AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Blir man noen gang vant til smerten? Noen får sikkert ikke vondt av sprøyter, men jeg får det, og har tatt en stund, må ta en stund til... Er like redd hver gang. Tar to ganger daglig, det ødelegger faktisk livskvaliteten min. I noen timer før jeg skal få sprøyte gruer jeg meg og klarer ikke å slappe av.Anonymous poster hash: cf26a...f64
Cessa74 Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Hva med å bruke emla krem da? Da kjenner du ingenting! En tube burde holde ganske lenge, da du jo kun trenger pittelitt krem der hvor du skal sette sprøyten.. Smør på en liten prikk salve ca 1-2 timer før stikket og voila; du kjenner ingenting. En 5 grams tube koster 200 kr på apotek, og burde som sagt vare minst 3-4 uker når du trenger såpass lite krem per gang..
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Jeg har mye erfaring med emlakrem ja, har en tube hjemme. Men det gjør fortsatt vondt, når stoffet sprøytes inn. En gang hadde jeg på kremen i over en time og så virket den ikke. Men bruker den når jeg tar blodprøver osv. Har sprøyteskrekk... Den holder ikke så lenge, jeg må ha på endel en god stund om det skal virke, men kanskje jeg bare skal ta den utgiften da? Istad fikk jeg jo panikkanfall da jeg skulle ta sprøyta. Skrek og gråt hysterisk. Anonymous poster hash: cf26a...f64
Gjest Alekz Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Min mor har ms og må ta sprøyter hver dag. Hun synes ikke det er så vondt men noen ganger kan man treffe et svakt punkt der det gjør litt vondere å sette sprøyte enn andre steder. Hun har hatt sykdommen i mange år og for hun er det å ta sprøyter akkurat som å spise frokost. Hun synes ikke det er noe skummelt. Det går seg nok til etter hvert skal du se. Men hvis du ikke har prøvd det, kan du jo kjøpe en liten flaske med Rescue Remedy. Det er beroligende dråper som du tar en liten stund før du setter sprøyten. Jeg bruker også disse dråpene, men til andre ting jeg er redd/nervøs for og de virker, utrolig nok!
Silfen Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Subcutane eller intramuskulære eller bare bittesmå diasprøyter? Jeg kunne nok ikke blitt vant til intramuskulære. Syns de er vonde hver gang, også når jeg har satt på meg selv.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 Aner ikke! Fragmin, blodfortynnende... "De minste som finnes", "bittesmå sprøyter *humre*" ifølge legene. Hjelper ikke det når det gjør vondt og man har skrekk for sprøyter. Får de forbaska blåmerkene og kulene også, og har vondt i magen i uker etterpå.Anonymous poster hash: cf26a...f64
Silfen Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Fragmin gjør dritvondt. Altså ikke spissene, men stoffet. Skjønner deg godt der.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Har kanskje mye nerver, men synes selve sprøytestikket gjør vondt også. Ja, noen ganger er det vondere enn andre ganger. F.eks på siden av magen gjør det dritvondt. Anonymous poster hash: cf26a...f64
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 Aner ikke! Fragmin, blodfortynnende... "De minste som finnes", "bittesmå sprøyter *humre*" ifølge legene. Hjelper ikke det når det gjør vondt og man har skrekk for sprøyter. Får de forbaska blåmerkene og kulene også, og har vondt i magen i uker etterpå.Anonymous poster hash: cf26a...f64 Du er nødt til å ta disse sprøytene resten av livet? Anonymous poster hash: 2b3ee...f3b
kulu-kulu Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 Lar du sprøyteinnholdet bli romtemperert før du setter den?
Gjest Is_te Skrevet 16. august 2013 #11 Skrevet 16. august 2013 Fragmin gjør dritvondt. Altså ikke spissene, men stoffet. Skjønner deg godt der. Godt å høre at jeg ikke er alene om å reagere på Fragmin. Men dritvondt syns jeg ikke det er, men godt er det iallfall ikke. Syns det er verre med blåmerkene som dukker opp, smerten går jo fort over
Alice123 Skrevet 16. august 2013 #12 Skrevet 16. august 2013 Jeg har tatt Fragmin, og de sier det er like vondt som et vepsestikk. Stikket i seg selv er ikke så ille, det er den guffen som sprøytes inn som gjør så jæskla vondt.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #13 Skrevet 16. august 2013 Jeg har fått Fragmin i noen dager etter en operasjon, synes ikke det var noe vondt. Har også satt Fragmin og Klexane på mange pasienter (er sykepleier) og har aldri hørt at noen syntes det er vondt når den settes. Setter du den sakte? For fort så sprenger det, men om det svir så svir det vel uansett. Skjønner at det er kjedelig å vite at du må ta den i en stundt til. Det er viktig å bytte steder du setter den så du ikke får "arrklumper", det gjør også veldig vondt å sette den i slikt arrvev. Anonymous poster hash: 2dacb...a1d
Alice123 Skrevet 16. august 2013 #14 Skrevet 16. august 2013 Jeg har fått Fragmin i noen dager etter en operasjon, synes ikke det var noe vondt. Har også satt Fragmin og Klexane på mange pasienter (er sykepleier) og har aldri hørt at noen syntes det er vondt når den settes. Setter du den sakte? For fort så sprenger det, men om det svir så svir det vel uansett. Skjønner at det er kjedelig å vite at du må ta den i en stundt til. Det er viktig å bytte steder du setter den så du ikke får "arrklumper", det gjør også veldig vondt å sette den i slikt arrvev. Anonymous poster hash: 2dacb...a1d Seriøst? Jeg hadde mange forskjellige sykepleiere som satt den på meg (på sykehus) og i ettertid (da jeg var hjemme) hadde jeg (mange forskjellige) hjemmesykepleiersker som (blant annet) satt Fragminen. Og ALLE de sa at de visste det gjorde vondt og at alle pasientene de satt det på fikk vondt av det. Et par av dem hadde tatt det selv, og sa at de fikk veldig vondt. Det var fire av dem som (i forskjellige situasjoner) fortalte meg at det var likt som et vepsestikk (jeg har aldri blitt stukket av veps). Om den settes for fort så sprenger det, ja. Ikke gjør det TS.
Nephthys Skrevet 16. august 2013 #15 Skrevet 16. august 2013 Merket ikke noe av selve Fragminen da jeg tok den i noen mnder, men måtte over en grense da jeg skulle begynne å stikke meg selv.. Var ikke vondt, men helt "feil"! Tok den bare om morgenen jeg da, og måtte prøve noen ganger før jeg faktisk stakk meg selv. Syns det faktisk var vondere når noen andre stakk enn når jeg gjorde det selv. Tar tid å bli vant til, men tror at jo mer styr man lager rundt det jo verre blir det..?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #16 Skrevet 16. august 2013 Seriøst? Jeg hadde mange forskjellige sykepleiere som satt den på meg (på sykehus) og i ettertid (da jeg var hjemme) hadde jeg (mange forskjellige) hjemmesykepleiersker som (blant annet) satt Fragminen. Og ALLE de sa at de visste det gjorde vondt og at alle pasientene de satt det på fikk vondt av det. Et par av dem hadde tatt det selv, og sa at de fikk veldig vondt. Det var fire av dem som (i forskjellige situasjoner) fortalte meg at det var likt som et vepsestikk (jeg har aldri blitt stukket av veps). Om den settes for fort så sprenger det, ja. Ikke gjør det TS. Ja, helt seriøst. Kjente aldri noe til det de gangene jeg tok det (stakk ikke meg selv da) Og har som sagt aldri hørt noen klage over at det gjør vondt, har stukket både unge og gamle med Fragmin. Men vi er forskjellige så jeg sier ikke at det ikke er sånn at det kan gjøre vondt. Men blåmerker blir det etterhvert ja. Jeg har blitt stukket av veps og det gjør vondt ja. Anonymous poster hash: 2dacb...a1d
Alice123 Skrevet 16. august 2013 #17 Skrevet 16. august 2013 Ja, helt seriøst. Kjente aldri noe til det de gangene jeg tok det (stakk ikke meg selv da) Og har som sagt aldri hørt noen klage over at det gjør vondt, har stukket både unge og gamle med Fragmin. Men vi er forskjellige så jeg sier ikke at det ikke er sånn at det kan gjøre vondt. Men blåmerker blir det etterhvert ja. Jeg har blitt stukket av veps og det gjør vondt ja. Anonymous poster hash: 2dacb...a1d Finnes det forskjellige typer Fragmin? Jeg fikk masse harde blå og gule klumper på magen. Ikke vanlig blåmerke med harde klumper.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #18 Skrevet 16. august 2013 Finnes det forskjellige typer Fragmin? Jeg fikk masse harde blå og gule klumper på magen. Ikke vanlig blåmerke med harde klumper. Det finnes forskjellige styrker ja. Anonymous poster hash: 2dacb...a1d
Alice123 Skrevet 16. august 2013 #19 Skrevet 16. august 2013 Det finnes forskjellige styrker ja. Anonymous poster hash: 2dacb...a1d Takk for info
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #20 Skrevet 16. august 2013 Du er nødt til å ta disse sprøytene resten av livet? Anonymous poster hash: 2b3ee...f3b Nei.. Vet ikke hvor lenge, men fragmin har en positiv effekt på åreveggene, så ekspertene mente kanskje noen mnd. Lar du sprøyteinnholdet bli romtemperert før du setter den? Ja... Godt å høre at jeg ikke er alene om å reagere på Fragmin. Men dritvondt syns jeg ikke det er, men godt er det iallfall ikke. Syns det er verre med blåmerkene som dukker opp, smerten går jo fort over Man har nok forskjellige mager og smerteoppfatning. Jeg har vært gjennom fødsel og, uten smertestillende. Men sprøytestikk får meg til å grine. Jeg har tatt Fragmin, og de sier det er like vondt som et vepsestikk. Stikket i seg selv er ikke så ille, det er den guffen som sprøytes inn som gjør så jæskla vondt. Jeg har fått Fragmin i noen dager etter en operasjon, synes ikke det var noe vondt. Har også satt Fragmin og Klexane på mange pasienter (er sykepleier) og har aldri hørt at noen syntes det er vondt når den settes. Setter du den sakte? For fort så sprenger det, men om det svir så svir det vel uansett. Skjønner at det er kjedelig å vite at du må ta den i en stundt til. Det er viktig å bytte steder du setter den så du ikke får "arrklumper", det gjør også veldig vondt å sette den i slikt arrvev. Anonymous poster hash: 2dacb...a1d Den settes fort, gjøres det sakte gjør det vondere. Det er ikke smerten i ettertid som plager meg mest, men stikket. Seriøst? Jeg hadde mange forskjellige sykepleiere som satt den på meg (på sykehus) og i ettertid (da jeg var hjemme) hadde jeg (mange forskjellige) hjemmesykepleiersker som (blant annet) satt Fragminen. Og ALLE de sa at de visste det gjorde vondt og at alle pasientene de satt det på fikk vondt av det. Et par av dem hadde tatt det selv, og sa at de fikk veldig vondt. Det var fire av dem som (i forskjellige situasjoner) fortalte meg at det var likt som et vepsestikk (jeg har aldri blitt stukket av veps). Om den settes for fort så sprenger det, ja. Ikke gjør det TS. Må nok det Merket ikke noe av selve Fragminen da jeg tok den i noen mnder, men måtte over en grense da jeg skulle begynne å stikke meg selv.. Var ikke vondt, men helt "feil"! Tok den bare om morgenen jeg da, og måtte prøve noen ganger før jeg faktisk stakk meg selv. Syns det faktisk var vondere når noen andre stakk enn når jeg gjorde det selv. Tar tid å bli vant til, men tror at jo mer styr man lager rundt det jo verre blir det..? jeg har sprøyteskrekk, så setter ikke selv. Ja, merker atom jeg er stressa, blir alt verre, da kommer panikken Ja, helt seriøst. Kjente aldri noe til det de gangene jeg tok det (stakk ikke meg selv da) Og har som sagt aldri hørt noen klage over at det gjør vondt, har stukket både unge og gamle med Fragmin. Men vi er forskjellige så jeg sier ikke at det ikke er sånn at det kan gjøre vondt. Men blåmerker blir det etterhvert ja. Jeg har blitt stukket av veps og det gjør vondt ja. Anonymous poster hash: 2dacb...a1d Jeg synes det er like vondt somå få et åpent sår vasket med sprit Finnes det forskjellige typer Fragmin? Jeg fikk masse harde blå og gule klumper på magen. Ikke vanlig blåmerke med harde klumper. Nei Takk for info Det finnes forskjellige doser fragmin, men fragmin er fragmin? Jeg bruker høyest dose..Anonymous poster hash: cf26a...f64
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå