AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #21 Skrevet 16. august 2013 Hun har ingen grunn til å kreve samvær under tilsyn og hun kan ikke straffe deg eller eksen sin. Tvert imot lager hun ris til egen bak om hun trekker dette for retten. Men Silfen er smart. Drit i drittungen og gå heller på butikken eller noe sånt. Du får ikke oppdratt denne moren, og provokasjon (selv om det jo egentlig ikke er det, jeg ser den) er unødvendig. Hun kan lett straffe oss ved å trekke det til retten. Hun har fri rettshjelp, det har ikke vi.. (vi bor forresten i UK, vet ikke hvordan det fungerer med fri rettshjelp o.l. i Norge..) Anonymous poster hash: 532d9...efa
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #22 Skrevet 16. august 2013 Enig i rådene om å skygge banen. Du vil ikke vinne noen form for kamp mot en så irrasjonell sjalusi som hun bærer på. Bruk så lite energi på henne som overhodet mulig. Ovenfor barna må det vel passe bra at du shoppet mat til helgen, så de får mer tid med Pappa. (Den stille hevn er den beste.)Anonymous poster hash: 41dbb...60c 3
Sweet77 Skrevet 16. august 2013 #23 Skrevet 16. august 2013 Det er akkurat dette jeg også mener er problemet med å "føye meg" etter henne. Jeg vil ikke at de skal føle at det er noe galt i at jeg er sammen med faren deres, eller at det er galt av de å like meg. Vil ikke det i det lange løp være verre for ungene? Anonymous poster hash: 532d9...efa Er veldig enig med som mener du bør føye deg i akkurat dette. Det er ingen ting du kan gjøre for å dempe henne uansett. Jeg tror ikke det vil føre til at de føler at det er noe galt i at du er sammen med faren deres eller å like deg. Hvordan de skal tolke det blir jo veldig opp til dere. Om dere ikke gjør noe nummer av det, eller han f.eks stiller opp med å si at du er i butikken for å kjøpe noe godt til dere e.l, så vil de ikke tenke to ganger over den problemstillingen. Om hun er såpass psycho som hun høres ut som her så holder hun sannsynsligvis ikke inne for ungene uansett. Du vet ikke hva som blir sagt bak døren når hun ser deg i bilen. Så kanskje kan det til og med bidra til mindre negativitet så barna hører. De ser uansett at det er greit for pappaen at de liker deg, det betyr nok minst like mye 1
Gjest Lite nytt Skrevet 16. august 2013 #24 Skrevet 16. august 2013 Gå av nede i veien. Da ser hun deg ikke i bilen. Problem solved. Helt enig. Det er en kamel å svelge, men slikt er det i forbindelse med barn.
Ulrikke Skrevet 16. august 2013 #25 Skrevet 16. august 2013 Ikke mulig med henting og levering i barnehagen/på skolen? Henting hjemme hos hverandre er "verre" i de tilfellene det er konfliktfylt.... 2
Gjest abcdefgh Skrevet 16. august 2013 #26 Skrevet 16. august 2013 Fy faen for en drittkjerring. Fremsetter hun trusler eller er ubehagelig på SMS kan det være lurt og ikke slette de i hvertfall i tilfelle hun gjør alvor av de grunnløse truslene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #27 Skrevet 16. august 2013 Hva slags inntrykk får barna når fars kjæreste står og lusker i buskene nedi svingen? Jeg syns ikke det er riktig i det hele tatt, snakk om å degradere fars kjæreste ovenfor dem. Barna må forholde seg til stemor, og hun må kunne forvente å bli respektert og likestilt. De skjønner jo at noe er på ferde om hun må gjemme seg, og det gir dem sannsynligvis ikke noe positivt inntrykk. Og om far sier at det er fordi mor har sagt at hun må det, så går barna til mor og konfronterer, og så åpnes det opp for drittslenging fra mor. Er det mulig å få til en butikkløsning eller lignende som ikke nedverdiger stemors posisjon, så for all del, men ellers hadde jeg stått på mitt. Anonymous poster hash: 1fda7...987 7
Frøken Smilla Skrevet 16. august 2013 #28 Skrevet 16. august 2013 Jeg er enig med dem som sier at her bør dere finne en løsning hvor du svelger kameler for barnas skyld. Butikkløsningen noen over meg har skissert synes jeg virker fornuftig i så måte. Da kan far/dere si at du måtte noen ærend, mens han henter, og mor slipper å markere territoriet sitt så veldig. Ja, det er en unødvendig maktdemonstrasjon av henne, men hun har helt tydelig et sterkt behov for å markere egen grunn, og jeg tror det sparer dere for unødvendig mye trøbbel om dere finner en "mellomløsning" her. 2
Gjest Elseby13 Skrevet 16. august 2013 #29 Skrevet 16. august 2013 Kan jeg spørre om du ble sammen med gubben mens de fremdeles var gift? Det kan eventuelt være grunnen til hennes intense hat.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #30 Skrevet 17. august 2013 Kan jeg spørre om du ble sammen med gubben mens de fremdeles var gift? Det kan eventuelt være grunnen til hennes intense hat. Haha, nei, hun har ingen slike grunner til å hate meg i det hele tatt. Ingenting slikt i det hele tatt. Vi hentet de i går, og fant frem til en mellomløsning. Parkerte bilen et par meter nedi veien, ikke i innkjørselen eller rett utenfor huset. Likevel insisterte hun på å stå å gresse utenfor bilen i 5 minutter mens ungene fikk på seg seler, lastet inn bagasjen etc. Som noen andre nevnte tideligere her, hadde jeg følt jeg med degradert hvis jeg skulle la hennes irrasjonelle oppførsel styre meg på den måten. En runde i retten hadde uansett ikke vært det værste, så hadde vi fått en rettsordre på når vi skal ha ungene, slik at hun ikke kan nekte oss å se de de helgene vi har krav på å ha de. Så får det bare koste de pengene det koster med advokater og rettsavgifter. Nå som ungene er her, føler jeg bare ENDA sterkere om denne saken, jeg elsker disse ungene. Jeg er likeverdig i omsorg og ansvar når de er her. Anonymous poster hash: 532d9...efa 2
Tabris Skrevet 17. august 2013 #31 Skrevet 17. august 2013 Jeg forstår de som sier at man skal heve seg over det og bare føye henne for roen og barnas skyld. Men jeg ser ikke bort fra at denne moren er en slik type som når hun ser at hun får viljen sin i èn ting vil da begynne å kreve enda mere. Og hvor skal man da sette grensen for hvor mye man skal føye seg for irrasjonell oppførsel? 4
Missy1 Skrevet 17. august 2013 #32 Skrevet 17. august 2013 Det er jo klart en mulighet at du går ut av bilen nede i gata og venter, men jeg tenker at denne moren er ei heks som helt klart spør ut ungene og når hu får vite at du var med, men "lurte" henne så vil hu hisse seg ennå mer opp. Hu prøver jo å stikke kjepper i hjulene for deg og eksen hennes. Er så forkastelig med sånne folk som ikke klarer å sette barna først, kjenner noen sånne selv og blir oppgitt og utrolig lei meg på barnas vegne 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #33 Skrevet 17. august 2013 Du stjal sikkert mannen hennes så ikke rart hun er slik da. Du får bare bite det i deg, tenk å leve med at du ødela et forhold. Kunne jeg aldri gjort. Anonymous poster hash: 031a6...9b7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #34 Skrevet 17. august 2013 Ikke kjekt når en stemor skal blande seg, ville satt med så på bakbeina jeg og. Jeg skjønner henne godt jeg. Tenk deg selv om det var deg, må levere ungene fra deg og til en annen stemor som skal ha med dine barn å gjøre. Må være veldig smertefullt. Anonymous poster hash: 031a6...9b7
Tabris Skrevet 17. august 2013 #35 Skrevet 17. august 2013 Ikke kjekt når en stemor skal blande seg, ville satt med så på bakbeina jeg og. Jeg skjønner henne godt jeg. Tenk deg selv om det var deg, må levere ungene fra deg og til en annen stemor som skal ha med dine barn å gjøre. Må være veldig smertefullt. Anonymous poster hash: 031a6...9b7 Jeg ser du har barnas beste i tankene, ja. 5
tingeling Skrevet 17. august 2013 #36 Skrevet 17. august 2013 Her er det sikkert flere sider av saken. Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom kjæresten din og ex'en? Hvor lang tid gikk det fra bruddet til dere ble sammen? Og hvor lang tid gikk det før du ble introdusert som den nye kjæresten? Alt dette vil kunne påvirke mye. Uansett: veldig fint at du er glad i barna
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #37 Skrevet 17. august 2013 Enig med de som sier at du skal hoppe av i svingen Hvordan forklare det for barna da? Oi, her står bonusmamma nede i svingen hver gang vi hentes. Så rart, hvorfor gjør hun det? Eller: "Hvorfor tror du hun står der nede i svingen, mamma?" ...Anonymous poster hash: d1a27...364 1
Gjest Badebuksa Skrevet 17. august 2013 #38 Skrevet 17. august 2013 Hvordan forklare det for barna da? Oi, her står bonusmamma nede i svingen hver gang vi hentes. Så rart, hvorfor gjør hun det? Eller: "Hvorfor tror du hun står der nede i svingen, mamma?" ...Anonymous poster hash: d1a27...364 da sier man bare "fordi mammaen din er gal" Hmm, er det sunt å late som om moren er frisk i hodet når hun ikke er det? 1
LukaFrost Skrevet 17. august 2013 #39 Skrevet 17. august 2013 Ikke kjekt når en stemor skal blande seg, ville satt med så på bakbeina jeg og. Jeg skjønner henne godt jeg. Tenk deg selv om det var deg, må levere ungene fra deg og til en annen stemor som skal ha med dine barn å gjøre. Må være veldig smertefullt. Anonymous poster hash: 031a6...9b7 Når et forhold tar slutt må man innse at denne finner seg ny pertner etter hvert, når man så flytter sammen må de to få bestemme like mye i eget hjem, også når det involverer barn fra tidligere forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #40 Skrevet 18. august 2013 Her er det sikkert flere sider av saken. Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom kjæresten din og ex'en? Hvor lang tid gikk det fra bruddet til dere ble sammen? Og hvor lang tid gikk det før du ble introdusert som den nye kjæresten? Alt dette vil kunne påvirke mye. Uansett: veldig fint at du er glad i barna Det gikk flere år fra bruddet mellom dem, og til vi ble sammen. Vi var kjærester i 6 måneder før vi gikk åpent ut som kjærester, og jeg møtte ungene. Anonymous poster hash: 532d9...efa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå