Gå til innhold

Slites mellom prinsipper, trenger synspunkter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gikk flere år fra bruddet mellom dem, og til vi ble sammen. Vi var kjærester i 6 måneder før vi gikk åpent ut som kjærester, og jeg møtte ungene. Anonymous poster hash: 532d9...efa

Eksen til broren min er av denne ulla. Det er 3år siden de gikk fra hverandre og hvis han så mye som ser på ei annen dame så begynner eksen å true med å ta fra han alt samvær, nekte samvær og lage helvete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har hun virkelig issues virker det som. Hadde forstått det hvis han hadde dumpet henne, blitt sammen med deg og introdusert deg for barna neste uke.

Skrevet

Hun kan lett straffe oss ved å trekke det til retten. Hun har fri rettshjelp, det har ikke vi.. (vi bor forresten i UK, vet ikke hvordan det fungerer med fri rettshjelp o.l. i Norge..) Anonymous poster hash: 532d9...efa

Men hvilken sak har hun? Det er ikke ulovlig å sitte i bilen. Og du er jo ikke skadelig for ungene (det er heller hennes oppførsel som er skadelig). Selv om hun har fri rettshjelp, betyr ikke det at hun har en god sak. Man Må heller ikke ha en egen advokat. Hadde jeg vært dere, hadde jeg først tatt kontakt med familievernkontoret og fått råd derfra.

Anonymous poster hash: 3b37f...a24

• Liker 2
Skrevet

Kunne jeg aldri gjort.

Anonymous poster hash: 031a6...9b7

Nei.. Du kan jo ikke engang lese, så...

Skrevet

Du stjal sikkert mannen hennes så ikke rart hun er slik da. Du får bare bite det i deg, tenk å leve med at du ødela et forhold. Kunne jeg aldri gjort.

Ikke kjekt når en stemor skal blande seg, ville satt med så på bakbeina jeg og. Jeg skjønner henne godt jeg. Tenk deg selv om det var deg, må levere ungene fra deg og til en annen stemor som skal ha med dine barn å gjøre. Må være veldig smertefullt.

Herregud.

Moren virker helt ustabil, hvis jeg var deg TS hadde jeg faktisk forsøkt at du og mannen din fikk all omsorg.

Er du helt sikker på at hun tar godt vare på barna? Noen som har så ekstremt mye sjalusi at hun ikke engang kan la deg sitte i bilen er ikke frisk i hodet.

Skrevet

Herregud.

Moren virker helt ustabil, hvis jeg var deg TS hadde jeg faktisk forsøkt at du og mannen din fikk all omsorg.

Er du helt sikker på at hun tar godt vare på barna? Noen som har så ekstremt mye sjalusi at hun ikke engang kan la deg sitte i bilen er ikke frisk i hodet.

Jeg er helt enig i hva du skriver. Dersom det går så langt som til retten, kommer vi til å gå inn for å få full omsorg for ungene.

Nei, jeg er ikke helt sikker på at hun tar godt vare på barna. Det er en del ting jeg reagerer på. Jeg forventer absolutt ikke at hun skal være en perfekt mor, noe slikt finnes ikke. Men hun burde klare å sende med ungene jakker og tannbørster når de skal være her en uke. Det skjærer meg også i hjertet når de forteller meg om for små sko og gjennomslitte bukser, og ber meg love å ikke si det til noen, for "mamma blir så sint hvis hun må bruke penger på klær til oss"...

Nå er jeg fullstendig utslitt og skal ha meg et stort glass vin, etter å ha sluppet ungene av hos henne. Som alltid venter jeg i bilen, og hun kommer ut av hagen, nedover veien, og over til andre siden av veien bare på trass. Så står hun og hyler og skriker i 10 minutter, før vi endelig kommer oss derfra. Hyligen og skrikingen skjer førøvrig uavhengig av om jeg er der eller ikke.

Anonymous poster hash: 532d9...efa

Skrevet

Det høres ut som om hun ikke er helt i vater...

Forøvrig kan dere vel bare ha egen tannbørste stående hos dere permanent?

Skrevet

Det høres ut som om hun ikke er helt i vater...

Forøvrig kan dere vel bare ha egen tannbørste stående hos dere permanent?

Vi har måttet kjøpe egne tannbørster, jakker, sko o.l. som de kun har her. Er bare veldig merkelig at hun ikke klarer å pakke med slike elementære ting. Det hadde nok vært bedre hvis hun bare hadde latt ungene få lov til å pakke selv...

Anonymous poster hash: 532d9...efa

Skrevet

Hva slags omsorgsfordeling har dere nå?

Anonymous poster hash: e62c9...21e

Skrevet

er det feks en matbutkk i nærheten der? så kan du hoppe av å handle der. så kommer mannen og barna etter så handler dere å drar hjem.

Anonymous poster hash: f1e5e...185
Skrevet

er det feks en matbutkk i nærheten der? så kan du hoppe av å handle der. så kommer mannen og barna etter så handler dere å drar hjem.

Anonymous poster hash: f1e5e...185

Tenkte jeg også på. At TS stikker innom matbutikken og handler så kommer de etter. Så blir det mere naturlig for barna at stemor har begynt å handle mat menst far plukker de opp for så å handle ferdig ilag.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei! Det er jeg som er TS. Tenkte bare å gi dere som har vært så greie å svare meg i denne tråden, en liten oppdatering.

Barnemoren har nå fått rettslig pålegg om å holde seg i huset og IKKE komme ut mens vi henter ungene, samt å slutte å trakassere oss. Barna ytrer sterke ønsker om å få komme og bo hos oss, og vi har satt i gang denne prosessen da det uten tvil hadde vært det beste for ungene.

Da hun ikke ville slutte å true med rettslige skritt for å straffe oss, bestemte vi oss for å komme henne i forkjøpet.

Tusen takk for alle råd og synspunk dere har kommet med i denne tråden :)

Anonymous poster hash: 14237...fe3
  • Liker 4
Skrevet

Bra!! Jeg håper prosessen går bra og at ungene får lov til å flytte til dere.

Lykke til :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...