Mann 42 Skrevet 16. august 2013 #41 Skrevet 16. august 2013 http://www.stephenfry.com/2013/08/07/an-open-letter-to-david-cameron-and-the-ioc/ God apell. Men jeg tror ikke det kommer til å hjelpe. Russerne får olympiaden i 2014, akkurat som nazistene fikk den i 1936. Men skammen blir større denne gangen. 3
Silfen Skrevet 16. august 2013 #42 Skrevet 16. august 2013 Jeg skjønner ikke hvordan noen med vettet i behold kan synes at dette er en markering, altså neglelakken, som er unødvendig, skammelig og hva har du. Det er helt på sin plass å bruke de virkemidler hver og enkelt har til å vise sin forakt mot menneskelig undertrykkelse. Slik som at folk her gidder å bruke tiden sin på å forsøke opplyse ignoramuser. 8
Pawn Hearts Skrevet 16. august 2013 #43 Skrevet 16. august 2013 Jeg mener det er på sin plass å kjempe med nebb og klør mot en slik lovgivning. Hva blir det neste? Jøder? Sigøynere? Kristne? Muslimer? Det kan ramme hvem som helst. Av de ti budene gir jeg fullstendig faen i de fire første og setter det femte høyest. Det gjør åpenbart ikke Putin og mafiaen hans. 4
jabx Skrevet 16. august 2013 #44 Skrevet 16. august 2013 Joda, men det er fortsatt ikke noe svar på min undring. Jeg syns på lik linje med de fleste at det er en privatsak hva folk gjør og med hvem, men det er etter mitt skjønn ikke nødvendig å tvinge det i øynene på folk ved en anledning der fokuset bør være på idrett og ikke på legning. Lag for all del parader og paroler og tog og messer og stands og alt mulig, men ikke bland det inn i OL. Og for ordens skyld, jeg har null interesse for sport, det er ikke der det ligger. Selvsagt bør man benytte enhver anledning til å trykke noe i trynet på rasistiske drittsekker og andre tullinger som har råtne holdninger og til og med gjør de ondskapsfulle idiotholdningene sine til lover. 2
Nefarian Skrevet 16. august 2013 #45 Skrevet 16. august 2013 De hater ikke homofile i Russland. Det er ikke noe galt å være homofil i Russland. Det er bare galt å lage en masse reklame for homofili. Anonymous poster hash: 6c1be...8fa Og du leser nyheter og får med deg mye om hvordan homofile har det i Russland? Den nye "homoloven" har ført til at det er enda mere utrygt å være homofil i Russland. Det er en oppblomstring av vold mot homofile og lite blir gjort fra myndighetenes side. Russland er generelt et skakkjørt land når det kommer til menneskerettigheter. Landet er gjennomkorrupt og har ekstreme forskjeller mellom fattig og rik. Kritiske journalister og Putin motstanderne blir forfulgt og i verste fall drept... Dette er selvfølgelig tragisk for et land med en fantastisk rik kulturarv når det gjelder kunst, arkitektur, musikk og litteratur. Russland er på mange måter et land med dårlig rykte, men p.ga sin størrelse og sin maktposisjon har vi få muligheter til å kritisere og å demonstrere våre meninger. Du har rett i at det ikke er dødstraff for homofili i Russland, men de blir forfulgt og har liten beskyttelse. Litt info... http://www.dagbladet.no/2013/08/01/kultur/meninger/debattinnlegg/kronikk/homofiles_rettigheter/28476310/ 1
jabx Skrevet 16. august 2013 #46 Skrevet 16. august 2013 Jeg syns bare det er urimelig egoistisk å kreve så mye oppmerksomhet for en sak som hverken har med liv eller helse å gjøre Selvsagt har det med liv og helse å gjøre. Har du ikke fått med deg hvordan homofile behandles i Russland? Dette legitimeres av lovene. 2
jabx Skrevet 16. august 2013 #47 Skrevet 16. august 2013 Norge som har forbud mot alkoholreklame skal liksom klage over dette forbudet mot homopropaganda? Synes det er flott at de unge ikke skal føle noe press Eh, forbud mot alkoholreklame er noe helt annet enn forbud mot "homopropaganda" (hva er det?). 1
jabx Skrevet 16. august 2013 #48 Skrevet 16. august 2013 De hater ikke homofile i Russland. Det er ikke noe galt å være homofil i Russland. Det er bare galt å lage en masse reklame for homofili. Hva er "reklame for homofili", og hva er galt med det?
jabx Skrevet 16. august 2013 #49 Skrevet 16. august 2013 En dag må folk innse at også folk som er i mot homofili har like rett og utrykke sine meninger som alle oss andre uanset hvor idiotiske de måtte være Her er det ikke snakk om private meninger, men om at trakassering av homofile lovfestes. Skjerp deg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #50 Skrevet 17. august 2013 Og du leser nyheter og får med deg mye om hvordan homofile har det i Russland? Jeg er fra Russland. Jeg vet nok mye mer enn du vet om hva som skjer i Russland! Anonymous poster hash: 6c1be...8fa 1
Mann 42 Skrevet 17. august 2013 #51 Skrevet 17. august 2013 Jeg er fra Russland. Jeg vet nok mye mer enn du vet om hva som skjer i Russland! Anonymous poster hash: 6c1be...8fa Jeg er stygt redd for at "Jeg er russer"-argumentet ikke er akseptabelt i denne diskusjonen, eller en hvilken som helst annen diskusjon. Det er ikke relevant. 6
Petalouda Skrevet 17. august 2013 #52 Skrevet 17. august 2013 Selvsagt har det med liv og helse å gjøre. Har du ikke fått med deg hvordan homofile behandles i Russland? Dette legitimeres av lovene. Så får man labbli å vise sin legning utad da. Det er jo faktisk ikke verre enn det. 2
Mann 42 Skrevet 17. august 2013 #53 Skrevet 17. august 2013 Så får man labbli å vise sin legning utad da. Det er jo faktisk ikke verre enn det. Det er akkurat det som er problemet, og det man demonstrerer mot. For de fleste mennesker er det en evig belastning å skulle måtte skjule for verden hvem og hva de er. Homofile vil ikke annet enn å ha aksept for at de lever sine liv i overensstemmelse med sin identitet, og at de får gjøre det i fred, uten å trakasseres og diskrimineres. Det er ikke mye forlangt. 8
Lutetium 71 Skrevet 17. august 2013 #54 Skrevet 17. august 2013 De hater ikke homofile i Russland. Det er ikke noe galt å være homofil i Russland. Det er bare galt å lage en masse reklame for homofili. Anonymous poster hash: 6c1be...8fa Så flott, da er vel dette bare en glipp. 4
jabx Skrevet 17. august 2013 #55 Skrevet 17. august 2013 Så får man labbli å vise sin legning utad da. Det er jo faktisk ikke verre enn det. At slike rasist-aktige holdninger du som viser her eksisterer i 2013 er forkastelig. 8
Petalouda Skrevet 17. august 2013 #56 Skrevet 17. august 2013 At slike rasist-aktige holdninger du som viser her eksisterer i 2013 er forkastelig. he he jeg finnes ikke hverken rasistisk eller homofobisk. Jeg sier bare at jeg ikke skjønner vitsen med å trøkke legningen sin i trynet på folk. Jeg har masse tanker og holdninger og verdier på masse ulike områder, og flere av dem er både støtende og sårende og sjokkerende for enkelte andre - men jeg holder dem for meg selv. De blir ikke mindre sanne for meg av den grunn. Det er ikke sånn at homofile blir mer eller mindre homofile av å vise for alle andre at de er homofile. Jeg går ikke rundt og demonstrerer at jeg er heterofil, at jeg er kristen, at jeg er imot abort eller at jeg syns folk uten norsk statsborgerskap som gjør noe kriminelt skal hives på huet ut uten betenkningstid - men jeg mener det ikke noe mindre av den grunn. Poenget mitt er - lev og la leve, men kom over behovet for å leve så veldig på utstilling. Ekshibisjonisme er tåpelig barnslig i denne sammenhengen. 3
jabx Skrevet 17. august 2013 #57 Skrevet 17. august 2013 (endret) he he jeg finnes ikke hverken rasistisk eller homofobisk. Jeg sier bare at jeg ikke skjønner vitsen med å trøkke legningen sin i trynet på folk. Jeg har masse tanker og holdninger og verdier på masse ulike områder, og flere av dem er både støtende og sårende og sjokkerende for enkelte andre - men jeg holder dem for meg selv. De blir ikke mindre sanne for meg av den grunn. Homofili er ikke "tanker og holdninger og verdier" og handler ikke om noe er sant eller usant, men noe man er. Vitsen med å "trøkke legningen sin i trynet på folk" er å gjøre så folk blir vant til at homofile er der, og at den undertrykking og trakassering de utsettes for kommer på dagsordenen. Det er ikke sånn at homofile blir mer eller mindre homofile av å vise for alle andre at de er homofile. Jeg går ikke rundt og demonstrerer at jeg er heterofil, at jeg er kristen, at jeg er imot abort eller at jeg syns folk uten norsk statsborgerskap som gjør noe kriminelt skal hives på huet ut uten betenkningstid - men jeg mener det ikke noe mindre av den grunn. Som heterofil kristen blir du ikke undertrykket, men er tvert imot medlem av en gruppe med stor makt i samfunnet. Du trenger ikke å demonstrere fordi du allerede er den som sitter med alle rettighetene i samfunnet Som homofil blir man undertrykket og trakassert. Homofile går rundt og demonstrerer fordi de blir undertrykket og trakassert. Poenget mitt er - lev og la leve, men kom over behovet for å leve så veldig på utstilling. Ekshibisjonisme er tåpelig barnslig i denne sammenhengen. Poenget er at du ikke forholder deg til virkeligheten. Homofile får ikke nettopp ikke leve fullt ut som fullverdige mennesker. De blir sett ned på, diskriminert, trakassert, osv. Du er i en priviligert situasjon og mangler empati og menneskelig innsikt, og klarer derfor tydeligvis ikke å skjønne at bare fordi du har det godt så betyr ikke det at alle grupper har det like godt. Det du skriver er litt som at kvinner skulle holdt kjeft og godta at de ikke hadde stemmerett den gangen det var tilfelle. Endret 17. august 2013 av jabx 9
Nefarian Skrevet 18. august 2013 #58 Skrevet 18. august 2013 Jeg er fra Russland. Jeg vet nok mye mer enn du vet om hva som skjer i Russland! Anonymous poster hash: 6c1be...8fa Da tar jeg det som en selvfølge at du er en homofil Russer.... siden du vet mye om hvordan homofile har det der. Gode venner av meg bor for tiden i Russlad (far jobber i den norske ambassaden) og de forteller meg mye om hva som skjer i Russland for tiden. Russland har et fortjent dårlig rykte i de fleste land rundt omkring i verden, er du klar over det? 3
Botch Skrevet 18. august 2013 #59 Skrevet 18. august 2013 (endret) he he jeg finnes ikke hverken rasistisk eller homofobisk. Jeg sier bare at jeg ikke skjønner vitsen med å trøkke legningen sin i trynet på folk. Jeg har masse tanker og holdninger og verdier på masse ulike områder, og flere av dem er både støtende og sårende og sjokkerende for enkelte andre - men jeg holder dem for meg selv. De blir ikke mindre sanne for meg av den grunn. Det er ikke sånn at homofile blir mer eller mindre homofile av å vise for alle andre at de er homofile. Jeg går ikke rundt og demonstrerer at jeg er heterofil, at jeg er kristen, at jeg er imot abort eller at jeg syns folk uten norsk statsborgerskap som gjør noe kriminelt skal hives på huet ut uten betenkningstid - men jeg mener det ikke noe mindre av den grunn. Poenget mitt er - lev og la leve, men kom over behovet for å leve så veldig på utstilling. Ekshibisjonisme er tåpelig barnslig i denne sammenhengen. Homofile får heteroseksualitet "trøkket i trynet" daglig. Legning er ikke bare tanker og holdninger. Om noen blir støtt, såret eller sjokkert av homofili er det kun den støtte sin skyld. Du risikerer ikke å bli banket opp, få sparken, bøter eller fengselstid for å "demonstrere" at du er heterofil. Man er ikke ekshibisjonist fordi man ikke vil leve et hemmelig liv i skjul. Poenget med homoparader i Norge er å vise at det er helt ok å være homo og vise det, og å feire at folk er fri til å delta i paraden uten å bli utsatt for vold eller diskriminering. Å vise at man kan elske sin partner uten å hates eller skades for det. Endret 18. august 2013 av Botch 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #60 Skrevet 18. august 2013 he he jeg finnes ikke hverken rasistisk eller homofobisk. Jeg sier bare at jeg ikke skjønner vitsen med å trøkke legningen sin i trynet på folk. Jeg har masse tanker og holdninger og verdier på masse ulike områder, og flere av dem er både støtende og sårende og sjokkerende for enkelte andre - men jeg holder dem for meg selv. De blir ikke mindre sanne for meg av den grunn. Det er ikke sånn at homofile blir mer eller mindre homofile av å vise for alle andre at de er homofile. Jeg går ikke rundt og demonstrerer at jeg er heterofil, at jeg er kristen, at jeg er imot abort eller at jeg syns folk uten norsk statsborgerskap som gjør noe kriminelt skal hives på huet ut uten betenkningstid - men jeg mener det ikke noe mindre av den grunn. Poenget mitt er - lev og la leve, men kom over behovet for å leve så veldig på utstilling. Ekshibisjonisme er tåpelig barnslig i denne sammenhengen. Hææ? sammenligner du en seksuell legning noen er født med med "tanker og holdninger" "være religiøs" og "være i mot abort". Homofili er IKKE noe man velger. Du bør snarest låne en bok på biblioteket om homofili, det er skremmende at du vet så lite. Anonymous poster hash: 6fc3c...c2c 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå