AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Visste ikke hvor jeg skulle poste dette innlegget, fordi det kan handle om flere ting... Jeg har lurt på en ting en stund nå, noe jeg har tolket meg fram til, og hørt... Det er mange som mener vakre, fine mennesker er selvopptatte. At de VET at de er fine å se på, at de er bedre enn andre. Det er det jeg har fått inntrykk av, og jeg har hørt folk snakke om det, og jeg synes det er så ufattelig trist at det er sånt folk tenker. Det finnes så utrolig mange pene mennesker, men ikke alle er klare over det selv. Mange vet nok hvor pene de er og, selvfølgelig, men ikke alle tror de er bedre enn andre. Derfor synes jeg det er synd at det er det mange tror. Fordommer kalles det. Jeg selv opplever en del at biler tuter etter meg, og med en gang jeg snur meg, kommenterer ofte de bekjente jeg går med at "du snudde deg fordi du vet du er fin". Jeg snur meg av ren nysgjerrighet, fordi lyden er høy; instinkt på en måte. Ikke fordi jeg "vet" jeg er fin? Å få slike kommentarer får meg til å føle meg selvopptatt, selv om jeg ikke er det. Hva mener du? Oppfatter du det slikt? Anonymous poster hash: 26f73...e42 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Jeg er nok en av de som tenker slik ja, av erfaring... Anonymous poster hash: 21690...3f9 3
Armitage Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 (endret) Jeg mener at usikre folk er selvopptatte. De har en tendens til å tro at alle ser på dem, snakker om dem og dømmer dem. Usikre folk finnes blant alle typer mennesker. Også de som alle oppfatter som veldig vakre. Endret 15. august 2013 av Armitage 8
Marie90 Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 De fleste er klar over hvordan de ser ut. Når du er ung kan du kanskje bli ignorert av diverse grunner, men når du har entret tyveårene så er du da klar over ditt utseende. Du vet hvor mye oppmerksomhet du får fra menn og du vil også få kommentarer fra kvinner. Og det er tåpelig å forlange at folk skal oppføre seg som om de ikke vet det. Det er ingenting galt i å vite at man er pen - det er helt naturlig. Det andre er at hvor attraktiv en kvinne er handler MYE om innsatsen hun gjør. Både i form av kropp (kosthold + trening) og sminke/hår/klær. Enkelte behandlinger, om de så er ikke-kirurgiske, kan gjøre stor forskjell. Dersom mesteparten av befolkningen hadde sett Scarlett Johansson usminket i baggy klær på gaten, hadde de ikke lagt merke til henne. Det faktum at attraktive kvinner alltid gjør en effort tilsier at de er nødt til å være oppmerksomme på utseendet. Det betyr ikke derimot at det er overfladisk å holde seg attraktiv og jobbe for det. Menn bryr seg om en kvinnes utseende og kvinner som tar vare på seg selv er smarte, ikke selvopptatte. Alle bryr seg om seg selv. Bare fordi noen er for late til å style håret eller kle seg bra, betyr ikke at de ikke er ekstremt selvopptatte på andre områder. 2
Ms.Mx Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 En bekjent av meg er en av de vakreste kvinnene jeg noen gang har møtt, men hun er også den snilleste og mest jordnære jeg har møtt. Det er ikke noe automatikk i det her. At du snur deg når en bil tuter er da ganske naturlig. Det er jo derfor de tuter, for at man skal snu seg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Opplever at en del jenter syns selv de er noe fantastisk. Så det nettopp på en flyplass hvor de "eier" hele sikkerhetskontrollen, bruker all plass når de skal legge tingene sine i kassene på båndet osv.. rart at alle andre klarer dette. Jentene/kvinnene som gjør dette er som regel utspjåket, oversminket, i merkeklær og tripper rundt på høye hæler. De hadde vært mye penere med et mer naturlig utseende. Dette var kanskje litt utenfor topic, men mange (ikke alle) "vakre" og selvopptatte mennesker har en oppførsel som viser klart at de vet at de ser bra ut og derfor har en "ovenifra og ned holdning". Anonymous poster hash: 520fc...4e6
Ulla Ullsokk Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Jeg har hørt at jeg er veldig hyggelig til å være så pen... Da ble jeg helt satt ut!!! For en innstilling til andre mennesker. Når jeg fortalte om det til en annen perifer venninne sa hun "ja, du ER det!" HÆ??? Må jeg overbevise folk om at jeg ikke er kjip bare fordi noen synes at jeg er pen? Dessuten kan jeg være en skikkelig grå mus og er overhodet ikke noe spesielt vakker, men jeg er velsignet med et godt humør og det tror jeg teller mye. Jeg kan se bra ut, hvis jeg gjør en effort, men nå ble jeg nesten litt redd for å se bra ut! Skulle ønske folk ikke dømte så mye. På den annen side, who cares? (Dessverre bryr jeg meg litt mer enn jeg skulle ønske...)
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Ingen av de pene menneskene jeg kjenner er mer selvopptatte enn de mindre pene, for å si det sånn. 1
Pearl2.0 Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Huff, ei venninne sa en gang til meg: Hvis jeg ikke hadde kjent deg, hadde jeg tenkt at du var en skikkelig bitch! Sånn kun ut fra utseendet. Jeg synes det er synd at enkelte kan tenke sånn. Har mange ganger følt på at mennesker kan ha en litt tilbaketrukket måte å snakke til meg på hvis de ikke kjenner meg. Heldigvis snur det med en gang vi kommer i prat Jeg tenker aldri at jeg er pen eller ser bra ut og at jeg ikke skal behandle alle på samme måte at jeg ønsker de behandler meg. Er like usikker i møter med andre, og plapra går av nervøsitet. Med litt selvironi og humor kommer man langt
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Dette er ikke slik jeg har erfart det. Pene mennesker må nødvendigvis ikke være selvopptatt, selv om de er klar over at de kanskje er noe penere enn gjennomsnittet. Derimot, folk som ble tidlig pen og lærte seg å spille på utseende sitt, og således ikke prioritere noe annet senere i livet, ikke verken lære seg noe, være hyggelig, følge andres interesser og bry seg om andre, kun fordi dem da fikk hva de ville pga utseende sitt, synes jeg er slitsomme, ubrukelige og selvopptatte mennesker. Men å være orientert på hvordan en selv ser ut, også i forhold til andre mindre pene mennesker, er bare realistisk og slettes ikke negativt. Det er heller ikke ufint å vite sin egen verdi. Og det er heller ikke så veldig selvopptatt av noen, å snu seg om en bil skulle fløyte. Dette har hvert fall ingen verdens ting med utseende sitt å gjøre. (Virkelig..? Hvor naiv er man egentlig?) Utover det, vil en hyggelig personlighet gjøre et gjennomsnittlig ansikt penere og. Anonymous poster hash: 2b15e...bde 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Jeg er ikke særlig vakker, men er selvopptatt til tider. Så tror ikke det stemmer! Anonymous poster hash: f2b89...c82
Gjest JakeGreen Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 Vakre mennesker er også ulike, både av oppførsel og hvordan de oppfatter seg selv. Dessuten er den mest selvopptatte kvinnen jeg kjenner kun gjennomsnittlig av utseende.
Gjest .-L-. Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Ser først og fremst på "energien" de sender ut for å gjøre en tanke om det, ikke nødvendigvis utseende.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 WOW, for en helt ny måte å tenke på........ Noe så dumt. Har opplevd at mennesker uavhengig av skjønnhet oppfører seg som noen egoistiske, selvopptatte idioter. Det er et selvtillitproblem, ikke noe annet. Idiotisk at enkelte folk tror fysisk attraktivitet automatisk betyr høy selvtillit. Anonymous poster hash: 537d7...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #17 Skrevet 18. august 2013 Vakre mennesker er også ulike, både av oppførsel og hvordan de oppfatter seg selv. Dessuten er den mest selvopptatte kvinnen jeg kjenner kun gjennomsnittlig av utseende. Du bruker store ord, men vet du hvor du får dem fra..? Og vet du hvordan dem var myntet, sånn egentlig..? Det kan jo virke som om det ble misforstått. Anonymous poster hash: 2b15e...bde
Gjest JakeGreen Skrevet 18. august 2013 #18 Skrevet 18. august 2013 Du bruker store ord, men vet du hvor du får dem fra..? Og vet du hvordan dem var myntet, sånn egentlig..? Det kan jo virke som om det ble misforstått. Anonymous poster hash: 2b15e...bde Du snakker som om du er full. Kan du formulere deg på en måte som er mulig å forstå? 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #19 Skrevet 18. august 2013 Du snakker som om du er full. Kan du formulere deg på en måte som er mulig å forstå? Er ikke mye alkohol i bilde nå, men antyder du er uerfaren da om du tolker det dithen. Og hvordan og hva misforstår du? Hvis vi heller begynner der, så er det lettere å hjelpe deg. Anonymous poster hash: 2b15e...bde
Gjest JakeGreen Skrevet 18. august 2013 #20 Skrevet 18. august 2013 Hvis vi heller begynner der, så er det lettere å hjelpe deg. Anonymous poster hash: 2b15e...bde Det er du som trenger hjelp. Jeg har det helt fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå