Gå til innhold

Til alle bilister: Vis hensyn!


Gjest *dragoon*

Anbefalte innlegg

Ja, det er irriterende å havne bak et kjøretøy som kjører saktere enn sitt eget, det være seg traktor, sykliskt scooter/moped osv.

Når man tar lappen, lærer man å vise hensyn ovenfor andre da det ikke finnes egne veier for alle som kjører et transportmiddel. Men jeg syns også man skal vise hensyn når man kjører noe som ikke går like raskt som fartsgrensen, dvs stoppe til siden når det mulighet og slippe folk forbi. Jeg har kun sett sjafører av traktorer som gjør dette (jada, toppfarten er litt mindre).

Lære å vise hensyn ovenfor andre?! Det var virkelig årets morsomste utsagn! Det er en grunn for at jeg aldri har lyst til å ta lappen. Flertallet av norske bilister er noen egoistiske, respektløse drittsekker som ikke vet hva det betyr å vise hensyn til noen andre enn seg selv. Råkjøring, uaktsom forbikjøring, kjøre opp i rævva på bilisten foran, snakke i telefon å skrive meldinger, ikke stoppe når noen står klar til å gå over gangfelt, er problemer man ser dagen lang overalt i norsk trafikk. De som kjører moped er langt snillere generelt i trafikken, etter hva jeg har sett.

Anonymous poster hash: 3c127...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lære å vise hensyn ovenfor andre?! Det var virkelig årets morsomste utsagn! Det er en grunn for at jeg aldri har lyst til å ta lappen. Flertallet av norske bilister er noen egoistiske, respektløse drittsekker som ikke vet hva det betyr å vise hensyn til noen andre enn seg selv. Råkjøring, uaktsom forbikjøring, kjøre opp i rævva på bilisten foran, snakke i telefon å skrive meldinger, ikke stoppe når noen står klar til å gå over gangfelt, er problemer man ser dagen lang overalt i norsk trafikk. De som kjører moped er langt snillere generelt i trafikken, etter hva jeg har sett.

Anonymous poster hash: 3c127...f07

Ja, fullt mulig at flertallet av norske bilister er egoistiske, respektløse drittsekker som ikke vet hva det betyr å vise hensyn til noen andre enn seg selv. Men de har alikevel lært at de skal hensyn under kjøretimene, noe annet er hva de praktiserer (det var forsåvidt det jeg mente).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er selvsagt ikke meningen av bønder må ta buss istedenfor å kjøre traktor. Det er jo traktoren som skal flytte på seg. Men man kan ta buss istedenfor å kjøre moped - jeg håper du skjønner forskjellen.

Mopeder er et voldsomt irritasjonsmoment på veien. Min erfaring med mopeder er at de kjører grusomt seint, vingler på veien, legger seg ikke inn så man kan kjøre forbi og putrer generelt rundt på veien i et bedagelig tempo.

Jeg er for at man begrenser antall mopeder på veien. Mopeder kan brukes av 16 - 18åringer, og da kun på lavhastighetsveier.

Det burde seriøst vært en øvre grense for å bruke så håpløse kjøretøy som det. Det er helt hårreisende at du som 25 bruker dette. Jeg var faktisk ikke klar over at det var vanlig for voksne folk å kjøre moped. Hvis vi setter en øvre aldersgrense på f.eks 20 år, vil vi kunne begrense bruken av dette kjøretøyet og veien vil bli tryggere for alle.

Anonymous poster hash: 1fcd5...8f0

Du kødder håper jeg.

På bygdene er det ikke akkurat så lett å ta bussen, da det sjelden går noen. Selv bor jeg i en bygd en time fra Oslo og busstilbudet er ekstremt dårlig.

Om folk heller vil ha moped enn bil får da være opp til de selv. Noen har ikke råd til bil og sertifikat og andre liker å kjøre moped. Moped er et veldig praktisk kjøretøy.

Dersom vi alle ta litt hensyn til hverandre blir det gjerne litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...