Alice123 Skrevet 16. august 2013 #21 Skrevet 16. august 2013 Jeg mente ikke å lirke nåla inn saaaakte, men å spryøte inn guffa over to-tre sekunder i stedet for BAM på et sekund. Men du har vel prøvd deg frem til hva som fungerer minst smertefritt for deg Lykke til, TS! Jeg har selv hatt veldig sprøyteskrekk hele livet, men det ga seg da jeg ikke hadde noe valg enn å ta masse sprøyer og prøver over en lengre periode. Å sette sprøytene selv har jeg prøvd og det fungerte, men jeg er ikke så kurert at jeg noensinne ble komfortabel med det
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #22 Skrevet 16. august 2013 Jeg mente ikke å lirke nåla inn saaaakte, men å spryøte inn guffa over to-tre sekunder i stedet for BAM på et sekund. Men du har vel prøvd deg frem til hva som fungerer minst smertefritt for deg Lykke til, TS! Jeg har selv hatt veldig sprøyteskrekk hele livet, men det ga seg da jeg ikke hadde noe valg enn å ta masse sprøyer og prøver over en lengre periode. Å sette sprøytene selv har jeg prøvd og det fungerte, men jeg er ikke så kurert at jeg noensinne ble komfortabel med det det er vel omtrent slik det foregår, et par sekunder tenker jeg. Takk.. Brukte kremen i kveld, det hjelper litt som sagt er stikket verst for meg. Håper jeg blir kurert! Hadde ikke den frykten før, men etter utallige bom da sykepleiere skulle ta blodprøver, har jeg blitt livredd.. Har sikkert fått et par hundre stikk i det siste.Anonymous poster hash: cf26a...f64
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #23 Skrevet 16. august 2013 Har god erfaring med emla (liker plaster bedre enn krem, krem blir så grisete), men om det er å sprøyte inn medisinen som er vondt så hjelper ikke emla, da det bare bedøver huden. Har tatt en del sprøyter og blodprøver, blir aldri vandt til det.. Anonymous poster hash: 7d40a...48a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #24 Skrevet 16. august 2013 Stikket er verst.. Så det hjelper jo litt.. Anonymous poster hash: cf26a...f64
Limah Skrevet 16. august 2013 #25 Skrevet 16. august 2013 Klemmer du godt i huden? Jo hardere du klemmer, jo mindre vil du kjenne stikket
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #26 Skrevet 16. august 2013 Ja, hehe, sier alltid "klem hardt! Hardere" for å være sikker på at det klemmes hardt nok. Har fått den uvanen også at jeg må lukke øynene.. Anonymous poster hash: cf26a...f64
Adalin Skrevet 16. august 2013 #27 Skrevet 16. august 2013 Ja, jeg tror man kan bli vandt til å ta sprøyter! Selv ble jeg kvitt sprøyteskrekken av å ta minst en sprøyte daglig i en periode på nesten en mnd (på grunn av en operasjon). Nå tenker jeg ikke over at jeg skal ta sprøyter, og kjenner heller ikke noe særlig til stikkene. Emla-krem synes jeg er stress, og for min del var det tanken på sprøyten dom var verst, ikke selve stikket.
SmallTalk Skrevet 17. august 2013 #28 Skrevet 17. august 2013 Aner ikke! Fragmin, blodfortynnende... "De minste som finnes", "bittesmå sprøyter *humre*" ifølge legene. Hjelper ikke det når det gjør vondt og man har skrekk for sprøyter. Får de forbaska blåmerkene og kulene også, og har vondt i magen i uker etterpå.Anonymous poster hash: cf26a...f64 Fragmin svir som et helvete, og det er enda vondere dersom de settes feil. Lungemodningssprøyter (steroider) satt intramusklulært i rumpeballen er omtrent fryd i forhold. Jeg gikk på Fragmin i 14 dager i forbindelse med en sykehusinnleggelse og da var det vondt dersom de som satt den ikke fjernet luftboblen i sprøyta og jævlig vondt dersom de tok ut luften først. Luften i sprøyta sørger nemlig for vakum slik at stoffet drar seg inn mer av seg selv og da er det ikke like ille. http://www.pfizer.no/templates/Page____3389.aspx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå