AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Ingenting hjelper. Ikke diflucan, canesten, pevaryl eller melkesyretabletter. Det svir og klør så mye at jeg ikke tør å gå på do lengre. Skal til legen igjen på mandag, men tror ikke det er så mye mer hun kan gjøre for meg. Dette går hardt ut over sexlivet til meg og kjæresten og det gjør meg veldig deppa. Gir jeg opp, så gir jeg opp sexlivet og da gir jeg også opp forholdet. Det er ikke et alternativ. Noen som har opplevd det samme? Anonymous poster hash: 94c55...3f5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 -Jeg har også prøvd sånn eddik og salt-blanding, men det hjelper heller ikke (sjokk..) Anonymous poster hash: 94c55...3f5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Prøv å kutte ned på karbohydrater og ihvertfall sukker, ro ned vaskingen, bruk bomullstruser (ikke stringtruser, husk å vaske på 60+) og forsøk multi-gyn actigel. Under mensen forsøk menskopp eller ellen tamponger. Dette er det eneste som funker for meg. Anonymous poster hash: 9e562...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Prøv å kutte ned på karbohydrater og ihvertfall sukker, ro ned vaskingen, bruk bomullstruser (ikke stringtruser, husk å vaske på 60+) og forsøk multi-gyn actigel. Under mensen forsøk menskopp eller ellen tamponger. Dette er det eneste som funker for meg. Anonymous poster hash: 9e562...3e3 Allerede prøvd ut i et halvt år. Funker ikke. Jeg har ikke mensen heller da pga at jeg hopper over hele tiden (brukes som behandling for endometriose) Men hva er multi-gyn actigel? Det har jeg ikke prøvd. -TS Anonymous poster hash: 94c55...3f5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Det er en reseptfri gel som hjelper mot bakteriell vaginose og underlivssopp. Jeg har bare forsøkt canesten og en eller annen reseptkrem tidligere, men denne synes jeg funker bedre enn den på resept. Anonymous poster hash: 9e562...3e3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Er det helt sikkert at det er sopp da? Husker en tråd her på forumet der ei fortalte om liknende plager, og som til sist fikk vite at det slett ikke var sopp, men en form for eksem hun hadde. Og all behandlinga med soppmidler og melkesyrekapsler bare hadde gjort det verre. Med rett behandling gikk det seg til etterhvert. Be om henvisning til gynekolog, de er tross alt eksperter på området. Anonymous poster hash: 094c7...450 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Jeg også tenker at det muligens ikke er sopp. Be om en henvisning til en gynekolog, så får du sjekket det ordentlig. Legen burde bla dyrke soppen (hvis det er sopp). Anonymous poster hash: 7749a...05c 3
Labbefrøken Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Jeg fikk iallefall sopp hele tiden før, gikk alltid over med canesten etterhvert, men kom ofte tilbake. Men etter at jeg har begynte å tørke meg der nede latterlig nøye etter dusjing så har jeg ikke fått det igjen :D
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Er det helt sikkert at det er sopp da? Husker en tråd her på forumet der ei fortalte om liknende plager, og som til sist fikk vite at det slett ikke var sopp, men en form for eksem hun hadde. Og all behandlinga med soppmidler og melkesyrekapsler bare hadde gjort det verre. Med rett behandling gikk det seg til etterhvert. Be om henvisning til gynekolog, de er tross alt eksperter på området. Anonymous poster hash: 094c7...450 De sendte inn en prøve på dyrking som kom tilbake negativ, så er ikke sikkert det er sopp nei.. Tusen takk for tips. Skal ta det opp med legen på mandag. Er ikke sikkert jeg får henvisning til gyn, da jeg har time hos gyn i oktober. -TS Anonymous poster hash: 94c55...3f5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 De sendte inn en prøve på dyrking som kom tilbake negativ, så er ikke sikkert det er sopp nei.. Tusen takk for tips. Skal ta det opp med legen på mandag. Er ikke sikkert jeg får henvisning til gyn, da jeg har time hos gyn i oktober. -TS Anonymous poster hash: 94c55...3f5 Nei, da er det nok ikke sopp, og på tide å lete etter andre årsaker. Godt du har time hos gynekolog relativt snart. Lykke til Anonymous poster hash: 094c7...450
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Nei, da er det nok ikke sopp, og på tide å lete etter andre årsaker. Godt du har time hos gynekolog relativt snart. Lykke til Anonymous poster hash: 094c7...450 Ja, men jeg har aldri fått høre at jeg kanskje har eksem, så skal ta opp dette med legen. Det er jo i alle fall en god nyhet om det bare er eksem da. -TS Anonymous poster hash: 94c55...3f5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Jeg fikk kun tatt en ph-prøve av legen/gynekolegen, og da sa han at det var sopp. Men Pevarylbehandlingen hjalp ikke. Kan det være andre ting som gir utslag på en ph-prøve? Anonymous poster hash: 80985...5ed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå