Gå til innhold

Slites mellom prinsipper, trenger synspunkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har barn fra et tideligere forhold. Forholdet mellom han og barnemoren er ganske spent, det skal lite til før hun overreagerer og blir sint (sett gjennom mine øyne.)

Hun tåler ikke meg. Jeg har ikke gjort henne noe, har forholdt meg rolig, saklig og vennlig i alle situasjoner hvor jeg har vært nødt til å ha noe med henne å gjøre. Den eneste grunnen hun har til å ikke like meg, er at jeg er sammen med eksmannen hennes. Ungene elsker meg, og vi har det veldig koselig når vi har barna her.

Vi reiser sammen for å plukke opp ungene. Dette fordi det er en ganske lang kjøretur, samt at det ofte er ting å ordne, ærender å gjøre, når vi likevel er den veien.

Problemet nå, er at hun vil nekte meg å være der når ungene plukkes opp. Hun truer med å ta rettslige skritt for å straffe meg og faren hvis vi fortsetter å gjøre dette sammen.

Hun trenger ikke se meg i det hele tatt, hun han bare bli i huset når vi skal hente de. De er mer enn store nok til å gå de 4 metrene det er fra døra, til bilen, på egen hånd. Hun utveksler ingen beskjeder eller lighende med faren uansett, de ignorerer hverandre.

Slik jeg ser det, gjør hun dette for å være vanskelig.

Problemet:

Hvis vi gjør som hun sier, er det i mine øyne litt som å la oss kue av hennes trusler og irrasjonelle oppførsel. Jeg vil ikke la henne diktere livet mitt. Det føles galt.

Hvis vi ikke gjør som hun sier, kan det bli enda mer styr med advokater, rett, mer stress.

BAH, setter pris på synspunkter

Anonymous poster hash: 532d9...efa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå av nede i veien. Da ser hun deg ikke i bilen. Problem solved.

• Liker 17
Skrevet

Skal jeg virkelig trenge å gjøre det? Er det ikke hun som har problemet her, og som trenger å komme seg videre i livet, og innse at exmannen har gått videre med livet sitt? Det føles feil bare..

• Liker 14
Gjest Sebraen
Skrevet (endret)

.

Endret av Sebraen
  • Liker 4
Skrevet

Klart det er hun som er problemet. Det er det jo ingen tvil om. Dermed ikke sagt at du skal sitte der og si æddabædda, jeg har lov. Er det bedre med rolig vann eller bølger?

• Liker 12
Skrevet

Jeg mener ungene er best tjent med å føle at det ikke er noe galt i at de tilbringer tid med meg, og å like det. Jeg mener ungene hadde hatt det best hvis moren kunne kommet seg over det.

Jeg sitter ikke og sier æddabædda... det gjør jeg virkelg ikke. Går ikke ut av bilen heller. Opptrer ikke provoserende eller konfronterende.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt gjør du det. Fra morens synspunkt. Når hun er en liten trassunge, så oppleves det nok garantert slik når du sitter der i bilen og står på ditt. Ser du virkelig ikke det?

• Liker 6
Skrevet

Jo jeg ser det. Men fra mitt synspunkt har hun ingen grunn til å gå ut av huset i det hele tatt. Hvis det gir henne så mye smerte å se meg, hvorfor kommer hun ut da?

Skrevet

Jo jeg ser det. Men fra mitt synspunkt har hun ingen grunn til å gå ut av huset i det hele tatt. Hvis det gir henne så mye smerte å se meg, hvorfor kommer hun ut da?

Fordi hun er en irrasjonell drittunge. Du kan ikke tenke logisk. Bare vær den større personen og lusk rundt hjørnet.

• Liker 15
Gjest Sebraen
Skrevet (endret)

.

Endret av Sebraen
  • Liker 4
Skrevet

Problemet nå, er at hun vil nekte meg å være der når ungene plukkes opp. Hun truer med å ta rettslige skritt for å straffe meg og faren hvis vi fortsetter å gjøre dette sammen.

Hva slags rettslige skritt kan hun egentlig ta?

Anonymous poster hash: 9980e...d0a

• Liker 3
Skrevet

Fordi hun er en irrasjonell drittunge. Du kan ikke tenke logisk. Bare vær den større personen og lusk rundt hjørnet.

Tusen takk for et godt synspunkt, dette tar jeg med meg videre. :blomst:

• Liker 4
Gjest Badebuksa
Skrevet

Enig med de som sier at du skal hoppe av i svingen ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva slags rettslige skritt kan hun egentlig ta?

Anonymous poster hash: 9980e...d0a

Ingen som ville holdt i retten, vil jeg tro. Hun truer med at hun vil kreve samvær under oppsyn... Hun er (i min mening) ikke helt i vater.....

Skrevet

Kan du ikke slippes av på en butikk eller lignende i nærheten mens han henter, hvis dere likevel skal gjøre noen ærend? Jeg er helt enig i at hun er irrasjonell og barnslig, men for ungenes del tror jeg dere er mest tjent med å stryke henne litt med hårene for å unngå flere konflikter.

• Liker 13
Skrevet

Litt av pressmiddelet henner er at hun har fri rettshjelp ettersom hun ikke er i jobb. Barnefaren må betale for advokat fra egen lomme, så jo mer slikt tull hun finner på, jo mer koster det oss.. Vi har stramt bedsjett i utgangspunktet..

Skrevet

Kan du ikke slippes av på en butikk eller lignende i nærheten mens han henter, hvis dere likevel skal gjøre noen ærend? Jeg er helt enig i at hun er irrasjonell og barnslig, men for ungenes del tror jeg dere er mest tjent med å stryke henne litt med hårene for å unngå flere konflikter.

Enda et innspill jeg setter pris på: blomst til deg :blomst:

• Liker 2
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Silfen sier det jeg mener. Her snakker vi om unger beste. Du har med en person å gjøre som ikke ser dette. Her vil det ikke nytte å argumentere med sunn fornuft. Dette gjør du før ungene. En annen sak er at ungene vil registrere dette og stille spørsmål. Hva sier man da?

Skrevet

Hun har ingen grunn til å kreve samvær under tilsyn og hun kan ikke straffe deg eller eksen sin. Tvert imot lager hun ris til egen bak om hun trekker dette for retten.

Men Silfen er smart. Drit i drittungen og gå heller på butikken eller noe sånt. Du får ikke oppdratt denne moren, og provokasjon (selv om det jo egentlig ikke er det, jeg ser den) er unødvendig.

• Liker 4
Skrevet

Silfen sier det jeg mener. Her snakker vi om unger beste. Du har med en person å gjøre som ikke ser dette. Her vil det ikke nytte å argumentere med sunn fornuft. Dette gjør du før ungene. En annen sak er at ungene vil registrere dette og stille spørsmål. Hva sier man da?

Det er akkurat dette jeg også mener er problemet med å "føye meg" etter henne. Jeg vil ikke at de skal føle at det er noe galt i at jeg er sammen med faren deres, eller at det er galt av de å like meg. Vil ikke det i det lange løp være verre for ungene?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...