymous poster hash: 539e7...bcd

Jeg står gjerne fram som en sterk kritiker av islam og muslimer. Dere er umoralske og sekteriske. En hatsk gjeng som står for et tilbaketog av vitenskap, og følgelig er dere en stein i skoen for et moderne samfunn. Deres religiøse overtro er sludder og vås uansett om dere er moderate eller ekstreme. Det finnes ingen gud. Selve ideen er et hån mot det menneskelige intellekt! Jeg hater ingen, men jeg er definitivt i den kategorien som ser på deres hodeplagg og rister på hodet. Hva i huleste er det dere driver med?! Er dere splitter pine gale?! Hodeplagg? Hvorfor det?? For å blidgjøre en gud? For å være rettmessig slave for allah? Rabb? Ja, du vet, jeg har faktisk kunnskaper om religionen jeg kritiserer. Jinner er kanskje det mest utilgivelige. Vet dere det, kjære nordmenn, at muslimer tror på kjipe ånder kalt jinner? Det er hakket over spøkelser.

Problemet med muslimer er at dere ikke forstår hvor hardt dere ødelegger for oss normale mennesker. Mange iranere har flyktet fra teokratiet og hater religionen deres som pesten. Det er en link mellom radikal fundamentalisme og "moderat" islam som er uholdbar. Smarte mennesker har sagt at det kan ligge i at Islam mangler reformasjonen som kristendommen har gjennomgått. Det naturlige skrittet for Islam er å retolke verdigrunnlaget for troen som en helhet og redigere Koranen slik bibelen har blitt redigert i mange runder.

Nå tror flere at jeg går over streken ifht muslimer spesielt, men jeg har ikke engang begynt med hvor stort misnøye jeg har mot de kristne. De er umoralske idioter som ikke er en brøkdel bedre enn muslimene. For faen, de kristne i vesten hindrer vitenskapelig og intellektuelt fremskritt hver eneste dag. Jeg kan tilgi muslimer for å leve med forhistoriske tankesett da mange av de befinner seg i den tredje verden. Jeg kan derimot ikke tilgi en kristen i vesten, som med all sin utdanning likevel nedverdiger seg selv til slik ekstrem idioti. Troen på gud er per definisjon galskap, den er bare akseptert. Freud kalte det en barnlig nevrose, Voltaire kalte det utilgivelig ondskap og frykt-sekt, Marx opium for folket, Darwin med sin evolusjonslære; et indirekte bevis mot selve skapelsesberetningene i alle verdensreligioner. Listen er lang med intelligente mennesker som har faktisk har bidratt til verdens utvikling kontra ethvert presteskap som ikke har bidratt med annet enn frykt, hat, gruppementalitet, stagnasjon, korrupsjon og ikke minst pedofili.

Her kommer et par problematiske ideer muslimer sliter med å forstå:

- Problemet videre med islam som en religion er blandingen av kultur i det totale bildet. Vi i vesten har tatt visse verdivalg. Det er galt å gifte seg med en 9 år gammel jente når man selv er 40. Det er galt å ha kjønnsbestemte kleskoder, særlig de der kvinner skal dekkes til. Vi har foretatt et verdivalg der fri seksualitet er et valg gode. Kulturspesifikke verdier fra midtøsten som vi ikke bifaller faller på steingrunn i Norge. Sharialov vil aldri danke Den Norske Grunnlov. Koranen vil aldri være en kilde til rett og galt, og den vil aldri havne i skoleverket. Deal with it.

- Problemet med muslimer er at de tror nordmenn ser på dem som alkoholiserte kriminelle som selger dop. Sålangt jeg har sett er det ingen forskningsrapporter som korrelerer med islam og kriminalitet. Jeg tror på dere når dere sier at dere er ålreite borgere. Det bestrider jeg overhodet ikke. Mange muslimer er samfunnsnyttige borgere som bidrar. Problemer stikker dypere enn hva dere pumper inn i statskassa. Problemet er at dere velger å tro på ting som er ren skjær idioti, og later som vi andre som ikke tror det samme har mindre verdi enn dere. Det er så frekt at jeg mangler ord. Tro meg på mine ord, siden dere er så flinke til å tro altså; ateister går der en høy gang i moral og medmenneskelighet. I vår bok (get it? Hah.) har ingen mennesker større eller mindre verdi om han tilber en gud eller ikke. Du har like høy verdi som meg, du fortjener de samme sjansene, og den samme respekten. (Forøvrig er det ingen respekt ikke kan mistes. Den fortjenes og erverves. Lær det.)

Der er her, og i mange tilsvarende problemstillinger, at kimen til misnøye med muslimene ligger. Ikke i at dere tilfeldigvis skulle være innvandrere eller ha en annen farge i huden. Det beste du kunne gjort for å passe inn i det norske samfunn hadde vært å legge fra deg den latterlige "jeg er muslim" parolen hjemme. Det er uvesentlig hva du egentlig tror på i det offentlige rom. Religion (overtro) er en privatsak. Du ser ikke homeopat-pasienter kreve egne homeopatrom på gardermoen til å tilbe destillert levervann, så hvorfor krever du retten? Du forstår antakeligvis ikke at du graver din egen grav og skaper misnøyen mot deg selv helt på egenhånd. Håper dette innlegget var litt opplysende for det virker som muslimer rett og slett aldri har lest annet enn Koranen; en relativt verdiløs fiksjon på linje med alt annet av skjønnlitteraturen.

Endret av Arcturus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...