Gjest Riskjeks Skrevet 21. august 2013 #41 Skrevet 21. august 2013 Da min var tre år, var hun fullstendig klar over at en sprinkelseng er seng for babyer. For det er det jo, akkurat som smokk, flaske og bleier... Det er jo ikke meninger jeg ilegger henne, men noe hun selv mener. Fordi hun har oppfattet det fra andre mennesker (både voksne og barn). Jeg mener jo ikke at man forteller ungene hva som er babyting... Altså er det gjerne hva man gjør det til. Å ha ungen i sprinkelseng er kun et problem hvis man gjør det til et problem.
Gjest Marmot Skrevet 21. august 2013 #42 Skrevet 21. august 2013 Fordi hun har oppfattet det fra andre mennesker (både voksne og barn). Jeg mener jo ikke at man forteller ungene hva som er babyting... Altså er det gjerne hva man gjør det til. Å ha ungen i sprinkelseng er kun et problem hvis man gjør det til et problem. Det er jeg ganske uenig med deg i. Alle barn som opplever ting de ikke bør oppleve, vil få normalgrensene sine flyttet. For barn som er vant med vold f.eks. kan man jo si at det ikke er noe problem, for dem er de vanlig. Staff forsøkte seg jo en gang på å si at seksuelle ovregrep mot barn kun er et problem fordi vi gjør det til et problem. Nå er det himmelvid forskjell mellom seksuelle overgrep og det å bruke babyutstyr på større barn altså, men prinsippet om at det ikke er noe problem fordi barnet ikke vet om annet blir jo det samme.
Gjest Riskjeks Skrevet 21. august 2013 #43 Skrevet 21. august 2013 Det er jeg ganske uenig med deg i. Alle barn som opplever ting de ikke bør oppleve, vil få normalgrensene sine flyttet. For barn som er vant med vold f.eks. kan man jo si at det ikke er noe problem, for dem er de vanlig. Staff forsøkte seg jo en gang på å si at seksuelle ovregrep mot barn kun er et problem fordi vi gjør det til et problem. Nå er det himmelvid forskjell mellom seksuelle overgrep og det å bruke babyutstyr på større barn altså, men prinsippet om at det ikke er noe problem fordi barnet ikke vet om annet blir jo det samme. Som du selv skriver er det ikke sammenlignbart, så ikke noe vits i å diskutere.
Smørblomst82 Skrevet 21. august 2013 #44 Skrevet 21. august 2013 Min er 21 mnd og får juniorseng nå. Han hater sengen sin og nekter å legge seg i den. Hyler og bare prøver å komme ut av den. Så nå skal han "hjelpe" å skru sammen sengen og plukke sengetøy selv. Håper det hjelper og at vi får sengen vår tilbake (sikkert etter en liten kamp).
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #45 Skrevet 22. august 2013 Mitt barn fikk stor seng da hun var 18 måneder, da hadde hun lært seg å klatre ut av senga. Først kastet hun ut pute og dyne, så klatret hun ut og dro med seg dyne og pute inn til mor og far. Hun var så fornøyd med seg selv der hun kom tassende. Så fikk hun stor seng og ble liggende der hele natta. Anonymous poster hash: 80e74...d95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå